20 травня о 18:00Вебінар: Формування комунікативних навичок у дітей шкільного віку
Матеріали до тридцять третього тижня НУШ, які допоможуть зробити навчання цікавішим та динамічнішим.

Ось уже зовсім скоро настане літо. Першачки зможуть добре відпочити та набратися сил для продовження своєї мандрівки країною знань. Для того, щоб розповісти дітям про цікаві заняття та ігри в літній час, Модельна навчальна програма присвячує тридцять третій тиждень НУШ вивченню літа. Щоб допомогти вам провести навчальний тиждень цікаво та динамічно, ми підготували добірку креативних ідей, корисних матеріалів та якісних розробок із Бібліотеки «На Урок».

Вправа «Ознаки літа»

Розкажіть дітям, що різні пори року, маючи свої особливості, неабияк різняться між собою. Попросіть учнів пригадати основні ознаки осені, зими та весни. А для того, щоб школярі краще зрозуміли, за якими ознаками можна визначити, що літо настало, покажіть їм пізнавальне відео. Заздалегідь попросіть дітей фіксувати на папері основні ідеї відеоролику. Учні мають знайти у стрічці відповіді на такі запитання:

  • Які основні ознаки літа?
  • Чим можна займатися влітку?
  • Що може бути небезпечного влітку?
  • Які правила поведінки під час грози?
  • Чи є якісь прикмети, за якими можна визначити, що наближається гроза?
  • Які місяці літні, як вони називаються і чому?

Після перегляду попросіть першачків відповісти на одне зі згаданих запитань (нагадайте, що діти мають намагатись уникати повторення). Крім того, запитайте в дітей, які емоції у них викликає літо.

Мовленнєві активності «Говоримо про літо»

Щоб поміркувати про те, наскільки важливим є літо, організуйте для дітей кілька мовленнєвих активностей. Беручи участь у такій роботі, учні продовжать розвивати пам’ять, увагу та креативне мислення.

Загадки

Сонце пече, липа цвіте,
Жито доспіває – коли це буває? (Влітку)

*****

Що за дерево, чий цвіт
Пахне медом на весь світ? (Липа)

*****

Влітку – дітям насолода
Та зимова прохолода.
Влітку радо ми їмо
Найсмачніше – … (Ескімо або морозиво)

*****

Серед літа, мов пір’їнки,
Стиха падають сніжинки.
Під віконечком у Олі
Цвітом вкрилися … (Тополі)

*****

Не гіркий і не солоний,
А солодкий і червоний.
Як же зветься цей товстун?
Здогадалися? … (Кавун)

*****

Соком діжечка налилась,
На городі примостилась.
Жовтобока і цукриста
Так і проситься, щоб з’їсти. (Диня)

Скоромовки про літо

Бабин біб розцвів у дощ.
Буде бабі біб у борщ.

*****

У діброві – дуби,
Під дубами – гриби,
Трава – між грибами,
Хмарки – над дубами.

*****

Дзижчить під житом жвавий жук,
Бо жовтий він вдягнув кожух.

Прислів’я та приказки про літо

  • Коли влітку не ходив по малину, взимку вже пізно.
  • Садок улітку – як кожух узимку.
  • Літо запасає, а зима з’їдає.
  • Хто влітку ледарює, той узимку біду чує.
  • Готуй сани влітку, а воза взимку.
  • У червні на полі густо, а в коморі пусто.

Запитайте в дітей, яка основна думка висловлена у цих прислів’ях та приказках, та яке значення мало літо для наших предків. Попросіть першачків назвати висловлювання, яке сподобалось їм найбільше.

Бесіда «Вісники літа»

Попросіть дітей пригадати, що таке вісники пори року (наприклад, поява першоцвітів і приліт лелек – це вісники весни). Для того, щоб поєднати вивчення ознак літа із розвитком комунікативних навичок учнів, покажіть їм зображення явищ та предметів, пов’язаних із літом. Запропонуйте описати емоції і настрій, які викликають ці світлини та малюнки.

Літнє тепло

Ягоди та фрукти

Соняшник

Тепла водичка

Літні канікули

Запитайте в учнів, чи можуть ці предмети і заняття бути небезпечними для людини. Також запропонуйте дітям намалювати або зліпити з пластиліну власний символ літа.

Мозковий штурм «Чим можна займатися влітку»

Нагадайте школярам, що літо – це пора, яка дозволяє нам добре відпочити і набратися нових сил для продовження навчання. Проводити цей теплий час можна дуже різноманітно, граючи та відпочиваючи, навчаючись та розвиваючи свої творчі здібності.

Тож запропонуйте першачкам висловити якомога більше ідей щодо того, яким чином можна цікаво і користю провести літні канікули. Для цього об’єднайте їх у кілька команд (наприклад, три). Кожна з груп матиме 5-7 хвилин на те, щоб висунути та обговорити всі ідеї. Ті учні, які вже добре вміють писати, мають фіксувати всі думки на папері. Після цього представники команд можуть озвучити свої ідеї, а інші діти – оцінити й обговорити їх. Крім того, попросіть школярів звернути особливу увагу на те, як і влітку можна продовжувати навчання та дізнаватися щось нове.

Насамкінець школярі мають разом обрати найцікавіші та найкорисніші ідеї, зробити (написати, можна додати ілюстрації) пам’ятки, які б допомагали першачкам організувати своє дозвілля влітку.

Бесіда з елементами гри «Безпечне літо»

Поясніть першачкам, що літо – це не лише час для відпочинку та веселощів. Адже ця пора року не тільки радує нас теплом, смачними ягодами і фруктами та дарує багато можливостей для цікавого проведення часу. Також вона приховує чимало загроз і небезпек, які, щоправда, можна успішно подолати, якщо дотримуватися нескладних правил.

Тож покажіть учням кілька інформаційних плакатів і пам’яток, які нагадають про те, як уникнути небезбек і загроз для життя під час канікул. Також попросіть першачків коментувати побачене та висловлювати свою думку стосовно важливості дотримання правил поведінки під час літнього відпочинку.

Правила безпеки на воді

Правила поведінки на природі

Правила безпеки під час спеки

Пам’ятка про вживання їжі влітку

Правила дорожнього руху

Літні математичні задачі

Запропонуйте першачкам розв’язати кілька математичних задач, пов’язаних із літнім відпочинком. Для того, щоб школярам було легше шукати правильні відповіді, запропонуйте малювати необхідні умови завдань. Також попросіть їх прокоментувати життєві ситуації, описані у задачах.

1. Одного спекотного літнього дня Іванко захотів поласувати смачненьким морозивом та пригостити ним своїх друзів Аню та Назара. Скільки грошей потрібно взяти хлопчику зі своєї скарбнички, якщо одна порція прохолодної смакоти коштує 13 гривень? Також Іванко може придбати ціле відерце морозива (такої ж маси, що і три порції разом) за 35 гривень. Як би ви порадили вчинити хлопчику?

2. З нагоди початку літніх канікул бабуся подарувала Оксанці 100 гривень. Дівчинка витратила 25 гривень на похід до історичного музею, а на 40 купила солодощі для батьків. Скільки грошей залишилось у Оксани?

3. Літні канікули тривають 92 дні. Із першого червня протягом трьох тижнів першокласник Толя буде відвідувати шкільний літній табір. Скільки днів канікул залишиться у хлопчика після завершення відпочинку в таборі?

Мультфільми про літо

Мультфільм «Шматочок літа»

Уже традиційна повчальна історія від Тітоньки Сови допоможе вчителю розповісти учням, що влітку можна займатися цікавою і корисною справою – збирати гербарій. Він може стати чудовим подарунком для рідних чи окрасою класного приміщення на початку нового навчального року.

 

Дитячі пісні про літо

Позитивна анімована дитяча пісня дозволить налаштувати першачків на вивчення теми тижня. Композиція досить проста, але це аж ніяк не обмежує можливості для її використання. Наприклад, пісню можна досить легко розучити і заспівати на занятті чи під час проведення позакласного заходу.

А ця анімована пісня дозволяє неабияк підняти настрій та звернути увагу дітей на найяскравіші моменти літа. Пісню можна легко розучити і разом заспівати.

 

Мультфільм «Пісенька Олафа про Літо»

Дотепний та яскравий епізод відомої музичної комедії від Walt Disney Pictures розкаже першачкам про те, як уявляє собі літо сніговик Олаф. Це неодмінно нагадає дітям про цікаві заняття і справи, які чекають на нас цієї дивовижної пори року. Крім того, стрічка містить позитивну тематичну пісню.

Корисні матеріали до тридцять третього тижня НУШ із Бібліотеки «На Урок»

Тема: Урок з англійської мови на тему «Summer days with
Автор: Цимбалист Марина Миколаївна
Про матеріал: Конспект уроку дозволить учителю активізувати використання лексичного матеріалу тем «Summer» (Літо), «Seasons» (Пори року), «Numbers» (Числівники), «Colors» (Кольори), закріпити знання учнів про однину та множину іменників. Крім того, школярі зможуть удосконалити навички роботи в колективі, вміння висловлювати свою думку та сприймати точку зору інших.


Тема: Літо. Соромно перед соловейком.
Автор: Drobuna Tanay
Про матеріал: Розробка містить велику кількість цікавих та повчальних текстів, пов’язаних із темою «Літо». До кожного тексту розроблено творчі інтегровані завдання з літературного читання, рідної мови, природознавства, математики та образотворчого мистецтва. Вони сприятимуть розвитку пам’яті та уваги, логічного мислення, уяви і фантазії школярів. Учні працюватимуть із тестами, кросвордами, ребусами, загадками, прислів’ями та різноманітними творчими вправами.


Тема: «Як розпізнати літо?»
Автор: Бортнік Тетяна Володимирівна
Про матеріал: Матеріал містить велику кількість тематичних вправ, ігор, вікторин і кросвордів. Вони неодмінно допоможуть вчителю ознайомити учнів із темою та основними дослідницькими завданнями тижня.


Тема: НУШ Цифровий кейс 33 тиждень «Літня мозаїка»
Автор: Савченко Тетяна Володимирівна
Про матеріал: Цифровий кейс складається із трьох презентацій та добірки корисних тематичних відео. Матеріали допоможуть учителю пояснити дітям загальні відомості про літо та його місяці. Також учні зможуть пригадати інформацію про живу природу та особливості її існування влітку. Крім того, розробка містить добірку тематичних загадок, корисні відео і мультфільми.


Тема: Урок «Як розпізнати літо» НУШ
Автор: Лозян Аліна Миколаївна
Про матеріал: План-конспект уроку дозволить учителю провести якісне заняття та успішно ознайомити школярів із основними дослідницькими запитаннями теми. Розробка спрямована на розвиток творчих здібностей, інтелекту та моторики учнів.


Додаткові матеріали, які стануть чудовим доповненням навчального процесу впродовж тематичних тижнів НУШ, ви можете переглянути у таких статтях:

  1. «Я – школяр». 1 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  2. «Мій/наш клас». 2 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  3. «Мої друзі». 3 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  4. «Моє довкілля». 4 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  5. «Осінь». 5 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  6. «Я і моя Батьківщина». 6 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  7. «Ми – підприємливі (осінній доброчинний ярмарок)». 7 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  8. «Техніка, яка допомагає». 8 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  9. «Ігри». 9 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  10. «Театр». 10 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  11. «Мода». 11 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  12. «Пригоди крапельки». 12 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  13. «Зима». 13 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  14. «Таємниці космосу». 14 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  15. «Подорожуємо в часі». 15 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  16. «Зимові свята». 16 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  17. «Світ захоплень». 17 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  18. «Я – мандрівник». 18 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  19. «Ми – дослідники. Ми – винахідники». 19 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  20. «Спорт». 20 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  21. «Мої улюблені книжки». 21 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  22. «Транспорт». 22 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  23. «Професії». 23 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  24. «Час. Як керувати часом». 24 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  25. «Весна». 25 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  26. «Весняні свята. Великдень». 26 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  27. «Навіщо їсти». 27 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  28. «Світ рослин». 28 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  29. «Світ тварин». 29 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  30. «Веселка». 30 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  31. «Моя родина». 31 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  32. «Ми – українці. Ми – європейці». 32 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter
Коментарі

Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.