Модифікована програма з математики 6 клас

Про матеріал
Модифікована навчальна програми з математики для 6 класу складена на основі модельної навчальної програми «Математика.5-6класи» для закладі взагальної середньої освіти (автори БурдаМ.І., ВасильєваД.В.) («Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти інауки України від12.07.2021№ 795))
Перегляд файлу

Вступна частина

Модифікована навчальна програми з математики   для  6 класу  складена на основі  модельної навчальної програми «Математика» для 5-6 спеціальних закладів загальної середньої освіти  для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку (авт. Прохоренко Л. І., Тороп К. С., Біневич І. В.) («Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 26.04.2022 № 383))  та  модельної навчальної програми «Математика.5-6класи» для закладівзагальної середньої освіти (автори БурдаМ.І., ВасильєваД.В.) («Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти інауки України від12.07.2021№ 795))та  спрямована  на  реалізацію  вимог  до  обов’язкових результатів  навчання,  визначених  Державним  стандартом  для  математичної освітньої галузі.             

 

Пропонований зміст

Очікувані результати навчання

Види навчальної

діяльності

Спрямованість

корекційно-

розвиткової роботи

 

Актуалізація досвіду і опорних знань за 5 клас

 

 

 

 

Числа. Прості і складені. Ознаки подільності на 2, 3,5,

9, 10.

 

Геометричні фігури і величини. Визначення площ та об’ємів.

 

Звичайні дроби.

Десяткові дроби.

Відсоткові розрахунки.

 

Опрацювання статистичної інформації (систематизація та опрацювання даних).

Учень/учениця:

Розпізнає на роздаткових картках натуральні числа і число нуль;

розрізняє на схемі за зразком  пряму, промінь, координатний промінь

читаєтазаписує, користуючись опорною схемою,натуральні числа в межах 1000;

визначає за зразком класи та розряди натурального числа;

подає за зразком з допомогою вчителя натуральні числа у вигляді сумирозрядних доданків;

знаходить на малюнках з допомогою вчителя: відрізок даної довжини

порівнює з допомогою вчителя натуральні числа за схемою з різною і однаковою кількістю цифр;

орієнтується з допомогою вчителя в одиницях вимірювання довжини відрізка

 знаходить з допомогою вчителя значення величин за показаннями шкал різних вимірювальних приладів (термометра, спідометра в автомобілі)

розрізняє з допомогою вчителя і  користуючись опорною схемою,дільники і кратні натурального числа;

парні і непарні числа; числа, які кратні 3, 5, 2, 9, 10;

використовує  з допомогою вчителя і  користуючись опорною схемою,ознаки подільності для розв’язування простих задач, зокрема задач на реальні ситуації;

розрізняє з допомогою і користуючись картками – підказками прості і складені числа

Читає і будує за допомогою вчителя лінійні і стовпчасті діаграми

Повторення термінології.

Короткі усні та письмові

відповіді на запитання.

Усний рахунок.

Дидактичні ігри.

Робота з проблемними

ситуаціями, які

передбачають визначення

невідомого доданка,

зменшуваного, від’ємника.

Узагальнення і

систематизація знань про

арифметичні дії.

Розвивати вміння аналізувати навчальний матеріал, порівнювати, узагальнювати.

Розвивати вміння планувати та контролювати власні дії.

Розвивати вміння аналізувати навчальний матеріал, порівнювати, знаходити причинно-наслідкові зв’язки, доводити, діяти за аналогією.

Розвивати вміння працювати за зразком і вказівками вчителя.

Розвивати вміння контролювати проміжні та кінцеві результати.

 

Цілі числа

Цілі числа. Додатні і від’ємні числа.

Координатна пряма.

 

Протилежні числа. Модуль числа.

 

Координатна площина.

 

Порівняння цілих чисел. Арифметичні дії з цілими числами.

Властивості додавання і множення цілих чисел.

 

Перетворення простіших числових виразів.

 

Розв’язування текстових задач.

Учень/учениця:

Розрізняє додатні та від’ємні числа за їх істотними ознаками;

розміщує за допомогою вчителя на прямій додатні та від’ємні числа відносно числа 0;

знає, що будь-яке натуральне число є додатним;

розуміє, що число нуль не є ані додатним, ані від’ємним;

застосовує за допомогою вчителя  додатні та від’ємні числа для опису життєвих ситуацій;

будує координатну пряму; координатну площину;

за допомогою вчителя знаходить і записує  координати точок на координатній площині та координатній прямійі виконувати обернену задачу;

знає означення модуля числа;

знаходить модуль числа;

розрізняє цілі числа й раціональні числа;

розуміє, що означає порівняти два раціональні числа;

пояснює, як порівняти два раціональні числа за допомогою координатної прямої;

порівнює за допомого вчителя  раціональні числа за допомогою координатної прямої;

застосовує для обчислень правила додавання, віднімання, множення і ділення чисел;

знає переставний і сполучний закони додавання;

застосовує вивчене до розв’язування задач;

використовує координатну пряму для додавання і віднімання раціональних чисел;

пояснює властивості множення раціональних чисел на 0, 1, –1;

пояснює властивості ділення раціональних чисел, коли одним із компонентів дії є число 0, 1, –1.

Вивчення термінології.Бесіда.

Математичний диктант.Усний рахунок.Дидактичні ігри.

Робота з таблицями і схемами.

Усне опитування. Взаємоопитування. Робота в групах для

розв’язування сюжетних текстових задач на порівняння звичайних дробів та мішаних чисел; одержання дробу; пояснення суті знаменника і

чисельника. Самостійне виконання домашнього завдання.

Розвиток уміння володіти математичною

термінологією, ефективно використовувати її.Розвиток умінь працювати за зразком, таблицями, з коментуванням власних дій.

Розвивати вміння орієнтуватися вспособах виконання навчальних завдань. Розвиток моторикита мовлення. Розвиток уміння використовувати математичні методи в життєвих ситуаціях.

Звичайні дроби

Дільник. Спільний дільник двох чисел. Найбільший спільний дільник.

 

Кратне. Спільне кратне двох чисел. Найменше спільне кратне.

 

Звичайні дроби.

 

Найменший спільний знаменник. Зведення дробів до спільного знаменника.

 

Порівняння дробів.

 

Арифметичні дії зі звичайними дробами.

 

Знаходження дробу від числа і числа за його

дробом.

 

Перетворення звичайних  дробів у десяткові.

 

Нескінченні періодичні

десяткові дроби. Десяткові наближення звичайного

дробу

 

Запис дробів виду 1 у вигляді

а

степеня з від’ємним

показником.

 

Розв’язування текстових задач (зокрема на рух, спільну роботу, відсотки, комбінаторні тощо).

Учень/учениця:

володіє з допомогою вчителя і опорних схем алгоритмом розкладання чисел на прості

множники, знаходження НСД і НСК чисел в межах 100.

використовує  з допомогою вчителя і  користуючись опорною схемою основну властивість дробу для виконання вправ на скорочення дробів і зведення до спільного знаменника;

пояснює, що таке найменший спільний знаменник дробів;

володіє за допомогою карток підказок алгоритмом зведен-

ня дробів до спільного зна- менника;

розуміє на картці-підказці правило порівняння звичайних дробів;

з допомогою вчителя застосовує правило порів-

няння звичайних дробів

застосовує, користуючись опорними схемами зведення дробів до спільного знаменника для порівняння дробів;

користуючись схемами-підказками, розуміє правила додавання, віднімання, множення і ділення звичайних дробів;

застосовує із допомогою вчителя арифметичні дії зі звичайними дробами під час розв’язування задач та вправ;

з допомогою вчителя  перетворює звичайний дріб у десятковий та

розрізняє скінченні десяткові і нескінченні періодичні десяткові дроби;

читає та записує нескінченні періодичні десяткові дроби;

з допомогою вчителя знаходить період нескінченного періодичного десяткового дробу

Вивчення термінології. Бесіда.

Математичний диктант. Усний рахунок. Дидактичні ігри.

Робота з таблицями і схемами.

Усне опитування. Взаємоопитування. Робота в групах для

розв’язування сюжетних текстових задач. Самостійне виконання домашнього завдання.

Розвиток уміння володіти математичною

термінологією, ефективно використовувати її. Розвиток умінь працювати за зразком, таблицями, з коментуванням власних дій.

Розвивати вміння орієнтуватися вспособах виконання навчальних завдань. Розвиток моторикита мовлення.Розвиток уміння

використовувати математичні методи в життєвих ситуаціях.

Створення моделей до задач та життєвих ситуацій. Робота над проєктами у групах.

Розв’язування цікавих задач

Актуалізація досвіду і опорних знань

Цілі і дробові числа.

 

Зведення дробів до спільного знаменника.

 

Задачі на дроби.

 

Округлення даних в математиці та життєвих ситуаціях.

Учень/учениця за допомогою вчителя та користуючись опорною схемою вміє знаходити спільні дільники і спільні кратні двох чисел; виконувати арифметичні дії з звичайними дробами; розв’язувати задачі на дріб від числа і числа за значенням його дробу; перетворювати звичайний дріб у десятковий і навпаки; розв’язувати задачі, де деякі дані                              задані неявно;

 

 

Повторення термінології.

Короткі усні та письмові

відповіді на запитання.

Усний рахунок.

Дидактичні ігри.

Робота з картками.

Групове обговорення

проблемних ситуацій.

Виконання інтерактивних

вправ.

Робота з проблемними

ситуаціями, які

передбачають дії з дробами.

Інтерактивні форми роботи.

Використання ІКТ.

Узагальнення і

систематизація знань про

арифметичні дії з дробами.

Практична робота.

Самостійна робота в зошиті

Самостійне виконання домашнього завдання.

Розвивати вміння аналізувати навчальний матеріал, порівнювати, узагальнювати.

    Розвивати вміння планувати та контролювати власні дії.

Розвивати вміння аналізувати навчальний матеріал, порівнювати, знаходити причинно-наслідкові зв’язки, доводити, діяти за аналогією.

     Розвивати вміння працювати за зразком і вказівками вчителя.

     Розвивати вміння контролювати проміжні та кінцеві результати.

 

Відношення і пропорції

Відношення.

 

Ймовірність випадкової події.

 

Пропорція. Основна властивість пропорції.

Пряма та обернена пропорційна залежність.

Залежні величини.

Приклади графіків

залежностей між величинами (на множині цілих чисел).

Задачі на пропорційний поділ.

Масштаб.

Відсоткове відношення двох чисел. Відсоткові розрахунки.

Розв’язування текстових задач.

 

 

Учень/учениця:

розуміє, що таке відношення, що показує відношення двох чисел;

наводить приклади величин, які є відношенням двох інших величин; користується розумінням сутності поняття масштабу для розв’язування задач

практичного змісту;

розуміє, що таке пропорція; розрізняє крайні та середні члени пропорції; застосовує поняття пропорції та її основну властивість для розв’язуваннязадач

практичного змісту

розуміє, що таке відсоткове відношення; що показує відсоткове відношення двох чисел;

наводить приклади зв’язків між величинами, прямо і обернено пропорційних величин;

розуміє, як ділити величину на пропорційні частини;

використовує зв’язки між відповідними значеннями прямо пропорційних і обернено пропорційних величин для розв’язування задач

практичного змісту.

За допомогою вчителя розв’язує вправи, що передбачають:

знаходження відношення чисел і величин;

використання масштабу;

знаходження невідомого члена                   пропорції;

поділ.

Вивчення термінології. Бесіда.

Фронтальна робота. Усний рахунок. Дидактичні ігри.

Індивідуальна робота.

Розв’язання задач

практичного спрямування.

Самостійне виконання

домашнього завдання

Розвивати вміння орієнтуватися в способах виконання навчального завдання: вміння аналізувати, планувати і контролювати власні дії. Розвивати вміння працювати за зразком, таблицями, з коментуванням практичних дій.

Розвивати вміння орієнтуватися в способах виконання учбових завдань.

Розвивати вміння запам’ятовувати.

Розвивати мовлення

 

Геометричні фігури

Коло. Довжина кола.

Круг. Площа круга.

Круговий сектор.

Діаграми. Кругові діаграми.

Циліндр, конус, куля,

сфера.

Розгортка циліндра і

конуса.

Об’єм кулі.

Розв’язування текстових

задач

Розпізнає у просторі та співвідносить з

об’єктами навколишньої дійсності:

коло, круг, циліндр, конус, кулю.

Має уявлення про:

 ціліндр, конус, кулю;

круговий сектор;

розгортку поверхні циліндра;

об’єм кулі.

Розрізняє:

плоскі і об’ємні геометричні фігури; коло і круг;  радіус та діаметр;циліндр і конус.

Розуміє, що таке:

центр, радіус, діаметр, хорда кола (круга);

довжина кола;

площа круга

Будує:

 коло і круг за допомогою циркуля;

 кругові діаграми.

За допомогою вчителя розв’язує вправи, що передбачають:

знаходження довжини кола і площі круга; знаходження об’єму кулі; читання та побудови кругових

діаграм.

Вивчення термінології, потрібної для роботи зтемою

Побудова кола, кгура за допомогою циркуля. Розпізнавання на рисунках циліндра, конуса, кулю.

Використання інформаційно-

комунікаційних технологій

для моделювання геометричних фігур із заданими властивостями. Конструювання геометричних фігур. Інтерактивні форми роботи. Практична робота на вимірювання та побудову.

Розвиток уміння володіти математичною термінологією, ефективно використовувати її. Розвиток уміння використовувати тематичні методи в життєвих ситуаціях.

Розвиток уміння співпрацювати в

команді для розв’язання проблеми. Розвиток просторових уявлень, просторової орієнтації. Розвиток уміння застосовувати

логічні способи мислення під час розв’язання пізнавальних і

практичних задач, пов’язаних зреальними об’єктами.

Раціональні числа та дії з ними

Раціональні числа.

Порівняння раціональних

чисел.

Арифметичні дії з

раціональними числами.

Властивості додавання і

множення раціональних

чисел.

Залежні величини.

Приклади графіків

залежностей між

величинами.

Наводить приклади:

додатних та від’ємних чисел;

протилежних чисел;

раціональних чисел.

Розуміє, що таке:

модуль числа;

протилежні числа;

раціональні числа.

Будує за допомогою вчителя: графіки залежностей між величинами по точках.

З допомогою вчителя і користуючись опорною схемою розв’язує вправи, що передбачають:

знаходження модуля раціонального

числа;

порівняння раціональних чисел; додавання, віднімання, множення і

ділення раціональних чисел;

обчислення значень числових

виразів, що містять додатні й

від’ємні числа.

Вивчення термінології.Бесіда.

Математичний диктант.Усний рахунок. Дидактичні ігри.

Робота з таблицями і схемами.

Усне опитування. Взаємоопитування. Робота в групах для

розв’язування сюжетних текстових задач напорівняння звичайних дробів та мішаних чисел; одержання дробу; пояснення суті знаменника і

чисельника. Самостійне виконання домашнього завдання.

Розвиток уміння володітиматематичною

термінологією, ефективновикористовувати її.Розвиток умінь працювати за зразком, таблицями, з коментуваннямвласних дій. Розвивати вміння орієнтуватися вспособах виконання навчальних завдань. Розвиток моторикита мовлення. Розвиток уміння використовувати математичні методи в життєвихситуаціях.

Вирази, рівняння

Числові вирази.

Стандартний вигляд числа.

Буквені вирази.

Розкриття дужок. Подібні

доданки та їх зведення.

Рівняння. Основні

властивості рівнянь.

Розв’язування задач за

допомогою рівнянь.

Має уявлення що таке: стандартний  вигляд числа.

Розуміє, що таке:

 коефіцієнт; подібні доданки.

Вміє за допомогою карток підказок: розкривати дужки;

зводити подібні доданки;

розв’язувати рівняння з однією

змінною; складати рівняння як модель прикладної задачі;

записувати число у стандартному

вигляді.

Розв’язує з допомогою вчителя і  користуючись опорною схемою:

 рівняння з використанням правил, що ґрунтуються на основних властивостях рівняння; текстові задачі за допомогою рівнянь.

Вивчння термінології.

Короткі усні та письмові

відповіді на запитання.

Усний рахунок.

Робота з картками.

Групове обговорення

проблемних ситуацій.

Виконання інтерактивних

вправ.

Інтерактивні форми роботи.

Використання ІКТ.

Самостійна робота в зошиті

Самостійне виконання

домашнього завдання.

Розвивати елементи логічного мислення.

Розвивати вміння працювати за зразком, вказівками вчителя, таблицями.

Розвивати вміння самостійно застосовувати правило.

Розвивати вміння самостійно виконувати учбові завдання.

Вміння аналізувати, планувати, контролювати власну діяльність.

Збагачувати словник.

 

Створення моделей до задач та життєвих ситуацій. Робота над проєктами у групах.

Розв’язування цікавих задач

Розв’язування текстових

математичних задач.

Прості текстові

арифметичні задачі на

зменшення та збільшення на кілька дсятків.

Здачі на дві дії. Складені

Умієза допомогою вчителя

розв’язувати нескладні текстові

математичні задачі, що вимагають

використання залежностей між

величинами (ціна, кількість і вартість

тощо); розв’язувати арифметичні задачі на знаходження добутку і частки, збільшення числа в декілька разів, зменшення числа в декілька разів;складати короткий запис умови,

пояснювати розв’язання, записувати

арифметичну дію, відповідь задачі;

розв'язувати сюжетні задачі з реальнимиданими щодо: використання природних

ресурсів, їх збереження та

примноження; даних про безпеку і

охорону здоров'я; безпеки руху;

розрахунку сімейного бюджету,

можливості здійснення масштабних

покупок; розрахунків, пов'язаних із

календарем і годинником тощо.

Виконання вправ та розв’язування задач, передбачених очікуваними

результатами навчання.

Робота з картками.

Виконання інтерактивних

вправ.

Розвиток вміння орієнтуватися в

способах виконання навчальних завдань.

Поповнення словникового запасу

Математичними термінами.Розвиток уміння використовувати математичні методи в життєвихситуаціях. Розвивати вміння працювати за зразком, вказівками

вчителя, таблицями. Розвивати вміння

самостійно виконувати навчальні завдання. Розвивати просторові уявлення.

Повторення

 

Життєва компетентність

 

Учень/учениця:

- здатний (-а) вирішувати життєві завдання;

- здатний (-а) використовувати й інтегрувати особистий досвід (зокрема знання, уміння і навички) для вирішення

життєвих завдань;

- здатний (-а) до соціальної взаємодії, соціальної активності та мобільності, набуття й виконання пов’язаних з ними

соціальних ролей;

- здатний (-а) спілкуватися рідною мовою, мають уміння й навички, пов’язані з застосуванням засобів комунікації;

- спроможний (-а) шукати, опрацьовувати, використовувати й зберігати різноманітну інформацію;

- має уявлення про те, як можна одержувати інформацію з різних джерел, у тому числі з Інтернету;

- має навички щодо організації дозвілля;

- виконує заходи особистої гігієни;

- підтримує активний руховий режим;

- має уявлення про раціональне харчування, опір шкідливим звичкам та соціальним явищам;

- вміє діяти, співчувати, розуміти свою причетність до того, що відбувається навколо співрозмовників, у відомих

ситуаціях розуміє інших;

- має досвід спілкування та взаємодії, досвід емоційно-ціннісного ставлення до оточуючого світу та до себе;

- усвідомлює власний внесок у спільну роботу;

- має уявлення як використовувати знання, отримані на інших уроках у нестандартних ситуаціях;

- може працювати в команді та ін.

Прикінцева частина

Контроль і оцінювання навчальних досягнень здійснюється систематично

в індивідуальній формі, фронтально шляхом усного та письмового опитування.

Оцінювання має бути орієнтованим на:

- очікувані результати навчання на відповідному етапі освітнього процесу;

- ключові компетентності, а саме: вільне володіння державною мовою,математичну компетентність, компетентності у   

галузі природничих наук, техніки і технологій, інноваційність, екологічну компетентність, інформаційно- 

комунікаційну компетентність, навчання впродовж життя, громадянські та соціальні компетентності, культурну

компетентність, підприємливість і фінансову грамотність;

- наскрізні вміння, а саме: читати з розумінням, висловлювати власну думку, критично і системно мислити, логічно

обґрунтовувати позицію, діяти творчо, виявляти ініціативу, конструктивно керувати емоціями,

оцінювати ризики, приймати рішення, вирішувати проблеми, співпрацювати з іншими.

Використані джерела

  1. https://drive.google.com/file/d/1-_5YSGA 120JWNL-4qJdQhliltEam5j7h/view

2. https://drive.google.com/file/d/1S4jzFaQHrRiO6fc8z-0BGUyVP6ds1hwK/view

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Планування
Інкл
Додано
24 вересня 2023
Переглядів
2094
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку