Тема. Множення десяткових дробів
Формування компетентностей:
Тип уроку: удосконалення знань, навичок та вмінь.
Хід уроку
І. Організація класу
Перевірка готовності до уроку робочого місця учня, наявність мобільних телефонів та підключення їх до мережі Internet
IІ. Перевірка домашнього завдання
№ 914 і №919 відповіді записані на дошці для перевірки
(32,84; 630; 4125; 92458700) (5,7; 0,027; 0,0381; 0,000008)
№ 929 зачитувати дії і пояснення до них
( 1)8,5 · 4,2 = 35,7 (км) 2) 9,2 · 3,5 = 32,2 (км) пішки пройшли більше)
II. Актуалізація опорних знань
Усні вправи
0,2 · 5 = 1
0,5 · 20 = 100
0,125 · 8 = 1
2,5 · 4 = 10
0,4 · 25 = 100
50 · 0,2 = 100
24,5 · = 24,50
35,1 ∙ = 0, 351
436 ∙ = 0, 436
6,58 ∙ = 0, 658
65,8 ∙ = 658
ІV. Удосконалення знань та вмінь
Після розв'язання усних вправ учні згадають, що при множені натуральних чисел в окремих випадках дуже доречним було використання властивостей множення:
1) переставної ab = ba;
2) сполучної (ab) с = а (bс);
3) розподільної a(b + c)ab + ac, ab + ac = a(b + c).
Можна здогадатись, що й при множенні десяткових дробів ці властивості так само «спрацьовують». Тому достатньо буде розібрати біля дошки і записати в зошит розв'язання прикладів 1-4.
Приклад 1. Обчисліть зручним способом: 0,2 · 32,8 · 5 = 1 · 32,8 = 32,8.
Приклад 2. Спростіть вираз: 0,6а · 0,8b.
0,6а · 0,8b = (0,6 · 0,8) · (ab) = 0,48аb.
Приклад 3. Обчисліть значення виразу найзручнішим способом:
3,18 · 7,8 + 3,18 · 22 = 3,18(7,8 + 2,2) = 3,18 · 10 = 31,8.
Приклад 4. Спростіть вираз і обчисліть його значення: 0,13р + 0,47р, якщо р = 0,14.
0,13р + 0,47р = 0,6p, якщо р = 0,14, то 0,6p = 0,6 · 0,14 = 0,084.
Фізкультхвилинка
IV. Формування вмінь та навичок
Розв'язування вправ
1. Сполучна властивість множення: № 932 (2-4), 934 (1-7).
2. Розподільна властивість множення: №№ 936, 938.
3. Розв'язування текстових задач на множення десяткових дробів:
Знайти об’єм кімнати яка має розміри: 3,5м, 6,4м, 2м.
V. Застосування отриманих знань на практиці
Учні діляться на групи. Кожна група отримує завдання
І група. Микола, Володя і Аня на 8 Березня вирішили приготувати салат на сніданок. Для салату вони вирішили купити 300г огірків, 300г помідорів, 700г капусти і 20г зелені. Вартість 1кг капусти – 12грн 35коп, 1кг огірків – 18грн, 1кг помідорів – 29грн 99коп, 1кг зелені – 120грн. У дітей було 48грн 75коп. скільки коштує набір усіх продуктів на салат і чи вистачить дітям на здачу купити цукерків?
ІІ група. Оксана, Іван і Катруся на 8 Березня вирішили приготувати фруктовий салат. Для салату вони вирішили купити 200г яблук, 600г апельсинів, 200г груш і 200г йогурту. Вартість 1кг яблук – 8грн85коп, 1кг апельсинів – 26грн, 1кг груш – 17грн99коп; 200г йогурту коштують 11грн54коп. всього у дітей було 56грн 34коп. Чи вистачить дітям коштів купити продукти на салат?
Старший в групі розподіляє завдання:
2 учнів перетворюють грами в кілограми
4 учнів підраховують скільки треба коштів на кожний продукт
2 учнів вираховують вартість покупки
2 учнів підраховують здачу.
VI. Рефлексія
8,9 · 7 8,9 · 0,7 8,9 · 10 8,9 · 0,1 8,9
2) Що більше: 0,2 · 3,43 · 0,6 чи 0,4 · 3,42 · 0,3? (Відповісти, не обчислюючи значень усіх виразів.)
3) Придумайте такі два числа, щоб їх добуток дорівнював:
а) 0,5; б) 0,111 і щоб в жодному з множників не зустрічалась цифра 1.
V. Підсумок уроку
Контрольні запитання
1. Як записати формулою:
а) переставну;
б) сполучну;
в) розподільну властивості множення?
2. Обчислити (спростити):
1) 0,2 · 3 · 0,5;
2) 0,2 · 0,3 + 0,2 · 0,7;
3) 0,2а · 0,5b;
4) 0,2а + 0,5b.
VI. Домашнє завдання №933, 935, 937
Завдання на сайті LearningApps
І група
Сніданок для мами
Продукти |
Маса в грамах |
Маса в кілограмах |
Ціна |
Вартість |
Яблука |
200 |
|
8грн 85коп |
|
Груші |
400 |
|
17грн 90коп |
|
Апельсини |
600 |
|
32грн |
|
Йогурт |
300 |
|
57грн50коп |
|
Всього отримали: 56грн59коп
ІІ група
Сніданок для мами
Продукти |
Маса в грамах |
Маса в кілограмах |
Ціна |
Вартість |
Огірки |
300 |
|
18грн |
|
Помідори |
350 |
|
29грн 80коп |
|
Капуста |
800 |
|
12грн 35коп |
|
Зелень |
20 |
|
120грн |
|
Всього отримали: 48грн75коп