Мистецтво авангарду. Футуризм і кубофутуризм.

Про матеріал
закріпити знання учнів про авангард, ознайомити з його різновидами – футуризмом та кубофутуризмом; навчати учнів порівнювати особливості творів в стилі футуризму та кубофутуризму в різні періоди; ознайомити з творчістю видатних мистців-футуристів та кубофутуристів; розвивати уміння характеризувати твори мистецтва 20століття; розвивати творчі здібності, уміння висловлювати свої враження від творів мистецтва та аргументувати свою позицію; виховувати інтерес до мистецьких творів сучасності, естетичні смаки та уподобання.
Перегляд файлу

Тема. Митці авангарду. Футуризм і кубофутуризм

Мета: закріпити знання учнів  про авангард, ознайомити з його різновидами – футуризмом та кубофутуризмом;  навчати учнів порівнювати особливості творів в стилі футуризму та кубофутуризму в різні періоди; ознайомити з творчістю видатних мистців-футуристів та кубофутуристів; розвивати уміння характеризувати твори мистецтва 20століття; розвивати творчі здібності, уміння висловлювати свої враження від творів мистецтва та аргументувати свою позицію; виховувати інтерес до мистецьких творів сучасності, естетичні смаки та уподобання.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник, мультимедійна презентація, картки із завданнями.

Хід уроку

І. Організація пізнавальної діяльності.

II Актуалізація опорних знань.

Кросворд

 

П

І

К

А

С

С

О

 

Р

О

Ж

Е

В

И

Й

 

 

Б

Р

А

К

 

С

Е

З

А

Н

 

 

 

 

Г

Р

І

С

Ф

Р

А

Н

Ц

І

Я

 

Т

Р

И

 

П

І

К

А

Д

О

Р

  1. Засновник кубізму.
  2. Який період у творчості П. Пікассо представлений яскравими костюмами акробатів, атрибутами цирку тощо.
  3. Хто є автором картини «Жінка з гітарою»?
  4. Під впливом живопису якого художника П. Пікассо створив картину «Авіньйонські дівчата» (1907 р.)?
  5. Один із художників кубістів.
  6. Країна у якій виник кубізм.
  7. На скільки періодів можна поділити розвиток кубізму?
  8. Назва першої картини П. Пікассо.

III. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

IV. Опрацювання навчального матеріалу.

 Футуризм виник в Італії, і першими стеши його поширювати поети, до яких пізніше приєдналися художники. Футуристи на чолі з Томмазо Марінетті рятували за творче оновлення мистецтва, сповідували культ руху. Вони прагнули відобразити динамічну форму, втілити в ній енергію сучасного життя. їхніми художніми засобами та прийомами були: контраст кольорів і форм, поєднання різних ракурсів, рішучі мазки, подрібнення контурів і форм, динамічні л і нії,акладення послідовних фаз на одне зображення (принцип симультанності) тощо.

 Лідер і теоретик футуризму Умберто Боччоні спробував виявити засобами пластики життєву енергію і силу людини, передати в скульптурі рух м’язів у момент її крокування. Бунтарський живопис Боччоні насичено енергією і світлом, ніби випромінюючи його девіз «Абсолютний рух!»

 У своїх творах Джакомо Балла прагнув до об’єднання форми, кольору, руху і звуку. Картину, на якій він зобразив політ ластівки, глядачі сприймають, як стилізовану розкядровку.

 Карло Карра передав рух коня, яким керує жокей. Футуристи збагачували живопис додатковим виміром — часовим.

 Стихія танцю привертала особливу увагу Джино Северіні. Тож, демонстрація переміщення в просторі персонажів створювала ілюзію руху.

 Футуризм мав своїх представників і в музичному мистецтві. Відповідні експерименти започаткували Франческо Прателла і Луїджі Руссоло, які виступили з маніфестом «Мистецтво шумів», характерного для епохи автомобілів і літаків. Сенсаційний музичний образ потягу створив Артур Онеггер.

 На основі поєднання й переосмислення ідей кубізму і футуризму в образотворчому мистецтві виник напрям кубофутуризм. Це еклектичне явище проіснувало недовго, але подарувало світові таких яскравих представників вітчизняного авангарду, як Давид Бурлюк і Олександр Богомазов. Кубофу туризмом захоплювалися й К. Малевич, О. Екстер та ін.

 Дух бунтарства і творчого кипіння притаманний діяльності видатного авангардиста, поета і художника Давида Бурлюка (1882-1967). Нащадку козаків-запорожців родом зі Слобожанщини (так він писав про своє країнське походження у «Спогадах футуриста») судилося стати ідеологом модернізму. Спільність багатьох достатньо зухвалих естетичних ідей єднала футуристів — поетів і художників. Володимир Маяковський вважав Д . Бурлюка своїм «дійсним учителем». За власними підрахунками художник намалював 15 тисяч картин. їх розкидано по різних континентах, де жив і творив цей невтомний мандрівник і бунтар у мистецтві, наче підтверджуючи своє прізвище імпульсивним бурхливим характером і епатажною творчістю.

 Олександр Богомазов (1880-1930) — фундатор вітчизняного кубофутуризму, якого називають «українським Пікассо». Художник і педагог залишив у спадок не лише оригінальні картини, а й не менш цікаву теорію «якісних ритмів» (трактат «Живопис і елементи»). Експерименти з ритмом збагачуються знахідками в царині колориту: живописець шукає нові співвідношення локально забарвлених кольорових плям.

 Отже, проголошуючи відмову від реалістичності, кубізм, футуризм і кубофутуризм змінили мистецькі уявлення про відображення простору і часу в образотворчому мистецтві. Вони відкрили шлях багатьом художнім стилям і напрямам XX ст., щонайперше — абстракціонізму.

  • Творче завдання. Намалювати динамічну футуристичну композицію.

V. Підсумок уроку, оцінювання робіт учнів.

- Що нового ви дізналися на уроці?

- Які твори художників футуристів і кубофотористів вам сподобалися найбільше?

VІ. Домашнє завдання.

 Знати про футуризм та кубофутуризм, закінчити творчу роботу.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гарус Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Чабан Ірина
Додано
20 жовтня 2019
Переглядів
3385
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку