Модифікована навчальна програма з біології для учня 9 класу з ООП

Про матеріал
Модифікація навчальної програми з біології для учня 9 класу з особливими освітніми потребами
Перегляд файлу

                 Модифікація навчальної  програми з  біології   для   9 класу

 

К-ть год

Да та пров

Зміст навчального матеріалу

Державні вимоги щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Вимоги навчальних досягнень учнів з індивідуальної програми розвитку

Цілі у навчанні учнів з особливими освітніми потребами

 

2

 

 

 

 

 

Вступ

1.Біологія як наука. Предмет біології, її основні галузі та місце серед інших наук.

 

2.Рівні організації біологічних систем. Основні методи біологічних досліджень.

 

 

Учень/учениця:

 називає:

- основні галузі біології;

- рівні організації життя;

наводить приклади:

- біологічних систем, що знаходяться на різних рівнях організації;

 характеризує:

- методи біологічних досліджень (описовий, експериментальний, моделювання);

пояснює:

- зв’язок біології з іншими природничими і гуманітарними науками;

висловлює судження:

- про значення біологічних знань  у життєдіяльності людини

 

Має уявлення про предмет «біологія».

 

Ознайомлений з рівнями організації біологічних систем та основними методами біологічних досліджень.

 

 

 

1 Відрізняє живі організми від неживих тіл..

 

2.Визначає за картками методи біологічних досліджень

8

 

Тема 1. Хімічний склад клітини та біологічні молекули.

1.Вода та її основні фізико-хімічні властивості. Інші неорганічні сполуки.

2.Органічні молекули. Ліпіди. їх роль

3. Вуглеводи, їх роль.

4.Білки, їх будова та основні функції.

5.Ферменти, їх  роль в клітині. Лабораторні дослідження: властивостей ферментів.

 

6. Відкриття нуклеїнових кислот. Будова та функції ДНК

7. Будова та функції РНК. АТФ

8. Підсумковий урок з теми

Практичні роботи

№ 1.  Розв'язання елементарних вправ зі  структури білків та нуклеїнових кислот.

Учень/учениця:

називає:

- органічні та неорганічні речовини, що входять до складу  організмів;

-  характеризує:

- будову, властивості та біологічну роль води;

- будову, властивості та  біологічну роль  ліпідів;

- будову, властивості та біологічну роль  вуглеводів; 

- будову, властивості та функції білків і нуклеїнових кислот; 

- структурні рівні організації білків;

пояснює:

- необхідність зовнішніх джерел енергії для існування біологічних систем;

- роль білків у життєдіяльності організмів;

- роль АТФ у життєдіяльності організмів;

- роль нуклеїнових кислот у спадковості організмі

розв’язує:

- елементарні вправи з молекулярної біології  (структура білків та нуклеїнових кислот); 

висловлює судження про:

- щодо необхідності різних продуктів харчування у раціоні людини.

 

 

 

Називає формулу води, має уявлення про її властивості.

 

Характеризує за картками ліпіди.

Називає приклади дисахаридів: буряковий цукор, тростинний, молочний.

Орієнтується у рівнях просторової організації білків.

Слідкує за проведенням лабораторного дослідження і повторює  хід роботи.

Висловлює судження щодо необхідності різних продуктів харчування у раціоні людини

 

 

 

1.Визначає три агрегатні стани води.

2.Відрізняє олію, жир, віск .

3.Серед наданих зразків визначає цукор, пояснює його роль у раціоні людини.

4. Називає, у яких продуктах і рослинах є білки.

5-6.Виконує завдання за індивідуальною карткою.

7. Сортує малюнки по групам органічних молекул

 8.Виконує індивідуальне завдання під контролем асистента вчителя.

7

 

Тема 2. Структура клітини

1.Історія вивчення клітин.

Методи дослідження клітин, типи мікроскопії.

2.Типи клітин та їх порівняльна характеристика Лабораторні роботи

1. Вивчення структурно-функціональної різноманітності клітин.

3. Поверхневий апарат еукаріотичної клітини

4. Одномембранні та немембранні органели клітин

5.Двомембранні органели клітин, їх автономність

6.Ядро, його будова та функції.

Демонстрування моделей – аплікацій, що ілюструють будову клітини,  мікропрепаратів клітин рослин і тварин.

7.Підсумковий урок з теми.

Учень/учениця:

називає:

- методи дослідження клітин;

- типи організації клітин;

- складові цитоплазми;

- основні клітинні органели та їхні функції;

- основні компоненти та функції ядра;

наводить приклади:

- про- та еукаріотичних організмів;

- рухів клітин і внутрішньоклітинних рухів;

розпізнає:

- компоненти клітин на схемах та електронних мікрофотографіях;

 характеризує:

- будову та функції органел;

- будову  та функції ядра;

- хімічний склад клітинної мембрани;

пояснює:

- роль мембран у життєдіяльності клітин;

- зв’язки між будовою та функціями клітинної мембрани;

порівнює:

- будову клітини прокаріотів і еукаріотів;

- будову клітин рослин, тварин, грибів;

- обґрунтовує:

- взаємозв'язок клітини із зовнішнім середовищем;

дотримується правил:

  • виготовлення мікропрепаратів та розгляду їх за допомогою мікроскопа;
  • виконання рисунків біологічних об’єктів;  

застосовує знання:

- для доказу єдності органічного світу;

робить висновок:

- про загальний план будови клітин прокаріотів і еукаріотів та їх особливості;

висловлює судження про:

- роль клітини як елементарної структурної одиниці живих систем

 

Знає, що клітина -  найменша одиниця будови організму.

Частково знає будову мікроскопа.

Розглядає клітини у мікроскоп.

Слухає про різноманітності клітин.

Знає, що керує роботою клітини ядро.

Переглядає відео презентацію про будову клітини.

Вміє розглядати мікропрепарат у мікроскоп.

 

1.Знаходить клітину серед інших об’єктів.

2. Малює клітину і підписує її склад.

3.Показує поверхню клітини і пори.

4 - 5. За малюнками у підручнику с.39 показує внутрішню будову клітини.

6.Виготовляє з пластиліну модель клітини

7. Виконує завдання за індивідуальними картками.

6

 

Тема 3. Принципи функціонування клітини

1.Обмін речовин та енергії.

2.Основні шляхи розщеплення органічних речовин в живих організмах.

3. Клітинне дихання.

4.Фотосинтез: світлова та темнова фаза.

5.Хемосинтез. Планетарна роль фотосинтетичних та хемосинтетичних організмів.

6. Підсумковий урок з теми . Контрольна робота.

 

 

Учень/учениця:
 

називає:

- процеси обміну речовин та енергії, які відбуваються в цитоплазмі клітини;

- органели клітини, де відбувається дихання та фотосинтез;

наводить приклади:

- процесів розщеплення органічних речовин;

характеризує:

- процеси фотосинтезу, гліколізу, клітинного дихання;

пояснює:

- зелений колір рослин;

- біологічне значення гліколізу та аеробного дихання;

- значення фотосинтезу, його планетарну роль;

порівнює:

- процеси фотосинтезу та хемосинтезу;

застосовує знання про:

- процеси життєдіяльності клітини для мотивації здорового способу життя;

висловлює судження:

 - щодо ролі фотосинтезу в забезпеченні живих організмів органічними речовинами та енергією;

- щодо значення функціональних змін у діяльності клітин та їх загибелі у виникненні захворювань  людини;

робить висновок:

- про зв’язок пластичного і енергетичного обмінів у клітині;

- про схожість процесів обміну речовин, що відбуваються  в клітинах організмів різних царств живої природи.

 

 

Знає, що в клітинах відбувається обмін речовин.

Розрізняє, що дихання і фотосинтез у рослин, а дихання – у тварин.

Пояснює, чому у рослин зелений колір

Висловлює судження, чи зможе живий організм жити без дихання та органічних речовин.

 

 

1.Називає процеси, що відбуваються у людині.

2. Сортує малюнки по групам органічних молекул.

3. За мал. 85 підручника називає органи дихання тварин

4. Знаходить на рисунку клітини мітохондрії та пластиди.

5. Прослідковує колообіг води і колообіг речовин у природі.

6. Виконує індивідуальне завдання за покроковим алгоритмом.

11

 

Тема 4. Збереження та реалізація спадкової інформації.

1.Гени та геноми. Будова генів .

2.Основні типи РНК. Транскрипція.

3.Біосинтез білка. Поняття про генетичний код.

4.Практичні роботи

1.Розв’язування елементарних вправ з реплікації, транскрипції та трансляції

 

5. Будова та функції хромосом.

6. Поділ клітин – мітоз, його біологічне значення. Лабораторні дослідження: фази мітозу (на прикладі клітин кореня цибулі).

7. Мейоз. Його біологічне значення.

8..Особливості будови статевих клітин.

9. Запліднення у рослин і тварин.

10. Етапи індивідуального розвитку організмів.

11. Підсумковий урок з теми.

Учень/учениця:
 

називає:

- типи  генів;

- етапи реалізації спадкової інформації;

- основні шляхи регуляції реалізації спадкової інформації;

- фази мітозу і мейозу;

- періоди онтогенезу у багатоклітинних організмів;

наводить приклади:

- застосування принципу компліментарності нуклеотидів;

формулює  означення понять:

- ген, геном, генетичний код, транскрипція, трансляція, реплікація;

характеризує:

- процес транскрипції;

- генетичний код та його значення в біосинтезі білків;

- процес біосинтезу білка;

- процес реплікації ДНК;

- хімічний склад, будову і функції хромосом;

- процеси мітозу та мейозу в еукаріотів;

- етапи клітинного циклу;

- етапи онтогенезу у рослин і тварин;

порівнює:

- процеси транскрипції і реплікації;

- процеси мітозу і мейозу;

робить висновок:

- про визначну роль спадкового апарату клітини в її життєдіяльності та визначенні її властивостей.

 

 

Має уявлення про ген .

Розрізняє за малюнками прокаріотичні та еукаріотичні клітини.

Знає про те, що алельні гени кодують ознаки.

Ознайомлений з етапи клітинного циклу.

Робить висновок  про роль спадкового апарату клітини.

Розуміє значення поняття «індивідуальний розвиток»

 

 

1.Знайомиться з поняттям «ген»

2.Сортує рисунки з прокаріотичними та еукаріотичними клітинами.

3.Працює за таблицею «генетичний код».

4.За картками нуклеотидів вчиться будувати ДНК та РНК

5.За с. 91 знайомиться з процесом поділу клітини.

6. За рисунком на с. 94. розпізнає процес кросенговеру.

7.Залучається до роботи у групі, слухає пояснення товаришів.

8.Розрізняє чоловічу і жіночу статеві клітини за малюнками.

9.Переглядає відео презентацію «Запліднення у рослин і тварин» та коротко розповідає про переглянуте.

10.Складає план за темою «Індивідуальний розвиток організмів» з допомогою асистента вчителя.

11. Виконує індивідуальні тести за покроковою інструкцією.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Ройко Інна
    Програма чудова, але тільки перший семестр. Чи маєте на другий?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Трофімова Тетяна Геннадіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Слайчук Ольга Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Біологія, 9 клас, Планування
Інкл
Додано
27 вересня 2022
Переглядів
4024
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку