BETT: Сім трендів сучасних технологій навчання Відомий експерт з розвитку творчого мислення й освіти Сер Кен Робінсон у своєму виступі зазначив «Існує чотири великі мети освіти: економічна, соціальна, культурна та особиста. Замість того, щоб визначати освіту як групу предметів, я вважаю за найкраще подумати про ті здібності, які потрібні для того, щоб прокласти власний шлях у світі зараз та підтримувати контакт зі світом тим шляхом, яким він розвивається»1. Світові технологічні лідери, а саме Google, Apple, Hitachi, Dell, Smart вкладають величезні кошти в освітянські проекти. Наприклад, Microsoft долучився до створення освітньої онлайн-платформи, яку планує запустити Міністерство освіти і науки України в рамках реформи української школи.
2. Новий тренд сучасної освіти — гейміфікація, навчання через ГРУ. Саме зараз видавництво «Ранок» у рамках попереднього договору з бельгійськими компаніями проводить адаптування програм ігрового заохочування учнів до виконання домашніх завдань.3. Навчання через віртуальну реальність (VR — virtual reality), тренд, який неможливо не помітити. З одного боку, неймовірні можливості для навчання, а з іншого, трошечки моторошно бачити людей з шоломами на голові, повністю занурених у цифровий світ.
4. Майже чверть виставкової площі було відведено під STEM-проекти (science, technology, engineering, mathematics) та робототехнику.5. Набуває популярності концепція BYOD (bring your own device — принеси свій пристрій). Це перехідна форма між стаціонарним робочим місцем і новим підходом до організації навчання з метою забезпечити учню максимальний комфорт і продуктивність, надавши йому можливість учитися там, тоді й таким чином, як йому зручніше. Рукавичка для віртуальної реальності, виготовлена власноруч вчителькою англійської мови
Менеджмент у європейських школах здійснюється виключно в електронному вигляді: домашні завдання, лекції та тести, аналітика, контроль успішності (в Україні – це шкільні підручники з інтернет-підтримкою)Це робиться з метою розвантажити вчителя та одночасно зацікавити учня самостійно здобувати знання. Але головне, що вражає у світовій освіті, навіть не технології, а свобода, яка панує у школах. Ніхто не має права втручатися в освітній процес, немає єдиного встановленого плану і звітності для всіх шкіл, кожен учитель сам вирішує, як навчати дітей.
“Перевернуте” навчання “Перевернуте” навчання – ключова тенденція освітніх технологій сучасності. 1999 року професор фізики Ерік Мазур розробив ефективний інструмент інтерактивного навчання студентів. Роздрукувавши свої лекції, він роздав їх студентам, запропонувавши ознайомитись з навчальним матеріалом самостійно. Авторами технології хіміка Аарона Самса і Джоната Бергаманна (США). 2007 року вони почали записувати відеоролики зі своїми лекціями та пропонувати їх на домашнє опрацювання учнями.
“Перевернуте” навчання “Перевернуте” навчання – це форма активного навчання, що дає змогу “перевернути” звичайний процес навчання. Удома – теорія. У класі – закріплення. Переваги: зручний час, місце іспосіб для опрацювання матеріалів;використання онлайн-ресурсів;відповідальність учнів за результати навчання;використання вивченного матеріалу.