Урок "Ділення десяткового дробу на натуральне число"

Про матеріал
Мета: розробити алгоритм ділення десяткового дробу на натуральне число; формувати вміння застосовувати його до розв’язування вправ; розвивати життєві компетентності.
Перегляд файлу

Математика.  5клас

Тема: Ділення десяткового дробу на натуральне число.

Мета: розробити алгоритм ділення десяткового дробу на натуральне число; формувати вміння застосовувати його до розв’язування вправ;

розвивати життєві компетентності, логічне мислення, увагу, пам'ять;

виховувати пізнавальний інтерес, самостійність, старанність, почуття дружби, вміння працювати в команді і відповідальність за результати спільної роботи, математичну культуру.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Структура уроку:

I. Організаційний етап.

II.Перевірка домашнього завдання.

III.Актуалізація опорних знань.

IV.Мотивація навчальної діяльності.

V. Вивчення нового матеріалу.

VI. Руханка.

VII.Формування умінь і навичок.

VIII.Підведення підсумків уроку. Рефлексія.

IX.Домашнє завдання.

                                                                Хід уроку
I. Організаційний етап.

Налаштування на успіх.
II.Перевірка домашнього завдання

(шляхом перевірки зошитів).

III.Актуалізація опорних знань.

Інтелектуальна розминка.

- Як виконати ділення натуральних чисел "куточком"?

-З яких частин складається десятковий дріб?

-Які ви знаєте розряди цілої частини десяткового дробу?

-Які ви знаєте розряди дробової частини десяткового дробу?

-Як скласти десяткові дроби?

-Як відняти десяткові дроби?

-Як помножити десяткові дроби?

- Як помножити десятковий дріб на розрядну одиницю 10,100,...?

- Як помножити десятковий дріб на розрядну одиницю 0,1; 0,01,...?

-Як порівняти десяткові дроби?

-Як знайти невідомий множник?

-Як знайти невідомий дільник?

Обчислити (усно):

24,3-3;

24,3 + 0,3;

0,7 * 0,8;

15,1 * 0,1;

27,4*100;

7-3,5;

4,2*4;

9*0,7;

1,2 * 0,3;

60*0,5.

Розв’язати  рівняння:

3х=15

42:х=7.

Закінчіть речення.

Якщо до десяткового дробу справа приписати будь-яку кількість нулів, то...

Завдання. Волосся людини за добу виростає на 0,4 мм. На скільки виросте волосся за місяць(30 діб)?

-Хто запропонував кому для запису десяткових дробів ? Як раніше записували десяткові дроби?

Історична довідка .

Прийняту в наш час кому запропонував німецький астроном Й.Кеплер(1571-1630). Відокремити цілу частину десяткового дробу від дробової пропонували по-різному. Ал-Каші записував цілу і дробову частини різними чорнилами або ставив між ними вертикальну риску. С. Стевін для відокремлення цілої частини від дробової ставив між ними нуль в кружечку і , наприклад , дріб 35,5 записував так 35         5.

Усний рахунок. Гра "Вчитель. Клас." Правильна відповідь-бал класу , неправильна відповідь - бал вчителю.

IV.Мотивація навчальної діяльності.

Інтерв'ю.

Учитель.

- Я хочу , щоб кожен з вас пояснив, чому вважає за необхідне вміти виконувати ділення десяткового дробу на натуральне число.

Повідомлення теми і мети уроку (Мету уроку учні формулюють самостійно).

Учитель.

- З діленням десяткового дробу на натуральне число ми зустрічаємося щодня в повсякденному житті.

Наприклад, при вирішенні рівнянь і завдань:

Задача №1. 1,8 кг чаю слід розфасувати в 20 коробок. Яка маса кожної коробки чаю?

Задача №2. За 4 год катер проходить відстань 82,4 км. Скільки кілометрів він пройде за 12 год з тією ж швидкістю ?

Задача №3. Блискавка йде від хмари до землі зі швидкістю 100км/с. Грозова хмара знаходиться на висоті 2600м. Скільки часу буде йти блискавка від хмари до землі?

V. Вивчення нового матеріалу.

Створення проблемної ситуації.

На 14 костюмів для хлопчиків пішло 32,9 м матерії. Скільки метрів матерії пішло на один костюм? Відповідь запишіть в метрах.

Робота в групах.

Представники груп біля дошки пропонують свій спосіб розв’язання.

На 14 костюмів для хлопчиків пішло 32,9 м матерії. Скільки метрів матерії пішло на один костюм?

I спосіб:

1)32,9 м=3290см

2)3290см:14=235см=2,35 м

Відповідь:2,35 м.

II спосіб:

32,9 м:14=2,35 м

Порівняти I спосіб рішення і II.

-У скільки разів 32,9 менше 3290?

Спробуйте розділити десятковий дріб 32,9 на 14 "куточком" і сформулювати правило (алгоритм) поділу десяткового дробу на натуральне число.

Представники кожної групи виходять до дошки і представляють результати своєї роботи.

32,9 :14=2,35

Аналізуємо, узагальнюємо результати роботи груп і робимо висновок: щоб поділити десятковий дріб на натуральне число треба поділити їх , не звертаючи уваги на кому, і після закінчення ділення цілої частини діленого в частці поставити кому.

-Де можна перевірити правильність своїх висновків?

-Відкрийте підручники і прочитайте правило.

 

- Складемо опорний конспект по даній темі (спільна робота вчителя і учнів).

Поділ десяткового дробу на натуральне число.

Спочатку ділимо цілу частину числа!
  

 

1)6,12:15=0,408                                                  2)3:4=0,75

    6,12    15                                                               3     4

-            0,408                                                        -         0,75

    0                                                                            0

    61                                                                          30

-                                                                            -

   60                                                                           28

      12                                                                          20

-                                                                                -

        0                                                                           20

       120                                                                         0

-

       120

           0  

Закінчилася ціла частина числа, в частку став кому!

Поділ десяткового дробу на 10,100,...

4)358,782:100=3,58782.

Перетворіть в десятковий дріб:

5/8=0,625.

VI. Руханка.

 

VII.Формування умінь і навичок.

Виконати ділення (робота біля дошки):

8,68:7;

169,2:8;

89,6:28;

9,044:38;

144,96:48.

VIII.Підсумок уроку. Рефлексія

Розв’язати приклади та  розшифрувати слово:

1)6,36:6;

2)45,6:1000;

3)6:12;

4)0,9:3

Відповіді: е-0,456; л-0,0456; ф-0,05; п-1,6; б-0,3; і-0,5; т-1,006; х-1,06.

Оцінювання роботи в групі.

П. І.                                                                                      Бали

Висловив ідею, версію.                                                       1

Сформулював гіпотезу.                                                       1

Уточнив гіпотезу.                                                                1

Ставив питання.                                                                   1

Відповідав на питання.                                                       2

Склав алгоритм.                                                                  2

Представляв групу.                                                             2

Правильно розшифрував слово.                                        2

 

IX.Домашнє завдання (диференційоване).

Вивчити опорний конспект.

Обчислити:

1)13,8:4;

2)78,2:34;

3)11,34:42;

4)3,198:26;

5)17,4:1000;

6)144,5:10;

7)21,6-12,6:18+6;

8)70,28:14-32,8:10+10,58:23.

Середній рівень. Виконати №1 (1-6) і задача з тексту уроку №1.

Достатній рівень. Виконати №1 (3,4,5,7) і задача з тексту уроку №2.

Високий рівень. Виконати №1 (5,7,8) і задача з тексту уроку №3.

docx
Додано
7 березня 2019
Переглядів
6796
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку