Модель інноваційного середовища ліцею

Про матеріал
Актуальність роботи полягає в її практичній реалізації. Предмет дослідження – методична робота з майстрами виробничого навчання. Об’єкт дослідження - організація методичної роботи в Криворізькому професійному будівельному ліцеї. Методична справа дуже нелегка і вона втрачає свій сенс тоді, коли перестає бути чітко побудованою системою, головною системою в складному механізмі професійно-технічного навчального закладу. Сама роль методичної служби наскільки актуальна, що, неможливо уявити сучасний заклад без її роботи. Робота методиста інтегрує (входить) в кожну ланку – навчальну, виробничу, виховну, а, найголовніше, має й функцію управління. В ліцеї працює «Методична вертикаль ефективної влади: директор (голова методичної ради) - старший майстер - методист - голова методичної комісії - майстер в/н». Саме майстер виробничого навчання потребує практичного механізму допомоги в своїй діяльності
Перегляд файлу

Сєнін Анатолій Борисович

 Директор

 

 

Середенко-Рожко Людмила Олексіївна

Методист

Криворізький професійний будівельний ліцей

МОДЕЛЬ ІННОВАЦІЙНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА КРИВОРІЗЬКОГО ПРОФЕСІЙНОГО БУДІВЕЛЬНОГО ЛІЦЕЮ В КОНТЕКСТІ УПРАВЛІННЯ РОБОТОЮ МАЙСТРІВ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ ТА ПРОВЕДЕННЯ ВСЕУКРАЇНСЬКИХ ЗАХОДІВ З ДОСВІДУ РОБОТИ ЛІЦЕЇВ

 

 

 Актуальність роботи полягає в її практичній реалізації. Предмет дослідження – методична робота з майстрами виробничого навчання. Обєкт  дослідження  - організація методичної роботи в Криворізькому професійному будівельному ліцеї.

Методична справа дуже нелегка і вона  втрачає свій сенс тоді, коли перестає бути чітко побудованою системою, головною системою в складному механізмі професійно-технічного навчального закладу. Сама роль методичної служби наскільки актуальна, що, неможливо  уявити сучасний заклад без її роботи. Робота методиста інтегрує (входить) в кожну ланку – навчальну, виробничу, виховну, а, найголовніше, має й функцію управління. В ліцеї працює «Методична вертикаль ефективної влади: директор (голова методичної ради)  - старший майстер -  методист -   голова методичної комісії -  майстер в/н». Саме майстер виробничого навчання потребує практичного механізму допомоги в своїй діяльності.

 Кожен рік в ліцеї проводиться конкурс  творчих практичних звітів з майстрами виробничого навчання за результатам їх роботи. Це дає змогу оприлюднення результатів роботи за навчальний рік майстром в/н, виявлення ефективних методів та прийомів роботи, залучення  до аналітичної та творчої діяльності; розвиток  інноваційних виробничих технологій з професії, професійного спілкування, самооцінки, взаємооцінки, саморозвитку, самовдосконалення для підготовки кваліфікованого успішного, якісного, конкурентоспроможного, мобільного  робітника.

 

 Наступний механізм роботи  - це допомога майстру виробничого навчання самоорганізуватися і здійснити самоконтроль діяльності щодо атестації, тому в закладі створено 17 електронних особистих кабінетів майстрів виробничого навчання, де чітко прослідковується динаміка роботи майстра виробничого навчання за 5

 Промоушен цієї роботи Криворізький професійний будівельний ліцей продемонстрував  24.02.16 року, коли саме учасники вертикалі: директор (голова методичної ради)  - старший майстер -  методист -   голови методичних комісій -  майстри виробничого навчання організували і провели Всеукраїнську навчально-практичну інтернет-конференцію «Модель інноваційного освітнього простору ліцею. Методист і старший майстер: компетентність та методичні аспекти роботи».

 Підготовка нової генерації робітничої молоді вимагає від нас формування компетентностей педагогів, які мають не лише високий рівень професійно-педагогічних знань, але й ідентифікуються з цінностями й нормами професійної діяльності, зорієнтованими на творчу реалізацію та постійне самовдосконалення.  Мета конференції – відкрити платформу для обговорення стратегій, тенденцій і практик ефективного функціонування закладу професійно-технічної освіти, його розвитку, фундаментальної практичної значимості в умовах реформування. Темою роботи було представлення теорії і практики надання освітніх послуг закладу в системі професійно-технічного навчання з опорою на постійну модернізацію і оновлення навчально-виробничого процесу.

 У конференції взяло участь 157 навчальних установ з 10 областей України (Дніпропетровської,  Житомерської,    Хмельницької, Миколаївської, Луганської, Донецької, Одескої, Чернігівської областей), надійшло біля 150 статей до збірника матеріалів конференціїУчасниками конференції були:Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти у Дніпропетровській області, Криворізький професійний будівельний ліцей;Рівненський навчально-методичного центр професійно-технічної освіти; Хмельницький науково-методичний центр професійно-технічної освіти та підвищення кваліфікації інженерно-педагогічних працівників; навчально-методичний центр професійно-технічної освіти у Полтавській області; колектив кафедри методики професійної освіти та соціально-гуманітарних дисциплін Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти, зокрема Заславська Світлана Олександрівна, кандидат технічних наук, доцент, професор кафедри, заступник директора з навчальної роботи. Соціальні партнери та замовники кадрів Криворізького професійного будівельного ліцею. Пленарне засідання конференції відбувалося в режимі в он-лайн.  З вітальним словом до учасників конференції звернулися заступник директора НМЦ ПТО у Дніпропетровській області Корнієнко М.М, директор Криворізького професійного будівельного ліцею Сєнін А.Б., які наголосили на актуальності визначеної тематики Всеукраїнської Інтернет-конференції.  Після закінчення пленарного засідання робота продовжилася у форматі представлення модернізованих (інноваційних) майстерень за професіями «Машиніст крана (кранівник) стропальник», «Маляр, штукатур»

Напрямки конференції були наступні:

1. Організація менеджменту роботи старшого майстра. Модель практичної роботи майстра виробничого навчання

2.  Організація методичної роботи з майстрами виробничого навчання. Методичний менеджмент

3. Позиціонування передового професійного досвіду майстрів виробничого навчання

4. Система створення комплексно-методичного забезпечення уроків виробничого навчання з професії

5. Інформаційно-комунікативні технології в роботі майстра виробничого навчання

6. Організаційна робота майстрів в/н з КМЗ професій.

7. Розробка документації з професії

8. Організація стажування майстрів в/н на підприємствах. Програма стажування, результативність 

     Учасники конференції у представлених статтях провели всебічний аналіз актуальних проблем роботи в системі ПТО    У цілому до оргкомітету надійшло біля 150  статей, які були опубліковані в збірникові матеріалів конференції та розміщені на сайтах КПБЛ, НМЦ ПТО у Дніпропетровській області.Матеріали відеотрансляції пленарного засідання Інтернет-конференції також розміщені на сайтах КПБЛ, НМЦ ПТО у Дніпропетровській області. 

    Проведення всеукраїнських заходів з досвіду роботи ліцеїв, центрів з ґрунтовним обговоренням проблем розвитку професійно-технічної освіти, з презентацією кращого управлінського, організаційного й методичного досвіду з цього напряму сприятиме налагодженню конструктивного й дієвого співробітництва між освітою, наукою і виробництвом.

Методична робота була і залишається тим справжнім фундаментом, на якому будується освіта, а профтехосвіта особливо, бо в той час коли відсутнє фінансування для обладнання майстерень, лабораторій, кабінетів, сучасного оснащення навчально-виробничого процесу, методист професійно-технічної системи освіти є ключовою фігурою в  роботі навчального закладу. Також  впевнена, що раціонально побудована робота методиста – це забезпечення позитивного іміджу не тільки навчального закладу, а й всієї професійно-технічної системи в цілому.

 

СПисок використаних джерел

  1.                      Денисюк Л. Від творчого вчителя до творчого учня [Текст] // Методична робота школи / упоряд. Н. Мурашко. – К.: Редакція загально педагогічних газет, 2004.
  2.                      Діагностична карта заступника директора з питань самоаналізу стану методичної роботи в школі [Текст] // Шкільний методкабінет, Новий ритм роботи / упоряд. Л. Галіцина. – К.: Шкільний світ, 2006. 
  3.                      Тевлін Б.Л. Професійна підготовка вчителів [Текст].– Х.: ВГ Основа, 2006. – 196с. – (Бібліотека журналу «Управління школою»)
  4.                      Чаграк В. Робота з педкадрами на діагностичній основі [Текст] // Методична робота школи / упоряд. Н. Мурашко. – К.: Редакція загально педагогічних газет, 2004. – С.76-84. – (Бібліотека шкільного світу) 
  5.                      Чепурна Н. Моніторинг методичної роботи [Текст] // Школа: інформаційно-методичний журнал. – 2006. – №4. – С.5-25
  6.                      Шкільний методкабінет, Новий ритм роботи [Текст] / упоряд. Л.Галіцина. – К.: Шкільний світ, 2006. – 120с. – (Бібліотека шкільного світу) 

 

 

 

 

 

doc
Додано
23 жовтня 2019
Переглядів
573
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку