Тема: Реклама як мистецтво
Що означає поняття «Реклама»?
Всі ваші тлумачення правильні, схожі, вони доповнюють одне одного. Єдиного визначення нема.
«Реклама – це рукописне, друковане, усне чи графічне повідомлення про особу, товари, послуги, або суспільний рух, відкрито опубліковане рекламодавцем та оплачене з метою збільшення обсягів збуту, розширення клієнтури, одержання голосів бо суспільної підтримки».
Історія розвитку реклами:
Історія реклами нараховує вже тисячоріччя, вона тісно пов'язана з процесом розвитку людського суспільства і його економічного життя. Серед рекламних звертань, що дійшли до нас – єгипетський папірус, у якому повідомляється про продаж раба. Глиняні пластини сповіщають жителів древніх фінікійських міст про реалізацію різних товарів, послугах і розвагах. От як звучала «рекламна пісня» древнього жителя Афін: «Щоб сяяли очі, щоб червоніли щоки, щоб надовго збереглася дівоча врода, розумна жінка буде купувати косметику за розумними цінами в Эскліптоса». Один з настінних розписів у Помпеях розхвалював політичного діяча і призивав народ віддати за нього свої голоси. Вибілені вапном стіни на вулицях Древнього Рима – «альбумуси» – були розкреслені на квадрати, у які лихварі і торговці вугіллям чи пурпурною фарбою вписували свої оголошення. Елементи реклами використовували і середньовічні ремісники, що ставили особисте клеймо на своїх товарах. Теофраст Реностно відкрив у 1630 році в Парижі довідкову контору, що розміщала рекламні оголошення у «Французькій газеті». Різке зростання промислового виробництва, пов'язане з розвитком капіталістичних відносин, потребувало більш високого рівня рекламної діяльності. Наприкінці XIX - початку XX століть з'являються спеціалізовані рекламні агентства. Вони поступово перетворюються з оптових торговців газетними площами під оголошення в ділових партнерів рекламодавців. Агентства тепер виконують також творчі і дослідницькі функції.Ще більш зросла роль реклами після широкого розвитку в XX столітті нових засобів масової інформації: радіо (20 — 30-і роки) і телебачення (у США — 40-і роки).
Давайте розглянемо основні функції реклами:
1. Інформаційна;
2. Переконуюча;
3. Нагадувальна;
4. Емоційна
Тепер кожну функцію розтлумачимо та підтвердимо експериментами
Експеримент №1
Напишіть усі вам відомі марки телефонів. Порахуйте скільки ви написали. Свої результати я демонструю вам на слайді №. Тепер зверніть увагу на число 62 – саме така кількість назв марок найпоширеніша, ви їх легко можете знайти на сайті «Розетка».
Запитання:
Висновок: Інформаційна функція інформує нас про наявність товару, його якості. Товари, які рекламуються, ми й знаємо, усі інші залишаються без уваги.
Експеримент №2
На парті 5-7 пачок чаю, обираємо одного учня, щоб розрекламував 1 чай.
Запитання: Який чай рекламувався? Дайте йому невеличку характеристику.
Тепер назвіть усі чаї, які стояли поряд, дайте їм характеристику.
Висновок: переконуюча функція грунтується та тому, що вас переконують обрати саме цей товар, акцентують на ньому увагу, на його перевагах.
Експеримент № 3
Ви знаєте про бренд Кока-Кола? Чи бачили ви цю рекламу? Вона змінюється?
Яскравим прикладом нагадувальної реклами буде бренд Кока-Кола.
Джон Смит Пембертон, фармацевт із Атланти (штат Джорджия, США), одного разу змішав Бордо й листи коки, створивши, таким чином, кокаїнове вино. Потім рецепт був змінений і, як виявилося, навіть без алкогольної складової напій непоганий.
Оновлений напій складався із трьох частин листів коки й однієї частини горіхів коли, завдяки чому й одержав свою назву. Джон Пембертон відніс свій створений напій в аптеку. Позиціонувалася тоді Cоcа-Colа як ліки від будь-яких нервових розладів, гастриту. Продавався напій не дуже активно. Згодом сироп став газованим і поміняв свій склад, куди ввійшли тепер екстракти лайма, апельсина й мускатного горіха, а також ванілін і кофеїн. Однак своєму творцеві багатства цей рецепт так не приніс — 16 серпня 1888 року Джон Пембертон умер в нищиті.
Парою років пізніше в Атлантові приїжджає бідний комерсант із Ірландії Аза Кендлер. Із щирою вірою у свій успіх у Новому Світлі він здобуває у вдови Пембертона рецепт Cоcа-Colа за більші на той час гроші – 2300 доларів. В 1892 році Аза зареєстрував компанію й товарний знак.
Висновок: Нагадувальна реклама, не дозволяє нам забути бренд, вона слугує для його підтримки.
Експеримент №4
Реклама повинна викликати емоції, для чого?
Чи є реклама яка вам найбільше запам*яталася?
Як написати оригінальний рекламний текст?
Мова: чітка, влучна, лаконічна. Менше слів – більше змісту!
Тепер розглядаємо усі аспекти:
5.Практичне застосування набутих знань (створення власного оригінального рекламного тексту).