Модельна навчальна програма з інтегрованого курсу "Пізнаємо природу" 5 клас

Про матеріал
Моденьна навчальна програма з інтегрованого курсу «Пізнаємо природу» для 5 класу за модельною програмою авт. Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І. Програма має активні посилання, що допоможе в роботі вчителю та дитині.
Перегляд файлу

Модифікована навчальна програма з інтегрованого курсу «Пізнаємо природу»

для 5 класу

(за модельною  програмою  авт. Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.)

 

Вчитель: ______________________________________________________

Довгострокова мета: розвиток допитливості школярів, пізнавального інтересу до вивчення предметів освітньої галузі «Природознавство»; виховання позитивного емоційно-ціннісного ставлення до природи, прагнення діяти в навколишньому середовищі відповідно до екологічних норм поведінки;формування ключових і предметних компетентностей; формування цілісної природничо-наукової картини світу, що охоплює систему знань, уявлень про закономірності у природі та місце людини в ній;  засвоєння та поглиблення знань про різноманіття об’єктів і явищ природи, зв’язок між явищами живої і неживої природи, зміни природного середовища під впливом людини;оволодіння й удосконалення вміннями проводити спостереження, досліди, вимірювання та описувати їх результати; застосування знань про природу в повсякденному житті для збереження навколишнього середовища та соціально-відповідальної поведінки в ній, адаптації до умов проживання на певній території, самостійного оцінювання рівня безпеки навколишнього середовища як сфери життєдіяльності.

Змістовна частина.

(70 год – 2 год на тиждень)

 

Цілі навчання

Зміст

Педагогічна технологія спрямована на досягнення мети

 

Оцінювання знань, які засвоїв учень за рік/півріччя

 

РОЗДІЛ 1. ПІЗНАЄМО СВІТ НАУКИ 6 год

 

За допомогою вчителя називає природничі науки (біологію, фізику, хімію, географію, астрономію, екологію); має уявлення про правила БЖ. Наводить приклади живої і неживої природи сприймає повідомлення (зокрема художнього тексту, медіатексту);

Тема 1. Знайомство з наукою.

 

 

 

Навчальний відеофільм

https://youtu.be/J4mck0sW-_w

Додаткові картки

https://drive.google.com/file/d/1U3CZAQ6Cwz842pQ3plh4YfUqfvxKUTZL/view?usp=share_link

 

 

За навідними запитаннями учителя називає/та показує на малюнку зображення обладнання для вивчення природи; Разом з учителем спостерігає за природою.

виконує з допомогою вчителя чи інших осіб спостереження та експерименти за складеним планом,

дотримується правил безпеки життєдіяльності під час досліджень;

Тема 2. Науковий метод пізнання.

 

Навчальний відеофільм

https://youtu.be/um9lgpBltvU

Хмаринки слів

https://drive.google.com/file/d/11IICzmqZ7Jo9c3-RWjGafzUJP4o0EI6y/view?usp=share_link

 

 

Розрізняє за допомогою учителя збільшувальні прилади та проводить разом з учителем вимірювання. Виконує елементи практичної роботи

використовує ощадно матеріали під   час виконання практичної роботи.

Тема 3. Фізичні величини

та їхнє вимірювання.

Практична робота 1. Змішування води та вимірювання температури.

Навчальний відеофільм

https://youtu.be/v8MHCx1Ejl0

Хмаринки слів

https://drive.google.com/file/d/1tF0V4G8wM176fMFt-wtAr8ie5o8CDAx2/view?usp=share_link

РОЗДІЛ 2 «ПІЗНАЄМО БУДОВУ РЕЧОВИНИ» 12 год)

Розрізняє за допомогою учителя предмети, що нас оточують називає предмети, що нас оточують

Замалбовує на картках потенційні небезпеки навколишнього середовища для здоров’я і безпеки людини

Тема 1. Тіла та речовини

 

Навчальний відеофільм

https://youtu.be/-Igvkr5rxto

Інтерактивне навчання

Розташуйте тіл та речовин

.https://learningapps.org/14826482

 

розрізняє терміни: твердість, пластичність, крихкість, дифузія, випаровування, три стани води; називає, за допомогою вчителя їхні властивості; відповідно до можливостей виконує елементи практичної роботи дотримується правил безпеки життєдіяльності під час досліджень

Тема 2. Три стани речовини

Практична робота 2.

Спостереження явищ дифузії та випаровування.

Навчальний відеофільм

https://youtu.be/qtR7FvKqFbg

Додаткові картки

https://drive.google.com/file/d/1O2tBxAqHt-ErUo49D22ErW_Qmq7OGKWh/view?usp=share_link

Розрізняє з допомогою терміни: маса, розчин, розчинник, елемент, прості та складні речовини

З допомогою учителя виконує елементи практичної роботи

 

 

 

Тема 3. Розчинні та нерозчинні

речовини

Практична робота 3. Досліджуємо розчинність деяких речовин.

Навчальний відеофільм

https://youtu.be/xrkUM6Kg00g

Розташуйте чисті речовини та суміші.
https://learningapps.org/14808989

Додаткові картки

https://drive.google.com/file/d/1y7qfpQ9A95xotmdvZo3Kr3Ob3hfi5XFI/view?usp=share_link

РОЗДІЛ 3 «ПІЗНАЄМО НАШУ ПЛАНЕТУ» (20 год)

За допомогою вчителя розрізняє  зображеннях гірські породи;  відповідно до можливостей виконує елементи практичної роботи

Тема 1. Наша планета – Земля

Практична робота  4.

Ознайомлення зі зразками гірських порід і мінералів шкільної колекції.

Навчальний відеофільм

https://youtu.be/szW6bSap0SE

Інтерактивне навчання

https://learningapps.org/3463822

 

 

 

Показує з допомогою учителя на карті: екватор, паралелі, меридіани, масштаб

Називає з допомогою учителя, яку форму має Земля, знаходить дану форму серед інших фігур

відповідно до можливостей виконує елементи практичної роботи

 

Тема 2. Земля на глобусі і фізичній карті. План місцевості

Практична робота 5:

Описування місцевості за географічною картою України.

Практична робота 6:

Визначенні відстані між об’єктами на карті та глобусі за допомогою масштабу.

Практична робота 7:

Як здійснити окомірну зйомку місцевості та скласти план місцевості.

Навчальний відеофільм

https://youtu.be/9ppDvDlEgEE

https://youtu.be/aMe4RWVETTM

Інтерактивне навчання

https://learningapps.org/395642

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

За допомогою учителя називає форми поверхні суходолу, показує разом з учителем на карті материки та океани.

Відповідно до можливостей виконує елементи практичної роботи

 

Тема 3. Суходіл на Землі

Практична робота 8

Позначення на контурній карті світу й  України номенклатури, поданої в тексті.

Навчальний відеофільм

https://youtu.be/QSoilZdmXk8

Хмаринки слів

https://drive.google.com/file/d/1m23qcRSKG82vCE25itCADwGz9aiWBn1E/view?usp=share_link

За допомогою картинок та запитань вчителя розповідає де міститься вода на Землі; може називати найпростіші відомості про використання води , дотримується правил поводження з природними об’єктами для збереження здоров’я і довкілля;

Тема 4. Вода на Землі

 

 

Навчальний відеофільм https://youtu.be/dy4RFuauIsQ

Хмаринки слів

https://drive.google.com/file/d/10Qh4wfVM8rATzWbybO0rpjlqXk7nMuml/view?usp=share_link

Інтерактивне навчання

https://learningapps.org/6720239

розуміє термінами: повітря, погода

розказує про погодні явища

наводить приклади забруднювачів повітряної оболонки

Тема 5. Повітряна оболонка Землі

 

 

Навчальний відеофільм https://youtu.be/SNPmzcSFAF8

Додаткові картки

https://drive.google.com/file/d/1b3tipOgCjA2zrFBxSjn2GGStHbUb_0vu/view?usp=share_link

РОЗДІЛ 4 «ПІЗНАЄМО РІЗНОМАНІТТЯ ОРГАНІЗМІВ» (22 год)

За допомогою учителя наводить приклади живих організмів та їх основні ознаки, показує їх на картках

Тема 1. Світ живих організмів

 

Навчальний відеофільм https://youtu.be/4LhswMQxZgY

 

 

 

За допомогою вчителя та зразком розмальовує клітини найпростіших організмів

Розглядає препарат в мікроскоп

Тема 2.Клітина

Лабораторне дослідження

 «Робота з мікроскопом та приготування тимчасового препарату».

Навчальний відеофільм https://youtu.be/eZVSyvO6Gcc

 

Розуміє найпростіші поняття про віруси та бактерії

Тема 3. Бактерії та віруси

 

Навчальний відеофільм https://youtu.be/-lq-_SwOEKU

За допомогою вчителя розрізняє найпростіші гриби своєї місцевості, показує їх на картках та зафарбовує їстивні гриби

Тема 4. Гриби. Лишайники

 

Навчальний відеофільм https://youtu.be/5FyM01Hxzhk

https://youtu.be/Upum2K3ZxsE

Додаткові картки

https://drive.google.com/file/d/1mlQ4Y_0U_twdJIilKUPKO7-P8tdbe2cq/view?usp=share_link

За допомогою вчителя називає найпростіші елементи квіткової рослини та деякі рослини своєї місцевості, показує їх на картках та зафарбовує.

Тема 5. Рослини та їхнє різноманіття.

Навчальний відеофільм https://youtu.be/ZcpAUYExrYY

Додаткові картки

https://drive.google.com/file/d/1Sbx01oz9P8Z_eXv7o4oPky9k8IbkkEVZ/view?usp=share_link

Називає частини тіла тварини,

наводить приклади видів тварин своєї місцевості,

розповідає про догляд тварин.

Тема 6. Тварини та їхнє різноманіття

Практична робота 10. «Визначення за особливостями зовнішньої будови та опис за зразком тварини своєї місцевості» (обраної учнями).

Навчальний відеофільм

https://youtu.be/23i8YxW9Sd8

Інтерактивне навчання

https://learningapps.org/10916021

 

За допомогою учителя називає важливі органи, показує їх розташування на макеті. Має поняття про дихання травлення та чуття.

Проводить елементи практичної роботи.

Тема 7. Таємниці організму людини

Практична робота 11.«Як залежить частота серцевих скорочень від активності людини (у спокої, під час і після фізичного навантаження)»

Навчальний відеофільм

https://youtu.be/zohv40ovtdQ

Інтерактивне навчання

https://learningapps.org/16474118

РОЗДІЛ 5 «ПІЗНАЄМО СЕБЕ І СВІТ» ( 6год)

За допомогою учителя знаходить на картках продукти здорового харчування

Розрізняє поняття: сон, рух. харчування

Тема 1. Ми і наше здоров’я.

Практична робота 12. «Моя тарілка здорового харчування»

Навчальний відеофільм

https://youtu.be/xKBRIY8RNPY

 

За допомогою учителя розрізняє позитивний та негативний вплив людини на природу

Тема 2. Ми та наше середовище життя

Навчальний відеофільм

Розрізняє на картках, за допомогою учителя, види рослин та тварин Червоної книги

Тема 3. Природні скарби України

Навчальний відеофільм https://youtu.be/1SOYIJZmHs4

Вправи за наслідуванням

На картках обирає, за допомогою учителя, різні види мистецтв.

За допомогою навідних питань вчителя розказує для чого потрібна природа людині

Тема 4. Природа надихає

 

Навчальний відеофільм

https://youtu.be/CDh3mtIlWRQ

Резерв 2 год

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Думицька Юлія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Полюга Уляна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Природознавство, 5 клас, Планування
Інкл
Додано
8 травня 2023
Переглядів
3439
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку