Конспект уроку образотворчого мистецтва для 7 класу у І семестрі за підручником Федун С. І. Образотворче мистецтво: підручник для 7 класу загальноосвіт. навч. закл./С. І. Федун, О. В. Чорний. – Тернопіль: навчальна книга – Богдан, 2015.- 192с.: іл..
Урок ___ Образотворче мистецтво 7 клас Дата ______
Тема. Архітектура та її види.
Мета. Продовжувати знайомити учнів з архітектурою як видом образотворчого мистецтва, формувати уявлення про види архітектури, визначити основні засоби виразності, допомогти усвідомити важливість єдності архітектурної тріади: міцності, корисності, краси; розвивати естетичне сприйняття навколишнього світу, образне мислення, творчі здібності; виховувати ціннісне ставлення до мистецтва.
Обладнання. Світлини архітектурних споруд: Піраміда Хеопса, Версальський палац, Кам’янець-Подільська фортеця, Колізей, Таос-Пуебло, Львівський національний театр опери і балету ім. С. Крушельницької (презентація), різних архітектурних споруд, які демонструють той чи інший засіб виразності архітектури (додаток); репродукції картин М. Пимоненка «Сінокіс», Т. Шевченко «Автопортрет», світлина скульптури Романа Блажко «Студент-програміст», роздаткові картки, демонстраційні картки для гронування, підручник «Образотворче мистецтво 7 клас» (С. І. Федун, О. В. Чорний); кольорові олівці, альбоми.
Тип уроку. Урок вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань
(Вчитель кріпить на дошці назви видів образотворчого мистецтва з таким чином, щоб над напис можна було прочитати, а репродукцію, світлину з роботою даного виду було прикрито. Такі види образотворчого мистецтва як архітектура, дизайн, декоративно-прикладне мистецтво не ілюструються)
М. Пимоненко «Сінокіс» Роман Блажко
«Студент-програміст»
ЖИВОПИС ГРАФІКА СКУЛЬПТУРА
АРХІТЕКТУРА ДИЗАЙН ДЕКОРАТИВНО-
ПРИКЛАДНЕ
МИСТЕЦТВО
Тому, пригадайте, основні засоби виразності видів образотворчого мистецтва та закінчіть речення та впізнайте назву виду образотворчого мистецтва, серед записаних на дошці.
Створення зорових образів за допомогою фарб нанесених на будь-яку поверхню – це … (живопис)
(учень, який закінчив речення, відкриває репродукцію над написом)
Вид образотворчого мистецтва, який «промовляє» до глядачів за допомогою ліній, штрихів, плям називається …. (графіка)
Вид образотворчого мистецтва, твори якого мають об'ємну, тривимірну форму і виконуються із твердих чи пластичних матеріалів … (скульптура)
Мистецтво проектування, конструювання, композиції, втілення творчого задуму … (дизайн)
Вид художньої діяльності, твори якого поєднують практичні та естетичні якості …. (декоративно-прикладне мистецтво)
Мистецтво проектування окремих будівель, житлових комплексів, міст відповідно до законів краси …. (архітектура)
ІІІ. Формулювання теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.
ІV. Робота над завданнями уроку.
(учні самостійно формують павутинку з карток, запропонованих вчителем)
(Учні в парах отримують картку з назвою засобу виразності для опрацювання та набір фото для вибору тієї, що ілюструє саме цей засіб) (додаток до уроку 1)
(учні працюють в парах, після – коротко пояснюють суть опрацьованого засобу виразності та кріплять на дошці світлину з архітектурною спорудою, яка його ілюструє)
Динамічна пауза
V. Практична робота. Створення ескізу будинку сучасності (створення архітектурного образу епохи)
1. Самостійна практична діяльність учнів. (вчитель проводить індивідуальну та фронтальну роботу) (Додаток до уроку 1)
Картка
Правила роботи:
(учитель заохочує учнів до виставки, але вирішальне слово за виконавцем)
Львівський національний академічний театр опери та балету ім. Соломії Крушельницької архітектора З. Горголевського.
VІ. Підсумок уроку. Оцінювання.
VІІ. Домашнє завдання.
Розв’язати кросворд с. 13. Переглянути в журналах, на світлинах, в мережі Інтернет інтер’єри, принести для демонстрації в класі ті, які найбільше сподобалися.
Автор: Мельничук Н. В. Вчитель початкових класів та образотворчого мистецтва Зеленченької ЗОШ І – ІІ ст.. Дунаєвецької міської ради Хмельницької області