Множення трицифрового числа на одноцифрове й одноцифрового — на трицифрове.

Про матеріал
Мета: - ознайомити учнів із множенням трицифрового числа на одноцифрове й одноцифрового – на трицифрове; - розвивати вміння виділяти у тексті взаємопов'язані величини, застосовувати правило знаходження певної величини під час розв'язування задач; - виховувати старанність.
Перегляд файлу

Тема: Множення трицифрового числа на одноцифрове й одноцифрового — на трицифрове.

Мета: - ознайомити учнів із множенням трицифрового числа на        одноцифрове й одноцифрового – на трицифрове;

- розвивати вміння виділяти у тексті взаємопов'язані величини, застосовувати правило знаходження певної величини під час розв'язування задач;

- виховувати старанність.

Тип уроку:  урок засвоєння нових знань

Обладнання: підручник, зошит, презентація.

Використана література: О.М. Гісь, І.В. Філяк. Підручник математика. 3 клас: Посібник.- Харків: Видавництво «Ранок», 2020.- 118 с.:іл.  

 

Хід уроку

I.Організаційний момент

 - Доброго дня, діти! Сідайте.

Ось дзвінок сигнал подав —

До роботи час настав.

Ось і ми часу не гаймо,

А урок свій починаймо.

ІІ. Оголошення завдань уроку

- Сьогодні на уроці ми маємо навчитися, як множити трицифрове число на одноцифрове й одноцифрове — на трицифрове

ІІІ. Каліграфічна хвилинка

- Розташуйте числа в  порядку зростання суми їхніх цифр.

Збільш кожне число у  3 рази.

26

140

310

19

Відповідь:

(310, 140, 26, 19.)

310•3=(300+10) •3= 300•3+10•3= 900+30= 930

140•3=(100+40) •3=100•3+40•3= 300+120=420

26•3=78

19•3=57

ІV. Усні обчислення

1. Усний «бліцтурнір».

Відповіді:

1) 50 + 7 = 57
500 + 7 = 507
500 + 70 = 570
500 + 10 + 7 = 517
2) 74 = 70 + 4
356 = 300 + 50 + 6
208 = 200 + 8
670 = 600 + 70
3) 30 • 4 = 120
9 • 40 = 360
400 • 2 = 800
70 • 3 = 210
3 • 300 = 900
4) На відстані 1000 м лось чує звуки.
5) 587 + 2 = 589
587 + 200 = 787
588 + 2 = 590
588 + 200 = 788
589 + 2 = 591
589 + 200 = 789
322 - 2 = 320
322 - 200 = 122
321 - 2 = 319
321 - 200 = 121
320 - 2 = 318
320 - 200 = 120

 

V. Вивчення нового матеріалу

1.Пояснення

- Розгорніть книжки на сторінці 119 впр. 3

- Знайдіть впр.4

Відповідь: 3 • 242 = 3 • (200 + 40 + 2) = 3 • 200 + 3 • 40 + 3 • 2 = 600 + 120 + 6 = 726
Слід змінити: 3 помножити на кожен доданок, або використати переставний закон.

2. Первинне закріплення

- Обчисліть, дивлячись на попередній зразок!

Вправа 5, с. 119

Відповідь:

443 • 2 = (400 + 40 + 3) • 2 = 400 • 2 + 40 • 2 + 3 • 2 = 800 + 80 + 6 = 886;
3 • 327 = 3• (300 + 20 + 7)  = 3 • 300 + 3 • 20 + 3 • 7 = 900 + 60 + 21 = 981;
265 • 3 = (200 + 60 + 5) • 3 = 200 • 3 + 60 • 3 + 5 • 3 = 600 + 180 + 15 = 795;
4 • 225 = 4 • (200 + 20 + 5) = 4 • 200 + 4 • 20 + 4 • 5 = 800 + 80 + 20 = 900;
217 • 4 = (200 + 10 + 7) • 4 = 200 • 4 + 10 • 4 + 7 • 4 = 800 + 40 + 28 = 868;
5 • 132 = 5 • (100 + 30 + 2) = 5 • 100 + 5 • 30 + 5 • 2 = 500 + 150 + 10 = 660;
185 • 5 = (100 + 80 + 5) • 5 = 100 • 5 + 80 • 5 + 5 • 5 = 500 + 400 + 10 = 910;
7 • 114 = 7 • (100 + 10 + 4) = 7 • 100 + 7 • 10 + 7 • 4 = 700 + 70 + 28 = 798;
124 • 8 = (100 + 20 + 4) • 8 = 100 • 8 + 20 • 8 + 4 • 8 = 800 + 160 + 32 = 962;

VІ. Фізкультхвилинка

VІІ. Розвиток і закріплення знань учнів

1.Робота з підручником (усні і письмові вправи)

Вправа 6, с. 119-120

- Прочитайте умову задачі

Ще 14  хв пішло на прив’язування ниток і  вдвічі більше часу  — на прикрашання кульками шкільного подвір’я. Скільки всього часу тривала робота дітей?

Аналіз даних:

-Про що розповідається в задачі?

-Що нам потрібно знайти? 

-На що діти витрачали час, щоб прикрасити шкільне подвір'я?

-Як нам дізнатися, скільки часу діти надували кульки?

-Як дізнатися, скільки затратили на прикрашання?

-Тепер ми можемо відповісти на запитання задачі? 

Запис розв'язання та відповіді.

 

2. Гра «Будиночки з секретом».

Робота в групах

- Діти об'єднайтеся у дві групи. Кожна група візьме на себе по три будинка.

Обчислюємо письмово.

У кожному будиночку є троє «дверей». Сова може відчинити двері ключем із числом 880, 870, 804, 852  . (Учні називають вирази, значення яких дорівнює 880, 870, 804, 852). В який будиночок Сова не зможе потрапити? Чому?

Lenagold - Клипарт - Совы

 

 

золотой ключик золотой ключик, металл, ключ, Золотой ключик PNG и вектор пнг  для бесплатной загрузки

 

VІІІ Домашнє завдання

- Підручник с.119 №5, с.120 №6(2,3), №7

VІІІ. Підсумок уроку

Рефлексія

Сьогодні я дізнався/лася…

Я зрозумів/ла, що …

Мені захотілося …

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
16 квітня 2021
Переглядів
3094
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку