Усі види мистецтва в Стародавньому Єгипті були тісно пов’язані з релігійним культом і підпорядковувалися суворим канонам. У художній формі єгипетські зодчі, скульптори та живописці прагнули передати гармонійну єдність космічного і земного, божественного та людського. Мистецтво тоді тяжіло до грандіозності, тому й не дивно, що найпоширенішою архітектурною формою єгиптян були піраміди — монументальні кам’яні споруди, зведені як гробниці фараонів.
Номер слайду 3
Архітектурні споруди Єгипту — наче своєрідні кам’яні архіви, зберегли для історії особливості мистецтва давньої доби, а разом із ними й багато таємниць, які впродовж віків намагаються розгадати. Так і донині невідомо, як саме зводили піраміди. Храмовий комплекс. Карнак
Номер слайду 4
Невід’ємна частина гробниць, храмів і палаців Стародавнього Єгипту — це скульптура. Круглу скульптуру висікали з кам’яної брили або цілісного шматка дерева. Канонічні статуї фараонів, царів і цариць та інших мали втілювати у своїй формі їхню владу, силу і могутність.
Номер слайду 5
Перший тип таких скульптур: людина, яку зображають, стоїть (фігура випрямлена з високо піднятою головою, руки — уздовж тіла, ліва нога робить крок уперед). Другий тип: людина, яку зображають, сидить у застиглій нозі, руки зігнуті в ліктях, а долоні — на колінах. Бог Сет і його син Гор малим, метал. Скульптура малих форм. Монументальна скульптура храму Абу-Сімбел
Номер слайду 6
Єгипетські митці застосовували два різновиди рельєфу: звичайний барельєф і заглиблений рельєф (контури зображення врізали у поверхню каменю). Рельєфи прославляли фараонів, оспівували їхні заслуги у сценах війни та полювання, підкреслювали божественність, зображаючи в оточенні богів, і «розповідали» про життя в родинному колі. Фрагмент рельєфу з храму фараона Рамзеса II, 13 ст. до н.е.
Номер слайду 7
Рельєфним і живописним композиціям на стінах гробниць притаманна площинність, умовність образів. До самобутніх єгипетських канонів образотворчого мистецтва належить поєднання різних перспектив: голову і ноги людини зображували у профіль, а очі, плечі та руки — фронтально, розгорнуті у фас.
Номер слайду 8
Мистецтво Стародавнього Єгипту пройшло довгий шлях розвитку, але обожнення тварин було характерним для усіх його етапів від найранніх до пізніх. Це відбилось як в практиці муміфікації тварин — крокодилів, кішок, ібісів, так і в відтворенні характерних особливостей тварин в посудинах-канопах для зберігання муміфікованих органів. Схематизована частка зображень тварин перейшла в ієрогліфічну писемність стародавніх єгиптян. Зображення кобри ( Урей) прикрасило голову фараонів в їх офіційних портретах. Глек із зображенням коня«Лев». Керамічна скульптура з Єгипту. Канопи з кришками-голівками тварин
Номер слайду 9
Декоративно-прикладне мистецтво Стародавнього Єгипту представлено статуетками, ювелірними виробами із кольорового скла, напівкоштовних каменів і цінних металів (золото, срібло). Прикраси мали не лише декоративне значення, а й відігравали роль оберегів від усього лихого. У розписах, на перснях, підвісках, браслетах єгиптяни часто використовували зображення священного скарабея (жука із крилами), який символізував Сонце.
Номер слайду 10
Живопис єгиптян упродовж тривалого розвитку поступово змінювався — від умовності до реалізму. У живописних композиціях, якими прикрашали стіни гробниць і храмів, колони й обеліски, детально змальовувати побутові сцени, різноманітні види повсякденної, господарської діяльності людини. Розписи вирізняються сюжетним розмаїттям, виникає інтерес до пейзажу зі звірями, птахами, рибами.
Номер слайду 11
Музика Стародавнього Єгипту відігравала важливу роль у культурі та суспільному житті країни. Вона супроводжувала людей, коли ті працювали, святкували, проводили релігійні обряди, пов’язані з культом богів Осіріса, Ісіди, Тота. Також музика звучала під час урочистих процесій, палацових розваг. Про її значення в житті єгиптян свідчать численні рельєфи та розписи із зображеннями співаків й інструменталістів.
Номер слайду 12
Значного поширення в Єгипті набули барабани різної величини та форми. Грою на круглому барабані — тамбурині — єгипетські танцівниці супроводжували свої рухи. Духовну музику виконували зазвичай систром — особливим церемоніальним інструментом, що вважали атрибутом богині Хатхор. Танцівниці на фресці у храмі Абу-Сімбел Систр
Номер слайду 13
У музичній культурі Єгипту набула поширення арфа. На настінних розписах можна побачити й ансамблі арф. Спочатку арфа нагадувала великий лук, на який натягували струни. Жінки грали стоячи, акомпануючи співакам-чоловікам. Окрім цих інструментів, виготовляли невеликі арфи з дерева, схожі на ліри. Вишуканим декором вирізнялися арфи, призначені для храмів і палацового оркестру фараонів: їх прикрашали позолотою, живописом і карбуванням із різними символічними фігурами. Прості й подвійні флейти виготовляли різних розмірів. А от бойові срібні труби використовували тільки у військовій музиці як сигнальні інструменти.
Номер слайду 14
Використані джерела. Каган М. С. Морфология искусства. — Л.: Искусство, 1972. — 440 с. — 20 000 экз. Чегодаева А. Д. Всеобщая история искусств. — М.: Искусство, 1956. Матье М. Э. Искусство Древнего Египта. — М.: Искусство, 1970. — 197 с. Афанасьева В. К., В. Луконин, Н. Померанцева. Искусство Древнего Востока. — М.: Искусство, 1976. — 375 с. Пунин А. Л. Искусство Древнего Египта. Раннее царство. Древнее царство.. — СПб, 2008. — 464 с. Косидовский З. Когда Солнце было Богом.. — М., 1970https://uk.wikipedia.org/wiki/культура давнього Єгипту