Як відпочивати безпечно?
І.Ранкова зустріч
1.Привітання
1.1 Вивчення разом із дітьми вірша та привітання один з одним за допомогою
міміки та жестів:
Промінчик яскравий заглянув у клас
І в коло велике зібрав, друзі, нас.
Нумо, з’єднаймо долоньки свої
і радо всміхнемось: я – вам, ви – мені.
1.2. Вправа «Покажи настрій».
Вчитель пропонує дітям показати свій настрій мімікою, жестами.
2.Вправа «Асоціації»
Діти обирають одну цеглинку Lego, відповідного кольору, який асоціюється у
них з літом. Стоячи у колі, пояснюють чому саме цей колір був обраний, і як він
стосується літа.( Наприклад: синій колір – синє небо, море; жовтий – яскраве
сонце; червоний – полуниці і т.ін.)
3.Обмін інформацією. Вправа «Інтерв’ю».
Діти об’єднуються у пари / трійки / групи і радять один одному, як можна відпочити влітку
4.Вправа « Чарівна скринька »
-Літо дарує нам радість, веселощі, бадьорість. Ми можемо грати, стрибати, плавати, веселитися. А завдяки чому в нас з’являються сили на все це? Завдяки ягодам, фруктам і овочам, які нам теж дарує літо. Вони багаті на вітаміни, які додають нам сил і енергії протягом усього року. Давайте спробуємо відгадати, за допомогою органів чуття, який саме фрукт (ягода, овоч) заховався у чарівній скринці.
Діти об’єднуються у групи:
1 група: впізнати фрукт (ягоду, овоч) за дотиком
2 група: впізнати фрукт (ягоду, овоч) за смаком
3 група: впізнати фрукт (ягоду, овоч) за запахом
4 група: впізнати фрукт (ягоду, овоч) за слухом (опис)
- Але ж всі ці ягоди, овочі і фрукти можуть нести небезпеку. Яку? (припущення дітей)
- Навіть найсмачніші, але немиті ягоди, фрукти і овочі можуть таїти в собі небезпеку – збудників кишкових інфекцій.
Запам’ятайте важливе правило: всі овочі, фрукти і ягоди перед вживанням
треба промити проточною водою.
Питання до дітей: Яка ще небезпека може підстерігати нас під час відпочинку?
(Припущення дітей)
ІІ. Розкриття дослідницького питання «Як відпочивати безпечно?
Джерело: https://www.youtube.com/watch?v=iQQ8R306SU0
Обговорення переглянутого:
- Як захистити себе від сонечка?
- Як потоваришувати з сонечком?
- Що таке тепловий удар?Які його ознаки і що треба робити у випадку
теплового удару?
- Як може допомогти вентилятор або парасолька?
- Чому нам необхідна вода?
або
мультфільм «Відпочиваємо на природі»
Джерело: https://www.youtube.com/watch?v=7hgpmZc0wLg
Обговорення прочитаного:
- Що не можна брати до лісу?
- Що треба взяти обов’язково?
- Як треба себе поводити у лісі, щоб не нашкодити собі і природі?
- Що робити, якщо ти загубився?
-Як ви побачили що літо – це не лише час для відпочинку та веселощів. Адже ця пора року не тільки радує нас теплом, смачними ягодами і фруктами та дарує багато можливостей для цікавого проведення часу. Також вона приховує чимало загроз і небезпек, які, щоправда, можна успішно подолати, якщо дотримуватися нескладних правил.
Джерело:https://naurok.com.ua/post/lito-33-tizhden-nush-dodatkovi-materiali-ta-rekomendaci ДОДАТКИ 1 і 2
ДОДАТКИ 3 і 4
Для закріплення правил дітям пропонується об’єднатися у групи і скласти пам’ятки «Безпечний відпочинок»
1 група: відпочинок в лісі
2 група: відпочинок біля води
3 група: правила дорожнього руху
4 група: правила поведінки наодинці вдома
Після презентації пам’яток кожною групою робимо підсумок: якщо дотримуватися всіх цих правил відпочинок буде гарним і веселим.
4.1.Вправа «Порівняй числа» Кожна правильна відповідь «перевертає» частину малюнка. ДОДАТОК 5
25___46
|
54___45 |
36___36
|
99 ___33 |
Вправа «Обчисли приклади» ДОДАТОК 6
46+33
|
85-20 |
44+44
|
15+32 |
Вправа «Розв’яжи задачу» ДОДАТОК 7
Було-45 ц. З’їли – 21 ц. Залишилось -? ц.
|
І д. - 25 м. ІІ д. - 20м. Всього - ? м |
У Олі -12 д. У Катрусі - 44 д. На скільки < у Олі? |
Всього -45 к. Н.-15 к. М.-? |
4.2.Вправа для розвитку зв’язного мовлення:
Скласти розповідь за складеним малюнком. (Що неправильно зробила дитина?
Яке правило порушила? Які можуть бути наслідки? Які поради треба надати
дитині?)
1.Мовчазний розгляд картини.
Розгляньте полотно, зверніть увагу, що зобразив художник на передньому плані, на задньому, у що вдягнені діти, як змальовані картини природи, який колорит полотна. ДОДАТОК 8
2.Аналіз художнього полотна.
Чи здогадались ви, як називається ця картина?
Чому ви вирішили, що «Літо»?
Який настрій викликає ця картина?
Які кольори переважають? (сумні,холодні чи теплі,яскраві)
Чи дотримуються діти правил поводження на відпочинку?
Що можна прочитати в очах дітей?
3.Гра «Хто?Що?Який?Яка?Що робить?»
- Хто зображений на картині? Який він? Що робить?
- Що зображене? Яка вона? Що робить?
- А хто сховався? Кого ми не бачимо, але точно знаємо, що вони тут є? (Діти ніби заглядають під листочки, за дерева і дають повну відповідь на запитання) Які вони? Що роблять?
Складені речення записати в зошит під диктовку.
4. Гра «Буває – Не буває»
(Вчитель називає предмет, учні визначають, чи міг би художник додати його до своєї картини. Обґрунтувати свою відповідь).
Наприклад: собака, слон, комп’ютер, їжак, метелик, машина, телевізор, кенгуру.
- У якому настрої художник малював цю картину?
- Навіщо він її намалював? Що хотів показати дітям? Чому навчити?
- Якщо б я був на місці художника, я б намалював ….(змінив, не змінив)
ІІІ. Рефлексія. Слухання музики
«Концерт № 2 «Літо» із циклу «Пори року» Антоніо Вівальді
Джерело : https://classical.suspilne.media/song/45?autoplay=1
"Баркарола"(червень) із циклу «Пори року» Петро Чайковський.
Джерело : https://useraudio.net/search/
Запитання до обговорення:
- Яким ви уявили літо під час слухання музики ? Чому?
- Як музика про це «розповіла»?
- Чи підходить ця музика до картини, яку ми аналізували?
- Пропоную поділитися власними емоціями від сприймання мистецького твору.
(Бажаючі висловлюють свої емоції)
Орієнтовні теми для щоденника вражень:
- Що нового ти дізнався?
- Що тебе вразило?
- Що розкажеш про день у школі своїм рідним?