КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
з математики
Інклюзивна форма навчання
(5 год на тиждень, І семестр – 86 год, ІІ семестр – 90 год)
до підручника «Математика. 5 клас» (автори А. Мерзляк, В.Полонський, М. Якір, «Гімназія», 2022) відповідно до модельної програми
«Математика. 5-6 класи»
для закладів загальної середньої освіти
(автори Мерзляк А.Г., Номіровський Д.А., Пихтар М.П.,
Рубльов Б.В., Семенов В.В., Якір М.С.)
|
Вилучені теми
|
Модифіковані (замінені)
№ |
Дата |
Тема уроку |
Примітка |
||||
I СЕМЕСТР |
|||||||
Тема 1. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ ЗА КУРС ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ (6 год ) |
|||||||
Очікувальні результати навчання здобувачів освіти: відтворює послідовність чисел у межах 100; читає і записує числа та дроби; порівнює числа та дроби з однаковими знаменниками; володіє навичками письмового додавання, віднімання у межах 100, множення та ділення чисел у межах 10; розуміє спосіб одержання дробу, суть чисельника і знаменника дробу; застосовує правила знаходження дробу від числа та числа за значенням його дробу; правила порядку виконання дій під час обчислень значень виразів без дужок та з дужками; знає одиниці вимірювання довжини, маси, місткості, часу та співвідношення між ними; вимірює і порівнює величини довжину, масу, місткість, визначає час за годинником; перетворює величини, подані в двох одиницях найменувань, в одну, і навпаки; виконує арифметичні дії з іменованими числами; записує математичні вирази і твердження, подані в текстовій формі, з використанням математичних символів; знаходить значення числового виразу та буквеного виразу із заданим значенням букви; розв’язує рівняння з одним невідомим на основі правил знаходження невідомого компоненту арифметичної дії; перевіряє, що одержане значення невідомого є розв’язком рівняння; розпізнає і класифікує геометричні фігури за істотними ознаками; називає істотні ознаки прямокутника (квадрата); будує прямокутник (квадрат); коло, круг за заданим значенням радіуса або діаметра; знаходить периметр многокутника та площу прямокутника (квадрата) в навчальних і практичних ситуаціях. Види навчальної діяльності учнів: Повторення термінології. Короткі усні та письмові відповіді на запитання. Дидактичні ігри. Робота з підручником. Практична робота. Самостійна робота в зошиті. Усний рахунок. Робота в парах. Групова робота. Індивідуальна робота. Використання ІКТ. Використання Нуміконів.
|
|||||||
|
|
Числа, дії з числами. Раціональні обчислення. Робота з даними. Додавання та віднімання круглих десятків і одноцифрових чисел. |
|
||||
|
|
Вирази, рівності, нерівності, рівняння. Додавання та віднімання одноцифрових чисел |
|
||||
|
|
Геометричні фігури та величини (довжина, площа, об’єм, маса, вартість, час) |
|
||||
|
|
Математичні задачі і дослідження. Віднімання від двоцифрового числа всіх десятків, одиниць. |
|
||||
|
|
Контрольна (діагностична) робота № 1 |
|
||||
|
|
Аналіз контрольної роботи. Практичне застосування знань, навичок, умінь |
|
||||
Тема 2. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ З НИМИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ (73 год ) |
|||||||
Очікувальні результати навчання здобувачів освіти: наводить приклади: натуральних чисел; шкал; числових і буквених виразів, формул; рівнянь; знаходить на малюнках: відрізок даної довжини та кут даної градусної міри; геометричні фігури, вказані у змісті; розрізняє: цифри і числа; читає і записує: натуральні числа в межах трильйона(100); числові нерівності; використовує: властивості арифметичних дій з натуральними числами; записує і пояснює формули: периметра вказаних у змісті геометричних фігур; площі прямокутника, квадрата; пояснює, що таке: натуральне число; значення виразу; степінь натурального числа, квадрат і куб натурального числа; відрізок, пряма; промінь; координатний промінь; шкала; кут; трикутник; квадрат; прямокутник; рівні фігури; розв’язати рівняння; пояснює правила: додавання, віднімання, множення, ділення, порівняння; виконання ділення з остачею, округлення натуральних чисел; знає одиниці вимірювання довжини відрізка та співвідношення між ними; знає одиницю вимірювання величини кута; класифікує: кути за їхньою градусною мірою; трикутники за видами їхніх кутів та довжиною сторін; зображує: відрізок даної довжини та кут даної градусної міри; вказані у змісті геометричні фігури за допомогою лінійки, косинця, транспортира; координатний промінь, натуральні числа на координатному промені; знає одиниці вимірювання площі; розуміє та записує співвідношення між одиницями вимірювання площі; вимірює та обчислює: довжину відрізка; градусну міру кута; периметр трикутника і прямокутника; застосовує прийоми раціональних обчислень; розв’язує вправи, що передбачають: запис числа у вигляді суми розрядних доданків; порівняння виконання чотирьох арифметичних дій з натуральними числами; піднесення натурального числа до квадрата та куба; ділення з остачею; обчислення значень числових і буквених виразів, периметра і площі прямокутника і квадрата; розв’язує вправи, що передбачають: аналіз лінійних та стовпчастих діаграм; розв’язує: рівняння на основі залежностей між компонентами та результатом арифметичних дій; найпростіші в межах 10 розв’язує: текстові задачі на рух, роботу та пов’язані з купівлею - продажем арифметичним способом; знаходить на малюнках: стовпчасті діаграми; розв’язує сюжетні задачі з реальними даними щодо: використання природних ресурсів рідного краю; знаходження периметрів та площ земельних ділянок, підлоги класної кімнати, розрахунків, пов’язаних із календарем і годинником обирає числові дані, необхідні і достатні для відповіді на запитання задачі; створює допоміжну модель задачі різними способами. Види навчальної діяльності учнів: Короткі усні/письмові відповіді на запитання. Усний рахунок. Дидактичні ігри. Виконання вправ та розв’язування задач, передбачених очікуваним результатами навчання, самостійних і тематичних контрольних робіт, інших видів робіт для діагностики, контролю знань та оцінювання результатів навчання. Робота з підручником. Групове обговорення проблемних ситуацій. Виконання інтерактивних вправ. Практична робота на вимірювання та побудову. Групові та індивідуальні консультації. Завдання взаємного оцінювання знань. Пошук інформації в друковани джерелах та інтернеті.
|
|||||||
Тема 2.1. Натуральні числа (17 год) |
|||||||
|
|
Натуральні числа. Ряд натуральних чисел |
|
||||
|
|
Цифри. Десятковий запис натуральних чисел. |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач |
|
||||
|
|
Відрізок. Довжина відрізка. Рівні відрізки. Відстань між точками |
|
||||
|
|
Формування вмінь і навичок |
|
||||
|
|
Ламана, довжина ламаної |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач |
|
||||
|
|
Площина. Пряма. Промінь |
|
||||
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
||||
|
|
Шкала. Координатний промінь |
|
||||
|
|
Формування вмінь і навичок |
|
||||
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
||||
|
|
Порівняння натуральних чисел |
|
||||
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
||||
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
||||
|
|
Контрольна (діагностична) робота № 2 |
|
||||
|
|
Аналіз контрольної роботи. Корекція знань, навичок, умінь |
|
||||
Тема 2.2. Додавання і віднімання натуральних чисел (10 год) |
|||||||
|
|
Додавання натуральних двоцифрових чисел. Властивості додавання |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач |
|
||||
|
|
Віднімання натуральних двоцифрових чисел. Властивості віднімання натуральних чисел |
|
||||
|
|
Правила віднімання натуральних двоцифрових чисел. Розв’язування вправ і задач |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач. Самостійна робота |
|
||||
|
|
Числові і буквені вирази. Формули |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач |
|
||||
|
|
Контрольна (діагностична) робота № 3 |
|
||||
|
|
Аналіз контрольної роботи. Корекція знань, навичок, умінь |
|
||||
Тема 2.3. Рівняння. Геометричні фігури та величини (17 год) |
|||||||
|
|
Рівняння найпростіші в межах 10 |
|
||||
|
|
Розв’язування рівнянь найпростіших в межах 10 |
|
||||
|
|
Розв’язування рівнянь найпростіших в межах 10 Самостійна робота |
|
||||
|
|
Кут. Позначення кутів. Рівні кути. Бісектриса кута |
|
||||
|
|
Види кутів. Вимірювання кутів. Властивість величини кута |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач |
|
||||
|
|
Побудова розпізнавання кута заданої градусної міри. Формування вмінь і навичок |
|
||||
|
|
Многокутники. Рівні фігури |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач |
|
||||
|
|
Трикутник та його види. Класифікація трикутників за видом їхніх кутів; залежно від кількості рівних сторів |
|
||||
|
|
Рівні трикутники. Периметр трикутника. Розв’язування задач і вправ |
|
||||
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
||||
|
|
Прямокутник, квадрат та їх периметри |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач |
|
||||
|
|
Контрольна (діагностична) робота № 4 |
|
||||
|
|
Аналіз контрольної роботи. Практичне застосування знань, навичок, умінь |
|
||||
Тема 2.4. Множення і ділення натуральних чисел (15 год) |
|||||||
|
|
Множення натуральних одноцифрових чисел . Переставна властивість множення |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач |
|
||||
|
|
Сполучна і розподільна властивості множення |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач. Самостійна робота |
|
||||
|
|
Ділення натуральних одноцифрових чисел |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач на всі дії з натуральними числами. Текстові задачі |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач |
|
||||
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
||||
|
|
Ділення з остачею. Розв’язування вправ. |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач |
|
||||
|
|
Контрольна (діагностична) робота № 5 (усно) |
|
||||
|
|
Аналіз контрольної роботи. Практичне застосування знань, навичок, умінь |
|
||||
Тема 2.5. Площа прямокутника. Прямокутний паралелепіпед (14 год) |
|||||||
|
|
Степінь натурального числа з натуральним показником Розв’язування вправ |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ |
|
||||
|
|
Площа. Площа прямокутника. Площа квадрата. Розв’язування вправ |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|
||||
|
|
Прямокутний паралелепіпед. Куб. Піраміда. Розгортка прямокутного паралелепіпеда та піраміди. Розв’язування вправ |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач |
|
||||
|
|
Об’єм прямокутного паралелепіпеда і куба. Розв’язування вправ |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач. Самостійна робота |
|
||||
|
|
Комбінаторні задачі. Розв’язування вправ |
|
||||
|
|
Комбінаторні задачі. Розв’язування вправ |
|
||||
|
|
Розв’язування задач |
|
||||
|
|
Контрольна (діагностична) робота № 6 (усно) |
|
||||
|
|
Аналіз контрольної роботи. Корекція знань, навичок, умінь |
|
||||
Тема 3. Дробові числа і дії з ними (54 години) |
|||||||
Очікувальні результати навчання здобувачів освіти: розуміє, як утворюються звичайні дроби; пояснює, що таке чисельник і знаменник дробу; користується розумінням сутності понять чисельника та знаменника дробу для знаходження частини від числа та числа за величиною його частини; розрізняє правильні і неправильні дроби; встановлює зв’язок між звичайними дробами і діленням натуральних чисел; розуміє сутність поняття мішаного числа — пояснює, яке число є мішаним, що яв ляє собою ціла та дробова частина мішаного числа; перетворює мішане число в неправильний дріб та не правильний дріб у мішане число або натуральне число; порівнює звичайні дроби з однаковими знаменниками; застосовує поняття правильного і неправильного дробу для порівняння дробів; виконує додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками; застосовує прийоми раціональних обчислень при додаванні і відніманні дробів з однаковими знаменни ками; розуміє, як утворюються десяткові дроби; читає та записує десяткові дроби; визначає розряди десятко вого дробу (до сотих); володіє прийомами порів няння десяткових дробів (до сотих); розуміє сутність поняття округлення чисел та важли вість його практичного застосування — пояснює про цес округлення чисел; володіє прийомами округлення натуральних чисел та десяткових дробів(до сотих); уміє робити оцінки й прикидки результатів у задачах практичного змісту; володіє навичкою усного та письмового виконання арифметичних дій з десятковими дробами(до сотих); використовує властивості арифметичних дій з десятковими дробами(до сотих), зокрема для усного обчислення зручним способом; застосовує арифметичні дії з десятковими дробами (до сотих) під час розв’язування задач та вправ; описує проблемні життєві ситуації, які ґрунтуються на конкретних даних; планує розв’язування за дачі; створює математичну мо дель задачі; досліджує різні шляхи роз в’язання проблемної ситуа ції, спираючись на наявні дані; обирає раціональний шлях розв’язання проблемних си туацій з огляду на наявні дані; перевіряє правильність розв’язання задач; розв’язує сюжетні задачі з реальними даними щодо використання природних ресурсів рідного краю, безпеки руху; знаходження периметрів та площ земельних ділянок, підлоги приміщень, об’єму об’єктів, що мають форму прямокутного паралелепіпеда; розрахунку сімейного бюджету та комунальних платежів, можливо сті здійснення покупок; роз рахунків, пов’язаних із календарем і годинником; обліку ресурсів, потрібних для вирішення побутово- господарчих задач, у тому числі з використанням при кидок |
|||||||
Тема 3.1. Звичайні дроби (17 годин) |
|||||||
|
|
Уявлення про звичайні дроби |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач |
|
||||
|
|
Правильні і неправильні дроби. Порівняння звичайних дробів |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач |
|
||||
|
|
ІІ семестр |
|
||||
|
|
Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач. Самостійна робота |
|
||||
|
|
Звичайні дроби і ділення натуральних чисел |
|
||||
|
|
Мішані числа. Перетворення неправильного дробу в мішане або натуральне число. Поняття про мішані числа |
|
||||
|
|
Перетворення мішаного числа у неправильний дріб. Поняття про мішані числа |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ |
|
||||
|
|
Контрольна (діагностична) робота № 7 (усно) |
|
||||
|
|
Аналіз контрольної роботи. Корекція знань, навичок, умінь |
|
||||
Тема 3.2. Десяткові дроби. Додавання і віднімання десяткових дробів (15 годин) |
|||||||
|
|
Уявлення про десятковий дріб. Запис десяткових дробів |
|
||||
|
|
Формування навичок і вмінь |
|
||||
|
|
Порівняння десяткових дробів |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач. Самостійна робота |
|
||||
|
|
Округлення чисел. Правила округлення десяткових дробів (до сотих) та натуральних чисел |
|
||||
|
|
Округлення чисел як оціночна модель реальних ситуацій. Правила округлення десяткових дробів до сотих |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|
||||
|
|
Додавання і віднімання десяткових дробів (в межах десятих) |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач. Самостійна робота |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач |
|
||||
|
|
Контрольна (діагностична) робота № 8 (усно) |
|
||||
|
|
Аналіз контрольної роботи. Корекція знань, навичок, умінь |
|
||||
Тема 3.3. Множення і ділення десяткових дробів (22 години) |
|||||||
|
|
Множення десяткових дробів (в межах десятих на натуральне число) |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ |
|
||||
|
|
Окремі випадки множення десяткових дробів. Множення десяткових дробів (в межах десятих) на натуральне число |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач на множення десяткових дробів (в межах десятих на натуральне число) |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач. Самостійна робота |
|
||||
|
|
Ділення десяткових дробів (в межах десятих) на натуральне число |
|
||||
|
|
Ділення на десятковий дріб. Ділення десяткових дробів (в межах десятих) на натуральне число |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач. Самостійна робота |
|
||||
|
|
Розв’язування задач на знаходження дробу від числа. Поняття про звичайний дріб |
|
||||
|
|
Розв’язування задач на знаходження числа за його дробом. Поняття про звичайний дріб |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач на всі дії з десятковими дробами (в межах десятих) |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач на всі дії з десятковими дробами (в межах десятих) |
|
||||
|
|
Розв’язування текстових задач |
|
||||
|
|
Розв’язування сюжетних задач з реальними даними |
|
||||
|
|
Розв’язування задач |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач. Самостійна робота |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач |
|
||||
|
|
Контрольна (діагностична) робота № 9 (усно) |
|
||||
|
|
Аналіз контрольної роботи. Корекція знань, навичок, умінь |
|
||||
Тема 4. Застосування математики (15 годин) |
|||||||
Очікувальні результати навчання здобувачів освіти: розуміє, що таке середнє арифметичне і середнє зна чення величини; застосовує поняття середнього значення величини для розв’язування практичних задач; розуміє сутність поняття відсотка як однієї сотої чис ла або величини; користується розумінням сутності поняття відсотка для знаходження відсотка від числа та числа за його відсотком. читає, аналізує, порівнює інформацію, подану в таб лицях і схемах; добирає дані, потрібні для розв’язання проблемних ситуацій; використовує досвід мате матичної діяльності в проблемних ситуаціях повсяк денного життя; |
|||||||
|
|
Середнє арифметичне. Середнє значення величини Поняття про середнє арифметичне. Поняття про середнє значення величини |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач. Самостійна робота |
|
||||
|
|
Відсотки. Знаходження відсотків від числа. Поняття відсотка |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач. Самостійна робота |
|
||||
|
|
Знаходження числа за його відсотками. Поняття відсотка |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач. Самостійна робота |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач |
|
||||
|
|
Контрольна (діагностична) робота № 10 (усно) |
|
||||
|
|
Аналіз контрольної роботи. Корекція знань, навичок, умінь |
|
||||
Тема 5. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ |
|||||||
Наводить приклади:
Розв’язує задачі, що передбачають:
Розв’язує завдання, що передбачають знаходження десяткового дробу від числа і числа за значенням його десяткового дробу. Конструює геометричні фігури. Складає найпростіші задачі геометричного змісту. Розв’язує рівняння найпростіші в межах 10. Розв’язує найпростіші задачі фінансового змісту. Розв’язує задачі, що передбачають знаходження середнього арифметичного , середнього значення величини. Виявляє ініціативу під час розв’язування вправ і задач. Обгрунтовує свій вибір щодо розв’язання завдань. Виокремлює в конкретній життєвій ситуації її окремі складники, які можуть бути розв’язані математичними моделями.
|
|||||||
|
|
Натуральні числа. Порівняння натуральних чисел. Округлення натуральних чисел |
|
||||
|
|
Арифметичні дії з натуральними числами та їх властивості Натуральні числа |
|
||||
|
|
Порядок виконання арифметичних дій у виразах. Арифметичні дії з натуральними числами |
|
||||
|
|
Ділення з остачею. Дії з натуральними числами |
|
||||
|
|
Квадрат і куб числа. Дії з натуральними числами |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач. Самостійна робота |
|
||||
|
|
Числові та буквені вирази. Формули |
|
||||
|
|
Рівняння найпростіші в межах 10 |
|
||||
|
|
Текстові задачі. Сюжетні задачі з історико-патріотичною складовою |
|
||||
|
|
Розв’язування текстових задач |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач. Самостійна робота |
|
||||
|
|
Відрізок, пряма, промінь. Координатний промінь. Шкала. |
|
||||
|
|
Кут, побудова та вимірювання кутів |
|
||||
|
|
Трикутник, види трикутників. Периметр трикутника |
|
||||
|
|
Прямокутник, квадрат. Площа та периметр квадрата і прямокутника |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач. Самостійна робота |
|
||||
|
|
Звичайні дроби. Поняття про дріб. Розв’язування вправ і задач. |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач |
|
||||
|
|
Десятковий дріб. Порівняння десяткових дробів. Округлення десяткових дробів. Поняття про дріб |
|
||||
|
|
Арифметичні дії з десятковими дробами. Поняття про дріб |
|
||||
|
|
Арифметичні дії з десятковими дробами та натуральними числами. Поняття про дріб |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач на знаходження середнього арифметичного , середнього значення величини. Поняття про середнє арифметичне, середнє значення величини |
|
||||
|
|
Розв’язування вправ і задач на відсотки. Поняття відсотка |
|
||||
|
|
Підсумкова контрольна робота (усно) |
|
||||
|
|
Аналіз підсумкової контрольної роботи. Практичне застосування знань, навичок, умінь |
|
||||
|
|
Узагальнення та систематизація знань, навичок і вмінь |
|
||||
|
|
Практичне застосування знань, навичок, умінь |
|
||||