В даному матеріалі розкривається структура та модель органів учнівського самоврядування в школі. Діяльність органів самоврядування в школі сприяє згуртуванню шкільного колективу, розвитку громадянської позиції, процесу соціалізації учнів, більш ефективному їх входженню в доросле життя. Школа керується інтересами й потребами дітей, прагне стати осередком, де учні не лише вчаться, а й становляться як особистості, живуть повноцінним, духовним життям.
Автор:
Жукова Анастасія Володимирівна,
педагог-організатор
Маріупольської спеціалізованої
школи І-ІІІ ступенів № 66
Модель органу учнівського самоврядування
ОПИС ОРГАНІЗАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНУ САМОВРЯДУВАННЯ
Однією з основних ознак демократичної держави є наявність розвинутого громадянського суспільства. Громадяни створюють органи самоврядування з метою задоволення та захисту спільних інтересів. Однією з форм залучення учнів до громадського життя є участь у шкільному самоврядуванні. Саме в стінах школи у дітей формується ті якості, які потім у дорослому житті допоможуть їм стати гідними громадянами демократичної України. А ще в шкільному віці усвідомлення своєї участі у вирішенні важливих справ суспільного життя є основою нормальної життєвої позиції в дорослому житті. В Маріупольській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів № 66 вже багато років існує Шкільна демократична республіка, в якій працює шкільний Парламент.
Діяльність органів самоврядування в школі сприяє згуртуванню шкільного колективу, розвитку громадянської позиції, процесу соціалізації учнів, більш ефективному їх входженню в доросле життя. Школа керується інтересами й потребами дітей, прагне стати осередком, де учні не лише вчаться, а й становляться як особистості, живуть повноцінним, духовним життям.
Концепція розвитку школи, гасло якої «Від успішної особистості до школи успіху», передбачає формування успішної компетентної особистості. Учнівське самоврядування покликане надати в цьому слушну допомогу, розвинути такі якості школярів, як самостійність, активність, ініціативність, комунікативність, толерантність, відповідальність, обов’язковість, уміння приймати рішення й реалізувати намічене тощо.
Саме з цією метою школі у 1992 році була розроблена демократична модель шкільного самоврядування – президентсько-парламентська республіка. На загальношкільній конференції було запропоновано кілька моделей учнівського самоуправління. Шляхом голосування учні обрали таку форму самоврядування, яка згодом перетворилась на парламентсько-президентську.
Процес створення учнівської організації пройшов кілька етапів. Щороку дитяча організація вдосконалювалась. У 1999 році був написаний Гімн республіки, а 2002 р. був створений Герб. Протягом років розроблялися відповідні документи, які окреслювали правове поле діяльності самоврядувальних органів. У 2002-2003н.р. на засіданнях парламенту було затверджено Положення про учнівське самоврядування, Положення про вибори Президента, Положення про виборчу комісію [додаток 1] та остаточно визначені функціональні обов’язки членів парламентських комісій [додаток 2]. У 2004-2005н.р. були прийняті закони, які стосуються внутрішньошкільного життя колективу (Закони «Про головні правила», «Про права і обов’язки», «Про захист честі і гідності», «Про побутову культуру», «Про прогули та спізнення», «Про чергування») [додаток 3].
Важливість роботи органів самоврядування полягає в тому, що самоврядування як спосіб організації життєдіяльності шкільного товариства дозволяє формувати випереджувальний соціальний досвід, який включає в себе цілий комплекс демократичних процедур, спеціальних знань і організаторських умінь.
Можливість учнів брати участь у роботі парламенту, їхня активна життєва позиція стали важливим фактором формування активної громадянської позиції, а роботу в дитячий організації – у діючий ефективний засіб правового виховання школярів.
МЕТОЮ роботи учнівської організації є формування соціальної компетентності учнів, розвиток їх лідерського потенціалу, вміння брати на себе відповідальність за прийняття рішень.
Головними ЗАВДАННЯМИ учнівського організації СШ № 66 є: вироблення в учнів організаторських навичок, розвиток їх соціальної компетентності; формування вмінь налагоджувати взаємодію, співпрацю на принципах партнерства, вміння продуктивного співробітництва; виховання у зростаючої особистості почуття власної причетності до розвитку суспільства, держави; формування в учнів таких якостей як відповідальність за доручену справу, колектив, принциповість, самостійність, ініціативність; виховання моральних, естетичних й екологічних цінностей; прилучення до здорового способу життя; вдосконалення управління навчальним закладом.
У своїй роботі органи шкільного самоврядування дотримується ПРИНЦИПІВ демократії, самореалізації, гласності, добровільності, активної участі у справах, самодіяльності учнів в поєднанні з педагогічним керівництвом, врахування вікових особливостей дітей, суспільно-корисної діяльності.
Діяльність учнівського самоврядування будується відповідно НОРМАТИВНО-ПРАВОВОЇ БАЗИ:
ЛОКАЛЬНІ АКТИ.
СТРУКТУРА САМОВРЯДУВАННЯ
Самоврядування у спеціалізованій школі № 66 працює на різних рівнях організації. Вищою формою законодавчої влади загального шкільного колективу є КОНФЕРЕНЦІЯ. Вона є звітно-виборчою і проводиться періодично, не рідше одного разу на рік. Рішення про скликання конференції приймає Парламент школи.
Функції:
Вищий орган учнівського самоврядування є ПАРЛАМЕНТ ШКОЛИ, який обирається конференцією делегатів від первинних організацій (класів), терміном на два роки. Парламент збирається регулярно протягом звітного періоду. До складу Парламенту входять 8 комісій: «Знання», «Дисципліна та правопорядок», «Дозвілля», «Здоров’я та спорт», «Милосердя», «Школярик», «Трудові справи», Шкільна служба новин.
Рішення Парламенту вважаються прийнятими, якщо на засіданні присутні не менше 2/3 його членів і більшість присутніх проголосувало «за». При рівній кількості голосів «за» і « проти» голова Ради користується правом вирішального голосу.
Функції:
Законодавчим органом первинного колективу (класу) є КЛАСНІ ЗБОРИ, які збираються для вирішення загальних питань. При необхідності Збори класу можуть створювати свої комісії з окремих напрямів діяльності, як правило, однойменні шкільним робочим органам учнівського самоврядування.
Функції:
Виконавчим органом самоврядування учнів у класі є РАДА КЛАСУ, збирається періодично, раз на тиждень, місяць. Голова Ради класу (староста) обирається Радою класу терміном на один навчальний рік. Староста, члени Ради класу як і їхні колеги в шкільному самоврядуванні, особистими владними повноваженнями не володіють – вони володіють сукупною владою свого органу самоврядування.
Функції:
ВИБОРИ ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛИ
Вибори президента школи відбуваються згідно:
Кожен кандидат на посаду Президента школи має надати до Виборчої комісії підписні листи. Написати передвиборчу програму та провести інші агітаційні заходи: листівки, плакати. Кандидати мають пройти «випробування» дебатами серед кандидатів на посаду Президента школи, де вони оголошують свою передвиборчу програму, а також мають змогу задати питання своїм опонентам. До дебатів також запрошуються активи кожного з 5-11 класу. Наступного дня відбуваються вибори, під час яких учні 5-11 класів та педагоги школи ставлять відмітки у виборчих бюлетенях. Дійсні бюлетені підраховуються у присутності спостерігачів кандидатів на посаду Президента школи. Підраховуються голоси «за» і «проти» кожного кандидата. Після підведення підсумків голосування заповнюється протокол. Голова учнівської виборчої комісії оголошує підсумки виборів. Президент приступає до своїх обов’язків наступного дня після оголошення результатів виборів на церемонії інавгурації Президента школи, на якій дає присягу та отримує посвідчення. На церемонії інавгурації Президент школи оголошує склад Парламенту школи, з яким він буде працювати [додаток 4].
ПАРТНЕРСТВО
Для учнів дуже важливо знати, що вони можуть щось вирішувати, що до них прислухаються дорослі. Тому члени парламенту із задоволенням співпрацюють із Радою школи та Радою профілактики, єднаючи зусилля педагогічного і учнівського колективів, батьків щодо розвитку школи та удосконалення навчально-виховного процесу.
Члени комісії «Дозвілля» співпрацюють із клубом бального танцю «Феєрія». Учасники цього колективу із задоволенням беруть участь у виховних заходах школи.
Самоврядування в школі відіграє велику роль у формуванні громадянської компетентності. А ще в цьому допомагають представники Шкільного наукового товариства – група «Громадянин», головною метою якої є формування в учнів активної громадянської позиції, вчитися розв’язувати соціальні проблеми доступними засобами, не чекаючи допомоги від держави, вчитися складати власну програму дій, реалізовувати її за певним алгоритмом та презентувати її громадськості.
Більшість представників Парламенту є членами дебатного клубу і вже декілька років вони співпрацюють з Молодіжним клубом «Співдружність» м. Бердянська і Всеукраїнською молодіжною громадською організацією «Дебатна Академія».
Для забезпечення гласності в роботі самоврядування і для того щоб про всі цікаві події з життя школи могли дізнатись не тільки на рівні школи, а й на рівні міста парламент співпрацює із регіональною інформаційно-пізнавальною газетою для юних людей «Привет, ребята!», в якій весь до печатний процес здійснюється підлітками 14-17 років. Учениця 10 класу Формас Ксенія відповідає в цій газеті за комп’ютерне верстання та дизайн, разом зі своїм однокласником Сохаревим Михайлом пише статті.
Спеціалізована школа № 66 – школа з поглибленим вивченням англійської мови, тому учні школи мають змогу навчатися у США за програмою «FLEX» та у британському коледжі Мартіна Фрісбі, а також брати участь у міжнародній програмі «Global Gateway» - проекті з міжнародної освіти, координатором якого виступає Департамент освіти Великобританії. Саме вивчаючи досвід роботи органів самоврядування у школах США та Великобританії, ми змогли вдосконалити роботу власного Парламенту. В різ роки представники шкільного парламенту, а також Президенти школи навчались у США. Наприклад Сердюк Марічка, яка після навчання за програмою FLEX в Америці, стала Президентом школи. А згодом навчаючись в університеті,багато років поспіль була президентом студентської ради.
ІННОВАЦІЇ ТА ПРОЕКТНА ДІЯЛЬНІСТЬ
Інноваційні форми та методи роботи в організації системи діяльності органів учнівського самоврядування сприяють розвитку вмінь та навичок учнівського колективу самостійно вирішувати поставлені завдання, розвивають ініціативність, творчі здібності дітей та креативне мислення. Інноваційні методи дозволяють вчити учнівський колектив працювати в команді, відповідально ставитися до своїх обов’язків, 1амо організовуватися.
Для ефективної роботи в сучасному інформаційному світі необхідною умовою є робота з Інтернет-ресурсами. Тому з 2010 року члени учнівського самоврядування нашої школи є активними користувачами соціальної мережі «Щоденник.ua». Так під час виборчої кампанії була створена група «Вибори-2012», в якій кандидати на посаду президента виклали на загальний розгляд свої передвиборчі програми, мали змогу поспілкуватися он-лайн з електоратом, відповісти на їх питання. Для покращення роботи Парламенту була створена група «Самоврядування», до якої входять як учні школи, так вчителі і батьки. Саме тут розташовані усі нормативно-правові документи учнівського самоврядування; у звітний період класи завантажують на цю сторінку свої звіти, що допомагає об’єктивно підготуватися та провести загальношкільну звітну конференцію.
У СШ № 66 часто використовуються: метод проектів (під час підготовки та проведення шкільних заходів або окремих етапів); ділова гра як форма проведення виховного заходу або як етап проекту під час презентації продукту діяльності (вибори Президента школи, день дублера); «мозковий штурм» - найпоширеніший метод, який застосовується на засіданнях парламенту, коли необхідно створити банк ідей, або вирішити якусь проблему, або обговорити, проаналізувати результати роботи; «мікрофон» - під час опитування учнів та вчителів, дирекції, анкетування та ін.; презентації (як етап окремого проекту – презентація продукту і форма виховного заходу, як-от наприклад презентації «Гендерні стереотипи в суспільстві», «Що таке расова дискримінація?» під час підготовки до Міжнародного дебатного форуму «Бердянський ринг», «Що таке толерантність?», «ВІЛ/СНІД: ти повинен це знати», «Вплив куріння, алкоголю та наркотиків на здоров’я», про права дитини – «Поважайте чисте, ясне, непорочне, святе дитинство!», до Дня української мови та писемності – «Мово моя калинова», профорієнтаційна робота – презентація «Світ нових професій» та інше.
Аналіз діяльності нашого парламенту свідчить про те, що ефективною формою роботи учнівського самоврядування, є проектна діяльність. У процесі соціального проектування учні у першу чергу отримують навички партнерства та взаєморозуміння, лідерства та поваги до інших, ініціативності у прийнятті рішень, висловленні думок, практики відповідальності та реалізації індивідуальних i колективних справ.
Саме в стінах школи в учнів формуються ті якості, які потім у дорослому житті допоможуть їм стати гідними громадянами демократичної України, тобто: соціально активними, компетентними, здатними приймати свідомі рішення та відповідати за них, здатними робити свідомий вибір.
Участь у проектній діяльності дає їм можливість набути навичок: комунікації, толерантної поведінки, пошуку компромісу, роботи в команді, особистої відповідальності за свої рішення та дії, ініціативи.
А головне – учні можуть переконатися у тому, що навіть найнеможливіші їхні фантазії насправді можуть бути здійснені, якщо їх ретельно відпрацювати. В підсумку учні нашої школи отримують навички перетворення мрії на реальність, причому власними зусиллями.
Ефективність методу проектів під час організації системи діяльності органів учнівського самоврядування можна продемонструвати на прикладі організації роботи над загальношкільним проектом «Культура здоров’я», який втілювався у життя протягом навчального року. В рамках цього проекту учні нашої школи стали лауреатами міського етапу обласного конкурсу учнівських проектів «Вчимося бути здоровими», парламентськими комісіями «Дозвілля», «Знання» і «Здоров’я та спорт» були організовані і проведені квест «Ми на варті здоров’я», а також протягом навчального року учні старших класів готували свої підшефні класи до конкурсу масового танцю «Майданс», в якому взяли участь всі учні нашої школи (1-8 класи – як учасники, 9-11 класи – як хореографи-постановники). Під час роботи над проектом ініціативна група та учасники проекту займалися пошуком інформації в Інтернеті (музика, варіанти хореографічних постановок), брали консультації в учителів ритміки, фізичної культури, педагога-організатора, батьків, класних керівників. Починаючи з ІІ семестру учні 9-11 класів під час ранкової гімнастики протягом 15 хвилин проводили репетиції з учнями 1-8 класів – ставилась хореографія, відпрацьовувались рухи. Разом з класними керівниками і батьками обговорювали, підбирали та створювали костюми. У ході роботи над проектом діти відзначалися високою активністю, зацікавленістю, проявляли ініціативу, сам «Майданс» був добре організований, сподобався як учням, так і вчителям та батькам самих учасників. Участь в цьому проекті дала змогу всім учням нашої школи ближче познайомитися один з одним – старшокласники стали з увагою поводитися зі своїми підопічними, а учні молодшої ланки полюбили своїх наставників і вже не боялися з ними спілкуватися.
Велику нішу у роботі над проектами зайняла група «Громадянин». Головним завданням цієї групи є створення розробка та впровадження в життя власного проекту с культурних, громадських, національних питань. Це можуть бути 1, 2, 3 реальних продукти, які школярі можуть запропонувати та виконати самостійно. За останні роки учасники групи «Громадянин» 5 разів ставали переможцями республіканського конкурсу учнівських проектів. Під час перебування на конкурсі у Києві вони побували у Верховній Раді України. Вони досліджували такі теми, як «Діти – жебраки та діти – наркомани», «Профілактика дитячого та підліткового суїциду», «Запобігання насилля в родині»? «Я-це частина рідного краю», «Пам’ятаємо героїв Великої Перемоги», «»Захист безпритульних тварин» тощо. В минулому навчальному році вони розробляли тему «Актуалізація та впровадження в шкільне життя національних та духовних символів України».
Приклад серйозної пошукової роботи – це створення «Стіни Слави» під час святкування 60-річчя Великої Перемоги. Пояснюючи учням, що немає такої родини, член якої не взяв участь у Великій Вітчизняній війні, учасники групи допомагали учням школи збирати матеріал про своїх дідусів й прадідусів, зберігаючи пам'ять й вшановуючи героїв. Результатом роботи стала величезна стіна пам’яті, «Стіна Слави», де кожен учень міг підійти й показати свого героя, відчуваючи гордість й вдячність.
Отже, можливості реалізації проектної діяльності передбачають сформованість у свідомості учнів намірів і умінь безконфліктного життя у суспільстві, поваги до прав і свобод кожної особи. Проектна діяльність сприяє виявленню та розвиткові організаційних навичок, формування в учнів відповідальності, принциповості та ініціативності.
Таким чином, у школі сформована і діє сучасна модель шкільного самоврядування. Діяльність органів самоуправління сприяє згуртуванню шкільного колективу, розвитку громадської думки, ефективному розвитку і входженню в доросле життя. Через шкільне самоврядування відбувається і процес підготовки майбутніх активних громадян демократичної держави, високоосвічених, соціально активних, які відзначаються високими духовними якостями, патріотичними почуттями, здатними до саморозвитку й самовдосконалення. Про все це свідчать відгуки учнів, педпрацівників та батьків школи.
ЛІТЕРАТУРА
І.Загальні положення
ІІ. Права та обов’язки членів самоврядування
До прав та обов’язків учнів СШ № 66 також належать всі права, свободи та обов’язки, передбачені КУ, Міжнародними документами, ратифікованими Україною, законами України.
ІІІ. Органи учнівського самоврядування
Класні збори є вищим органом учнівського самоврядування первинної організації, на яких:
Рада класу є органом самоврядування учнів у класі, яка:
ІV. Набуття чинності Положення
Дане положення набуває чинності з моменту його ухвалення.
ПРО УЧНІВСЬКУ ВИБОРЧУ КОМІСІЮ
І. Порядок роботи
Недійсними визнаються бюлетені, в яких відмічено 2 і більше кандидатів.
Зіпсовані – розмальовані, розкреслені.
ПРО ВИБОРИ ПРЕЗИДЕНТА ТА ЧЛЕНІВ ШКІЛЬНОГО ПАРЛАМЕНТУ
І.Загальні засади
7.1. Кандидат, який посів друге місце під час виборів стає Віце-президентом школи.
ІІ. Організація та проведення виборів.
9.1. Складання списків виборців.
9.2. Встановлення форми виборчого бюлетеня.
ІІІ. Передвиборча програма.
10.2. Написання передвиборчої програми (не менше 1 ст.).
11. Під час передвиборчої програми кандидат має право на:
12. Оголошення про результати виборів Президента відбувається на загальношкільній лінійці під час церемонії інавгурації Президента школи.
13. Президентові вручається посвідчення.
ФУНКЦІОНАЛЬНІ ОБОВ’ЯЗКИ ЧЛЕНІВ
ПАРЛАМЕНТСЬКИХ КОМІСІЙ
Шкільна служба новин (прес-центр)
Додаток 3
ЗАКОН ПРО ГОЛОВНІ ПРАВИЛА
ШКІЛЬНОЇ ДЕМОКРАТИЧНОЇ РЕСПУБЛІКИ
Стаття 1. Правила життя
Стаття 2. Правила поведінки
Стаття 3. Ставлення до власності.
Стаття 4. Заборони.
Поширення, збереження і вживання наркотиків, алкоголю, паління категорично забороняється. Учням, що порушили заборону на паління, пропонується пройти програму звільнення від тютюнової залежності. Нецензурна лайка не звучить у стінах школи.
Покарання за порушенням головних правил не вимагає санкцій будь-яких органів управління школи.
ЗАКОН ПРО ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ ЧЛЕНІВ ШКІЛЬНОЇ ДЕМОКРАТИЧНОЇ РЕСПУБЛІКИ
Стаття 1. Члени ШДР мають право на:
Стаття 2. Члени ШДР зобов’язані:
ЗАКОН ПРО ЗАХИСТ ЧЕСТІ І ГІДНОСТІ УЧНІВ, ВИКЛАДАЧА І ПРАЦІВНИКІВ ШКІЛЬНОЇ ДЕМОКРАТИЧНОЇ РЕСПУБЛІКИ
Стаття 1. Особистість кожного, хто працює чи навчається в школі, є недоторканною і ніщо не повинно загрожувати здоров’ю людини, обмежувати її права, ображати честь і гідність.
Стаття 2. Образою честі людини є:
ЗАКОН ПРО ПОБУТОВУ КУЛЬТУРУ
В ШКІЛЬНІЙ ДЕМОКРАТИЧНІЙ РЕСПУБЛІЦІ
Стаття 1. Кожний учень школи дбає про високу побутову культуру в школі. Побутова культура – це вимагання бути охайним, стриманим у поведінці, вміння бережливо ставитися до шкільного майна і робити все для його збереження.
Стаття 2. У школі вважається варварством і не допускається:
Стаття 3. Рішення про стягнення, відшкодування збитків приймає Рада школи, класний колектив, адміністрація школи.
ЗАКОН ПРО ПРОГУЛИ ТА СПІЗНЕННЯ
В ШКІЛЬНІЙ ДЕМОКРАТИЧНІЙ РЕСПУБЛІЦІ
Стаття 1. Прогули – це відсутність на уроках без попередження і відкритого пояснення причин (досить серйозних) або без документального підтвердження причини неявки (заяви батьків, довідка з лікарні тощо).
Стаття 2. Якщо в учня школи є причини пропустити урок, він повідомляє про це викладача, вказує причину. Прогульник відпрацьовує і складає навчальний матеріал пропущеного уроку у визначений викладачем час і спосіб.
Стаття 3. Спізнення – це поява учня школи в класі після того, як викладач почав урок, без попередження і відкритого пояснення причин або без такого пояснення після закінчення уроку.
Стаття 4. Прогул і спізнення – це вчинки, що ображають гідність і марнують час викладача і учнів, тому за це винуватці повинні вибачатись.
У разі систематичних прогулів, спізнень викладач звертається до Ради школи, повідомляє батькам та дирекції школи.
ЗАКОН ПРО ЧЕРГУВАННЯ
В ШКІЛЬНІЙ ДЕМОКРАТИЧНІЙ РЕСПУБЛІЦІ
Стаття 1. Черговий по школі – учень, що сприяє дотриманню законів школи, норм високої побутової культури учнями, викладачами, працівниками школи.
Черговий – відповідальна особа, вимоги чергового визначаються законами школи та є обов’язковими для учнів, викладачів, працівників школи.
Стаття 2. Обов’язки чергових по школі.
Стаття 3. Обов’язки чергових по класу
Чергові повинні приходити до школи за 20 хвилин до початку уроку. Чергові зобов’язані:
Додаток 4
ВИБОРИ ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛИ
ПІДПИСНИЙ ЛИСТ КАНДИДАТА
НА ПОСАДУ ПРЕЗИДЕНТА
СШ № 66
від _________ класу
(Прізвище, ім’я, по-батькові)
№ |
Прізвище, ім’я |
Підпис |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
6 |
|
|
7 |
|
|
8 |
|
|
9 |
|
|
10 |
|
|
11 |
|
|
12 |
|
|
13 |
|
|
14 |
|
|
15 |
|
|
16 |
|
|
17 |
|
|
18 |
|
|
19 |
|
|
20 |
|
|
21 |
|
|
22 |
|
|
23 |
|
|
24 |
|
|
25 |
|
|
26 |
|
|
27 |
|
|
28 |
|
|
29 |
|
|
30 |
|
|
31 |
|
|
32 |
|
|
33 |
|
|
34 |
|
|
35 |
|
|
36 |
|
|
37 |
|
|
38 |
|
|
39 |
|
|
40 |
|
|
41 |
|
|
42 |
|
|
43 |
|
|
44 |
|
|
45 |
|
|
46 |
|
|
47 |
|
|
48 |
|
|
49 |
|
|
50 |
|
|
ВИБОРЧИЙ БЮЛЕТЕНЬ
ВИБОРЧИЙ БЮЛЕТЕНЬ № ____
Поставте тільки одну позначку «+» або іншу напроти прізвища того кандидата на посаду президента школи, за якого Ви віддаєте свій голос, чи напроти слів «Не підтримую жодного кандидата». Якщо Ви поставите позначку «+» за декількох кандидатів, бюлетень вважається недійсним. Якщо бюлетень буде розмальованим, розкресленим, він вважається зіпсованим.
Дякуємо за участь!
|
ПРОТОКОЛ
засідання учнівської виборчої комісії по підведенню підсумків голосування на виборах
Президента школи
201__-201__н.р.
№ ____ від ________________
1. Всього виборців ____________
2. Взяли участь ____________
3. Всього бюлетенів ____________
4. Одержали бюлетені ____________
5. Визнано недійсними ____________
6. Визнано зіпсованими ____________
В результаті підрахунку голоси розподілились таким чином:
На підставі Положення про вибори Президента школи УВК визнає, що найбільшу кількість голосів набрав(ла) __________________________________________________________ і вважається обраним(ною) на посаду Президента школи.
Члени комісії: __________________________________________
__________________________________________
__________________________________________
1