Мистецтво казкотерапії В.О. Сухомлинського та створення власної казки

Про матеріал
«Казка - це зернятко, з якого проростає емоційна оцінка дитиною життєвих явищ». В.О. Сухомлинський
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проєкт

 

Мистецтво казкотерапії  В.О. Сухомлинського та створення власної казки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

«Казка - це зернятко, з якого проростає емоційна оцінка дитиною життєвих явищ». В.О. Сухомлинський

Ще в ранньому дитинстві ми знайомимося з народною творчістю, в основному - з казкою. У цьому віці казка для нас є чарівною, в яку ми віримо, і день за днем ​​мріємо зануритися в неї, побути на місці головного героя, який бореться зі злом на благо людства. Але все це залишається в дитинстві.

Коли діти дорослішають, то забувають те, на чому вони виросли, те, завдяки чому, у них виникло розуміння Добра і Зла. Казки для них стають дитячою забавкою. Але мало, хто в дорослому віці знає, що казку можна використовувати не тільки для розваги, але і як засіб виховання культури поведінки. В цьому і полягає актуальність проєкту.

Психологи, психотерапевти, педагоги все частіше використовують казку в своїй роботі з підлітками, так як саме в цьому віці діти знаходяться в стадії фізичної зрілості. Юнаки та дівчата стурбовані своєю зовнішністю, що породжує переживання про те, як їх оцінюють інші. Хлопчики і дівчатка важко переживають своє відставання від однолітків у зростанні або у вазі.

На думку багатьох вчених в області психології і педагогіки, казкотерапія допоможе виховати культуру поведінки підлітків, так як на прикладі казки хлопчикам і дівчаткам не важко буде зрозуміти, як повинен вести себе «справжній юнак» і «справжня дівчина».

Об'єкт: Мистецтво казкотерапії  В.О. Сухомлинського та створення власної казки.

Предмет: Виховання культури поведінки дітей за допомогою казкотерапії.

Мета: розглянути можливості використання казкотерапії як засіб виховання культури поведінки дітей.

Завдання:

  1. Провести виховну годину «Життя та творчість В. О. Сухомлинського»
  2. Прочитати одну із казок В. О. Сухомлинського
  3. Навести приклад власної казочки.
  4. Створити виставку «Моя власна казка допомагає людям»

 

 

 

 

 

Додаток №1

Відео

 

Додаток №2

ЗАБУТА КАЗКА

Закінчився день. Звечоріло. Цариця Ніч навела свої сонні чари на Землю. Та ось двоє діточок аж ніяк не піддаються їй. Не спиться їм без казкової розповіді мами, хоч і живуть вони у сучасному світі, який заполонили смартфони, комп’ютери, планшети та інші гаджети.

Нічка почала злитися, стукотіти вітами дерев у віконце. Вона думала, мабуть, що налякає їх і вони швиденько заснуть. Але ж сучасних дітей цим не візьмеш! Чого вони тільки не бачили у тих відео на гаджетах! Даремно Ніч намагалася їх налякати. Вона не була злою! Ні! Просто в ці часи уже ніхто не вірив у чудеса, тому Чарівниця хотіла хоч якось привернути до себе увагу.

Деякий час побунтувала Нічка та й вирішила подивитися на те, що робить дітвора. І що ж? Вона дуже була здивована! Зазирнувши у віконце, Цариця побачила, як матуся закінчує читати своїй малечі казочку про Чарівницю Ніч.

  • Мамо, мамо! А Нічка добра виявляється! Я знала! – промовила донечка до неньки.
  • Так! Я ж тобі казав, що Ніч – це королева. Тобі ж подобаються принцеси та королеви? – звернувся до сестрички братик.
  • Все-все, мої любі! Давайте будемо вже спаточки. Не забувайте гарненько лягти, бо ж настає найчарівніша пора, коли сама Нічка почне вам навіювати казочки через сон.

Схаменувшись, Ніч зрозуміла, що не всі люди перебувають у повсякденному круговороті сучасного життя.

  • Не все втрачено! – зраділа нічна Цариця і приступила до своєї місії.

Над сучасним світом знову владарювала казкова пора!

(автор В.С. Ротар)

 

 

 

 

 

 

ВИСНОВКИ

Як з'ясувалося, казкотерапія - це спосіб передачі особистості необхідних моральних норм і правил за допомогою казки.

Методи роботи з казкою, а саме традиційні методи казкотерапії, привносять великий ефект в виховання культури поведінки дітей, так як більшість з них знаходять даний вид заняття дуже цікавим і корисним. Учні люблять приміряти на себе різні соціальні ролі і програвати їх, для них це є одночасно грою та виховним процесом. За допомогою занять з казкотерапії багато дітей без особливих труднощів можуть знайти своє місце в житті.

Робота з казкою - далеко не нова і не єдина форма даної терапії, але особливе використання прийому, такого як казкотерапія, і накладання його на різні симптоми дають дивовижні результати і становлять інтерес для подальшого науково-практичного дослідження.

Казкова реальність - це свідомо ресурсне місце, тому саме в ній можна легко розлучитися зі своїми звичними формами захистів і опору, відчути себе вільним у руслі «можливо все» і сміливо розширювати межі своїх бажань і можливостей, а також змінювати звичні уявлення про себе, свою звичну поведінку.

Казка дає можливість проаналізувати, як учень засвоїв і переломив у своїй свідомості певну нормативну систему, задану соціокультурним оточенням і вихованням. Казка показує життя людини в суспільстві, особливості взаємин між людьми. Передача культурної поведінки в них відбувається через дії реальних героїв, поведінка яких є значущою для дитини.

Казкою можна виховувати людину різного віку, але особливий ефект вона дає школярам середньої школи, ​​для яких казка завжди є цікавим і пізнавальним об'єктом. При правильно організованій роботі, з урахуванням індивідуальних особливостей і здібностей учня, можна досягти бажаних результатів.

Загальновідомо, що кожен народ має свої національні казки, які пов'язані між собою. Саме тому народні казки представляють для нас чималий інтерес: "У них видно побут народу, його сімейне життя, його моральні поняття, і ці гострі словесні вислови, настільки прирівняні до іронії, настільки простодушні в своїй гостроті". Саме такими казками потрібно виховувати культуру поведінки наших дітей, адже там присутня правильна виховна мораль. А ще привчати наших учнів створювати власні казки з повчальним змістом.

 

 

 

 

docx
Додано
16 грудня 2021
Переглядів
650
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку