Множення і ділення числа на 10. Обчислення значень виразів на дії різного ступеня. Розв’язування задач

Про матеріал
Урок математики у 2 класі Множення і ділення числа на 10. Обчислення значень виразів на дії різного ступеня. Розв’язування задач Методи і форми навчання: частково- пошукові, фронтальні, індивідуальні
Перегляд файлу

Молочанський опорний заклад загальної середньої освіти І – ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

Урок математики у 2-А класі

 

 

Тема уроку:

 

 

Множення і ділення числа на 10. Обчислення значень виразів на дії різного ступеня. Розв’язування задач

 

 

Вчитель початкових класів

 вищої категорії

Леляк Тетяна Володимирівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

24 квітня 2019 р.

 

Мета уроку: формувати в учнів навички роботи з правилами множення та ділення на 10, ділення на круглі числа; учити розв’язувати задачі із цими відношеннями; розвивати логічне мислення; виховувати охайність, увагу, старанність.

 

Очікувані результати:  учні знають вивчені таблиці множення та ділення на 10, уміють їх використовувати при розв’язуванні задач та прикладів, розуміють, що означає «більше в кілька разів», «менше в кілька разів».

 

Обладнання та матеріали:  презентация Microsoft Power Point; картки з індивідуальним завданням; комп’ютер, проектор, екран; підручник, проект, роздавальний матеріал, танграм, конструктор «Lego».

 

Методи і форми навчання: частково- пошукові, фронтальні, індивідуальні.

 

Тип уроку: урок комплексного використання знань, умінь і навичок учнів

 

Ключові компетентності  вміння вчитися:

навчально-організаційні вміння і навички:

- під керівництвом учителя визначає мету роботи і план її виконання;

загально мовленнєві вміння і навички:

- міркує, розвиває словниковий запас;

загальнопізнавальні вміння:

удосконалювати знання табличних виразів множення і ділення, вправляти учнів у застосовуванні правила порядку дій; учити розв’язувати задачі;

контрольно-оцінні вміння:

- висловлює судження про відповіді однокласників та свою власну;

інформаційно-комунікативні:

давати повні відповіді на поставлені запитання, коментувати свої дії під час розв’язування прикладів та задач;

загальнокультурні:

- дотримується правил поведінки на уроці;

здоров’язбережувальні:

- розпізнає правильне і неправильне сидіння за партою;

соціальні:

- працює індивідуально та в групі.

 

                                            Хід уроку:

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

 

  1. Організація учнів до уроку

Перевірка готовності учнів до уроку.

Стимулювання пізнавальних інтересів учнів, створення позитивного мікроклімату

 

Настрій на урок візьмемо.

Працювати розпочнемо.

Посміхнемося ще раз

Бо у нас найкращий клас!

 

1) Психологічна пауза, вправа «Спіймай настрій»

- Зніміть посмішку зі свого обличчя.

- Киньте її своєму сусідові.

- Спіймайте посмішку.

- Прикрасьте нею своє обличчя.

2) Привітання гостям

- Зараз сідають дівчатка – ніжність і краса нашого класу. Тепер сідають хлопчики – сила і мужність нашого класу.

3) Складання реклами уроку учнями. Інтерактивна технологія «Мікрофон»

 

Я сподіваюся,що наш урок буде: навчальним, цікавим, продуктивним, творчим.

 

Девіз уроку :

Учні:

Думати колективно,

Діяти оперативно,

Сперечатись доказово.

Це для всіх обов’язково.

 

Мотивація навчальної діяльності.

 

  1. Усні обчислення. Давайте пограємо в гру «Програміст».

Розшифруйте анаграму    диприкла

Запишіть відповіді в порядку зростання і букви, що відповідають їм.

 Прочитайте слово 

8 – Х                             24 : 24 =    

3 – С                             24 : 3 =

1 – У                             24 : 6 = 

4  – П                            24 : 4 =

6  – І                              24 : 8 =

- Гарний настрій – запорука успіху. Тому зараз ми з вами  налаштувалися на успіх.

 

Чому всі приклади складено з числом 24? (24 квітня)

Дайте характеристику цього числа

2) Хвилина каліграфії з логічним завданням.

Пропоную повторити правопис цифр 2 і 4. Що ми можемо сказати про число 24?

(Воно двоцифрове, записане цифрами 2 і 4, складається з двох десятків і чотирьох одиниць, воно є наступним числу 23 і попереднім числу 25). Число 24 є датою

 

Вчитель: У вайбер на адресу нашого 2-А класу прийшло повідомлення. (Учні відкривають листа і читають)

Хто написав нам це повідомлення? Першокласники. Діти, ми з вами відвідали 1 класи. Скажіть, а з якою вони стикаються проблемою? (Відповіді дітей).

 

«Дорогі другокласники! Просимо вас залучитися до будівництва нової української школи. З найкращими побажаннями, першокласники».

 

  •  Допоможемо їм побудувати нову українську школу?

Спочатку нам треба обрати місце. Через наше місто протікає річка Молочна. Зайдіть до дядечка Гугла і знайдіть про неї інформацію.

Для того, щоб побудувати школу на обраному місці, спочатку нам треба розчистити територію. Люди якої професії про це піклуються? (Екологи)

 

2.Актуалізація опорних знань. Інтелектуальна розминка. («Мозковий  штурм» )

 

Наразі ви пропрацюєте екологами, посортуйте сміття.

  • - Як називаються числа при множенні?
  • - Як називаються числа при діленні?
  • - Як називаються числа при відніманні?
  • - Як називаються числа при додаванні?
  • - Яка дія протилежна множенню?
  • - Яка дія протилежна відніманню?
  • - Як знайти невідомий множник?
  • - З одного прикладу на множення можна скласти…( 2 приклади на ділення);
  • - Якщо добуток поділити на перший множник, то в результаті одержимо…(другий множник)
  • - Якщо добуток поділити на другий множник, то в результаті одержимо…(перший  множник)
  • – При множенні   1  на  будь –  яке число ,   отримуємо -…  (теж саме число).
  • – При  множенні  0 на будь – яке число отримуємо…  ( 0)
  •  

Діти, а чи знаєте ви, люди яких професій працюють на будівництві? (мулярі, покрівельники, теслі)

А з яких частин складається будівля? (фундамент, стіни, стріха, вікна, двері)

А що треба зробити, щоб розпочати будівництво? (Спроектувати)

Складіть танграм (будинок)

 

Хто проектує будівлі? (Архітектор)

Ми сьогодні попрацюємо архітекторами і змоделюємо нову українську школу.

3. А щоб стати до роботи, виконаємо офтальмологічну паузу

 

 

4.Закладаємо фундамент. Гра «Знайди зайве число»

Використовуємо анаграму       калогі

 

Логіка – наука про закони і форми правильного мислення.

Ви швидко знайдете «зайве» число, якщо зрозумієте, як  між собою пов’язані дані числа.

 

45, 30, 15, 10, 12, 25, 35, 20   - ( всі діляться на 5)

2, 10, 3, 8, 12, 14, 16, 6  - ( всі парні)

19, 73, 29, 28, , 64, 55,      - ( сума цифр становить 10)

 

Запишіть числа:  40, 20, 33,10,30, 50, 6, 20

Назвіть найменше число.

Назвіть найбільше число.

Яке число зайве? Чому?(стираю число 6)

Яке число складається з двох однакових цифр?

А тепер яке число зайве? Чому?

Назвіть круглі числа.

 

Ви впоралися із завданням: заклали фундамент.

 

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

  1. Визначення теми. Постановка і фіксація проблеми.

 

Сьогодні на уроці ми розглянемо прийоми множення і ділення числа на 10, продовжимо роботу над задачами. Наше завдання : створити правила, засвоїти їх, навчитися  застосовувати під час практичних вправ.

Ці знання нам необхідні для подальшого вивчення математики та у повсякденному житті.

 

Тепер давайте побудуємо стіни з цегли. Будь-яку роботу легше виконувати в групі, тому, визначив тему уроку, вам треба розвязати проблему та пояснити її разом.
 

2. Робота в групах (картки) : Пошук  рішення.  Первинне  закріплення  в  зовнішній мові.

Хочете  спробувати самі  вивести  правило?
 

1 група

Навчиться множити на 10.  Замініть множення складанням і розвяжіть:
4  10 = __________________________________________________=____
Підкресліть перший множник  і  добуток. Як змінилося число?
Опишіть свої міркування:
- у нас був приклад_______
- замінивши множення складанням, ми отримали_______
- ми помітили,що____________________________________________________
- висновок: щоб число помножити на 10, потрібно_______________________________
 

2 група

 

- число 11 зменшити на 9 (2)
- знайти суму 14 і 6 (20)
- знайти різницю 73 і 70 (3)
- зменшуване 38, від'ємник 8. Знайти різницю. (30)
- знайти добуток  4 і 1 (4)
- перший доданок  25, другий 15. Знайти суму. (40)
- ділене 10, дільник 2. Знайти частку. (5)
- число 42 збільшити на 8 (50)
- від різниці чисел 20 і 10 відняти 4 (6)
- скільки сантиметрів в 6 дециметрах? (60)
- Чи є закономірність?

 

3 група

 Простежте. Як із 2  отримали  20?
- Запишіть приклад. Перевірте.
- Складіть інший приклад на множення з цими числами і розв'яжіть. Перевірте.

- Яка дія протилежна  множенню?
- Складіть і запишіть 2 приклади на ділення з цими числами. Перевірте.
- Підкресліть приклад, в якому ділили на 10. 
- Що цікавого помітили?

- Ну що, здогадалися , як  ділити на 10?

 

4 група

Випишіть числа, які діляться на 10: 21; 50; 37; 70; 40; 22; 60; 100; 30; 85; 80; 99; 90, і зробіть висновок.

 

3. Робота з підручником

-- Порівняємо наші висновки з тим, що пропонують автори  підручника (стор. 150-151)
- Які виведення вам зрозуміліші: Ті, які в підручнику, або ті, які ми вивели? (Правила співпадають) Закрийте  підручники.

 

На слайді читаємо хором правила-висновки.

 

Щоб число помножити на 10, потрібно до нього приписати справа один нуль.
Щоб число розділити на 10, потрібно відкинути справа один нуль.

На 10 діляться всі круглі числа.

 

(Кожна група має право викласти макет цеглини)

 

4. Контроль, корекція і закріплення математичних знань

 

  1. Розв’язування задачі  ( на картках)

Розшифруйте  анаграму       чадаза

Чому малюнок із зображенням кухаря з’явився серед будівельників?

(Тому що настав час підкріпитися)

 

Ознайомлення з умовою :

На приготування обіду для будівельників, кухар використав 2 кг капусти по 10 грн за кілограм та 10 кг картоплі по 6 грн за кілограм. Скільки гривень витратив кухар на приготування обіду?

 

Аналіз задачі

  • Що відомо в задачі ?
  • Що запитується в задачі?
  • Що ми знайдемо спочатку?
  • -Про що дізнаємося у другій дії?
  • Складемо короткий запис:  

 

Капуста – 2 кг по 10 грн

Картопля – 10 кг по 6 грн

 

 (Розв’язують диференційовано):

              - високий рівень ( розв’язують виразом)

              - достатній та середній  – ( розв’язують діями)

              - початковий – ( розв’язують за планом)

(Слідкуючи за часом можна застосувати бланки грошових одиниць з круглими числами: 10, 20, 50, 100 грн)

 

  • Пообідали? Повертаймося на будівництво!

 

  1. Релакс – пауза (фізхвилинка про техніку безпеки на будівництві)

 

 (Кожна група має право викласти макет цеглини)

 

  • Стіни зведено!

 

  1. Гра « Розумники» .Практична робота на ПК . Змагання між членами групи

 

Тепер нам необхідно покрити нашу школу євро черепицею. Як називається ця професія? (Покрівельник)

Три групи працюють з тренажерами на ноутбуках, четверта грає в електронну гру (іспит)

(Ставимо макет стріхи).

 

      4) Робота з геометричним матеріалом . Робота в парах

Залишилося звернутися до теслі, щоб поставити вікна та двері. Виміряйте розміри дверей та знайдіть периметр.

 

Взаємоперевірка в парах

 

ІІІ. Заключна частина

 

1. Закріплення матеріалу. Самостійна робота (за варіантами)


Запишіть відповіді в порядку зростання і букви, що відповідають їм.  Прочитайте слово, і ви отримаєте оцінку своєї роботи на уроці.
 

Варіант 1

Варіант 2

М

20:10=

Д

60:10=

О

50:5=

Н

4*10=

Ц

3*10=

М

5*2=

Д

10*2=

І

50:10=

Л

80:10=

Н

10*6=

 І

6*10=

О

10*10=

О

60:10=

І

10*2=

 

В

30 : 10  =

 

Варіант 1

Варіант 2

2, 10, 30, 20, 8, 60, 6

6, 40, 10, 5, 60, 100, 20, 3

2, 6, 8, 10, 20, 30, 60

3,5, 6, 10, 20, 40, 60, 100

МОЛОДЦІ

ВІДМІННО

 

2. Рефлексія   Метод «Прес» 
 

-Чи досягли ви успіху на уроці? Побудова башти успіху з конструктора Lego

-Отже, наш урок добіг кінця, скажіть:
-Яке завдання сподобалося найбільше?
-Яке із завдань було найлегшим, найважчим.
 

3. Домашнє завдання Скласти  задачу  у малюнку чи схемі за засвоєними правилами

 

4. Заключне слово вчителя

 

Всі ви добре потрудились

Багато дечого навчились.

Тож давайте скажем всі:

«Ой, які ж ми молодці! »

Працювали добре, друзі,

Відпочиньте по заслузі.

 

             

 

docx
Додано
16 травня
Переглядів
313
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку