Множення числа 2.Множення на 2. За навчальною програмою "Росток"

Про матеріал
Цей урок розроблений для учнів 2 класу, з українською мовою навчання . По підручнику Л.Г. Петерсон, за педагогічною технологією "Росток"
Перегляд файлу

Предмет: математика.        Тема.    Множення числа 2. Множення 2

Очікувані  результати навчання  здобувачів освіти :

Дидактична задача: актуалізувати розуміння сутності арифметичної дії множення,  вчити застосовувати табличні результати під час виконання вправ на обчислення.

Розвивальна задача: формувати прийоми розумових дій аналізу, порівняння, синтезу.

Виховна задача: Стимулювати інтерес до математики, формувати дружні взаємини у класному колективі, викликати відчуття радості пізнання.

Мета:  ознайомити учнів з таблицею множення числа 2 і її практичним застосуванням; формувати вміння розв'язувати задачі на множення; розвивати логічне мислення  і творчу уяву, пам’ять, увагу, спостережливість учнів; виховувати працелюбність, наполегливість, старанність.

Обладнання для учнів:  зошит з математики 3 частина Л.Г. Петерсон, таблиця множення на 2, онлайн тест «Таблиця множення на 2»

Обладнання для вчителя:, ТЗН (аудіозапис пісні про таблицю множення на 2, фізкультхвилинка), онлайн тест.

Супровід до практичної роботи , пісня « Таблиця множення 2»

https://www.youtube.com/watch?v=UuilODdroFU

Руханка – танок «Robot Dance»      

https://www.youtube.com/watch?v=dOnDFDJA9D4

Онлайн тест закріплення таблиці множення на 2.

https://naurok.com.ua/test/testing/cf92b195-9ceb-486d-8dbe-53ea35454d95

Види діяльності на уроці

1.Емоційне налаштування

Сьогодні  ми  будемо  фантазувати, уявляти,  тому  зараз  створимо  собі  настрій  на  урок, щоб  успішно  вивчити  новий  матеріал.

  -  Уявіть, що  ви - яскраве  сонечко, лагідно  посміхаєтесь  людям,  посилаєте  їм  свої  теплі  промені  і  зичите  «Доброго  дня».( Слайд  1 )

  А щоб досягти УСПІХУ на уроці, треба бути: ( Слайд 2 )

1.У – уважними

  1. С – старанними
  2. П – працьовитими
  3. І – ініціативними
  4. Х – хорошими учнями.

Перегляд відеоролика «Музична таблиця множення на 2»


https://www.youtube.com/watch?v=UuilODdroFU


 

2.Мотивація навчальної діяльності

Можливо Ви мені скажите, а навіщо мені знати табличку множення?

  • А я Вам відповім  навівши деякі ситуації з життя.
  • Наприклад:

 Ситуація № 1.

Бабуся  закривати збирається огірки, чи помідори , їй треба дізнатися скільки потрібно покласти до розсолу   ложок цукру, солі, оцту. Бабуся для цього множить потрібну мірку на  кількість банок.

Ситуація № 2.

Купуючи в магазині, або на ринку    ваші матусі також користуються  знанням  таблички множення.

           Людство пройшло довгий шлях, доки з’явилися числа. Число постійно переосмислювалось та вивчалося людиною. За допомогою чисел людина пізнає навколишній світ. Людина навчилася у будь-яких предметах та явищах «бачити» числа, перелічуючи кількість предметів, вимірюючи їх величини, додаючи та віднімаючи результати вимірювання. Сьогодні починаємо вивчати таблиці множення. А чи знаєте, що таблиці множення були відомі ще цивілізації стародавніх греків? (Слайд 3   ) Таблиця множення має ім’я давньогрецького філософа Піфагора. Він жив більш як 2500 років тому і був не тільки відомим математиком, ученим, філософом, а й учителем. Школа Піфагора, як і інші школи того часу, була несхожа на теперішню. Піфагор говорив з учнями, гуляючи по вулицях, по саду, по березі річки. Говорили про те, що зустрічалося їм на шляху: про торговців, про тварин, про загадкові явища природи. Нелегко було стати учнем Піфагора. Вчитель не одразу допускав новачків до участі в своїх бесідах. По два-три роки вони повинні були мовчати не маючи права заговорити з учителем, задати йому питання. Тільки пройшовши через таке випробування, вони ставали повноправними учнями.

            Отже, сьогодні ми починаємо пізнавати секрети таблиці Піфагора з великою повагою до цієї видатної людини і до науки математики, яка була сенсом його життя.

  • А допоможе нам вчити таблицю множення один казковий герой. Хто це, ви здогадаєтеся з опису . (Слайд  4  )
  • Цей герой – друг хлопчика Вовки. Він є цифрообразом числа 2.

- Так, це папужка Кеша. (Слайд  5 ).

3.Повідомлення теми і мети  уроку

Сьогодні ми  з Вами будемо вивчати таблицю множення на 2, вчитися її застосовувати у повсякденному житті на практиці, формувати вміння розв’язувати задачі, розвивати пам'ять, логічне мислення.

4.Актуалізація опорних знань учнів .

- А зараз ми з Вами напишемо в зошитках  число , дистанційна робота, каліграфічна хвилинка сьогоднішнє число 31 , далі пишемо математичний диктант.

2.  Математичний диктант.

  • Записати число 2.
  • Запишіть число в якому 2 дес. 2 од.
  • Зменшити число 12 на 6.
  • Запишіть число, яке менше від 20 на 2.
  • Яке число вийде. Якщо поміняти цифри у числі місцями.
  • Зменшити число на 8 дес.
  • Додати 7 одиниць.

Перевірте математичний диктант. ( Слайд 6)

 5.Засвоєння нових знань

Відкриваємо свої зошити Урок № 8 . Петерсон с. 23 завдання № 1,

Перегляд та аналіз таблиці множення на 2.

Скажіть будь ласка, якою дією можна замінити дію множення ?

- Дією додавання, так . – Але зручно нам буде, додавати багато разів наприклад число 2 ? – Ні, ось для цього саме і існує таблиця множення. Для швидшого  і зручнішого обчислення .

  • Що показує перший множник? (який доданок повторюється)
  • Що показує другий множник? (скільки разів він повторюється)

 

6.  Вивчення нового матеріалу

 1 ) Поетапне виконання  вчителем  завдання № 2 ( а), (б самостійно за зразком)

 с. 23 Гри « Обчислювальні машини» ( Слайд 7, або на дошці)

 Фізкультхвилинка .Офтальмологічна пауза

• «Намалюйте» очима сонечко  спочатку за годинниковою стрілкою, а потім - проти годинникової стрілки. 

• У тому ж положенні заплющіть  очі, сильно примружтеся, потім розплющте очі. Повторіть 5-6 разів. 

• Сидячи поставте руки на пояс. Поверніть голову ліворуч, подивіться на лікоть лівої руки. Оберніться направо і подивіться на правий лікоть. Виконайте 5-6 разів. 

• Заплющіть повіки. Помасажуйте їх кінчиками пальців 10—15 секунд

2) Колективне опрацювання матеріалу, складання задач  і розв’язок їх за малюнками . Завдання № 3 с. 23.

3+3+3 = 3*2= 6 ( гр)

Відповідь: на двох тарілках 6 груш

5 +5 = 5*2 = 10 ( ябл)

Відповідь :на двох тарілках 10  яблук

3) Завдання на повторення.  Завдання № 5 с. 24 . Порівняти вирази . Самостійна робота. ( 1 хв) . Перевірка на слайді ( Слайд 8)

7. Закріплення вивченого.

Пройти тестування на сайті https://naurok.com.ua/test/testing/cf92b195-9ceb-486d-8dbe-53ea35454d95

8. Рефлексія

  • Про що ви дізналися на уроці?
  • Які випадки таблиці множення на 2 ви запам’ятали?
  • Чи допоміг вам Кеша? –
  • Кому урок сподобався – підніміть великий палець вгору Рука большого пальца, Сигнал большого пальца, Палец, Цифра, Жест,  Подтягивание, Хорошо, Тело человека, цифра, Палец, кулак png | PNGWing

   9. Пояснення  творчого домашнього завдання. (Слайд 10   ) 

Петерсон с. 25, завдання № 10 . Домалювати другу половину малюнків і розфарбувати зображення.

Дякую за урок !

На все добре!

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сєрокурова Любов Вікторівна
    Дякую!Цікаво!Відповідає темі!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 лютого 2022
Переглядів
1492
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку