Мої домашні улюбленці.

Про матеріал
Мета. Розширити знання учнів про тварин, які живуть поруч із людиною ; вчити школярів доглядати за ними; формувати природознавчу компетентність; розвивати уміння спостерігати за тваринами, описувати їх зовнішній вигляд; сприяти розвитку активного пізнавального ставлення до природного оточення; виховувати дбайливе ставлення до домашніх улюбленців, почуття милосердя. Обладнання: завдання-пазли для роботи в групі; малюнки або фото домашніх тварин.
Перегляд файлу

 

Тема.  Мої домашні улюбленці.

Мета. Розширити знання учнів про тварин, які живуть поруч із людиною ; вчити школярів доглядати за ними; формувати природознавчу компетентність; розвивати уміння спостерігати за тваринами, описувати їх зовнішній вигляд;  сприяти розвитку активного пізнавального  ставлення до природного оточення; виховувати дбайливе ставлення до домашніх улюбленців, почуття милосердя.

Обладнання: завдання-пазли  для роботи в групі; малюнки або фото домашніх тварин.

 

Хід уроку

  1. Організація учнів для роботи.
  1. Створення позитивного настрою.

-         Добрий день усім присутнім!

-         Ми даруємо усім вам усмішку, гарний настрій, тепле слово. Поділіться і ви своєю усмішкою один з одним із нами. 

-         Діти.  Ми вам раді, люди добрі,

           І вітаєм щиро Вас.

           Та запрошуєм ласкаво

           На урок у перший клас.

-         Продовжуємо наш урок з привітання до природи і кожного з нас.

Доброго ранку, сонечко ясне!

Доброго ранку, хмаринко прекрасна!

Доброго ранку, повітрячко чисте!

Доброго ранку, джерельна водичко!

Доброго ранку, рослинко, тварино!

Доброго ранку, щаслива людино!

Хай кожного з нас оминають негоди,

Адже ми всі – це частинка природи!

 2. Правила роботи на уроці

- Щоб урок пройшов не марно, треба сісти рівно, гарно,

  Не крутитись на уроці, як папуги  чи сороки.

  Сказати хочеш – не кричи, лише руку підніми.

- Отже, правила повторили, треба й природу дослідити. Зараз у нас хвилинка спостереження за погодою.

2. Підсумки фенологічних спостережень. Хвилинка синоптика.

- Діти, яка зараз пора року?

- Чому ви думаєте що осінь ?

- За якими ознаками ви дізналися, що саме така пора року?

- Який місяць? Чому він так називається?

- Скажіть,  який стан неба?

- На вулиці тепло чи холодно?

- Чи були опади?

- Чи є вітер?

Висновок:  

           Чи буде сонячно, чи хмарно

           Ми не гаєм часу марно.

           Нас природа вже чекає,

 Гостинно двері відчиняє.

  3.Мотивація навчальної діяльності.

         1. Робота в групах. Складання пазлів.

- Про кого сьогодні піде мова на уроці ви дізнаєтесь, якщо складете пазли.

- Щоб успішно виконати  це завдання нам потрібно об’єднатися в групи. Скласти пазл.

- Виберіть головного, який дасть відповідь на питання: хто там?

(Кожна група отримує малюнок котика, собаки та інших тварин  розрізаний на декілька частин. Необхідно швидко скласти із фрагментів малюнок)

- Як одним словом можна їх назвати? (Тварини)

  1. Робота з загадкою.

Мають хвіст і гострі зуби,

Кігті випускають.

Що брати це наші менші,

Люди добре знають.

Вміють плавати, стрибати,

Вигинають спинки.

Спробуй їх тепер назвати!

Звісно, це …( тваринки)

 - Які ознаки тварин допомогли  відгадати загадку?

- До якої природи відносять тварин? Доведіть свою думку.

- Де вони живуть? Так, у нас вдома.

- Як називають тварин, які живуть у нас вдома?.

          - Чому тварин називають «меншими братами» людини?

-         А ще цих тварин ми називаємо домашніми улюбленцями?

-         Чи живуть у вас вдома тварини? Які саме?

-         Яких ще тварин ми називаємо домашніми улюбленцями?

   4. Повідомлення теми і завдань уроку.

- Отже, сьогодні  на уроці ми поговоримо  про наших домашніх улюбленців, про тих, хто живе з нами поруч, дізнаємося, що вони люблять, як за ними доглядати та з’ясуємо, для чого людина тримає домашніх тварин.

5. Вивчення нового матеріалу.

1.Проблемні питання

- Спілкуючись з нашими меншими друзями, часто  у нас виникають різні думки та питання:

     Чи достатньо уваги ми їм приділяємо?

     Чи комфортно їм поряд із нами?

     Чи здогадуємося ми про їх бажання?

     Як дізнатися про їх настрій?

     Як правильно за ними доглядати?

     Чи можуть хатні тварини прожити без людини? А людина без них?

- На всі ці питання ми отримаємо відповіді протягом уроку, який я думаю розширить і поглибить ваші знання про своїх улюбленців і принесе задоволення.

2. Поетична хвилинка про котика

- А про кого першого ми погоримо, дізнаєтеся, коли послухаєте віршик.

Попід ліжко у куточок

Покотивсь м’який клубочок.

Та з’явились очки, ротик,

Не клубочок  це, а … ( котик)

- Про кого ми поговоримо? Так, про котика.

3. Бесіда з елементами розповіді

- Чи є у вас вдома котик або кішка?

- Що ви знаєте про них? Розкажіть.  (Розповіді учнів)

- Як у сім’ї ставляться до кошеняти?

-         Хто з ним грається?

-         Які улюблені ігри кошеняти?

- Чим ви частуєте свого котика?

- Де спить кошеня?

- Про котиків складено багато скоромовок, загадок, казок, мультиків.

- Пригадайте, в яких казках і мультфільмах є герої – котики («Котик і Півник», «Пан Коцький», «Кіт у чоботях», «Кіт Леопольд», Кіт Матроскін із Простоквашино).

4. Цікава хвилинка про котів

- Нещодавно мені довелося прочитати цікаві факти про котів. Пропоную вам поринути у цікавий світ братів наших менших.

       - Коли Ваша кішка нявкає – це означає, що вона намагається поговорити з Вами.

 «Няв» – це значить «хочу їсти»,

 «Няв-няв-няв» – «іду гулять»,

 «Мур» – «на ручки хочу сісти».

 «Мур-мур-мур» – «лягаю спать».

- А про кого далі ми погоримо, дізнаєтеся, коли послухаєте віршик.

Наш пухнастий песик Гав 
Ланцюжок із шиї зняв. 
Бігав він по всіх стежках, 
Тому хвіст у реп`яшках

- Про кого ми поговоримо? Так, про собаку.

- Чи є у вас вдома собака? Що ви знаєте про нього? Розкажіть. (Розповіді учнів)

 -  Першими домашніми тваринами були вовки, а вже від них пішли собаки. Це було 10 тисяч років тому. Собака - вірний помічник людини з давніх часів. Людина привчила собаку вартувати будинок - печеру, гавкотом подавати сигнал тривоги, допомагати на полюванні і захищати худобу. Собака - вірний друг людини.

Собаки добре навчаються, працюють рятувальниками, поводирями, служать в армії та міліції. Слух собаки в 10 разів гостріший ніж у людини. .

- За відданість, доброту, бажання допомогти у світі встановлено пам’ятники собакам.

- Чому собаки махають хвостом?

Собаки махають хвостом у правий бік, коли чимось задоволені, а якщо їх щось не влаштовує, то їхній хвіст відхиляється вліво.

Фізкультхвилинка

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Треба трішки пострибати,

І в долоні поплескати

Плесніть діти кілька раз ,

За роботу все гаразд.

-         Розглянемо інших домашніх улюбленців.

-         Послухайте і відгадайте загадку.

Як веселка кольоровий,

має здібності до мови.

Слово птаху лиш скажіть,

він його повторить вмить. (Папуга)

      Папуги — одні з найкрасивіших екзотичних птахів, яких приручила людина. Вони дивують своїми розумовими здібностями і веселою вдачею.. Вони здатні наслідувати людську мову й голоси різних тварин.

Народилось їх багато,

Є в них мама є в них тато.

Менші ніж заморські свинки,

Ці пухкі малі тваринки. (Хом'яки)

  Хом’яки, якщо тримати їх в якості домашніх тварин – це чудові маленькі створіння. Вони люблять увагу і обожнюють грати зі своїми господарями. Вони милі, веселі і надзвичайно активні невеликі гризуни.

   Хом’яки – нічні ссавці, це означає, що вони більш активні в нічний час і сплять протягом дня. Хом’яки мають природний інстинкт ритися і зариватися. Хом’яки можуть зберігати їжу в своїх щоках, так вони збирають доступну їжу, а потім зараховують її на свою колонію, щоб з’їсти пізніше.

Свинка, але не з хліва,

Мишка, та не польова.

Їсти просить і вночі –

Булку, хлібчик, калачі… (Морська свинка)

Морські свинки – це гризуни з маленьким хвостиком і товстим тілом. Вони дуже активні протягом дня і менш вночі. Морські свинки люблять проводити свій час доглядаючи один за одним і за собою, що робить їх дуже охайними тваринами і прекрасними домашніми улюбленцями

Що за хатка дивна?

З скла прозорого вона.

Табунцями, як у річці,

рибки плещуться в водичці. (Акваріум)

     Акваріумні рибки  прикрасять життя кожної людини. Вони яскраві та різноманітні.

Їх дуже багато більше 300 видів. Доглядати за ними легше за собак.

 

6. Закріплення вивченого.

     Бесіда про відповідальність за домашніх тварин.

- Чи зустрічали ви кішок і собак без господарів?

- Як називають таких тварин?

- Чи легко їм живеться?

- Серед бездомних собак і кішок зустрічаються безпородні й породисті, деякі навіть з ошийниками. Про що це свідчить?

-Чи хотіли б ви, щоб ваш улюбленець одного разу опинився у такому становищі?

- Що треба робити, щоб цього не сталося? 

7. Підсумок уроку

-  Мати домашню тварину дуже відповідально. Про неї потрібно постійно дбати: доглядати, годувати, виховувати!

– Тварини, які живуть поруч із людиною, дають нам радість. Вони звикли до людей.

- Завжди, коли заводите собі тваринку, пам’ятайте вислів французького письменника Антуана де Сент-Екзюпері у  повісті «Маленький принц» про тих слабких і незахищених, які були поряд з нами : «Ми відповідаємо за тих, кого приручили».

— Як треба ставитися до тварин?

 — Який найголовніший висновок зробили?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 лютого
Переглядів
308
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку