Міжкласний проєкт з теми : "Фізика на кухні"

Про матеріал
Даний проєкт є результатом занять міжкласного факультативу з фізики. Представити цей проєкт учні виявили бажання під час проведення в школі тижня фізики. Світ фізичних явищ надзвичайно різноманітний. Прекрасним місцем для спостереження фізичних явищ і проведення фізичних експериментів є звичайнісінька кухня. У цьому місці відбувається безліч явищ : світлові, теплові, електричні, електромагнітні та інші. Людина сама собі зможе забезпечити захист, якщо вона буде володіти необхідною інформацією.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Виконали учні 9 та 10 класів,члени міжкласного факультативу з фізики,Плугатарського ЗЗСО І – ІІІ ступенів 2021р. Міжкласний проєкт з теми: Фізика на кухніПустовий Я. Яковенко В. Проценко Б

Номер слайду 2

Шлях до кухні лежить через знання з фізики

Номер слайду 3

Керівник проєкту: Болотіна О. Л., вчитель фізики. Тип проекту: інформаційно-пошуковий, дослідницький, практичний. Навчальні предмети: фізика, основи здоров’я,біологія, математика,хімія. Тривалість виконання проекту: два тижні. Об’єкт дослідження: кухня. Проблема: перевірити гіпотезу про те, що більшість процесів, які відбуваються на кухні ,є яскраво підтвердженим доказом фізичних явищ та законів. Дослідницьку роботу ми проводили на кухні (вдома та в школі), а результати опрацьовували у фізичному кабінеті.

Номер слайду 4

Мета проекту1)Проспостерігати,обговорити та пояснити фізичні явища, процеси, закономірності,які відбуваються на кухні щодня.2)Вияснити чим небезпечна кухонна побутова техніка для людини. Завдання проєкту:1. Визначити які фізичні процеси та явища можна зустріти на кухні.2. Дослідити вплив електромагнітних хвиль, що випромінюються кухонними побутовими приладами на організм людини.3. Ознайомитися з приладами для вимірювання електромагнітного випромінювання в побуті.4. Сформулювати рекомендації з безпечного використання електротехніки на кухні.

Номер слайду 5

План 1. Вияснити, які фізичні процеси та явища відбуваються на кухні.2. Розглянути принцип дії кухонних приладів.3. Пояснити ефективність використання деяких предметів побуту.4. Як приготувати простий сніданок?(Практичний тренінг “Ми готуємо собі сніданок”)5. Правила техніки безпеки на кухні.

Номер слайду 6

Обережно !Можливо, переглядаючи цю презентацію,ви захочете їсти ;)

Номер слайду 7

Види діяльності: Попередня робота:1)Пошукова діяльність по знаходженню матеріалу, використовуючи компьютер. 2)Вивчення літературних та електронних джерел інформації .3) Анкетування.4)Дослідження та спостереження фізичних явищ та процесів на кухні. 5)Узагальнення та систематизація результатів експерименту.

Номер слайду 8

 Фізика на кухні Світ фізичних явищ надзвичайно різноманітний. Фізика має феноменальну властивість. Вивчаючи найпростіші правила, можна вивести загальні закони. Прекрасним місцем для спостереження фізичних явищ і проведення фізичних експериментів є звичайнісінька кухня. У цьому місці відбувається безліч явищ : світлові, теплові, електричні, електромагнітні та інші.

Номер слайду 9

Перед тим, як розпочати нашу роботу,ми провели анкетування серед учнів та вчителів нашої школи. Серед опитаних було 40 чоловік: 18 учнів 9 – 11 класів та 22 вчителі. Анкета містила такі запитання:1)Чим займається людина на кухні?2)Які фізичні процеси та явища можна спостерігати на кухні?3) Чи завжди ви задумуєтесь над тим, як правильніше чи як ефективніше використовувати предмети побуту?(Відповідь: Так. Ні.)4)Який чайник вихолоняє швидше : алюмінієвий матовий чи хромований блискучий?5) Чому, коли варять варення, то використовують деревяні ложки, а не металеві?6)В якій чашці : темній чи світлій вода вихолоняє швидше?

Номер слайду 10

Анкета містила такі запитання:7)Навіщо в чашку кладуть ложечку, коли наливають чай?8)Навіщо боротися з накипом в чайнику? Чи є різниця в тому, що є накип чи його немає?9)Чи потрібно фізичні знання застосовувати при приготування їжі? ?(Відповідь: Так. Ні.)10)Які прилади та пристрої використовують на кухні у вас вдома?11)Які прилади чи пристрої ви хотіли б бачити на кухні своєї мрії?

Номер слайду 11

Актуальність теми: Чому ми обрали цю тему?Сучасна кухня – це сукупність електричних побутових приладів. Очевидно,що ніяку іншу кімнату вдома не можна порівняти з нею по кількості одиниць побутової техніки на квадратний метр. Людину оточують чайники,холодильники, телевізори, мікрохвильові печі, одним словом , продукти цивілізації,без яких людина не уявляє свого існування, від використання яких вона не може відмовитися, навіть, якщо мова йтиме про власне здоров’я. Випромінювання, яке випромінюють кухонні побутові прилади, негативно впливає на організм людини, що викликає різні захворювання. В інтересах будь – якої людини – знати та дотримуватися деяких елементарних правил використання домашньої електротехніки. Людина сама собі зможе забезпечити захист, якщо вона буде володіти необхідною інформацією. В ході роботи над проєктом ми створили деякі рекомендації з безпечного використання кухонної побутової техніки.

Номер слайду 12

На запитання чим людина займається на кухні, опитані відповіли : Готує їжу, їжу (варить) -40 – це 100%, їсть -22 – 54%, миє посуд -6 – 10% , прибирає – 6 – 13%, спілкується -4 –8%, дивиться телевізор 2 –3% Відповіді на друге запитання анкетування,які фізичні процеси та явища відбуваються на кухні , наступні : кипіння -24 - 56% ,випаровування -19- 44% , нагрівання 21- 49% , замерзання - 7- 13% , дифузія – 5- 8% , теплопровідність – 4 –5%, електричні процеси – 4- 5%

Номер слайду 13

Перечислиними процесами та явищами не обмежується фізика на кухні. Розглянемо ефективність використання деяких предметів побуту. Ми провели невеличке дослідження серед вчителів та учнів.1)Який чайник охолоняє швидше, алюмієвий матовий чи хромований блискучий?алюмінієвий матовий 23 - 59%, хромований блискучий 15 - 39% Більшість відповіли правильно. Посуд з блискучою поверхнею охолоняє набагато повільніше,ніж з матовою. Посуд,що складається з декількох шарів металу,являється самим безпечним для здоров’я.2) Чому при варіння варення використовують деревяні ложки, а не металеві?32 людини – це 82% відповіли, що у деревяної ложки менша теплопровідність.3) В якій чашці ,темній чи світлій,вода остигає швидше ? темній- 13 - %, білій 21- %, не знаю 5 - %.4 ) Вам необхідно охолодити воду. Що ви зробите – поставите каструлю на лід чи покладете лід на кришку? поставлю каструлю на лід 18 -46%, покладу лід на кришку 11 - 28%, не знаю 10 - 26% В цьому питанні більшість помилилися, потрібно покласти лід на кришку, щоб верхні шари води охололи і опустилися вниз,так як вони стануть важчими – це умова явища конвекції.5)Навіщо в склянку кладуть ложечку, коли наливають гарячий чай?Щоб чай охолов – 26 - %, розколотити цукор – 3-%, не знаю -10-%Ефективність використання деяких побутових приладів

Номер слайду 14

6)Навіщо боротися з накипом в чайнику? Яка різниця : є накип чи немає?На це запитання відповіло всьго 6 чоловік – це 15%. З наукової точки зору накип – це продукт осідання у воді вапняного нальоту, наприклад, на внутрішніх поверхнях електричного чайника. Шкоди такий наліт приносить немало. Саме він уповільнює процес кипятіння води, викликає її помутніння, нагрівальний елемент, на якому багато накипу, взагалі може вийти з ладу. Від накипу легко позбавитися за допомогою спеціальної речовини – АНТИНАКИПУ. Можна, навіть, також добавити в повний води чайник 100 грам уксусу, прокипятити і злити. А можна замість уксусу використати розчин, що складається : з 1 ст ложки лимонної кислоти на 1 літр води. Такий розчин після кипятіння залишають на ніч, для більшої ефективності. Всі ці способи можна застосовувати в побуті.

Номер слайду 15

Відповідаючи на запитання, які прилади та пристрої ви хотіли б бачити на кухні своєї мрії, опитані вибрали слідуючі варіанти відповідей:холодильник 5 - 8%, мікрохвильву піч 5 –8%, мультиварку 8 - 13%, соковижималку 5- 10%, кухонний комбайн 9 - 18%, посудомийну машину 9 – 21% та багато іншого . На кухні нас оточують джерела небезпеки такі як:висока температура, гостра поверхня, ріжуча поверхня, електричний струм, вогонь, гарячі конфорки, тостер, духовка, нагріта посуда, тертушки , мясорубка, рибочистка, сирорізка, яйцерізка, електроприлади. А тому при приготуванні їжі необхідно дотримуватися правил техніки безпеки. Наступне запитання анкетування: які прилади та пристрої використовують на кухні у вашій сімї?відповіді: чайник 33 –85%, холодильник 21 - 53%, мікрохвильова піч 11 - 28%, плита 5- 13%, морозильна камера 3- 8%, пароварка 3 - 8%, миксер 4 - 10% , мультиварка 12-30%

Номер слайду 16

ЕЛЕКТРОМАГНІТНЕ ВИПРОМІНЮВАННЯЕлектромагнітне випромінювання – це електромагнітне поле, що поширюється в просторі з кінцевою швидкістю (приблизно 300 000 км за 1 с). Електромагнітне випромінювання поширюється від космічних тіл і Землі,виникає під час електричних розрядів у атмосфері, при взаємодії магнітного поля Землі з йонізованими шарами атмосфери та ін. Природний електромагнітний фон Землі – це слабкі електромагнітні коливання,що сприятливо впливають на людський організим. Електромагнітне випромінювання не можна відчути, але воно чинить негативний вплив на організм людини. Вплив електромагнітного випромінювання на організм людини проявляється не відразу. Біологічний ефект електромагнітного випромінювання в умовах довгої багаторічної дії накопичується. Небезпечна границя інтенсивності електромагнітного поля до 0.2 мк. Тл. ГОСТ 12.1.006-84 регламентує дію електромагнітних випромінювань на людину 0.2 мк. Тл

Номер слайду 17

Сучасна кухня – «міні – Чорнобиль»

Номер слайду 18

Біополе людини Тіло людини має своє електромагнітне поле, як і ,будь – який, організм на землі,завдяки якому всі клітини організму гармонійно працюють. Електромагнітне випромінювання людини ще називають біополем (видима його частина – аура). Це поле є основною захисною оболонкою нашого організму від будь – якого негативного впливу. Порушуючи його, органи і системи нашого організму стають легкою здобиччу для хвороботворних факторів.   Якщо на наше елетромагнітне поле починають діяти інші джерела випромінювання, більш потужні, ніж випромінювання нашого тіла, то в організмі починається безлад. Це й призводить до кардинального погіршення здоров’я. Біополе людини в нормальномустаніБіополе людини, яка знаходиться в негативному соціумі

Номер слайду 19

Побутові холодильники з функцією No Frost. Рівень випромінювання перевищує 0,2мк. Тл Застарілі моделі холодильників практично безпечні з точки зору випромінювання, а ось сучасні моделі, навіть, на відстані одного метра від дверцят показують перевищення допустимих норм електромагнітного випромінювання. Рекомендація: старайтесь подалі триматися від цього кухонного приладу або ставте його в самий дальній куток кухні.

Номер слайду 20

Пральна машина з пультом керування випромінює більш як 10 мк. Тл, а в півметра збоку від неї — до 0,7 мк. Тл. Пральна та посудомийна машина. Рекомендація: Знаходьтеся від пральної машини на відстані не меншій, ніж 1 метр. Встановлювати потрібно пральну машину у ванній кімнаті, а не на кухні Рекомендація: Знаходьтеся від посудомийної машини на відстані півметра.

Номер слайду 21

Електричний чайник Рівень випромінювання 0,6 мк. Тл Рекомендація:краще всього,ввімкнувши електрочайник, відразу ж від нього відійти,так як ,на відстані вже 20 см він стає небезпечним. Мікрохвильова піч. Рівень випромінювання 8 мк Тл на відстані 30 см. Мікрохвильвку вважають першою серед самих небезпечних побутових приладів . Самим небезпечним вважається місце в правому нижньому кутку дверцят. Рекомендація: не стійте біля ввімкненої мікрохвильової печі ближче, ніж 1 – 2 метри.

Номер слайду 22

Телевізор на кухні Рівень випромінювання близько 2 мк. Тл. Рекомендація: дивитися телепередачі потрібно на відстані 2 – 3 метри. Електроплити. Рівень випромінювання от 1 до 3 мк. Тл Рекомендація: за можливості не підходьте до ввімкненої плити дуже близько. Готувати обід краще на відстані 25 см від передньої панелі. Небезпечна відстань – 50 см.

Номер слайду 23

Чим заміряти електромагнітне випромінювання в побуті (ЕМВ) ?Брелок - детектор. Зелений, жовтий і червоний індикатори брелка-детектора показують на потрібну дистанцію для того, щоб запобігти впливу електромагнітного випромінювання. Зелений – об’єкт випромінює низьке випромінювання, тобто,відсутній негативний вплив на організм. Жовтий – об’єкт випромінює середнє випромінювання допустимої норми. Червоний - наявність високочастотного випромінювання. До того ж, в цьому випадку , брелок-детектор починає видавати короткі сигнали,які попереджають про небезпеку.

Номер слайду 24

ЗАГАЛЬНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ: 1) При придбанні побутової техніки перевіряйте чи відповідає вона вимогам санітарних норм.2)Читайте уважно інструкцію до приладів, там має бути вказана безпечна відстань. 3) Випромінювання створює навіть непрацюючий , але ввімкнений в розетку прилад, не лінуйтеся повністю відключати електроприлади — в режимі очікування вони також несуть електромагнітну небезпеку. 4)Чим менша потужність побутового приладу,тим він більш безпечний для здоров’я людини. 5)Для телевізора, мікровхвильвки краще вибрати зовнішній кут приміщення (тобто той,де за стіною вулиця або ж площадка під’їзду),щоб вони не створювали фон, який поширюється на сусідню кімнату. 6)Якщо ви змушені вмикати декілька приладів ,які випромінюють електромагнітні хвилі, то постарайтеся менше знаходитися в цьому приміщенні. 7)Електричні проводи не повинні знаходитися під час роботи ,скрученими в кільця,потрібно розпрямляти петлі,що утворилися.●Старайтеся вчасно позбавлятися від старої техніки – рівень її електромагнітного випромінювання набагато більший, ніж у сучасних побутових приладів. ПАМ’ЯТАЙТЕ!

Номер слайду 25

Висновок1. Коли ми підбирали цю тему, то не знали, що це буде так цікаво. Ми навіть не могли уявити, що на кухні так багато різних фізичних явищ.2. Необхідно вести роз’яснюючу роботу з населенням про негативний вплив електромагнітних хвиль на організм людини.3. Кожній людині потрібно знати і дотримуватися елементарних правил застосування та використання домашньої електротехніки.4. Учні нашої школи мають добросовісно вивчати фізичні явища та закони, бо фізика – це прямий зв’язок з життям. Дана робота поповнила наш багаж знань, і ми задоволені результатом своєї роботи.

Номер слайду 26

ФІЗИКА НА МОЇЙ КУХНІПОДАРУНОК ДЛЯ МАМИ НА 8 БЕРЕЗНЯ

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Використана література: Ресурси Інтернету: 1. httр:// ru.wikipedia.org2. http://www.geopatogen.ru3. http://elsmog.ru4. http://ru.wiktionary.org5. http://school-collection.edu.ru6. http://elsmog.ru7. http://stimullife.ru8. http://edinstvennaya.ua/view9. http:// images.yandex.ru https Підручники: О. Г. Хинина, «Я пізнаю світ», АСТ-ЛТД, 1997 г. Фізика 9 клас - В. Д. Сиротюк - Генеза 2017 рік В. Г. Бар’яхтар, С. О. Довгий, Ф. Я. Божинова «Фізика 9 клас». Н. М. Голосова, З. Ю. Максимович «Працюємо разом: інновації та проекти». З. Ю. Максимович «Збірка матеріалів конкурсу «Фізика навколо нас».

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Полякова Надія
    Гарні ідеї, дякую!!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Свириденко Олена Федорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Балабайко Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Балабайко Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Ільченко Ніна Миколаївна
    Дуже сподобалось, лайк і дякую)
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
pptx
До підручника
Фізика 9 клас (Сиротюк В.Д.)
До уроку
Допоміжні матеріали
Додано
23 вересня 2021
Переглядів
3073
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку