Модифікована програма
«Українська мова»
для дітей з особливими освітніми потребами 6 клас
70 год. на рік
№ з/п |
Пропонований зміст навчального предмету |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
1 |
Вступ.(3год) Українська мова милозвучна, мелодійна; Багатство української мови : фразеологізми , синоніми; мовлення та спілкування. |
-має уявлення про мову; -має уявлення про усну та письмову форми мовлення |
2 |
Синтаксис і пунктуація. (6год) Орфографія. Словосполучення і речення; види речень за метою висловлювання; головні і другорядні члени речення; звертання; однорідні члени речення; діалог. |
-з допомогою вчителя і наочного матеріалу намагається будувати прості речення із поданих слів; - з допомогою вчителя і наочного матеріалу розрізняє види речень за метою висловлювання; -має уявлення про звертання; -з допомогою вчителя та малюнків намагається визначити однорідні члени речення; -має уявлення про діалог |
3 |
Лексикологія . Фразеологія. (5год) Групи слів за походженням : українські слова та слова іншомовного походження; Загальновживані слова; професійні слова і терміни; поняття про фразеологізми; прислів’я; приказки. |
-за допомогою вчителя і малюнків розрізняє українські слова та слова іншомовного походження; -з допомогою вчителя за малюнками намагається вказати професію; -має уявлення про фразеологізми; -за малюнками з допомогою вчителя намагається складати прислів’я та приказки |
4 |
Словотвір. Орфографія .(9год) Змінювання і творення слів; твірне слово; основні способи словотворення : префіксальний; суфіксальний; префіксально-суфіксальний; складні слова; правопис складних слів; написання слів з пів. Аудіювання. |
-з допомогою вчителя за малюнками намагається утворювати нові слова; -за допомогою вчителя та таблиць намагається утворювати нові слова; -має уявлення про утворення складних слів; -з допомогою вчителя намагається записати слова по крапках; -слухає і розуміє читання вчителя |
5 |
Морфологія. Орфографія.(43) Самостійні та службові частини мови, вигук; іменник як частина мови; іменники конкретні і абстрактні; Іменники загальні і власні; назви істот і неістот; велика буква та лапки у власних назвах; рід, число, відмінки іменників; особливості написання іменників у кличному відмінку; написання та відмінювання імен по батькові; написання не – з іменниками; прикметник як частина мови; прикметники: якісні, відносні, присвійні; ступені порівняння якісних прикметників; написання не з прикметниками; числівник як частина мови; числівники кількісні і порядкові, прості і складні; розряди кількісних числівників : дробові числа; займенник як частина мови; займенники особові, вказівні, заперечні, питальні; використання займенників для зв’язку речень у тесті. |
-розпізнає і обирає за малюнками слова, які називають предмети; -з допомогою вчителя та таблиць намагається утворювати нові слова; -з допомогою вчителя за малюнками розпізнає назви істот і неістот; -за малюнками обирає власні назви предметів; -має уявлення про число іменників; -з допомогою вчителя за малюнками переказує короткий текс; -намагається розрізняти доступними способами власні і загальні іменники; -з допомогою вчителя за малюнками розрізняє іменник серед інших частин мови; -має уявлення про числівник; -має уявлення про прикметник; -з допомогою вчителя за малюнками намагається розпізнавати прикметники серед інших частин мови; -з допомогою вчителя доступними способами намагається розпізнати якісні прикметники; -на слух намагається розрізнити за запитаннями вчителя прикметники; -з допомогою вчителя та малюнків намагається співставляти числа з відповідною кількістю предметів; -має уявлення про числівники прості і складні; -за допомогою вчителя намагається записати дробові числа; -має уявлення про займенник; -з допомогою вчителя доступними способами розрізняє типи займенників; -з допомогою вчителя доступними способами на слух визначає тип займенника |
6 |
Повторення.(3год) « Лексикологія». «Фразеологія»; « Словотвір та орфографія»; « Морфологія та орфографія». |
-за запитаннями вчителя доступними способами розрізняє прислів’я і приказки; -з допомогою вчителя та малюнками намагається розрізняти частини мови |
Календарно-тематичне планування
уроків української мови
Для дітей з особливими освітніми потребами 6 клас
2 год в тиждень
№ з/п |
Тема уроку |
Очікувані результати навчальної діяльності |
Дата |
Примітка |
1. |
Вступ. Українська мова милозвучна, мелодійна. |
-має уявлення про мову |
|
|
2. |
Багатство української мови : фразеологізми , синоніми. |
-має уявлення про мову |
|
|
3. |
Мовлення та спілкування. |
-має уявлення про усну та письмову форми мовлення |
|
|
4. |
Синтаксис і пунктуація. Орфографія. Словосполучення і речення. |
-з допомогою вчителя і наочного матеріалу намагається будувати прості речення із поданих слів |
|
|
5. |
Види речень за метою висловлювання. |
-з допомогою вчителя і наочного матеріалу розрізняє види речень за метою висловлювання |
|
|
6. |
Головні і другорядні члени речення. |
-з допомогою вчителя та таблиць намагається розрізняти головні та другорядні члени речення |
|
|
7. |
Звертання . |
-має уявлення про звертання |
|
|
8. |
Однорідні члени речення. |
-з допомогою вчителя та малюнків намагається визначити однорідні члени речення |
|
|
9. |
Діалог. Урок узагальнення знань. |
-має уявлення про діалог |
|
|
10. |
Лексикологія . Фразеологія. Групи слів за походженням : українські слова та слова іншомовного походження. |
-за допомогою вчителя і малюнків розрізняє українські слова та слова іншомовного походження |
|
|
11. |
Загальновживані слова. Професійні слова і терміни. |
-з допомогою вчителя за малюнками намагається вказати професію |
|
|
12. |
Поняття про фразеологізми. |
-має уявлення про фразеологізми |
|
|
13. |
Прислів’я. |
-за малюнками з допомогою вчителя намагається складати прислів’я |
|
|
14. |
Приказки. |
-з допомогою вчителя за малюнками намагається складати приказки |
|
|
15. |
Словотвір. Орфографія . Змінювання і творення слів. |
-з допомогою вчителя за малюнками намагається утворювати нові слова |
|
|
16. |
Твірне слово. |
-з допомогою вчителя за малюнками намагається утворити нові слова |
|
|
17. |
Основні способи словотворення : префіксальний. |
-з допомогою вчителя та таблиць намагається утворювати нові слова |
|
|
18. |
Основні способи словотворення : суфіксальний. |
-з допомогою вчителя та таблиць намагається утворювати нові слова |
|
|
19. |
Основні способи словотворення : префіксально-суфіксальний. |
-з допомогою вчителя та таблиць намагається утворювати нові слова |
|
|
20. |
Складні слова. |
-має уявлення про утворення складних слів |
|
|
21. |
Правопис складних слів. |
-з допомогою вчителя намагається записати слова по крапках |
|
|
22. |
Написання слів з пів. Аудіювання. |
-з допомогою вчителя намагається записати слова по крапках |
|
|
23. |
Урок узагальнення знань. |
-слухає і розуміє читання вчителя |
|
|
24. |
Морфологія. Орфографія. Самостійні та службові частини мови, вигук. |
-розпізнає і обирає за малюнками слова, які називають предмети |
|
|
25. |
Іменник як частина мови. |
-розпізнає і обирає за малюнками слова, які називають предмети |
|
|
26. |
Іменники конкретні і абстрактні. |
-розпізнає і обирає за малюнками назви предметів |
|
|
27. |
Іменники загальні і власні. |
-розпізнає за малюнками і обирає з допомогою вчителя предмети |
|
|
28. |
Іменники назви істот і неістот. |
-з допомогою вчителя за малюнками розпізнає назви істот і неістот |
|
|
29. |
Велика буква та лапки у власних назвах. |
-за малюнками обирає власні назви предметів |
|
|
30. |
Рід іменників. |
-має уявлення про рід іменників |
|
|
31. |
Число іменників. |
-має уявлення про число іменників |
|
|
32. |
Відмінки іменників. |
-за допомогою таблиць намагається запам’ятати відмінки |
|
|
33. |
Відмінки іменників. Говоріння. |
-за допомогою таблиць намагається запам’ятати відмінки |
|
|
34. |
Урок узагальнення знань. |
-з допомогою вчителя за малюнками переказує короткий текс |
|
|
35. |
Особливості написання іменників у кличному відмінку. |
-за допомогою вчителя змінює іменники за відмінками |
|
|
36. |
Особливості написання іменників у кличному відмінку. |
-за допомогою вчителя змінює іменники за відмінками |
|
|
37. |
Написання та відмінювання імен по батькові. |
-намагається розрізняти доступними способами власні і загальні іменники |
|
|
38. |
Написання та відмінювання прізвищ. |
-намагається розрізняти власні і загальні іменники |
|
|
39. |
Написання не – з іменниками. |
-має уявлення про написання не з іменниками |
|
|
40. |
Написання не – з іменниками. |
-має уявлення про написання не з іменниками |
|
|
41. |
Урок узагальнення знань. |
-з допомогою вчителя за малюнками розрізняє іменник серед інших частин мови |
|
|
42. |
Прикметник як частина мови. |
-має уявлення про прикметник |
|
|
43. |
Якісні прикметники. |
-з допомогою вчителя доступними способами намагається розпізнати якісні прикметники |
|
|
44 |
Відносні прикметники. |
-з допомогою вчителя доступними способами намагається розпізнати відносні прикметники |
|
|
45. |
Присвійні прикметники. |
-з допомогою вчителя доступними способами намагається розпізнати присвійні прикметники |
|
|
46. |
Ступені порівняння якісних прикметників. |
-з допомогою вчителя за малюнками намагається розпізнавати прикметники серед інших частин мови |
|
|
47. |
Ступені порівняння якісних прикметників. |
-на слух намагається розрізнити за запитаннями вчителя прикметники |
|
|
48. |
Написання не з прикметниками. |
-має уявлення про написання не з прикметниками |
|
|
49. |
Написання не з прикметниками. Читання мовчки. |
-має уявлення про написання не з прикметниками |
|
|
50. |
Урок узагальнення знань. |
-з допомогою вчителя розпізнає і обирає малюнки ,які відповідають прочитаному тексту |
|
|
51. |
Числівник як частина мови. |
-має уявлення про числівник |
|
|
52. |
Числівники кількісні і порядкові. |
-з допомогою вчителя та малюнків намагається співставляти числа з відповідною кількістю предметів |
|
|
53. |
Числівники прості і складні. |
-має уявлення про числівники прості і складні |
|
|
54. |
Розряди кількісних числівників : цілі числа . |
-з допомогою вчителя та малюнків співставляє числа з відповідною кількістю предметів |
|
|
55. |
Розряди кількісних числівників : дробові числа. |
-за допомогою вчителя намагається записати дробові числа |
|
|
56. |
М’який знак на кінці числівників. |
-має уявлення про м’який знак |
|
|
57. |
Розряди кількісних числівників : дробові числа. |
-має уявлення про відлік часу за допомогою годинника |
|
|
58. |
Правильне вживання числівників на позначення дат і часу. |
-має уявлення про відлік часу за допомогою годинника |
|
|
59. |
Урок узагальнення знань. Писемне мовлення. |
-з допомогою вчителя за малюнками розрізняє числівник серед інших частин мови |
|
|
60. |
Займенник як частина мови. |
-має уявлення про займенник |
|
|
61. |
Особові займенники. |
-з допомогою вчителя доступними способами розрізняє типи займенників |
|
|
62. |
Вказівні займенники. |
-має уявлення про займенник |
|
|
63. |
Питальні займенники. |
-з допомогою вчителя доступними способами на слух визначає тип займенника |
|
|
64. |
Заперечні займенники. |
-з допомогою вчителя доступними способами на слух визначає тип займенника |
|
|
65. |
Використання займенників для зв’язку речень у тесті. |
-розпізнає з допомогою вчителя доступними способами намагається розпізнати займенники у реченні |
|
|
66. |
Урок узагальнення згань. |
- за запитаннями вчителя доступними способам розпізнає займенники у реченні |
|
|
67. |
Повторення « Лексикологія». «Фразеологія» |
-за запитаннями вчителя доступними способами розрізняє прислів’я і приказки |
|
|
68. |
Повторення « Словотвір та орфографія». |
-з допомогою вчителя та малюнками намагається розрізняти частини мови |
|
|
69. |
Повторення « Морфологія та орфографія». |
-з допомогою вчителя та малюнками намагається розрізняти частини мови |
|
|
70. |
Підсумковий урок за рік. |
|
|
|