Геометрія 8 клас
Дата:
Тема уроку: Многокутник і його елементи. Опуклі й не опуклі многокутники.
Мети: Ввести поняття ламаної, многокутника; навчити розрізняти
опуклі й не опуклі многокутники, навчити учнів зображувати та
знаходити на малюнку многокутники і його елементи.
Тип уроку :засвоєння нових знань.
ХІД УРОКУ:
І. Організаційний момент.
Учитель повідомляє учням нову тему, вимоги до рівня знань і вмінь з цієї
теми.
ІІ. Оголошення теми й визначення очікуваних результатів.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Вчитель на попередньому уроці поділив учнів на групи.
Кожній групі підготувати певні завдання.
Завдання :
І група -
ІІ група –
ІІІ група –
ІV група –
V група –
Після оголошення теми і мети уроку діти об’єднуються в групи . Потім діляться на «експертні групи» по номерам і обмінюються інформацією. Першими подають інформацію І група потім. згідно плану уведення нових термінів, поданою кожній групі учителем.
Сформувавши знову «домашні групи», учитель перевіряє засвоєння матеріалу. Відповідає та група, яка першою підняла карточку свого кольору. Опитування відбувається по домашнім питанням.
Проста ( немає самоперетину ) |
Є самоперетин |
А3 А2 (ланка) А4 А1
А5 (кінець) |
А2 А7 А3 А6 А4 А1 А5 |
Довжина ламаної дорівнює сумі довжин ланок.
L = А1А2 + А2А3 + А3А4 + А4А5
Властивість довжини ламаної
А4 L ≥ А1А5
А3
Доведення:
А1А2 + А2А3 + А3А4 + А4А5 ≥ А1А3 + А3А4 +
А5 А4А5 ≥ А1А4 + А4А5 ≥ А1А5
А2
А1
ОПУКЛІ МНОГОКУТНИКИ
Замкнена ламана А3 А4 А2 А5 А1 А6 |
Незамкнена ламана С3 С4 С2 С5 С1 С6 |
Проста замкнена ламана (многокутник) А3 (сторона) А4 А2 діагональ А5 А1 А7 А6 вершина |
Проста замкнена ламана ( не многокутник) А2 А3 А4 А1 А6 А5 |
Плоский многокутник або многокутна область – скінченна частина площини, обмежена многокутником. |
Проста замкнена ламана ( многокутник) |
Опуклий многокутник |
Неопуклий многокутник |
Кут (внутрішній) опуклого многокутника (< А2А3А4 ) А2 А3 А1 А5 А4 |
Зовнішній кут опуклого многокутника ( < NMK ) L N F Е M K |
ІV. Засвоєння нових знань, умінь, навичок.
1 2
3
4
6 7
5
9
8
1 учень: Накреслити опуклий семикутник n = 7,і провести всі діагоналі із будь-якої його вершини. Скільки отримали трикутників і діагоналей ?
2 учень: n = 8 (аналогічне завдання).
3 учень: n = 9 ( аналогічне завдання ).
Учні разом з учителем обговорюють результати трьох задач і роблять загальний висновок. Учитель задає додаткове питання: скільки діагоналей у n – кутника ?
V. Підбиття підсумків, оцінювання результатів уроку.
Учні відповідають на запитання:
VІ. Домашнє завдання
Опрацювати § 22, виконати вправи №814; 821; 829. Відповідати на запитання с.158