Алгебра 8 клас
Урок
Тема уроку: Множення і ділення раціональних дробів
Мета:
Формування предметної компетентності: узагальнити і систематизувати знання учнів з теми «Множення і ділення раціональних дробів»; удосконалити вміння застосовувати алгоритм множення і ділення , піднесення до степеня раціональних виразів при розв'язуванні вправ;
Ключові компетентності: формувати вміння аналізувати, контролювати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності; сприяти самовихованню прагнення до вдосконалення результатів діяльності та попереджати помилки через неувагу; виховувати у учнів інтерес до математики, створення позитивного емоційного фону на уроці.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань
Обладнання та наочність: картки
Хід уроку
І. Організаційний етап
Привітання з учнями. Бажаю вам бути позитивними: тут і зараз;
Точними, адже точність – це ввічливість королів;
Толерантними, бо толерантність – це повага, у першу чергу, до самого себе;
Зібраними , тому що найдорогоцінніше, що в нас є – це час. Розпочнімо урок з гарним настроєм і отримаємо від нього задоволення і гарні результати.
Девіз уроку:»Розкажи – і я забуду
Покажи – і я згадаю
А як спробую – запам'ятаю»
Невідомо хто, коли, але хтось сказав слова, які передаються нам і які передаємо ми своїм нащадкам: «Намагайтеся кожного дня для кожної справи знайти якийсь позитивний початок, оскільки від того настрою, з яким ви вступаєте в день, або в справу, залежать ваші успіхи, а можливо і невдачі».
Повідомлення теми та мети уроку. На цьому уроці ми закріпимо знання основних алгоритмів множення раціональних дробів, ділення раціональних дробів, та їх перетворення.
На уроці діятиме накопичувальна система оцінювання ( дидактична гра «Копилка»), кожний вид діяльності оцінюватимемо окремо (пояснюю і роздаю картки самооцінки)
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Вчитель збирає зошити з домашньою роботою, та роздає нові робочі зошити.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Пригадаємо відоме українське прислів’я: «Знання збираються по краплині, як вода в долині.» тому і ми збиремо, і нагадаємо все про раціональні дроби.
Фронтальне опитування за запитаннями: Гра «Математичний волейбол»
ІV. Застосування знань та вмінь
Дякую, молодці! А зараз давайте попрацюємо з усними вправами ( записано на дошці)
Учні ланцюжком дають відповіді. Виконайте дії:
2. Подайте у вигляді дробу:
а)
б) : =
3. Назвіть вираз обернений даному:
;;в+1; 7х; 5;
Отже, ми повторили теоретичний матеріал, тому відкрийте, будь ласка, зошити , запишіть число класна робота для застосування правил на практиці.
Робота за картками. Розв'язавши наступні завдання ви отримаєте ім'я першого викладача математики. Діти обирають з групи експерта який виходить до дошки і записує розв'язані завдання.
Х А С М Е Д І
|
Отже, ви отримали слово: АХМЕС
Історична довідка
Самим першим викладачем математики, чиє ім'я збереглося в історії, був єгипетський писар Ахмес, який жив у XVII столітті до нашої ери. В Єгипті писарі займалися не тільки діловодством, але і вирішенням ряду економічних і інженерних задач
Близько 1650 до н. е. Ахмес склав математичний підручник, в який входили 84 типові задачі з докладним розбором методів рішення. Папірус Ахмеса (іноді званий папірусом Ринда по імені першого власника) являє собою сувій близько 30 см і шириною більше 5 метрів в довжину. Сам Ахмес у своєму задачнику вказував, що частину матеріалу взята ним з інших, більш давніх джерел — вони до нас не дійшли.
Містяться в сувої завдання відносяться до геометрії (знаходження площ трикутників, чотирикутників і кругових секторів), арифметичні дії з цілими числами і дробами, пропорції, прогресії) та алгебри (рішення рівнянь першого ступеня і деяких випадків квадратних рівнянь). Відомий тільки один математичний документ старше папірусу Ахмеса (так званий Московський папірус) — він також носить навчальний характер, але його авторство не встановлено
Робота в групах. Розв'язування задач Гра «Загадковий конверт»
( діти розділившись на дві групи отримують конверти із завданнями і розв'язують їх із подальшим коментуванням)
1. Моторний човен за один і той же час може пропливти 36 км проти течії річки, або 48 кмза течією річки. Знайти власну швидкість човна, якщо швидкість течії річки — 2 км/год.
2. За один і той же час пішохід пройшов 5 км, а велосипедист проїхав 15 км. Швидкість велосипедиста на 12 км/год більша від швидкості пішохода. Знайдіть швидкість пішохода.
(з групи один учень записує на дошці з поясненням)
11,Скоротіть дріб та виконайте піднесення до степеня
1.1) ( 2
1.2 ( 2
Фізкультхвилинка.
Гра «Муха» (уявно муха сідає на ніс і учні намагаються очима поглянути на ніс, сіла на чоло очима поглянули, глянули в низ, потім вона відлетіла і намагаються впіймати плескаючи обома руками над головою).
V. Підбиття підсумків уроку.
VІ. Рефлексія
Спасибі,учні,ви молодці! Скажіть, будь ласка,як ви гадаєте, чи потрібні вам знання про дроби у житі? (учні дають відповіді на запитання)
Вчитель: Дроби у нашому житті
Людина і дроби.
1/12 маси тіла людини становить кров
½ всієї крові міститься в кровоносних судинах
1/5 у печінці
4/25 у селезінці
1/10 у підшкірних судинах
3/50 л крові виштовхується за одне скорочення серця крові виштовхується серцем за одну хвилину.
Земля і дроби..
3/4 – покрито водою
1/4 – суша
1/8 – поверхня Землі на якій можна жити
1/8 - пустелі, гори, ліси,
3/32 – місця , де можуть жити люди
1/32 – поля, де вирощують врожай.
Уявіть собі, що яблуко – це наша Земля . Розріжте його на частинки і ви побачите, яка мала частина Землі придатна для життя людини.
Тож ,бережіть її !
Я прочитаю вам притчу, а ви, повинні визначити хто ви в цій притчі.
Йшов мудрець, а на зустріч йому три чоловіки, які везли візки з камінням для будівництва храму. Мудрець запитав у кожного: «Що ти робив цілий день?
Перший з усмішкою відповів, що цілий день він возив ці прокляті каміння.
Другий відповів: «Я сумлінно виконував свою роботу»
Третій посміхнувся, обличчя його заблищало радісно і із задоволенням: «А я брав участь у будівництві храму…»
Всі вони виконували однакову роботу та думали про неї, а тому й виконували її по-різному.
Тому хто ви із цієї притчі? Якщо перший – підніміть праву руку, якщо другий – підніміть ліву руку, а якщо ж третій то підніміть обидві руки і поплескайте в долоні.
VІ. Домашнє завдання