Мої досліди. Які властивості має вода?

Про матеріал
Дана розробка допоможе сформувати уявлення учнів про воду, про зміни станів води; удосконалити вміння встановлювати причинно-наслідкові зв'язки у природі на основі власних спостережень; навчить бачити суперечливі властивості предметів; простимулює творчу уяву учнів; залучить учнів до пошуку цікавих думок. Створить умови для розвитку логічного мислення, мовлення, спостережливісті. Стимулює інтерес до вивчення природи рідного краю.
Перегляд файлу

Тема: Мої досліди. Які властивості має вода?

Мета: формувати уявлення учнів про воду, про зміни станів води; удосконалювати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв'язки у природі на основі власних спостережень; навчати бачити суперечливі властивості предметів; стимулювати творчу уяву учнів; користуючись методом асоціацій, залучати учнів до пошуку цікавих думок, прагнення знайти відповіді на проблемні запитання; розвивати логічне мислення, мовлення, спостережливість; виховувати інтерес до вивчення природи рідного краю.

Обладнання: глобус, підручник «Я досліджую світ» (І. Грущинська); фото із зображенням різних водойм (річки, моря, озера),  фото із зображенням води в різних станах (снігові замети, хмарне небо, туман у долині, запорошені інеєм дерева, росяна трава), фото кота, цвяха, хмари, малюнки трьох казкових скриньок.

 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку. Вірш.

    Продзвенів уже дзвінок

    Починається урок.

    Працюватимем старанно,

    Щоб сказали у кінці,

    Що у нашім першім класі

    Діти – просто молодці!

ІІ. Актуалізація знань учнів та мотивація навчальної діяльності.

Послухайте, будь ласка, вірш Надії Красоткіної і скажіть, яке слово треба вставити на місце пропусків.

А … (вода) це справжнє диво!

Як прожити без … (води)?

З нею ми завжди щасливі,

З нею в нас нема біди.

Є … (вода) — ростуть рослини:

Ліс, сади, рясні поля.

Це чудово для людини

І радіє вся Земля.

Плавають в … (водичці) діти,

Риби у … (воді) живуть.

Розцвітають в лузі квіти.

І рясні дощі ідуть.

Джерело: https://dovidka.biz.ua/virsh-pro-vodu-ukrayinskoyu-movoyu/

 

Чому ви переконані, що це слова вода? Про що йдеться в цій загадці?

Я і хмара, і туман,

І струмок, і океан,

І літаю, і біжу,

І замерзнуть можу!

У морях і річках живе,

Але часто по небу літає.

А як набридне їй літати,

На землю знову осідає. (Вода)

Джерело: https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-vodu-ukrayinskoyu/

Про які властивості води ви почули в цій загадці?

IІІ. Повідомлення теми уроку.

  Ви, мабуть, здогадалися, що сьогодні на уроці ми будемо говорити про воду.

(На дошці — таблиці про водойми: річки, озера, моря, снігові замети, хмарне небо, туман у долині, запорошені інеєм дерева, росяна трава.)

 

 

 

 

 

IV. Основна частина.

      1. Бесіда з використанням глобуса.

Наша планета Земля на глобусі зображена блакитним, жовтим, коричневим, зеленим кольорами. Як ви гадаєте, що позначають ці кольори? Уважно розгляньте глобус і скажіть, будь ласка, якого кольору найбільше. (Блакитного)

Зробіть висновок: чого більше на Землі — води чи суходолу? (Води)

      2. Розвиток творчої уяви, вміння знаходити суперечливі якості в одному об'єкті.

1. Групова робота

    Клас поділено на 3 групи: «Краплинка», «Росинка», «Сніжинка». Діти розмірковують над проблемою: «Вода — це добре чи погано?»

2. Ведучі груп «Краплинка», «Росинка», «Сніжинка» висловлюють думки членів груп. За потреби клас доповнює їхні розповіді

Вода — це добре.

Вода — це врожай на городах, садах, полях.

Вода потрібна людям і тваринам. Мінеральна вода лікує людей.

Водою миємось, у воді перемо одяг.

По воді пливуть човни, кораблі.

На воді будують електростанції.

Водою гасять пожежі.

Вода — погано.

У воді можна потонути. 

Коли мокро, мама не пускає надвір гратися, щоб не захворіти.

Можна забруднити одяг, взуття.

Якщо їсти лід, сніг, можна застудити горло.

      3. Бесіда з проведенням і демонструванням дослідів.

    1. Вода безбарвна.

       Порівняйте воду з молоком. (Вода — безбарвна).

    2. Вода прозора.

        Опустити ложку в склянку з водою.

    3. Вода не має запаху.

        Учитель відкриває пляшечки з одеколоном і водою. Учні нюхають їх, пере­конуються, що деякі рідини мають запах, а чиста вода запаху не має.

    4. Вода набуває форму посудини.

        Налити воду в стакан і в тарілку.

     5. Вода текуча.

    Як мені вдалося перелити воду із стакана в тарілку?

     6. Вода – розчинник.

        Дослід 1. Учитель в одну склянку з водою кидає грудочку цукру, а в дру­гу — ложечку солі.

Що відбулося з цукром і сіллю? (Вони розчинилися).

Як у цьому переконатись?

        Дослід 2. Знову беремо дві склянки. В одну насипаємо пісок, а в другу — опускаємо кілька камінчиків.

Чи розчинилися пісок і камінчики? (Вони осіли на дно).

Висновок: вода — розчинник. Ви переконались, що одні речовини розчи­няються у воді, а інші — не розчиняються.

VІ. Руханка  «Австралійський дощ».

Гру-вправу можна супроводжувати відповідним фразами, коментуючи кожну дію, або створювати ефект австралійського дощу мовчки:

— Чи знаєте ви, який тропічний дощ?

— Піднімається вітер (потираємо руки).

— Падають перші краплини дощу (клацаємо паль­цями).

— Почалася злива (плескаємо долонями по стег­нам).

— Злива перетворилася на бурю (тупаємо).

— Ось буря стихає (плескаємо долонями по гру­дині).

— Стихає злива (плескаємо долонями по стег­нам).

— Закінчується дощ, падають останні краплі (кла­цаємо пальцями).

— Шумить тільки вітер (потираємо долоні).

— Австралійський дощ скінчився. Сонце! (Діти піднімають руки вгору).

VІІ. Вільне асоціювання. Вироблення нових цікавих думок за допомогою методу асоціацій.

     1. Об'єкт «Вода».

     2. Обрати навмання декілька випадкових об'єктів: цвях, кішка, хмара.

     3. Складаємо перелік якостей та властивостей об'єктів.

 

                        

   

         Цвях:                    Кішка:                         Хмара:

         • колючий    • пухнаста                         • плаксива

        твердий    • сердита                         • загадкова

        гострий                • лагідна                         • дивна

     4. Знайдені властивості переносимо на об'єкт «вода». Шукаємо цікаві думки про воду. (Думки дітей, скориговані вчителем)

Вода — колюча.

Взимку буває так: сніг не йшов, а дерева білі. Їх вкрив колючий іній. Це замерзла водяна пара осіла на дерева.

Вода — тверда.

Коли взимку мороз, вода на річці замерзає. По ній можна ходити, як по мосту.


Вода — гостра.

Бурулька висить, як прозорий гострий цвях.

Вода — пухнаста.

Сніг — це теж вода. Свіжий сніжок пухнастий, як біла кішечка.

Вода — сердита.

Коли на річці льодохід, вода скаженіє, реве, гуркоче.

Вода — лагідна.

Влітку вода у річці тепленька, вона так лагідно лоскоче, пестить нас.

Вода — загадкова.

Ми були з татом у лазні. А там на стелі вода. Цікаво, звідки вона береться?

Вода — дивна.

Взимку ми видихаємо водяну пару і бачимо туман. А чому ми його не бачимо влітку?

     5. Відзначити найбільш вдалі, цікаві думки про воду.

Які думки про воду вам найбільше сподобалися?

Хто їх висловив?

VIIІ. Робота з підручником «Я досліджую світ» (С. 55)

ІХ. Закріплення вивченого матеріалу. Cкладання сенкану про воду.

  1. Вода.
  2. Безбарвна, прозора, текуча.
  3. Розчиняє, переливається, замерзає.
  4. Частина неживої природи.
  5. Життя.

X. Рефлексія. Метод «Скринька».

     На дошці прикріплено зображення трьох скриньок:

«Скринька радості»            «Скринька подиву»              «Скринька суму». 

 

                                          

 

  • Оберіть скриньку:
  1. Коли ви відчували радість на уроці?
  2. Коли ви відчували сум на уроці?
  3. Яким успіхом ви хочете похвалитись?  

 


 

 

doc
Додано
13 лютого 2020
Переглядів
1883
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку