МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
ВИКОНКОМ КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ
ВІДДІЛ ОСВІТИ ВИКОНКОМУ ДОВГИНЦІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ В МІСТІ РАДИ
КРИВОРІЗЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І - ІІІ СТУПЕНІВ № 89
Урок: Я досліджую світ 1 клас
Тема: Рибки в акваріумі
Підготувала і провела
вчитель початкових класів
Прохода Ольга Геннадіївна
Я досліджую світ
1 клас
Тема. Рибки в акваріумі.
Мета: формувати компетентності
Ключові:
Предметні: формувати навички роботи із шаблоном, ножицями, фломастерами; вчити обводити по шаблону і вирізувати контур риби, розфарбовувати їх за зразком і за власним задумом; розташовувати і наклеювати їх на папері -«акваріумі»; розвивати увагу, мислення, окомір, дрібні м язи рук; вчити працювати в групі,
Обладнання: шаблони, фломастери, ножиці, клей, кольоровий папір, листи з намальованими «акваріумами», тлумачний словник, презентація
Тип: інтегрований: Я досліджую світ і Дизайн і технології
Форма проведення: робота в малих групах
Хід уроку.
І. Організація класу.
Пролунав уже дзвінок. Починається урок.
Працюватимемо старанно, щоб почути у кінці,
Що у нашім другім класі діти – просто молодці!-
Розподіл учнів на групи за допомогою геометричних фігур: круг, овал, квадрат, прямокутник. Діти займають місця за партами, посередині лежить лист паперу А-3 з намальованим акваріумом відповідної форми: круглий, овальний, квадратний, прямокутний.
Правила роботи в групі:
- уважно слухати завдання
- працювати так, щоб не заважати іншим;
- дотримуватися правила «піднятої руки»;
- вкладатися у визначений час.
ІІ. Повідомлення теми уроку
1. Загадка. У хатах прозорих всі вони живуть.
Можеш ти їх бачить, та не можеш чуть. ( Риби в акваріумі)2. Вступна бесіда. Технологія «Мікрофон»
- Що ви знаєте про риб? ( це жива природа)
– Яких риб ви знаєте? (карась, щука, сом)
- В яких казках героями є риби? («Казка про рибака і золоту рибку», «Лисичка -сестричка»)
- Чому весною не можна ловити багато риб? ( вони відкладають ікру, з якої виведуться нові рибки)
- Деякі риби живуть у прісній воді, деякі в солоній, а деякі вдома в акваріумі. Їх називають декоративними.
Акваріум –це скляна посудина для утримання та розведення риб, водяних тварин і рослин.(Прочитати тлумачення слова «акваріум», користуючись словником)
- Підніміть руку у кого з вас вдома є акваріум ?
3. Перегляд презентації «Акваріумні рибки».
Розповідь вчителя.
Гуппі– народжують мальків живими ,самі невибагливі, різноманітні за забарвленням.
Півник – лабіринтова рибка, дихає не тільки розчиненим у воді киснем, а й повітрям, для чого піднімається на поверхню води і ковтає ротом. Вони будують гнізда з пухирців повітря, де виводять мальків. Їх ще називають бійцівськими рибами, бо вони б’ються.
Барбуси і цецилії – неонові рибки, які світяться особливим світлом, яке допомагає рибкам розпізнавати одна одну в темряві і прикрашають акваріуми любителів природи.
Золота рибка – родич звичайного карася, за своє «золоте» забарвлення названа так, має довгий красивий хвіст, любить порпатися у піску і багато їсти.
4. Пояснення виконання роботи.
- Повторити правила безпечної роботи з ножицями
- Обвести по шаблону контур риби, вирізати ножицями, розфарбувати, розташувати на «акваріумі» отриманих рибок і наклеїти їх. «Насипати» камінчиків, «посадити» водорості.
ІІІ. Фізхвилинка.
Працювали ми, трудились, наші пальчики стомились.
Втому з пальчиків струсили, стисли в кулачок щосили.
Працювати будуть сили.
ІV. Практична робота дітей.
Учні працюють, а вчитель знайомить їх з цікавою інформацією про риб і допомагає деяким учням.
Цікаво знати:
V. Виставка робіт.
Вибрати найкращу роботу оплесками.
VІ. Рефлексія. Технологія «Незакінчене речення»
VII Підсумок уроку
Ви сьогодні не лінились, а старанно всі трудились.
Гарні рибки вирізали, ще й на річці побували.
А тепер прощатись час – буде ще урок у нас.