Мої добрі справи
Мета: допомогти учням усвідомити, що добро потрібне кожній людині.
Вчити робити добро. Розповідати учням про достоїнства людини,
цінність яких визнана в суспільстві, розвивати мотивацію до аналізу
чужих вчинків і самоаналізу. Виховувати прагнення творити добро і
цінувати його.
Обладнання. Плакат, схема слів, завдання на карточках, квітка добра.
На дошці записи:
“Життя дається людині на добрі справи”
“Доброта краща за красу”
“Як сонце – краса і прикраса неба, так велич душі – блиск і світоч
всякого милосердя”
Учитель. Добрі люди, зустрічаючись, вітаються:
Доброго дня всім зичимо. Бо ж недаремно мовить істина людська: Людина починається з добра! Першими сідають дівчатка, вони краса, а краса врятує світ. За ними хлопчики – це сила. А щоб бралася охота і щоб скорилась робота, один до одного поверніться, усміхніться, бо кажуть, що з теплою усмішкою краще і працювати.
Учитель. Ви ознайомилися з висловами видатних людей. Про що ж ми
будемо говорити сьогодні? Так, про добро, про добрі справи,
чому потрібно творити добро і через які справи ми можемо
його нести людям.
Що ж таке добро? Чи добрі ваші діти? Чи добрі ваші батьки? Чи добрі діти у нашому класі? У чому це виявляється?
Робота над схемою.
ЗИЧЛИВИЙ
ДОБРО СОВІСНИЙ
ТВОРЕЦЬ
І хоч ви ще маленькі, але, мабуть, у серці кожного із вас уже встигли прорости ці зерна доброти, бо, кажуть, що доброта не залежить від росту, не залежить вона і від віку.
Давайте разом із вами з ваших добрих вчинків складемо квітку Доброти. А допоможе нам у цьому гра ”Я не хвалюся, але я…”. Ось я почну “Я не хвалюся, але я сьогодні вранці поливала квіти”( і т.д.). (Діти називають вчинки, а вчитель перевертає пелюстки квітки, вивішеної на дошці з білого кольору на різнокольорові).
Тож закінчіть моє речення : Доброта – це працьовиті руки, тепла…( усмішка весела гра).
Ігрова предметна дія учня.
Учень із заплющеними очима тримає іграшкове м’яке серце.
Добро – усе позитивне в житті людини, це вчинок, який приносить користь.
Доброчинність – позитивна мораль, якість ( мудрість, людяність), моральна чистота людини.
Звичайно, немає нічого гіршого, як зробити людині добро, а потім постійно їй про це нагадувати. Ніякого добра не захочеться. Так ось, щоб тобі про це не нагадували, дуже простий вихід – ти повинен пам’ятати добро сам.
Добра справа начебто зобов’язує бути вдячним, а це часом дратує. Подумаєш, щось там зробили для мене. Треба було не робити.
Проте, якщо сам робиш добру справу для людини – приємно дуже. Хочеш спробувати? Подивися на членів своєї родини проаналізуй – якої доброї справи вони потребують? І коли ти побачиш радісні мамині очі, відчуєш теплу руку батька на своєму плечі…Напевне, це й буде початком того, що називається розумінням.
Люди заслуговують на любов. Вони заслуговують на турботу, яку ти можеш їм надати. І ти станеш корисним для них потрібним, необхідним.
Повір мені і перевір , як приємно робити добро за велінням свого серця.
Моральні задачі (робота в групах)
Дівчинка йде вздовж скверу. Але що це? Перед нею на тропі лежить людина. Від страху дівчинка зупинилась. (Ваші дії далі) .
Попереду вас йде старенький дідусь. В одній руці у нього важка сумка, в другій – палиця. Дідусь зупинився відпочити, поставив сумку і паличку біля будинку. Раптом палиця упала. Ви проходите поруч і бачите. (Що ви зробите?)
Одна дівчинка написала до газети: “Про мою подругу всі сусіди говорять “Яка вона добра, весела!”. А про мене ніхто цього не говорить. Це мене ображає. Адже я теж бажаю всім добра, дорослим допомагаю.”
- Що б ви могли порадити дівчинці?
- Як їй добитись, щоб всі знали, що вона теж добра? (Скромна людина ніколи не хвалиться своїми добрими вчинками, а здійснює їх за внутрішнім бажанням, і не вимагає до себе особливого ставлення)
Закінчилися уроки. На шкільний двір вийшли учні 4 класу і побачили, що у малого першокласника старший хлопець відбирає м’яч. Малюк міцно тримав м’яч і не віддавав. Тоді хлопець став його бити. (Що ви зробите?)
Наше заняття підходить до закінчення. Сподіваюся, що всі ви усвідомили, що добро потрібне кожній людині. І дійсно, життя дається людині на добрі справи.