Методичне об'єднання класних керівників.

Про матеріал

Презентація про форми роботи з учнями в класі. Матеріали допоможуть у створенні оптимальних умов для продуктивного спілкування класного керівника та учнів з метою формування у них соціальної зрілості

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Зведена таблиця моніторингу вивчення ціннісних ставлень у 2022-2023 н.р.

Номер слайду 3

1. Українська національна ідея.2. Незалежність України.3. Свобода, національна гідність і честь.4. Патріотизм.5. Національна ідентичність.6. Мова, культура.7. Пам’ять (національна, історична). Національні цінностіДуховні цінності1. Чесно́та. 2. Віра.3. Надія.4. Любов.5. Добродіяння. 6. Сила духу. 7. Одухотвореність. Особисті цінності1. Чесність.2. Відповідальність.3. Совість. 4. Працелюбність.5. Ініціативність.6. Безпека.7. Здоров’я. Громадянські цінності1. Верховенство права.2. Громадянська позиція. 3. Суверенітет особи (недоторканість, приватність).4. Свобода слова і совісті. 5. Соціальна відповідальність. 6. Праця. 7. Рівноправ’я та повага до інших.

Номер слайду 4

Вікові особливості, що впливають на впровадження різноманітних форм та методів роботи у виховну діяльність закладу освіти. Початкова ланка - характерний незначний життєвий досвід, підвищена емоційність, вразливість, імпульсивність, безпосередність, прагнення до спілкування. Підлітковий вік - характерна категоричність, безкомпромісність, нестійкість моральних переконань, потреба в самоповазі, в самоствердженні, у визнанні товаришів, у позитивному ставленні з боку друзів. Старший підлітковий вік - відбувається становлення світогляду, формуються і визначаються риси характеру, самосвідомості, виробляються навики самооцінки та самоаналізу, зростають сила волі, витримка, наполегливість, самоконтроль, зростає пізнавальна активність.

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Виховання в школі має бути наскрізною лінією і завдання закладу – виховувати дітей через спілкування, норми поведінки, доброзичливість, толерантність, відсутність булінгу тощо. Намагатися виховувати на власному прикладі – не на словах, а діями. Краще один раз узяти участь у волонтерській акції, ніж сто разів просто почути про те, наскільки це важливо. Також виховання не має бути тотожним поняттю “покарання”. Підвищений тон голосу або критика перед усім класом не є виховним процесом. Виховання – це насамперед рівноправні стосунки між вчителем і учнем, які грунтуються на взаємній повазі та партнерстві. Наше завдання – сформулювати якомога точніший запит від батьків і дитини, щоби розуміти в якому напрямку рухатися. Відповідно сам виховний план – це не просто робота з подання тем, а багатосторонній аспект”.

Номер слайду 8

Виховний простір – це один з обов`язкових елементів, який покликаний створити всеосяжний виховний простір. Учні, перебуваючи в закладі освіти, повинні перебувати під постійним опосередкованим виховним впливом, який має формувати патріотичні почуття, мотивувати, створювати умови для розвитку творчих здібностей. До учнів у закладі освіти мають говорити і стіни, і підлога, і всі поверхні. Узагальнено вимоги до нового виховного простору можна змалювати так:

Номер слайду 9

Для підвищення виховного впливу простору закладу освіти доцільно дотримуватись таких принципів:

Номер слайду 10

ПРАВИЛА СПІВІСНУВАННЯНайперше завдання вчителя в 5 класі – створити спільноту, яка навчатиметься за правилами, що розроблять учні спільно з учителем. Правила демонструють, що можна робити в класі, а що – ні, відображають загальні очікування щодо поведінки всіх учасників освітнього процесу. Правила працюють, якщо вони:- чітко визначені;- реалістичні;- сфокусовані на попередженні деструктивної поведінки;- призводитимуть до наслідків, якщо їх не дотримуватись (і треба бути готовими до того, що діти почнуть перевіряти наміри вчителя щодо наслідків);- турботливі, тобто існують не для приниження учня (про порушення правил та наслідки варто говорити з дітьми без надмірної емоційності та моралізаторства);- сформульовані без використання заперечення. Наприклад, “не зневажати” – “поважати”, “не запізнюватися” – “приходити вчасно”;- без подвійних стандартів: правила перестають діяти, якщо комусь дозволено їх порушувати.

Номер слайду 11

Наслідки порушення правил можуть бути такими:- попередження після першого порушення;- таймаут для учня, якщо порушення повторюється: вчитель перериває діяльність учня і пропонує обдумати поведінку, наприклад, за окремою партою;- індивідуальна бесіда чи “аркуш для міркування” (пропонується описати у вигляді фактів, що сталося і як могло бути інакше);- індивідуальна бесіда з підписанням поведінкового контракту (які зобов’язання бере на себе дитина, а які – вчитель);- за умови подальшого систематичного порушення правил педагог може запропонувати учню написати лист-пояснення для школи;- лист додому чи зустріч із батьками.

Номер слайду 12

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ правила для учнів 1. Правила поведінки учнів базуються на чинному законодавстві України. Ми у безпеці2. Наш ліцей – територія, на якій не місце для зброї, вибухових або вогненебезпечних предметів та речовин; спиртних напоїв, наркотичних речовин, сигарет (електронних – також); шокерів, газових балончиків, ножів та інших небезпечних предметів.3. Цькування, бійки, залякування, лихослів’я та знущання з людини є неприпустимими і неприйнятними формами поведінки у ліцеї та за її межами.4. У коридорах ліцею та по сходах учні рухаються спокійним кроком. Штовхання, ставлення підніжок можуть призвести до травм.5. Учні дотримуються правил техніки безпеки як під час уроків, так і після їх закінчення.6. Йти з ліцею та його території можна лише з дозволу вчителів або медичної сестри (попередньо узгодивши з батьками).

Номер слайду 13

Ми ввічливі 7. Учні мають бути ввічливими у спілкуванні з педагогами та працівниками закладу, батьками інших учнів, з іншими здобувачами освіти.8. Брати без дозволу чужі речі є неприпустимим у ліцеї та за його межами.9. Учні бережуть майно ліцею, дбають про чистоту та порядок на території ліцею.10. У ліцеї учні поводяться гідно та поважають честь і гідність людей, які перебувають поруч.11. Учні можуть висловлювати свої погляди, не зачіпаючи гідності і почуттів інших людей.12. Учні й педагоги звертаються один до одного шанобливо. Учні мають поважати і цінувати себе, інших людей та довкілля.

Номер слайду 14

Ми старанні й наполегливі у навчанні14. Учні приходять до ліцею за 10-15 хв. до початку навчальних занять, займають своє робоче місце, готують все необхідне навчальне приладдя до уроку.15. Учні старанно виконують домашні завдання, серйозно ставляться до навчання. 16. Навчальне та спортивне обладнання учні беруть з дозволу вчителя.

Номер слайду 15

ЯК РОЗВИВАТИ ДОВІРЛИВІ СТОСУНКИ З ДІТЬМИУ початковій школі НУШ є практика ранкового кола. Доцільно лишити її для 5 класу, адже це коло, де дитина відчуває спільноту, у якій усі різні, але підтримують одне одного. Це прекрасна практика для встановлення довірливих стосунків між дітьми й дітьми та вчителем, яка може використовуватись і на офлайн-, і на онлайн-заняттях. Ба більше, що дефіцит спілкування під час навчання онлайн у дітей впливає на їхні когнітивні здібності. Завдання ранкового кола тут:перехід від “дому” до “школи” й долучення до шкільної спільноти;створення довірливих стосунків у класі;наслідування (я бачу, як спілкується вчитель, і намагаюся це робити так само).

pptx
Додано
24 січня
Переглядів
141
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку