Міжгалузевий інтегрований STREAM-проєкт "Шевченко пригощає..."

Про матеріал

Міжгалузевий інтегрований STREAM-проєкт "Шевченко пригощає..." - довгострокова, інформаційно-пошукова проєктна робота, яка підійде для презентації на святі приуроченому Шевченківським дням. Містить детальний опис роботи над проєктом.

Перегляд файлу

 

Міжгалузевий інегрований STREAM – проєкт “Шевенко пригощає...”

 

                                                                 Лазарь Ольга  Володимирівна,

                                                             учителька української мови та             

                                                                       літератури Забрідської гімназії-філії     

                                                          Великоберезнянського ліцею

                                                                       Великоберезнянської селищної ради

                                               Ужгородського району

                                              Закарпатської області

 

Анотація

Незважаючи на короткий життєвий шлях, Тарас Шевченко залишається завжди актуальним. У наш час, із початком повномасштабного вторгнення,  його особистість засяяла по-новому. Тому вивчення постаті Митця з іншого ракурсу  для учнів покоління Альфа найбільш цікаве. Однією із маловивчених сторінок життя Кобзаря є гастрономічні вподобання. Тож , які страви полюбляв , чим харчувався Тарас, який вплив раціон міг мати  на його здоров’я, здобувачі освіти змогли дізнатися , працюючи над проєктом “ Шевченко пригощає..”

 

Мета проєкту:

- впровадження в освітній процес ЗЗСО інноваційних підходів і методів навчання;

- формування ключових компетентностей;

- реалізація наскрізних умінь;

- розвиток навичок роботи в групі, команді

 

Завдання проєкту: реалізація наскрізного навчання згідно з темою проєкту;

• стимулювання пізнавальної активності здобувачів освіти;

• формування ключових та предметних компетентностей;

 • розвиток творчих, креативних та дослідницьких здібностей, критичного мислення;

 • створення умов для самореалізації особистості учнів у процесі здобуття знань , умінь і навичок;

• виховання свідомого ставлення до себе, поваги своєї культурної спадщини й історичного минулого.

 

Актуальність теми: вивчення життєвого шляху митця через призму гастрономічних вподобань, дослідження гастрономічного коду українців 19 ст. на прикладі раціону Т.Г.Шевченка, порівняння наїдків із пірамідою здорового харчування, спостереження за впливом раціону харчування на організм тогочасної людини.

 

Інноваційність проєкту полягає в розвитку алгоритмічного мислення, Soft-skiils, критичного мислення та ключових компетенцій: інформаційно-комунікаційна компетентність, підприємливість і фінансова грамотність, здатність спілкуватися державною мовою, компетентності у природничих науках і технологіях, здоровий спосіб життя, соціальна і громадянська компетентність; визначення мети та завдань дослідження;  організація онлайн та офлайн взаємодії в великих та малих групах, використовуючи типові стратегії співпраці в різних ситуаціях;  презентація власних ідей, поглядів;  рефлексія щодо особистісного розвитку за результатами групової роботи над проєктом. Формуванні цифрових навичок - обробка/візуалізація інформації, медіатворчість, оптимальному виборі основних видів діяльності: доступності та універсальності засобів навчання: ноутбуки з доступом до мережі Інтернет, мультимедійний проєктор, принтер, мобільні пристрої учнів з доступом до мережі інтернет та функцією сканування QR-коду, лабораторне та побутове обладнання, зразки харчових продуктів.

 

Тип проєкту: довгостроковий дослідницько-інформаційний, практико-орієнтований, творчо-мистецький, волонтерський проєкт.

 

Учасники проєкту: здобувачі освіти 1-9 класів

 

Фасилітатори проєкту: вчителі української мови та літератури, математики, мистецтва, біології, хімії, основ здоров’я, технологій, інформатики.

 

  

Інформаційна картка проєкту

 

Назва заняття

“Шевченко пригощає...”

Міжгалузева (предметна) інтеграція

Мовно-літературна галузь ( українська мова та література),

математична галузь ( математика),

здоров’язбережувальна ( основи здоров’я)

природнича галузь (біологія, хімія),

технологічна галузь (технології, інформатика),

мистецька галузь (образотворче і музичне мистецтво)

Мета

- дослідити харчові вподобання Т. Г. Шевченка та їх вплив на стан здоров’я;

- проаналізувати гастрономічні смаки Кобзаря у відповідності до піраміди здорового харчування;

 - записати рецептуру улюблених страв Шевченка відповідно до вимог правопису;

- створити паперовий та електронний (інтерактивний) варіант меню,

- обчислити вартість наїдків;

- розробити дизайн кафе-галереї, виготовити декорації, ( вивіска, оголошення, картини тощо) та інформаційні стенди;

- ознайомити з технологією приготування страв у 19 та 21 ст.;

- у процесі приготувати гречані вареники з кисломолочним сиром — улюблену страву Т. Г. Шевченка.

Форма проведення

Проєктна робота. Презентація результатів проєкту на загальношкільному святі під час Шевченківських днів.

Обладнання

- мовно-літературна галузь ( українська мова та література): доступ до мережі “Інтернет”, комп’ютер;

- математична галузь ( математика): калькулятор, комп’ютер;

- природнича галузь ( біологія, хімія):  доступ до мережі “Інтернет”, комп’ютер;

- технологічна галузь (технології, інформатика):електро- інструмент, рулетка, пилка, плити ДВП або ОСБ, цвяхи, клей ПВА тощо;

- мистецька галузь (образотворче мистецтво): фарби, ватман тощо.

Етапи проведення

Постановка проблемного питання ( проблема): постановка питання, формулювання проблеми , окреслення основних завдань проєктної роботи на вступному занятті, об’єднання в робочі групи, розподіл обов’язків, створення плану проєктно-дослідницької діяльності з визначенням строків виконання.

Розв’язання проблемного питання (розв’язання проблеми):

дослідження гастрономічних смаків Шевченка та створення меню

улюблених страв, обчислення собівартості страв, виготовлення декорацій, інформаційних стендів, створення оголошення про відкриття кафе-галереї

Презентація результатів проєктної роботи на загальношкільному святі під час Шевченківських днів: відкриття кафе-галереї “Шевченко пригощає...”, екскурсія галереєю та ознайомлення із гастрономічними  смаками  Шевченка, інформаційний стенд “Меню Шевченка і піраміда здорового харчування”, приготування улюбленої страви Кобзаря — гречаних вареників із кисломолочним сиром.

Рефлексія: SWOT – аналіз (визначення плюсів і мінусів, сильних і слабких сторін проєкту)

Матеріали й ресурси

Інформаційні джерела мережі “ Інтернет”,  довідники,  наукова література

Проведені заходи

  1.   Загльношкільне свято приурочене Шевченківським дням. Відкриття літературного кафе авторської кухні.
  2.   Волонтерська акція “ Смаколик від Шевченка” (збір коштів для потреб ЗСУ).
  3.   Презентація проєкту “Шевченко пригощає...” на заході в ДВНЗ “ Ужгородський національний університет”

 

 

 

Огляд проєкту

Вступна частина

( 1 год.)

 

  1. 1.Запропонуйте здобувачам освіти створити хмару слів, які асоціюються із іменем “Шевченко” із застосуванням сервісу Mentimeter. Продемонструйте та прокоментуйте результати опитування.

1.2. Поцікавтесь, що саме знають здобувачі освіти про Т.Г.Шевченка. Яким собі уявляють його раціон.

1.3. Використайте прийом «З-Х-Д”. Для збору і обробки відповідей можна провести опитування у Google Forms з подальшою візуалізацією або застосувати онлайн-дошку Jamboard.

1.4. Оголошення досліджуваної проблеми, вибір теми, мети, завдань проєкту.

1.5. Об’єднання в групи, розподіл обов’язків.

Основна частина

( протягом місяця)

2.1.Для мотивації навчальної діяльності пропонується  перегляд навчальних відео про гастрономічні смаки Шевченка ( історія, література).

2.2.Робота груп, пошук інформації про гастрономічні вподобання Шевченка .

2.3.Розміщення знайденої інформації на дошці Padlet. Створення єдиного інформаційного простору для роботи над проєктом. ( інфориатика)

2.4.Створення інформаційних плакатів, вивісок, малюнків, стендів, оголошень ( мистецтво, інформатика)

2.5.Створення меню Т.Шевченка, порівняння з пірамідою здорового харчування, обчислення енергетичної цінності страв, дослідження впливу збалансованого і незбалансованого харчування на організм людини ( біологія, хімія, основи здоров’я)

2.6. Підбір продуктів для приготування улюблених страв Кобзаря, обрахунок їх собівартості. ( технології, математика)

2.7.Запис рецептури,  створення технологічних картк страв (укр.мова, інформатика)

2.8.Оснащення фоє школи для літературного кафе (меблі , декорації)

2.9. Створення плей-листа для літературного кафе. Добірка пісень, побудованих на основі віршів Т.Г.Шевченка і покладених на музику, у виконанні сучасних співаків

2.10. Створення інтерактивної теки “Наїдки Шевченка”

Заключна частина

(2 год.30 хв.)

  1.           Презентація проєкту на загальношкільному заході присвяченому Шевченківським дням. Майстер-клас із виготовлення учасниками улюбленого наїдку Т.Г.Шевченка -  гречаних вареників із сиром.
  2.           Збір коштів для потреб ЗСУ.
  3.           Підбиття підсумків. Swot-аналіз.
  4.           Фото та відеозвіт про пророблену роботу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ознайомитися із матеріалами роботи над  проєктом можна за покликанням:

 

 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=531014555823657&id=100067453510177

 

https://mediacenter.uzhnu.edu.ua/news/ukrainskyj-voin-dukhu-na-filolohichnomu-fakulteti-vshanuvaly-modernoho-j-bahatohrannoho-shevchenka-ta-provely-den-vidkrytykh-dverej/2023-03-17-54750

 

 

 

 

Додаток 1

Довідка для вчителя ( використані інтернет джерела)

 

  1. https://spadok.org.ua/taras-shevchenko/uliubleni-stravy-i-napoyi-tarasa-grygorovycha-shevchenka

 

  1. https://osvitoria.media/experience/sheva-forever-spaly-svij-stereotyp-pro-shevchenka/

 

  1. https://tyzhden.ua/istoryky-rozpovily-pro-kulinarni-vpodobannia-tarasa-shevchenka-infohrafika/

 

  1. https://uccs.org.ua/nematerialna-kulturna-spadshchyna/novyny-nks/ngu/uliubleni-stravy-tarasa-shevchenka/

 

  1. https://vseosvita.ua/library/uliubleni-stravy-tarasa-shevchenka-794164.html

 

  1. https://nv.ua/ukr/food/eat/shcho-lyubiv-jisti-i-piti-taras-shevchenko-spogadi-pro-stravi-y-alkogol-19-stolittya-50398473.html

 

7.

http://www.myza.com.ua/index.php?option=com_k2&view=item&id=219:%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%B0%D1%81-%D1%88%D0%B5%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%D1%97%D0%B6%D0%B0&Itemid=38

 

  1. http://litopys.org.ua/shevchenko/spog50.htm

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 2

Рецепт приготування однієї з улюблених страв Т.Г.Шевченка.

           Вареники із гречаної муки з кисломолочним                  сиром

         Для приготування страви вам знадобиться:

  • гречана мука – 3 скл.
  • яйце – 1 шт.
  • молоко / вода – 0,5 склянки
  •  сіль – 0,5 ч. л.

Для начинки:

  • сир – 600 гр
  • яйце – 1 шт.
  • цукор – 0,5 ч. л.
  • сіль

Для соусу:

  • сметана – 2,5 скл.
  • або вершкове масло – 40 гр.

Хід роботи

  1. Доведіть до кипіння молоко, або воду для тіста. Всипте муки, солі, вбийте яйце, і заваріть тісто, добре все перемішавши.
  2. Протріть сир через сито, перемішайте його з сирим яйцем, цукром і сіллю.
  3. Рукою, сформуйте на долоні круглі тонкі коржі, в центр кожного викладайте начинку з сиру, заліпіть звичайні напівкруглі вареники.
  4. Готувати вареники по-українськи з гречаної муки з сиром так: опустити в киплячу підсолену воду і проварити 10-12 хвилин. При подачі можна полити їх сметаною або розтопленим вершковим маслом.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 грудня 2024
Переглядів
64
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку