5. |
Модель компетентнісно-діяльнісного літературного заняття (МКД ЛЗ) |
ПКМК-5 |
|||||
1. |
Назва літературної теми/ |
Світ дитинства / Борис Грінченко. «Украла». |
|||||
2. |
Цільові завдання до компетентнісно-діяльнісного літературного заняття |
1. З’ясувати біографічну довідку про життя письменника ,зокрема його педагогічну діяльність. 2. Прочитати оповідання. 3. Охарактеризувати емоційний стан персонажів творів, їхню поведінку та вчинки, виявляючи толерантність. 4. Створення графічних і візуальних засобів передачі інформації (перебіг подій, розрізнення персонажів, установлення зв’язків між ними тощо), зокрема і з використанням комп’ютерних програм. 5. Характеризувати порушені у творі проблеми: добра і зла, милосердя й прощення, морального вибору людини, формування характеру і світогляду героїв, шкільного життя, стосунків з однолітками, старшими людьми та навколишнім світом. 6. Конструювати висловлювання/твердження/думку із висловленням власного ставлення. 7. Написати лист Олександрі. – за вибором учнів. |
|||||
|
|||||||
|
|
Структурні компоненти* |
|
||||
1 |
1. Ознайомлення із фактами життя Б. Грінченка, його педагогічною діяльністю: «Особливості становлення»; «борець за відродження української мови в школі та в установах»; «автор, його герої»; «невтомний працелюб»; «автор першого фундаментального Словника української мови» |
9. Громадянські та соціальні компетентності - Б 9.2) брати участь у громадському та суспільному житті класу 1.4) здобувати потрібні дані з надійних джерел, презентувати та аргументувати рішення; |
2. Літературознавча – Ф
|
|
|||
|
|
||||||
|
2. Виразне читання оповідання «Украла»: 1) уривок від поч. до «…низько похнюпивши голову i втупивши очi у свiй стiл. Їï бiляве, все у веснянках, обличчя було бiле, як крейда»; 2) … до «…силомiць»; 3) від «Вона заридала ще дужче…» до «....другий тиждень».
|
1.10) брати активну участь у різних видах читацької діяльності та мовленнєвій комунікації; |
5. Творчо-мовленнєва – Ф 2.5) застосовувати засоби виразного читання з метою майстерного донесення до слухача ідейно-естетичної домінанти художнього твору |
||||
|
3. Інтерпретування та проведення паралелей між образами та ситуаціями (після кожного прочитаного уривку). Як відреагував учитель на звістку, що Олександра вкрала хліб? Знайти в тексті.
|
|
Інтерпретаційна - Ф 2.14) інтерпретувати будь-які елементи літературного твору (фрагменти, сцени, мотиви, персонажі, алегорії, символи, тропи, окремі образні вислови, речення, репліки тощо) |
|
|||
|
|
|
Аксіологічна - Б |
|
|||
|
5. Конструювання висловлювання + власне ставлення (за прочитаними уривками). побажання двом дівчаткам: Прісьці та Олександрі. Прісьці: (вмій поділитися, якщо в тебе є , допомагай в біді, не живи одним днем, зажерливість до добра не приведе, вмій прощати, не смійся з чужого горя…) Олександрі: (не бійся розповідати про свою біду, не соромся, пам’ятай, що завжди є вихід, знай, що є завжди добрі люди, вір, що добро завжди перемагає зло…) |
|
Аксіологічна - Б |
|
|||
|
6.Творення власного літературного продукту: «Розкриття духовного світу дітей, їхні х характерів і міжособистісних стосунків» / Створення власного медіатексту на основі прочитаних творів про світ дитинства. Рольова гра «Лист героєві твору» або «Я хотів би дружити із героєм твору … ». |
|
|
|
|||
Зміни, доповнення, коментарі: * базовий (-а) компонент, компетентність – один/одна, фонових – може бути декілька. УВАГА: кількість освітніх ситуацій має відповідати кількості цільових завдань, НЕ МЕНШЕ, більша кількість залежить від обсягу матеріалу, обсягу самого компетентнісного завдання, задуму та ідеї заняття, рівня літературного розвитку учнів-читачів, їх літературної компетентності. |
|||||||