Схвалено методичною радою Бучанської СЗОШ№5 до участі у міській педагогічній виставці «Освіта Бучі – 2019»
(протокол № від )
Єрміліна Є. В. Використання мнемічного прийому піктокодування під час вивчення англійського алфавіту в 1 класі. /Є. В. Єрміліна – Буча, 2019. – с.
|
У представлених матеріалах подаються збірка завдань, які наочно демонструють ефективність використання нестандартних форм роботи у процесі навчання та засвоєння англійського алфавіту учнями 1 класу з використанням засобів інформаційно-комунікаційних технологій . В основі усіх вправ застосовується фонетичний метод навчання англійській мові - мнемічний прийом піктокодування (picture coding), коли кожна мнемічна піктограма складається з форми самої букви, а літера – це не просто графічний знак, а жива істота з своєю історією, яка проста і зрозуміла дитині цієї вікової групи. Адресовано учителям початкових класів для використання на уроках та позаурочних заходах, молодим спеціалістам, студентам педагогічних закладів.
|
ЗМІСТ
1. |
Передмова ……………………………………………………. 3 |
|
2. |
Вступ …………………………………………………………… 5 |
|
3. |
Тренувальні вправи…………………………………………… 7 |
|
4. Cписок використаних джерел ………………………………. 33
Передмова
Пропонований збірник укладений відповідно до чинної програми нової української школи з англійської мови для 1 – 4 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Цей посібник спрямований на ознайомлення та успішне засвоєння звуко-буквеної системи англійської мови учнями початкової школи.
Збірник містить систему вправ та завдань для вивчення англійського алфавіту учнями 1 класу . В основі матеріалу покладений фонетичний метод навчання алфавіту і читанню (phonics) , з використанням прийому – піктокодування (picture coding). Кожна буква – це мнемічна піктограма, яка складається з форми літери і певного асоціативного образу, який зрозумілий і цікавий дитині. Учні поринають у цікаву подорож країною Letterland, де букви –це звичайні люди, які мають свої власні імена, що починаються на ту літеру, яку вивчають першокласники. Букви, як і вони, діти, люблять їсти морозиво або апельсини, катаються на велосипеді, мають свій характер, звички та вподобання.
Отже, історії «живих» букв прості, яскраві і зрозумілі для дітей даної вікової групи. Такий аудіовізуальний образ мешканця Letterland допомагає учням з легкістю запам’ятати як букви, так і слова , звуки , опанувати алфавіт швидко і цікаво, а урок англійської мови буде нестандартним, динамічним і насиченим .
Методику використання піктограм, які представлені у даному збірнику, винайшла англійська вчителька Лін Уендон (Lin Wendon) для навчання читанню, письму і правопису англійських дітей на початку 1970-х років. Цей метод широко використовувався в системі викладання англійської мови
в англійських та американських школах. 3
Ціле покоління дітей виросло на цікавих історіях про букви та звуки, замість складних для розуміння правил, які повинна опанувати семирічна дитина.
На жаль, у вітчизняній методиці викладання англійської мови метод маловідомий і майже не застосовується.
Використовуючи метод на своїй практиці, прийшла до висновку, що комбінація методу і власної практики, дає прекрасний результат- діти швидко і ефективно засвоюють звуко-буквену систему англійської мови, уроки проходять легко і невимушено.
Тому, даний збірник буде корисним як молодим вчителям англійської мови у проведенні уроків, а також педагогам, які шукають нові сучасні методи , прийоми та цікаві завдання, щоб досягти високої ефективності засвоєння матеріалу і зберегти інтерес до вивчення іноземної мови.
4
Вступ
Початковий етап навчання є надзвичайно важливим для подальшого розвитку комунікативної компетенції учнів, які вивчають англійську мову, оскільки на цьому віковому етапі відбувається становлення особистості дитини. Навчальна діяльність стає домінуючою в житті дитини, а тому
6-7 ми річні учні, тільки- но переступивши поріг школи, вчаться долати масу труднощів у своєму шкільному житті і, безпосередньо, оволодівати першою іноземною мовою.
Тому, важливо, щоб процес навчання був цікавим, захоплюючим , невимушеним , сучасним і результативним.
Нове покоління дітей, для яких недостатньо традиційних методів навчання, від кожного уроку англійської мови чекає чогось цікавого і сучасного . Отже, вчителю є привід і необхідність бути в постійному творчому пошуку.
Вивчення алфавіту – це як раз і є та тема, з якої починається ознайомлення з англійської мовою дітей 6-7 років. На перший погляд, здається, тема легка - незначний обсяг матеріалу, просте засвоєння звуко-буквеної системи та невеликий словниковий запас. Проте, вивчення алфавіту є досить складним завданням. Якщо непродумана структура уроків та велика кількість прописування букв, більше двох, що дуже часто зустрічається у практиці вчителів, великий обсяг слів, який треба засвоїти дитині тощо. Ці фактори, впливають на зниження мотивації учнів і перетворюють урок в рутинну і нецікаву справу.
5
Тому, враховуючи психофізичні , когнітивні та психосоціальні аспекти навчальної діяльності учнів цієї вікової групи намагалися дібрати цікаві вправи, які б враховували всі аспекти особистості школярів з одного боку, а
з іншого боку- зробили навчання англійської мови цікавим , ефективним та результативним у формуванні подальшої англомовної компетенції.
6
Подивися на букву, спробуй запам’ятати букву та слово.
Спробуй написати літеру Аа за зразком .
Знайди та обведи літеру Аа у наступному ланцюжку.
Розфарбуй велику і маленьку літери Аа. Напиши їх.
7
Подивися на букву, спробуй запам’ятати букву та слово.
Створи літеру Вb з предметів шкільного приладдя (олівці, ручки, лінійки тощо).Спробуй написати за зразком.
Допоможи ведмедику дістатися малини. Проведи його за допомогою лінії, з’єднавши всі літери Вb .
8
Подивися на букву, спробуй запам’ятати букву та слово.
Створи літеру Cc з предметів шкільного приладдя (олівці, ручки,
лінійки тощо). Спробуй написати літеру Cc за зразком.
Розфарбуй літеру Аа – жовтим кольором, Bb- синім, Сс- зеленим.
Обведи правильну літеру та розфарбуй .
9
Подивися на букву, спробуй запам’ятати букву та слово.
Спробуй написати літеру Dd за зразком .
Подивися уважно на слова, знайди літеру Dd , підкресли їх та розфарбуй малюнки.
Допиши великі або маленькі літери, яких не вистачає.
A |
_ |
C |
_ |
b |
a |
C |
_ |
A |
C |
_ |
b |
_ |
a |
_ |
_ |
_ |
c |
_ |
_ |
10
Подивися на букву, спробуй запам’ятати букву та слово.
Спробуй написати літеру Ee за зразком .
Знайди літеру Ee у ланцюжку та обведи колом.
З’єднай і обведи велику і маленьку літери.
Допиши літери Ee, яких не вистачає.
11
Подивися на букву, спробуй запам’ятати букву та слово.
Спробуй написати літеру Ff за зразком .
Подивися і розфарбуй за зразком.
З’єднай велику і маленькі літери.
A |
c |
B |
a |
C |
e |
D |
b |
E |
f |
F |
d |
12
Подивися на букву, спробуй запам’ятати букву та слово.
Спробуй написати літеру Gg за зразком .
Спробуй написати літеру Gg за зразком .
Подивися уважно, обведи колом літеру Gg
Допиши літеру Gg велику або маленьку
13
Подивися на букву, спробуй запам’ятати букву та слово.
Спробуй написати літеру Hh за зразком .
З’єднай і обведи велику і маленьку літери.
Розфарбуй H та h. Напиши літери.
14
Подивися на букву, спробуй запам’ятати букву та слово.
Спробуй написати літеру Ii за зразком . Подивися та розфарбуй.
Допиши літеру Ii та назви цифри.
15
Подивися на букву, спробуй запам’ятати букву та слово.
Спробуй написати літеру Ii за зразком .
Подивися уважно і обведи літеру Jj
|
Знайди всі літери обведи колом і порахуй, скільки ти знайшов.
16
Подивися на букву, спробуй запам’ятати букву та слово.
Спробуй написати літеру Kk за зразком .
Розфарбуй K та k. Напиши літери.
17
Подивися на букву, спробуй запам’ятати букву та слово.
Спробуй написати літеру Ll за зразком .
Подивися та розфарбуй за зразком.
З’єднай у правильному порядку та розфарбуй.
18
Подивися на букву, спробуй запам’ятати букву та слово.
Спробуй написати літеру Mm за зразком .
Допиши літери, яких не вистачає.
Допиши літеру Mm
_ onkey _ouse _ilk _ otorbike
19
Подивися на букву, спробуй запам’ятати букву та слово.
Спробуй написати літеру Nn за зразком .
З’єднай велику та маленькі літери.
Пригадай літери на намистинах, знайди, зафарбуй всі літери Nn .
20
Подивися на букву, спробуй запам’ятати букву та слово.
Спробуй написати літеру Nn за зразком .
Порахуй і запиши .
Пригадай , скажи та з’єднай велику і маленьку літери.
A n O b C a B c N o |
|
D k E l M f F e L d K m |
21
Подивися на букву, спробуй запам’ятати букву та слово.
Спробуй написати літеру Pp за зразком .
Спробуй написати літеру Pp за зразком .
Подивися уважно , знайди Pp та обведи.
Знайди всі літери Pp та зафарбуй кульку.
22
Подивися на букву, спробуй запам’ятати букву та слово.
Спробуй написати літеру Qq за зразком
Обведи Q та q
Знайди та розфарбуй Qq . Напиши літеру.
23
Подивися на букву, спробуй запам’ятати букву та слово.
Спробуй написати літеру Rr за зразком.
Обведи R та r
Подивися на фігури та напиши відповідну літеру .
24
Подивися на букву, спробуй запам’ятати букву та слово.
Спробуй написати літеру Ss за зразком.
Знайди всі літери Ss та обведи колом.
|
Допиши літери, яких не вистачає.
A__CD__FG__ __JK__ __ NO___ Q __ S
_ b _ d_ f_ _ _ j _ lm_ op _ r_ 25
Подивися на букву, спробуй запам’ятати букву та слово
Спробуй написати літеру Tt за зразком.
Подивися та розфарбуй Tt .
Знайди та обведи.
26
Подивися на букву, спробуй запам’ятати букву та слово.
Спробуй написати літеру Uu за зразком.
Знайди та обведи літеру Uu
Подивися і допиши.
_ mbrella r_ bber bl_e p_ rple
27
Подивися на букву, спробуй запам’ятати букву та слово.
Спробуй написати літеру Vv за зразком.
Обведи літеру V та v.
Пригадай букви та допиши або велику, або маленьку.
28
Подивися на букву, спробуй запам’ятати букву та слово.
Спробуй написати літеру Ww за зразком.
Подивися, розфарбуй за зразком.
Знайди літеру Ww.Зафарбуй весь простір, де знаходяться ці букви.
29
Подивися на букву, спробуй запам’ятати букву та слово.
Спробуй написати літеру Xx за зразком.
Спробуй написати літеру Xx за зразком.
З’єднай великі та маленькі літери .
Допиши літеру x . Знайди ці слова у квадраті.
si _ bo_ fo_ 30
Подивися на букву, спробуй запам’ятати букву та слово.
Спробуй написати літеру Yy за зразком.
Знайди літеру Yy у квадраті та в словах і обведи колом.
_ ellow Bra_on _ es e_e
Допиши літери, яких не вистачає.
31
Подивися на букву, спробуй запам’ятати букву та слово.
Спробуй написати літеру Zz за зразком.
Подивися на слова, найди літеру Zz, обведи її, розфарбуй той малюнок, де є літера.
Pizza seven zero snake Suzy
Допиши велику або маленьку літери.
32
Список використаних джерел
33