Мистецтво авангарду. Футуризм і кубофутуризм.

Про матеріал
закріпити знання учнів про авангард, ознайомити з його різновидами – футуризмом та кубофутуризмом; навчати учнів порівнювати особливості творів в стилі футуризму та кубофутуризму в різні періоди; ознайомити з творчістю видатних мистців-футуристів та кубофутуристів; розвивати уміння характеризувати твори мистецтва 20століття; розвивати творчі здібності, уміння висловлювати свої враження від творів мистецтва та аргументувати свою позицію; виховувати інтерес до мистецьких творів сучасності, естетичні смаки та уподобання.
Перегляд файлу

Тема. Митці авангарду. Футуризм і кубофутуризм

Мета: закріпити знання учнів  про авангард, ознайомити з його різновидами – футуризмом та кубофутуризмом;  навчати учнів порівнювати особливості творів в стилі футуризму та кубофутуризму в різні періоди; ознайомити з творчістю видатних мистців-футуристів та кубофутуристів; розвивати уміння характеризувати твори мистецтва 20століття; розвивати творчі здібності, уміння висловлювати свої враження від творів мистецтва та аргументувати свою позицію; виховувати інтерес до мистецьких творів сучасності, естетичні смаки та уподобання.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник, мультимедійна презентація, картки із завданнями.

Хід уроку

І. Організація пізнавальної діяльності.

II Актуалізація опорних знань.

Кросворд

 

П

І

К

А

С

С

О

 

Р

О

Ж

Е

В

И

Й

 

 

Б

Р

А

К

 

С

Е

З

А

Н

 

 

 

 

Г

Р

І

С

Ф

Р

А

Н

Ц

І

Я

 

Т

Р

И

 

П

І

К

А

Д

О

Р

  1. Засновник кубізму.
  2. Який період у творчості П. Пікассо представлений яскравими костюмами акробатів, атрибутами цирку тощо.
  3. Хто є автором картини «Жінка з гітарою»?
  4. Під впливом живопису якого художника П. Пікассо створив картину «Авіньйонські дівчата» (1907 р.)?
  5. Один із художників кубістів.
  6. Країна у якій виник кубізм.
  7. На скільки періодів можна поділити розвиток кубізму?
  8. Назва першої картини П. Пікассо.

III. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

IV. Опрацювання навчального матеріалу.

 Футуризм виник в Італії, і першими стеши його поширювати поети, до яких пізніше приєдналися художники. Футуристи на чолі з Томмазо Марінетті рятували за творче оновлення мистецтва, сповідували культ руху. Вони прагнули відобразити динамічну форму, втілити в ній енергію сучасного життя. їхніми художніми засобами та прийомами були: контраст кольорів і форм, поєднання різних ракурсів, рішучі мазки, подрібнення контурів і форм, динамічні л і нії,акладення послідовних фаз на одне зображення (принцип симультанності) тощо.

 Лідер і теоретик футуризму Умберто Боччоні спробував виявити засобами пластики життєву енергію і силу людини, передати в скульптурі рух м’язів у момент її крокування. Бунтарський живопис Боччоні насичено енергією і світлом, ніби випромінюючи його девіз «Абсолютний рух!»

 У своїх творах Джакомо Балла прагнув до об’єднання форми, кольору, руху і звуку. Картину, на якій він зобразив політ ластівки, глядачі сприймають, як стилізовану розкядровку.

 Карло Карра передав рух коня, яким керує жокей. Футуристи збагачували живопис додатковим виміром — часовим.

 Стихія танцю привертала особливу увагу Джино Северіні. Тож, демонстрація переміщення в просторі персонажів створювала ілюзію руху.

 Футуризм мав своїх представників і в музичному мистецтві. Відповідні експерименти започаткували Франческо Прателла і Луїджі Руссоло, які виступили з маніфестом «Мистецтво шумів», характерного для епохи автомобілів і літаків. Сенсаційний музичний образ потягу створив Артур Онеггер.

 На основі поєднання й переосмислення ідей кубізму і футуризму в образотворчому мистецтві виник напрям кубофутуризм. Це еклектичне явище проіснувало недовго, але подарувало світові таких яскравих представників вітчизняного авангарду, як Давид Бурлюк і Олександр Богомазов. Кубофу туризмом захоплювалися й К. Малевич, О. Екстер та ін.

 Дух бунтарства і творчого кипіння притаманний діяльності видатного авангардиста, поета і художника Давида Бурлюка (1882-1967). Нащадку козаків-запорожців родом зі Слобожанщини (так він писав про своє країнське походження у «Спогадах футуриста») судилося стати ідеологом модернізму. Спільність багатьох достатньо зухвалих естетичних ідей єднала футуристів — поетів і художників. Володимир Маяковський вважав Д . Бурлюка своїм «дійсним учителем». За власними підрахунками художник намалював 15 тисяч картин. їх розкидано по різних континентах, де жив і творив цей невтомний мандрівник і бунтар у мистецтві, наче підтверджуючи своє прізвище імпульсивним бурхливим характером і епатажною творчістю.

 Олександр Богомазов (1880-1930) — фундатор вітчизняного кубофутуризму, якого називають «українським Пікассо». Художник і педагог залишив у спадок не лише оригінальні картини, а й не менш цікаву теорію «якісних ритмів» (трактат «Живопис і елементи»). Експерименти з ритмом збагачуються знахідками в царині колориту: живописець шукає нові співвідношення локально забарвлених кольорових плям.

 Отже, проголошуючи відмову від реалістичності, кубізм, футуризм і кубофутуризм змінили мистецькі уявлення про відображення простору і часу в образотворчому мистецтві. Вони відкрили шлях багатьом художнім стилям і напрямам XX ст., щонайперше — абстракціонізму.

  • Творче завдання. Намалювати динамічну футуристичну композицію.

V. Підсумок уроку, оцінювання робіт учнів.

- Що нового ви дізналися на уроці?

- Які твори художників футуристів і кубофотористів вам сподобалися найбільше?

VІ. Домашнє завдання.

 Знати про футуризм та кубофутуризм, закінчити творчу роботу.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гарус Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 жовтня
Переглядів
377
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку