Модифікована навчальна програма з інтегрованого курсу «Пізнаємо природу»
для 5 класу
(за модельною програмою авт. Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.)
Вчитель: ______________________________________________________
Довгострокова мета: розвиток допитливості школярів, пізнавального інтересу до вивчення предметів освітньої галузі «Природознавство»; виховання позитивного емоційно-ціннісного ставлення до природи, прагнення діяти в навколишньому середовищі відповідно до екологічних норм поведінки;формування ключових і предметних компетентностей; формування цілісної природничо-наукової картини світу, що охоплює систему знань, уявлень про закономірності у природі та місце людини в ній; засвоєння та поглиблення знань про різноманіття об’єктів і явищ природи, зв’язок між явищами живої і неживої природи, зміни природного середовища під впливом людини;оволодіння й удосконалення вміннями проводити спостереження, досліди, вимірювання та описувати їх результати; застосування знань про природу в повсякденному житті для збереження навколишнього середовища та соціально-відповідальної поведінки в ній, адаптації до умов проживання на певній території, самостійного оцінювання рівня безпеки навколишнього середовища як сфери життєдіяльності.
Змістовна частина.
(70 год – 2 год на тиждень)
Цілі навчання |
Зміст |
Педагогічна технологія спрямована на досягнення мети
|
Оцінювання знань, які засвоїв учень за рік/півріччя
|
РОЗДІЛ 1. ПІЗНАЄМО СВІТ НАУКИ 6 год
|
|||
За допомогою вчителя називає природничі науки (біологію, фізику, хімію, географію, астрономію, екологію); має уявлення про правила БЖ. Наводить приклади живої і неживої природи сприймає повідомлення (зокрема художнього тексту, медіатексту); |
Тема 1. Знайомство з наукою.
|
Навчальний відеофільм Додаткові картки https://drive.google.com/file/d/1U3CZAQ6Cwz842pQ3plh4YfUqfvxKUTZL/view?usp=share_link |
|
За навідними запитаннями учителя називає/та показує на малюнку зображення обладнання для вивчення природи; Разом з учителем спостерігає за природою. виконує з допомогою вчителя чи інших осіб спостереження та експерименти за складеним планом, дотримується правил безпеки життєдіяльності під час досліджень; |
Тема 2. Науковий метод пізнання.
|
Навчальний відеофільм Хмаринки слів https://drive.google.com/file/d/11IICzmqZ7Jo9c3-RWjGafzUJP4o0EI6y/view?usp=share_link
|
|
Розрізняє за допомогою учителя збільшувальні прилади та проводить разом з учителем вимірювання. Виконує елементи практичної роботи використовує ощадно матеріали під час виконання практичної роботи. |
Тема 3. Фізичні величини та їхнє вимірювання. Практична робота 1. Змішування води та вимірювання температури. |
Навчальний відеофільм Хмаринки слів https://drive.google.com/file/d/1tF0V4G8wM176fMFt-wtAr8ie5o8CDAx2/view?usp=share_link |
|
РОЗДІЛ 2 «ПІЗНАЄМО БУДОВУ РЕЧОВИНИ» 12 год) |
|||
Розрізняє за допомогою учителя предмети, що нас оточують називає предмети, що нас оточують Замалбовує на картках потенційні небезпеки навколишнього середовища для здоров’я і безпеки людини |
Тема 1. Тіла та речовини
|
Навчальний відеофільм Інтерактивне навчання Розташуйте тіл та речовин |
|
розрізняє терміни: твердість, пластичність, крихкість, дифузія, випаровування, три стани води; називає, за допомогою вчителя їхні властивості; відповідно до можливостей виконує елементи практичної роботи дотримується правил безпеки життєдіяльності під час досліджень |
Тема 2. Три стани речовини Практична робота 2. Спостереження явищ дифузії та випаровування. |
Навчальний відеофільм Додаткові картки https://drive.google.com/file/d/1O2tBxAqHt-ErUo49D22ErW_Qmq7OGKWh/view?usp=share_link |
|
Розрізняє з допомогою терміни: маса, розчин, розчинник, елемент, прості та складні речовини З допомогою учителя виконує елементи практичної роботи
|
Тема 3. Розчинні та нерозчинні речовини Практична робота 3. Досліджуємо розчинність деяких речовин. |
Навчальний відеофільм
Розташуйте чисті речовини та суміші. Додаткові картки https://drive.google.com/file/d/1y7qfpQ9A95xotmdvZo3Kr3Ob3hfi5XFI/view?usp=share_link |
|
РОЗДІЛ 3 «ПІЗНАЄМО НАШУ ПЛАНЕТУ» (20 год) |
|||
За допомогою вчителя розрізняє зображеннях гірські породи; відповідно до можливостей виконує елементи практичної роботи |
Тема 1. Наша планета – Земля Практична робота 4. Ознайомлення зі зразками гірських порід і мінералів шкільної колекції. |
Навчальний відеофільм Інтерактивне навчання https://learningapps.org/3463822
|
|
Показує з допомогою учителя на карті: екватор, паралелі, меридіани, масштаб Називає з допомогою учителя, яку форму має Земля, знаходить дану форму серед інших фігур відповідно до можливостей виконує елементи практичної роботи
|
Тема 2. Земля на глобусі і фізичній карті. План місцевості Практична робота 5: Описування місцевості за географічною картою України. Практична робота 6: Визначенні відстані між об’єктами на карті та глобусі за допомогою масштабу. Практична робота 7: Як здійснити окомірну зйомку місцевості та скласти план місцевості. |
Навчальний відеофільм Інтерактивне навчання https://learningapps.org/395642
|
|
За допомогою учителя називає форми поверхні суходолу, показує разом з учителем на карті материки та океани. Відповідно до можливостей виконує елементи практичної роботи
|
Тема 3. Суходіл на Землі Практична робота 8 Позначення на контурній карті світу й України номенклатури, поданої в тексті. |
Навчальний відеофільм Хмаринки слів https://drive.google.com/file/d/1m23qcRSKG82vCE25itCADwGz9aiWBn1E/view?usp=share_link |
|
За допомогою картинок та запитань вчителя розповідає де міститься вода на Землі; може називати найпростіші відомості про використання води , дотримується правил поводження з природними об’єктами для збереження здоров’я і довкілля; |
Тема 4. Вода на Землі
|
Навчальний відеофільм https://youtu.be/dy4RFuauIsQ Хмаринки слів https://drive.google.com/file/d/10Qh4wfVM8rATzWbybO0rpjlqXk7nMuml/view?usp=share_link Інтерактивне навчання |
|
розуміє термінами: повітря, погода розказує про погодні явища наводить приклади забруднювачів повітряної оболонки |
Тема 5. Повітряна оболонка Землі
|
Навчальний відеофільм https://youtu.be/SNPmzcSFAF8 Додаткові картки https://drive.google.com/file/d/1b3tipOgCjA2zrFBxSjn2GGStHbUb_0vu/view?usp=share_link |
|
РОЗДІЛ 4 «ПІЗНАЄМО РІЗНОМАНІТТЯ ОРГАНІЗМІВ» (22 год) |
|||
За допомогою учителя наводить приклади живих організмів та їх основні ознаки, показує їх на картках |
Тема 1. Світ живих організмів
|
Навчальний відеофільм https://youtu.be/4LhswMQxZgY |
|
За допомогою вчителя та зразком розмальовує клітини найпростіших організмів Розглядає препарат в мікроскоп |
Тема 2.Клітина Лабораторне дослідження «Робота з мікроскопом та приготування тимчасового препарату». |
Навчальний відеофільм https://youtu.be/eZVSyvO6Gcc
|
|
Розуміє найпростіші поняття про віруси та бактерії |
Тема 3. Бактерії та віруси
|
Навчальний відеофільм https://youtu.be/-lq-_SwOEKU |
|
За допомогою вчителя розрізняє найпростіші гриби своєї місцевості, показує їх на картках та зафарбовує їстивні гриби |
Тема 4. Гриби. Лишайники
|
Навчальний відеофільм https://youtu.be/5FyM01Hxzhk Додаткові картки https://drive.google.com/file/d/1mlQ4Y_0U_twdJIilKUPKO7-P8tdbe2cq/view?usp=share_link |
|
За допомогою вчителя називає найпростіші елементи квіткової рослини та деякі рослини своєї місцевості, показує їх на картках та зафарбовує. |
Тема 5. Рослини та їхнє різноманіття. |
Навчальний відеофільм https://youtu.be/ZcpAUYExrYY Додаткові картки https://drive.google.com/file/d/1Sbx01oz9P8Z_eXv7o4oPky9k8IbkkEVZ/view?usp=share_link |
|
Називає частини тіла тварини, наводить приклади видів тварин своєї місцевості, розповідає про догляд тварин. |
Тема 6. Тварини та їхнє різноманіття Практична робота 10. «Визначення за особливостями зовнішньої будови та опис за зразком тварини своєї місцевості» (обраної учнями). |
Навчальний відеофільм Інтерактивне навчання https://learningapps.org/10916021
|
|
За допомогою учителя називає важливі органи, показує їх розташування на макеті. Має поняття про дихання травлення та чуття. Проводить елементи практичної роботи. |
Тема 7. Таємниці організму людини Практична робота 11.«Як залежить частота серцевих скорочень від активності людини (у спокої, під час і після фізичного навантаження)» |
Навчальний відеофільм Інтерактивне навчання |
|
РОЗДІЛ 5 «ПІЗНАЄМО СЕБЕ І СВІТ» ( 6год) |
|||
За допомогою учителя знаходить на картках продукти здорового харчування Розрізняє поняття: сон, рух. харчування |
Тема 1. Ми і наше здоров’я. Практична робота 12. «Моя тарілка здорового харчування» |
Навчальний відеофільм |
|
За допомогою учителя розрізняє позитивний та негативний вплив людини на природу |
Тема 2. Ми та наше середовище життя |
Навчальний відеофільм |
|
Розрізняє на картках, за допомогою учителя, види рослин та тварин Червоної книги |
Тема 3. Природні скарби України |
Навчальний відеофільм https://youtu.be/1SOYIJZmHs4 Вправи за наслідуванням |
|
На картках обирає, за допомогою учителя, різні види мистецтв. За допомогою навідних питань вчителя розказує для чого потрібна природа людині |
Тема 4. Природа надихає
|
Навчальний відеофільм |
|
Резерв 2 год |
|
|
|