Мистецько-освітній проект націлений на створення образу цілісних знань про мистецтво. Реалізація здійснюється в три етапи.
Мета проекту:включитися в творчий пошук нових підходів у педагогічній роботі; реалізація ефективних шляхів роботи з розвитку оригінальності мислення, уяви, фантазії дітей; систематизувати знання учнів у царині образотворчого мистецтва; формувати навички проведення наукового дослідження та його оформлення; глибше познайомити учнів з багатогранністю образотворчого мистецтва на прикладах кращих зразків світової та вітчизняної творчості ; вчити цінувати красу, створену руками народних майстрів-умільців; розвивати інтерес до культурної спадщини українського народу; виховувати естетичний смак, любов до прекрасного, почуття поваги до культурної спадщини народу, його традицій; ціннісне ставлення до мистецтва, праці творчих людей.
Образність базується на асоціативності, здатності відтворити в свідомості художні образи.
Асоціативність – встановлення зв’язку між окремими уявленнями, внаслідок чого одне з них викликає друге, третє…
1. Назва проекту: «Сім днів»
2. Напрямок проекту : навчально-розвивальний
3. Масштаб : муніципальний
4. Склад учасників : колектив школи, батьківська громадськість, митці міста
5. Терміни реалізації Реалізація проекту здійснюється в три етапи:
I етап - підготовчий
1. Обговорення цілей і завдань з педколективом, учнівським самоврядуванням, батьками.
2. Накопичення і вивчення методичної літератури з проблеми.
3. Розробка малою ініціативною групою комплексно-тематичного плану роботи з теми
4. Підготовка матеріалів та обладнання, досягнення домовленостей. 5. Попередня робота по реалізації проекту.
II етап - основний (практичний)
1. Впровадження у освітньо-виховний процес циклу творчих проектів.
2. Відбір ефективних прийомів і методів роботи.
III етап - заключний
1. Узагальнення проекту у вигляді презентації, методичного посібника, відеофільму.
2. Нагородження найактивніших учасників.
3. Організація виставки «На вершині Олімпу».
4. Проведення семінару-практикуму для педагогів. 5. Висвітлення перебігу проекту, одержаних результатів і висновків в ЗМІ, на сайті.
Мета: включитися в творчий пошук нових підходів у педагогічній роботі; реалізація ефективних шляхів роботи з розвитку оригінальності мислення, уяви, фантазії дітей; систематизувати знання учнів у царині образотворчого мистецтва; формувати навички проведення наукового дослідження та його оформлення, живописні навики; глибше познайомити учнів з багатогранністю образотворчого мистецтва на прикладах кращих зразків світової та вітчизняної творчості ; вчити цінувати красу, створену руками народних майстрів-умільців; розвивати інтерес до культурної спадщини українського народу; виховувати естетичний смак, любов до прекрасного, почуття поваги до культурної спадщини народу, його традицій; ціннісне ставлення до мистецтва, праці творчих людей.
Завдання проекту:
1.Створення образу цілісних знань, підвищення мотивації в отриманні додаткових знань.
2. Розвивати дослідницькі і творчі якості особистості.
3. Формувати комунікативні навички.
4. Розвивати пізнавальні процеси (сприйняття, увага, пам'ять, образно-логічне мислення, просторову уяву тощо), процеси саморегуляції.
5. Залучати учнів до наукової творчості, мистецького процесу.
6. Розвивати сенсорно-перцептивную сферу, творчий потенціал.
7. Гармонізувати психоемоційний стан.
8. Формувати установку на позитивне ставлення до себе, до людей, до світу.
Під час проектної діяльності учні :
• розвивають творчі здібності;
• опановують засоби виразності різних видів мистецтв;
• формують живописні навички;
• розвивають образне неординарне мислення;
• збагачують чуттєвий досвід;
• реалізують свої думки та мрії;
• виховуються на засадах загальнолюдських цінностей; ознайомлюються з кращим вітчизняним та світовим мистецьким надбанням.
Під час проектної діяльності учні навчаються:
• планувати свою роботу;
• використовувати велику кількість джерел інформації;
• самостійно відбирати і накопичувати матеріал;
• аналізувати факти;
• аргументувати думки;
• приймати рішення;
• встановлювати соціальні контакти, розподіляти обов’язки, взаємодіяти один із одним;
• оцінювати себе та інших;
• презентувати створене перед аудиторією.
Ресурси забезпечення :
Людські умови (діти у віці 6-17 років, педагоги , батьки дітей, запрошені фахівці). Забезпечення організаційних умов (розробки змісту, методів, підходів і прийомів роботи з вмістом тощо).
Забезпечення інформаційних умов (збір, обробка методичної літератури; аналіз інформації, потрібної для реалізації проекту; робота в бібліотеці; робота з інтернет ресурсами).
Забезпечення мотиваційних умов (сюрпризні моменти).
Забезпечення науково - методичних умов (проведення безпосередньої освітньої діяльності).
Забезпечення рефлексивного простору (створення виставок, відеопрезентації, перегляд вистави, прослуховування музики тощо).
Забезпечення матеріально-технічних умов (наявність матеріалу і устаткування) Наявність у викладача педагогічних компетенцій (володіння вчителем технологіями особистісно-орієнтованого навчання і виховання, проектною методикою, груповими та індивідуальними формами роботи, володіння знаннями психології і вікових особливостей учнів).
Очікувані результати:
1. Сформованість системи знань з образотворчого мистецтва, взаємовплив людини і мистецтва.
2. Вміння учнів працювати над реалізацією етапів проекту, систематизовувати та оформлювати презентаційні матеріали.
3. Сформованість навичок з малювання, декоративно-ужиткового та візуальнопросторового мистецтва.
4. Участь у конкурсах, майстер-класах, акціях
5. Гімназисти – творча креативна молодь, соціально-активні особистості, що вміють бачити і відтворювати красу та гармонію.
Опис проекту. Реалізація проекту будується у три етапи. На підготовчому етапі вивчається методична література з проблеми; розробляється комплексно-тематичний план роботи (Додаток 1); проводиться попередня робота з дітьми. Мета першого етапу полягає в розробці систематичної, ступінчастої роботи; підготовка вчителів та дітей до роботи. На другому етапі проводиться безпосередня освітня творча діяльність з реалізації проекту. Для досягнення більшого результату використовуються традиційні та інтерактивні методики. На заключному етапі демонструється рівень творчої дослідно-експериментальної роботи. Зміст реалізації проекту узагальнюється та оформлюється у вигляді презентації, відеоролику.
Захід |
Зміст |
Аудиторія |
Місце |
Відповідальний |
Майстер клас «Азбука малюнка» |
«Лінія, штрих, пляма на білому аркуші, а можливо, це справжній театр перфоменсу…» Майстер клас вчителя образотворчого мистецтва |
учні 5-7 класів |
|
|
«Театр тіней». Створення театру. Зйомка відеороликів |
Створення елементів модульного театру, театру витинанок.
|
Молодша школа 1-4 класи |
|
|
Виставка постерів «Українська графіка ХХ століття» |
Пошук інформації та розробка поліграфічної продукції . |
Учні, вчителі, батьки |
|
|
Урок «Філософія Білого в образотворчому мистецтві» |
«Білий в науці про колір» «Білий як простір в мистецтві Сходу» Перфоменс « Білий та чорний» |
Старші класи |
|
|
День другий. Вода…
Захід |
Зміст |
Аудиторія |
Місце |
Відповідальний |
Виставка живопису «В малій краплині явлено світи» |
Гуртківці презентують свої роботи. |
Учні, вчителі, батьки |
|
|
Майстер-клас: «Морський пейзаж» (техніка по вогкому; акварель). |
Серед різноманітних технік акварелі , техніка по вогкому вважається найпопулярнішою . Майстер клас допоможе вивчити секрети цієї техніки. |
Всі бажаючі |
|
|
Кінопоказ «Із серії палітра» |
Документальний фільм про художників (у форматі «нон-стоп») |
Учні 8-11 класів |
|
|
День третій. Небо і твердь…
Захід |
Зміст |
Аудиторія |
Місце |
Відповідальний |
Конкурс плакатів «Художники міста», «Відомі українські художники» |
Збір інформації, розробка графічної продукції та презентація у вигляді виставки – конкурсу |
Учні 6-7 класів, 8-9 класів |
|
|
Похід до виставкових залів міста |
Вивчати мову мистецтва найкраще серед творів мистецтва |
4-6 класи |
Художній салон, обласна бібліотека, літературний музей тощо |
|
Майстер клас мистецтвознавця «Мистецтвознавство як професія» |
Майстер клас відомого мистецтвознавця зацікавить всіх, хто хоче розуміти твір мистецтва та особливо цікавий для тих, хто хоче пов’язати з цією |
Старшокласники |
|
|
|
професією своє майбутнє |
|
|
|
День четвертий. Сонце та зорі…
Захід |
Зміст |
Аудиторія |
Місце |
Відповідальний |
Урокпрактикум з народноужиткового мистецтва «З Україною в серці» |
Соломка, писанка, народна іграшка, іграшка з глини, Петриківський, Косовський розпис |
Молодша школа |
По класах |
|
Виставка майстрів |
Представлення робіт, оберегів, іграшок. Благодійна акція (діти передають свої роботи воїнам-захисникам в АТО) |
Учні, батьки, вчителі |
|
|
Майстер-клас «Маски народів світу» |
Презентація «Маски народів світу» та виготовлення об’ємних масок в техніці «пап’є- маше» |
Старша школа |
|
|
Виставка малюнків «Космічні мандри» |
|
Учні 5 класів |
|
|
День п’ятий. Тварина…
Захід |
Зміст |
Аудиторія |
Місце |
Відповідальний |
Конкурс нарисів «Домашній улюбленець» (анімалістичний жанр) |
Анімалістичний жанр - найпопулярніший жанр серед дітей Виставка – конкурс нарисів |
Учні 6-8 класів |
|
|
Майстер клас «Портрет песика» |
Як малювати графічним матеріалом таким як вугіль та сангіна навчить вчитель образотворчого мистецтва |
Учні 1-4 класів |
|
. |
Демонстрація мультфільмів про мистецтво, |
Розрізняти поняття «анімалістичний» від «анімаційний» навчать |
Учні 5, 9 класів |
|
|
показ відео, «Театр тіней» (анімаційний жанр) |
педагоги - організатори |
|
|
|
Захід |
Зміст |
Аудиторія |
Місце |
Відповідальний |
Малюнок- іллюстрація до саморобних книжок одного вірша |
Книжка молодіє разом з читачем. Цікаво розкажуть про ілюстрацію в книжці вчителі української мови та літератури, а поділиться секретами ілюстрування вчитель образотворчого мистецтва . |
Учні 5 класів, гуртківці |
|
|
Зустріч з художниками. |
Зустріч зі справжньою творчою особистістю запам’ятається на все життя |
Учні 10-11 класів |
|
|
Міні-конкурс «Портрет з натури» |
Перевірити свої здібності портретиста пропонує міні-конкурс. |
Всі бажаючі |
|
|
Інклюзивний проект «Весняна Гольфстрім» |
Виховний мистецький захід |
|
|
|
Захід |
Зміст |
Аудиторія |
Місце |
Відповідальний |
Урочисте закриття проекту. |
Підведення підсумків. Нагородження. Вітання. Перегляд репортажу відео-звіту «Тиждень мистецтва у гімназії» |
Запрошені гості, батьки, вчителі, учні |
Актовий зал |
|
Виставка «На вершині Олімпу» |
Представлення найкращих робіт учнів, методичних розробок вчителів |
|
|
|
Учитель має навчити учнів мислити, розмірковувати, досліджувати, робити висновки, обґрунтовувати та відстоювати свої думки. За таких умов найдоцільнішим та найактуальнішим є використання в навчанні та вихованні методу проектів, специфіка та особлива важливість якого полягає в підготовці особистості до реального життя, до співробітництва, до самостійного навчання, пошуку та використання інформації.
Метод проектів не є принципово новим у педагогічній практиці, але, разом з тим, його сьогодні відносять до педагогічних технологій XXI століття як такий, що передбачає вміння адаптуватися у світі, що стрімко змінюється, постіндустріальному суспільству. «Кинутий уперед» – є точним перекладом слова «проект».
Робота за проектними технологіями дає неабиякий позитивний заряд енергії для розвитку творчих здібностей учнів, а ще – стимулює пошукову діяльність щодо реалізації особистості, яка намагається самостверджуватися.