Множення десяткових дробів 5 кл

Про матеріал
Розробка містить конспект уроку, презентацію до уроку. на уроці використовуються електронні ресурси: математична освітня електронна гра Quick Brain, інтернет-сервіс LearningApps.
Перегляд файлу

Тема. Множення десяткових дробів

 Формування компетентностей:

  •                 Предметна компетентність: формувати в учнів навички множення десяткових дробів, розглянути способи застосування сполучної і розподільної властивостей множення при множенні десяткових дробів; формувати вміння раціоналізувати обчислення з використанням властивостей множення.
  •                 Ключові компетентності:
  • математична компетентність – оперувати числовою інформацією, розв’язувати задачі. Зокрема практичного змісту;
  • соціальна та громадянська компетентність – висловлювати власну думку, слухати і чути інших;
  • підприємницька компетентність – здатність приймати фінансові рішення стосовно цінності та вартості;
  • цифрова компетентність – вміння використовувати цифрові технології для співпраці.

 

Тип уроку: удосконалення знань, навичок та вмінь.

 

 

Хід уроку

І. Організація  класу

Перевірка готовності до уроку робочого місця учня, наявність мобільних телефонів та підключення їх до мережі Internet

IІ. Перевірка домашнього завдання
№ 914  і №919 відповіді записані на дошці для перевірки

(32,84;  630;  4125;  92458700)   (5,7;  0,027;  0,0381; 0,000008)

№ 929 зачитувати дії і пояснення до них

(  1)8,5 · 4,2 = 35,7 (км)  2) 9,2 · 3,5 = 32,2 (км) пішки пройшли більше) 

II. Актуалізація опорних знань

Усні вправи

  1. Чи вміємо знаходити помилки?

0,2 · 5 = 1

0,5 · 20 = 100

0,125 · 8 = 1

2,5 · 4 = 10

0,4 · 25 = 100

50 · 0,2 = 100

  1. Математичні сходинки

 

 

 

 

 

 

  1. Фронтальне опитування:
  • Як помножити десятковий дріб на 10, 100, 1000 …..
  • Як помножити десятковий дріб на 0,1, 0,01, 0,001 …..
  • Як помножити десятковий дріб на десятковий дріб

 

  1. Перевірка таблички множення за допомогою освітньої математичної гри Quick Brain
  2. Усне множення десяткових дробів
  3. Вставте пропущені числа:

24,5 ·             = 24,50

35,1 ∙             = 0, 351

436               = 0, 436

6,58 ∙             = 0, 658

65,8 ∙             = 658

  1. Математичний пазл (https://learningapps.org/4714102)

ІV. Удосконалення знань та вмінь

Після розв'язання усних вправ учні згадають, що при множені натуральних чисел в окремих випадках дуже доречним було використання властивостей множення:

1)  переставної ab = ba;

2)  сполучної (ab) с = а (bс);

3)  розподільної a(b + c)ab + ac, ab + ac = a(b + c).

Можна здогадатись, що й при множенні десяткових дробів ці властивості так само «спрацьовують». Тому достатньо буде розібрати біля дошки і записати в зошит розв'язання прикладів 1-4.

Приклад 1. Обчисліть зручним способом: 0,2 · 32,8 · 5 = 1 · 32,8 = 32,8.

Приклад 2. Спростіть вираз: 0,6а · 0,8b.

0,6а · 0,8b = (0,6 · 0,8) · (ab) = 0,48аb.

Приклад 3. Обчисліть значення виразу найзручнішим способом:

3,18 · 7,8 + 3,18 · 22 = 3,18(7,8 + 2,2) = 3,18 · 10 = 31,8.

Приклад 4. Спростіть вираз і обчисліть його значення: 0,13р + 0,47р, якщо р = 0,14.

0,13р + 0,47р = 0,6p, якщо р = 0,14, то 0,6p = 0,6 · 0,14 = 0,084.

 Фізкультхвилинка

IV. Формування вмінь та навичок

Розв'язування вправ

1.   Сполучна властивість множення: № 932 (2-4), 934 (1-7).

2.   Розподільна властивість множення: №№ 936, 938.

3.   Розв'язування текстових задач на множення десяткових дробів:

Знайти об’єм кімнати яка має розміри: 3,5м, 6,4м, 2м.

V. Застосування отриманих знань на практиці

Учні діляться на групи. Кожна група отримує завдання

І група. Микола, Володя і Аня на 8 Березня вирішили приготувати салат на сніданок. Для салату вони вирішили купити 300г огірків, 300г помідорів, 700г капусти і 20г зелені. Вартість 1кг капусти – 12грн 35коп, 1кг огірків – 18грн, 1кг помідорів – 29грн 99коп, 1кг зелені – 120грн. У дітей було 48грн 75коп. скільки коштує набір усіх продуктів на салат і чи вистачить дітям на здачу купити цукерків?

ІІ група. Оксана, Іван і Катруся на 8 Березня вирішили приготувати фруктовий салат. Для салату вони вирішили купити 200г яблук, 600г апельсинів, 200г груш і 200г йогурту. Вартість 1кг яблук – 8грн85коп, 1кг апельсинів – 26грн, 1кг груш – 17грн99коп; 200г йогурту коштують 11грн54коп. всього у дітей було 56грн 34коп. Чи вистачить дітям коштів купити продукти на салат?

Старший в групі розподіляє завдання:

2 учнів перетворюють грами в кілограми

4 учнів підраховують скільки треба коштів на кожний продукт

2 учнів вираховують вартість покупки

2 учнів підраховують здачу.

VI. Рефлексія

  1. Не виконуючи обчислень розташуйте в порядку зростання добутки

8,9 · 7        8,9 · 0,7       8,9 · 10       8,9 · 0,1      8,9

2) Що більше: 0,2 · 3,43 · 0,6 чи 0,4 · 3,42 · 0,3? (Відповісти, не обчислюючи значень усіх виразів.)

3) Придумайте такі два числа, щоб їх добуток дорівнював:

а) 0,5; б) 0,111 і щоб в жодному з множників не зустрічалась цифра 1.

 

V. Підсумок уроку

Контрольні запитання

1.   Як записати формулою:

а) переставну;

б) сполучну;

в) розподільну властивості множення?

2.   Обчислити (спростити):

1) 0,2 · 3 · 0,5;

2) 0,2 · 0,3 + 0,2 · 0,7;

3) 0,2а · 0,5b;

4) 0,2а + 0,5b.

 

VI. Домашнє завдання      №933, 935, 937

                                           Завдання на сайті LearningApps

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


                                           І група

         Сніданок для мами

 

Продукти

Маса в грамах

Маса в кілограмах

Ціна

Вартість

Яблука

200

 

8грн 85коп

 

Груші

400

 

17грн 90коп

 

Апельсини

600

 

32грн

 

Йогурт

300

 

57грн50коп

 

 Всього отримали: 56грн59коп

 

 

 

                                           ІІ група

       Сніданок для мами

 

Продукти

Маса в грамах

Маса в кілограмах

Ціна

Вартість

Огірки

300

 

18грн

 

Помідори

350

 

29грн 80коп

 

Капуста

800

 

12грн 35коп

 

Зелень

20

 

120грн

 

Всього отримали: 48грн75коп

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

№ 914 32,84; 630; 4125; 92458700 № 914 5,7; 0,027; 0,0381; 0,000008

Номер слайду 3

10 10 10

Номер слайду 4

0,025 8 7230 109,6 73,79

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

1 2 0 ,

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

24,5 · = 24,50 35,1 ∙ = 0, 351 436 ∙ = 0, 436 6,58 ∙ = 0, 658 65,8 ∙ = 658 0,1 0,01 1 0,001 10 100

Номер слайду 12

завдання на сайті LearningApps https://learningapps.org/4714102

Номер слайду 13

Формули властивостей множення: переставної ab = ba; сполучної (ab) с = а (bс);

Номер слайду 14

Усні вправи: Обчисліть: 25 · 78 · 4; 2 · 49 · 50; 5) 3 · 5 · 8 · 3; 6) 36 · 125 · 8 · 3;

Номер слайду 15

Приклад 1. Обчисліть зручним способом: 0,2 · 32,8 · 5 = 1 · 32,8 =32,8 № 932 Приклад 2. Спростіть вираз: 0,6а · 0,8b. 0,6а · 0,8b = (0,6 · 0,8)·(ab) = = 0,48аb. № 934 (1,2,3,7,8,9)

Номер слайду 16

Номер слайду 17

1000 0,01 0,0001 0,0000001 0,1 0,00001 100 0,001 10 1

Номер слайду 18

Формули властивостей множення: розподільної a(b + c)=ab + ac, ab + ac = a(b + c).

Номер слайду 19

Усні вправи: Обчисліть: 1) 49 · 9 + 21 · 9; 2) 316 · 5 – 216 · 5; 3) 211 · 18 + 211 · 12 – 200 · 30. ab + ac = a(b + c)

Номер слайду 20

Приклад 3. Обчисліть значення виразу найзручнішим способом: 3,18 · 7,8 + 3,18 · 22 = 3,18(7,8 + 2,2) = 3,18 · 10 = 31,8. № 936

Номер слайду 21

№ 938 Приклад 4. Спростіть вираз і обчисліть його значення: 0,13р + 0,47р, якщо р = 0,14. 0,13р + 0,47р = 0,6p, якщо р = 0,14, то 0,6p = 0,6 · 0,14 = = 0,084.

Номер слайду 22

1,2 м 0,85 м 0,5 м

Номер слайду 23

Продукти Маса в грамах Маса в кілограмах Ціна Вартість Яблука 200 8грн 85коп Груші 400 17грн 90коп Апельсини 600 32грн Йогурт 300 57грн50коп Продукти Маса в грамах Маса в кілограмах Ціна Вартість Огірки 300 18грн Помідори 350 29грн 80коп Капуста 800 12грн 35коп Зелень 20 120грн 56грн59коп 48грн75коп

Номер слайду 24

Робота на сайті LearningApps https://learningapps.org/6718897

Номер слайду 25

Розташуйте в порядку зростання добутки 8,9 · 7; 8,9 · 0,7; 8,9 · 10; 8,9 · 0,1; 8,9

Номер слайду 26

2) Що більше: 0,2 · 3,43 · 0,6 чи 0,4 · 3,42 · 0,3

Номер слайду 27

№933, 935, 937 завдання на сайті LearningApps

zip
Додано
5 березня 2019
Переглядів
4024
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку