Урок образотворчого мистецтва для 7 класу на тему "Архітектура та її види"

Про матеріал

Конспект уроку образотворчого мистецтва для 7 класу у І семестрі за підручником Федун С. І. Образотворче мистецтво: підручник для 7 класу загальноосвіт. навч. закл./С. І. Федун, О. В. Чорний. – Тернопіль: навчальна книга – Богдан, 2015.- 192с.: іл..

Перегляд файлу

Урок ___               Образотворче мистецтво 7 клас                      Дата ______

Тема. Архітектура та її види.

Мета. Продовжувати знайомити учнів з архітектурою як видом образотворчого мистецтва, формувати уявлення про  види архітектури, визначити основні засоби виразності, допомогти усвідомити важливість єдності архітектурної тріади: міцності, корисності, краси; розвивати естетичне сприйняття навколишнього світу, образне мислення, творчі здібності; виховувати ціннісне ставлення до мистецтва.

Обладнання. Світлини  архітектурних споруд: Піраміда Хеопса, Версальський палац, Кам’янець-Подільська фортеця, Колізей, Таос-Пуебло, Львівський національний театр опери і балету ім. С. Крушельницької (презентація), різних архітектурних споруд, які демонструють той чи інший засіб виразності архітектури (додаток); репродукції картин М. Пимоненка «Сінокіс», Т. Шевченко «Автопортрет», світлина скульптури Романа Блажко «Студент-програміст», роздаткові картки, демонстраційні картки для гронування, підручник «Образотворче мистецтво 7 клас» (С. І. Федун, О. В. Чорний); кольорові олівці, альбоми.

Тип уроку. Урок вивчення нового матеріалу.

                                       Хід уроку

І Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1.                    Вправа «Незакінчене речення»

 (Вчитель кріпить на дошці назви видів образотворчого мистецтва з таким чином, щоб над напис можна було прочитати, а репродукцію, світлину з роботою даного виду було прикрито. Такі види образотворчого мистецтва як архітектура, дизайн, декоративно-прикладне мистецтво не ілюструються)

 

E:\Ната\Образотворче мистецтво\7 клас\М. Пимоненко Сінокіс.jpg    E:\Ната\Образотворче мистецтво\7 клас\Т.Шевченко Автопортрет Перший арешт.jpg             E:\Ната\Образотворче мистецтво\7 клас\Скульптура Романа Блажко Студент-програміст.jpg

М. Пимоненко «Сінокіс»                                                                         Роман Блажко

                                                                                                              «Студент-програміст»

ЖИВОПИС                                   ГРАФІКА                       СКУЛЬПТУРА

 

 

 

 

АРХІТЕКТУРА                           ДИЗАЙН                       ДЕКОРАТИВНО-

                                                                                              ПРИКЛАДНЕ

                                                                                               МИСТЕЦТВО

  • З кожним із представлених на дошці видів образотворчого мистецтва в тій чи іншій мірі ми знайомилися в 5 і 6 класах.

   Тому, пригадайте, основні засоби виразності видів образотворчого мистецтва та закінчіть речення та впізнайте назву виду образотворчого мистецтва, серед записаних на дошці.

   Створення зорових образів за допомогою фарб нанесених на будь-яку поверхню – це … (живопис)

(учень, який закінчив речення, відкриває репродукцію над написом)

   Вид образотворчого мистецтва, який «промовляє» до глядачів за допомогою ліній, штрихів, плям називається ….  (графіка)

   Вид образотворчого мистецтва, твори якого мають об'ємну, тривимірну форму і виконуються із твердих чи пластичних матеріалів …   (скульптура)

   Мистецтво проектування, конструювання, композиції, втілення творчого задуму …  (дизайн)

   Вид художньої діяльності, твори якого поєднують практичні та естетичні якості  ….  (декоративно-прикладне мистецтво)

   Мистецтво проектування окремих будівель, житлових комплексів, міст відповідно до законів краси …. (архітектура)

ІІІ. Формулювання теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Вправа «Припущення»
  • Як ви думаєте, чому назви деяких видів образотворчого мистецтва залишилися не проілюстровані? (Тому що нам потрібно їх глибше вивчити)
  • Так, з архітектурою, декоративно-прикладним мистецтвом та дизайном ми детальніше познайомимося на уроках в 7 класі. А з чого почнемо, дізнайтеся на сторінках підручника.
  • Прочитайте назву першого розділу та теми. (Розділ – «Архітектура. Декоративно-прикладне мистецтво». Тема – «Архітектура та її види»)

ІV. Робота над завданнями уроку.

  1. Робота з підручником. Ознайомлення з визначенням «Архітектура»
  • Продовжіть роботу з підручником та дізнайтесь, що таке архітектура на с. 7. (учні опрацьовують визначення)
  • Як з грецької перекладається «архітектура»?
  • Яким основним є його головне завдання?
  1. Гронування «Види архітектури»
  • Важко переоцінити значення архітектури в житті людини, адже вона є не тільки способом захисту від природніх явищ, способом організувати дах над головою, родинним вогнищем, а й «кам’яним літописом світу», в якому втілилися  провідні ідеї минулого та сучасності, слава, гордість, звичаї та традиції кожного народу.
  • Погляньте на світлини архітектурних споруд. Які з них вам відомі? (Презентація) (учитель демонструє світлини піраміди Хеопса, Колізею, Версальського палацу, Кам’янець-Подільської фортеці, Ейфелевої вежі, житлового комплексу Таос-Пуебло – учні розповідають, яка споруда їм знайома, звідки, які її особливості)
  • Вже давно немає тих людей. Які проектували та будували ці будівлі, вже пройшли епохи, в яких деякі із цих споруд  зводилися. Але ми і досі впізнаємо їх, «читаємо» у зовнішньому вигляді, стінах, формах., матеріалах історію світу.
  • Існує три види архітектурної діяльності. Створимо «павутинку», яка допоможе нам краще усвідомити види архітектури.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(учні самостійно формують павутинку з карток, запропонованих вчителем)

 

  1. Робота в парах з матеріалом підручника. Визначення основних засобів виразності архітектурних споруд (пластичність, масштабність, пропорції, ритм, фактура, колір, симетрія, асиметрія)

(Учні в парах отримують картку з назвою засобу виразності для опрацювання та набір фото для вибору тієї, що ілюструє саме цей засіб) (додаток до уроку 1)

  • Прочитайте та поясніть, для чого в архітектурі  застосовують такі засоби виразності? Проілюструйте, використання цих засобів, вибравши з світлин, що лежать у вас на партах, ту, яка ілюструє опрацьований вами засіб виразності.

(учні працюють в парах, після – коротко пояснюють суть опрацьованого засобу виразності та кріплять на дошці світлину з архітектурною спорудою, яка його ілюструє)

  1. Ознайомлення з основними вимогами до архітектурних споруд
  • Пригадайте казку «Троє поросят».
  • Які будинки побудували перші двоє поросят?
  • Чи захистили вони мешканців від небезпеки?
  • Який будинок збудувало третє порося?
  • То якою повинна бути архітектурна споруда? (міцною)
  • Для чого люди будують будинки різного призначення? Чи приносять ці споруди користь? Назвіть другу вимогу до архітектурних споруд (користь)
  • Чи хотіли б ви жити в некрасивому домі?
  • Люди здавна старалися створити затишок у власних домівках чи місцях де проводять багато часу. Тож архітектурні споруди мають бути ще й красивими.

 

 

 

 

 

 

 

 

Динамічна пауза

V. Практична робота. Створення ескізу будинку сучасності (створення архітектурного образу епохи)

1. Самостійна практична діяльність учнів. (вчитель проводить індивідуальну та фронтальну роботу) (Додаток до уроку 1)

              Картка

Правила роботи:

  • Працюйте простим олівцем.
  • Зобразіть кілька геометричних фігу, в залежності від обраної концепції.
  • Спробуйте перетворити фігури на споруди.
  • Поєднайте споруди містками, доріжками, домалюйте вікна, двері, балкони.
  • Додайте декоративні елементи.
  • Витріть допоміжні лінії, зайві елементи.
  • Покажіть роботу сусідові по парті, дізнайтеся його думку про вашу роботу.

 

  1. Виставка-презентація учнівських робіт (за бажанням)

(учитель заохочує учнів до виставки, але вирішальне слово за виконавцем)

  1. Аналіз архітектурної споруди за планом поданим у підручнику на с. 12.

Львівський національний академічний театр опери та балету ім. Соломії Крушельницької архітектора З. Горголевського.

VІ. Підсумок уроку. Оцінювання.

VІІ. Домашнє завдання.

Розвязати кросворд с. 13. Переглянути в журналах, на світлинах, в мережі Інтернет інтерєри,  принести для демонстрації в класі ті, які найбільше сподобалися.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Автор: Мельничук Н. В. Вчитель початкових класів та образотворчого мистецтва Зеленченької ЗОШ І – ІІ ст.. Дунаєвецької міської ради Хмельницької  області

docx
Додано
22 липня 2018
Переглядів
10649
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку