Модуль з теми " Тіла обертання"

Про матеріал

На тему "Тіла обертання" розроблені: календарно-тематичне планування;критерії оцінювання навчальних досягнень учнів, поелементний аналіз навчальних досягнень учнів з теми та поелементний аналіз завдань тематичных контрольних робіт 1 – 4 відповідно до рівнів навчальних досягнень

Перегляд файлу

Білицька ЗОШ І-ІІІст. № 9

Добропільської міської ради

 

 

 

 

Модуль з теми

 

«Тіла обертання»

(геометрія, 11 клас)

 

 

 

 

вчитель :

Н.А.Фатькіна

 

 

 

 

 

 


Зміст модулю:

 

 

 

 

 

  1. Критерії оцінювання навчальних досягнень учня при вивченні

   теми «Тіла обертання».

  1. Календарно – тематичне планування з теми.
  2. Довідковий матеріал з теми.
  3. Поелементний аналіз навчальних досягнень учнів з теми та повторення з цієї теми
  4. Поелементний аналіз завдань 1-4 (ТКР № 3) відповідно до рівнів навчальних досягнень.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 11-го класу при вивченні теми

 

«Тіла обертання»

 

Рівні навчальних досягнень учнів

Бали

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів

І. Початковий

1

Учень(учениця) розпізнає тіла обертання. Заражує ескіз запропонованої фігури; знахадят на малюнку елементи тіл обертання; за допомогою вчителя виконує елементарні завдання.

2

Учень(учениця) вибирає одно крокові завдання на знаходження елементів тіл обертання. Впізнає радіус, висоту, твірну тіл обертання

3

Учень(учениця) обчислює площу, об’єм за допомогою вчителя(або опорного конспекту)розв’язує найпростіші завдання.

ІІ. Середній

4

Учень(учениця) формулює означення та основні властивості тіл обертання;називає формули площі та об’ємів тіл обертання Виконує за зразком завдання обов’язкового рівня.

5

Учень(учениця) дає та ілюструє прикладами з підручника чи конспекту означення та властивості тіл обертання Розв’язує завдання обов’язкового рівня з частковим поясненням.

6

Учень(учениця) дає та ілюструє власними прикладами означення тіл обертання. Самостійно розв’язує завдання обов’язкового рівня з достатнім поясненням, записує формули площі та об’єм. Розв’язує завдання обов’язкового рівня з частковим поясненням. 

ІІІ. Достатній

7

Учень(учениця) застосовує означення та властивості тіл обертання для визначення властивостей конкретного тіла. Зображує ескізи тіл обертання.  Розв’язує завдання у знайомих ситуаціях. Знає основні способи розв’язування завдань з застосуванням знань з планіметрі і.  Самостійно виправляє вказані помилки; розв’язує завдання, передбачені програмою, без достатніх пояснень.

8

Учень(учениця)  володіє темою та розв’язує завдання, передбачені програмою (розв’язання на знаходження елементів тіл їх площі та об’єм  та ін.) з частковими поясненнями, частково аргументує математичні міркування і розв’язування завдань.

9

Учень(учениця) вільно володіє поняттями тіл обертання та їх властивостями,способами розв’язування завдань на тіла обертання зазначеними програмою. Самостійно виконує завдання у знайомих ситуаціях з достатнім поясненням; виправляє допущені помилки; повністю аргументує обраний спосіб розв’язування; аналізує можливості різних шляхів під час розв’язування. Будує ескізи тіл обертання та їх елементів;будує перерізи.

ІV. Високий

10

Знання вміння й навички повністю відповідають вимогам програми. Учень(учениця) усвідомлює ці знання, вміє достатньо їх обґрунтовувати; під керівництвом вчителя знаходить додаткові джерела інформації та самостійно їх використовує; розв’язує завдання з повним поясненням та обґрунтуванням; застосовує різні методи при розв’язуванні завдань на тіла обертання  

11

Учень(учениця) вільно і правильно  висловлює міркування щодо тіл обертання та їх властивостей, розв’язування завдань, переконливо їх аргументує; самостійно знаходить джерела інформації та опрацьовує їх; використовує набуті знання та вміння в незнайомих ситуаціях; знає основні методи розв’язання завдань на полощи та просторі; визначає якісну характеристику любої формули й застосовує її; використовує властивості тіл обертання й вміє їх застосовувати з необхідним обґрунтуванням

12

Учень(учениця) виявляє варіативність мислення, шукає раціональність в виборі способу розв’язання завдань на тіла обертання; вміє узагальнювати і систематизувати знання з теми у вигляді опорного сигналу, таблиці чи моделі здобутих знань; здатний(а) до розв’язання нестандартних задач або застосовувати нестандартні прийоми у їх розв’язанні. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Календарно-тематичне планування з геометріі  в 11 класі  з теми

 Тіла обертання»

 

уроку

Тема уроку

Кількість годин

Дата

Підручник*

Дидактичні матеріали**

Циліндр. Конус. Сфера  (13 г.)

1

Поняття про тіло і поверхню обертання. Циліндр. Осьовий переріз циліндра. Переріз циліндра площиною,паралельною до основи.

1

 

§§ 181,182

КТР №3

В-1,№1;

2-3

Розв’язування задач. Самостійна робота.

 

2

 

 

В-2, №3; В-4, №№ 1.

4

Конус. Осьовий переріз конуса.

. Переріз конуса площиною,паралельною до основи.

1

 

§§ 184,185

 

В-2 №2; В-3 №2;

5-7

Розв’язування задач. Самостійна робота.

 

3

 

 

В-3 №1; В-4 №1; В-2 № 2

8

Куля і сфера. Переріз кулі площиною.

1

 

§187

В-1 №3; В-2 №3; В-3 №3 В-4 №3;

9

Дотична до сфери площина.

1

 

§188

В-1 №2;

10-11

Розв’язування задач. Самостійна робота.

2

 

 

В-4 №3; В-3 №1; В-2 №2; В-1 №2

12

Контрольна робота №1 

1

 

 

В-1 №1 ,№2; В-3 №2;

 

 В-4 №2; В-5 №2; В-8 №2

13

Аналіз контрольної роботи. Розв’язування задач.

1

 

 

В-4; В-3  права сторона

Об’єм тіл обертання (8г.)

14

Об’єм циліндра

1

 

 

 

§ 202

 

 

КТР №5,

В-1 №1; В-2 №1

15

Об’єм конуса. Об’єм зрізаного конуса

1

 

§§ 203,204

В-1 №2

16

Розв’язування задач. Самостійна робота.

1

 

 

В-1 №2; В-2 №2; В-3 №3; В-4 №2;

17

Об’єм кулі (та ії частин)

1

 

§§ 206, 207,

В-1 №3; В-2 №3; В-3 №3; В-4№3;

18

Відношення об’ємів подібних тіл. Розв’язування задач

1

 

 

В-1 – В-4

19

Розв’язування задач. Самостійна робота.

1

 

§§11-15

В-1 – В-4

20

Контрольна робота № 2 

1

 

§§11-15

В-1 – В-4

21

Аналіз контрольної роботи. Розв’язування задач.

1

 

 

 

Площі поверхонь тіл обертання.(10г)

22

Площі бічної і повної поверхонь циліндра.

1

 

§ 208

КТР № 6, В-1-В-3,№ 1

(ліва сторона)

23-24

Розв’язування задач. Самостійна робота.

2

 

 

 

25

Площі бічної і повної поверхонь

Конуса.

1

 

§ 209

В-1-В-2,№2

(ліва сторона)

26

Розв’язування задач.

1

 

§§ 208-209

 

27

Площа сфери.

1

 

§  210

В-1-В-3, №3

(ліва сторона)

28-29

Розв’язування задач. Самостійна робота.

2

 

 

 

30

Контрольна робота № 3

1

 

 

В- 4

32

Аналіз контрольної роботи. Розв’язування задач.

1

 

 

 

Комбінації геометричних тіл. (8г.)

33

Многогранники вписані в циліндр, конус і коло

1

 

 

РКР, В-2,№3

34

Розв’язування задач.

1

 

 

 

35

Многогранники описані навколо циліндра, конуса, кулі.

1

 

 

В-3,№3

 

 

 

 

 

 

36-38

Розв’язування задач. Самостійна робота.

3

 

 

 

39

Контрольна робота № 4

1

 

 

РКР, В-4

40

Аналіз контрольної роботи. Розв’язування задач.

1

 

 

 

 

 

 

 

 

*   О.В.Погорєлов, «Геометрія, 10-11»- рос. .м.

  **Федченко Л. Я., Литвиненко Г. М. Різнорівневі завдання для тематичних і підсумкових контрольних робіт з геометрії у 10-11 класах. –

Донецьк: «Каштан», 2009.-

 

 


 

ДОВІДКОВИЙ  МАТЕРІАЛ

з  теми

« ТІЛА  ОБЕРТАННЯ»

§ 1 Зображення деяких фігур на площі при паралельному проектуванні.

  1. Зображення трикутника.
  2. Зображення паралелограма.
  3. Зображення трапеції.
  4. Зображення  кола.
  5. Зображення правильного шестикутника.
  6. Зображення многокутників та їх комбінації  з колом.

§2 Тіла обертання. Поверхня та об’єм тіл обертання.

1.Циліндр.

2.Переріз циліндра площиною.

3. Конус.

4.Переріз конуса площиною.

5. Зрізаний конус.

6.Тіла обертання.

7. Сфера і куля.

8. Переріз кулі площиною.

9.Частини кулі.

§3 Трикутники

  1. Елементи трикутника.
  2. Ознаки рівності трикутників.
  3. Рівнобічний трикутник.
  4. Співвідношення між сторонами і кутами трикутника.

 

§4 Комбінації геометричних тіл.

§5 Коло та його властивості.

§6Многокутники.

§7Площі фігур.

  1. Площі основних фігур на площині.
  2. Площа трикутника.

                  3.Площа прямокутного трикутника

 

 

 

 

 

 

Поелементний аналіз навчальних досягнень учнів з теми

« Тіла обертання»

та повторення з цієї теми

 

 

довідки

Контрольні моменти

п/п

Рівні

 

§2

Розпізнання тіл обертання.

1

I рівень (1б. – 3б.)

 

§3,5,6,7

Знаходження елементів тіл обертання

2

 

§1,2

Розв’язування одно крокових завдань за

Допомогою вчителя або за зразком.

3

 

§1

Зображення на площині тіл обертання та їх елементів.

4

 

§2п.2,4,6,8

Побудова перерізів тіл обертання

5

 

§2.п.1,3,5,7,9

Означення тіл обертання

1

II рівень (4б. – 6б.)

 

§2.п.1,3,5,7,9

Властивості тіл обертання

2

 

§3,4,5,6,

Знаходження елементів тіл обертання

3

 

§2.п.1,3,5,7,9

Знаходження площі бічної і повної поверхонь тіл обертання.

4

 

§5

Застосування властивостей кола на площі.

5

 

§3,7п.2,3,

§5.6.

Застосування розв’язування трикутників і інших фігур на площі.

6

 

§4

Розв’язування завдань на комбінації геометричних тіл.

7

 

§2.п.1,3,5,7,9

Означення тіл обертання

1

III рівень (7 – 9)

 

§2.п.1,3,5,7,9

Властивості тіл обертання

2

 

§3,4,5,6,

Знаходження елементів тіл обертання

3

 

§2.п.1,3,5,7,9

Знаходження площі бічної і повної поверхонь тіл обертання.

4

 

§2

Знаходження об’ємів тіл обертання.

5

 

§2

Побудова ескізів тіл обертання та їх елементів.

6

 

§3.п.4

Застосування формул тригонометрії

7

 

§3,7

Застосування формул для рішення трикутників

8

 

§2п.2,4,6,8

Побудова перерізів тіл обертання

 

9

 

§2.п.1,3,5,7,9

Означення тіл обертання

 

1

IV рівень (10б. – 12б.)

 

§2.п.1,3,5,7,9

Знаходження площі бічн

ої і повної поверхонь тіл обертання.

 

2

 

§2

Знаходження об’ємів тіл обертання.

 

3

 

§2

Побудова ескізів тіл обертання та їх елементів.

4

 

§3,5,6,7

Застосування формул планіметрії

 

5

 

 

 

 

 

§2

Знаходження площі поверхні.

 

6

 

§2

Знаходження об’ємів тіл обертання

7

 

§4

Ескізи  комбінації тіл обертання

8

 

§3,7

Застосування методів рішення трикутників та многокутників.

9

 

§1 - 7

Розв’язування нестандартних задач

 

10

 

§3,7

Рішення трикутників

1

Повторення

 

§5

Коло та його властивості

2

 

додатково

Кут між площиною та прямою

3

 

додатково

Кут між площинами.

4

 

додатково

Відстань у просторі від точки до площі.

5

 

додатково

Відстань у просторі між  паралельними площинами.

6

 

§5

Коло описане навколо многокутника.

7

 

§5

Коло вписане в многокутник

8

 

§5

Формули для радіусів вписаного і описаного кіл многокутників.

9

 

§7

Площі фігур на площині.

10

 

§1

Ортогональне проектування, його застосування.

11

 

додатково

Многогранники та їх елементи.

12

 

додатково

Правильні многогранники

13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Поелементний аналіз завдань 1 – 4 (ТКР №3) відповідно до рівнів

навчальних досягнень

11 клас. ТРК №3.  ТІЛА ОБЕРТАННЯ

 

Контрольна робота 1

Кількість

балів

 довідки

Контрольні   моменти

Рівні

 

 

§ 2,п1,2

Застосування загального поняття циліндра

 

І

      Завдання 1

 

§ 3, § 1

Знаходження  елементів тіл циліндра що зводяться до рішення прямокутних трикутників.

 

§2. п 1

Застосування загального поняття циліндра

 

ІІ

 

§2. п 2

Застосування поняття перерізу циліндра.

 

§2. п 1

Застосування загальних понять циліндра

 

 ІІІ

 

§2. п 2,

§3

Осьовий переріз площиною, знаходження елементів циліндра, що зводяться до рішення трикутників.

 

§2. п 1

Застосування загального поняття циліндра

 

  ІV

 

§2. п 1,2

Побудова перерізів площиною у будь яких випадках. Знаходження їх елементів.

 

 

Кращий  результат

 

§2. п 3

Застосування загальних понять конуса

 

І

      Завдання 2

 

 

§2. п 4

Знаходження  елементів конуса, що зводяться до рішення прямокутних трикутників.

 

§2. п 3

Застосування загального поняття конуса

 

ІІ

 

§2. п 3,4

Застосування поняття перерізу конуса, знаходження його елементів

 

§2. п 3

Застосування загальних понять конуса

 

 ІІІ

 

§2. п 3,4

§3

Осьовий переріз площиною, знаходження елементів конуса, що зводяться до рішення трикутників.

 

§2. п 1

Застосування загальних понять конуса

 

  ІV

 

§2. п 3,4.

§1

Побудова перерізів площиною у будь яких випадках. Знаходження їх елементів.

 

 

                             Кращий  результат

 

§2,п7

Застосування загальних понять кулі,сфери

 

І

      Завдання 3

 

§1,3

Знаходження  елементів кулі, що зводяться до рішення прямокутних трикутників.

 

§2,п7

Застосування загального поняття кулі,сфери

 

ІІ

 

§1,3

Застосування поняття перерізу кулі,сфери, знаходження його елементів

 

§2,п7

Застосування загальних понять с

 

 ІІІ

 

§1,3

Осьовий переріз площиною, знаходження елементів кулі,сфери, що зводяться до рішення трикутників.

 

§2,п7

Застосування загальних понять кулі,сфери

 

  ІV

 

§1,3

Побудова перерізів площиною у будь яких випадках. Знаходження їх елементів.

 

 

Кращий  результат

 

 

Сума балів

 

 

 

 

 

Контрольна робота 2

Кількість

балів

довідки

Контрольні   моменти

Рівні

 

 

§ 2,п1,2

Застосування загального поняття циліндра

 

І

      Завдання 1

 

§ 3, § 1

Знаходження  об’єму циліндра у простіших випадках

 

§ 2,п1,2

Застосування загального поняття циліндра

 

ІІ

 

§ 2,п2

Знаходження  об’єму циліндра. Застосування частих випадків для знаходження елементів циліндра.

 

§ 2,1

Застосування загального поняття циліндра

 

 ІІІ

 

§ 2,п2

Знаходження  об’єму циліндра. Застосування поняття відношення об’ємів подібних тіл

 

§ 2,1

Застосування загального поняття циліндра, його елементів.

 

  ІV

 

§ 2,13

Знаходження  об’єму циліндра. Застосування поняття відношення об’ємів подібних тіл.

 

 

Кращий  результат

 

§ 2,1

Застосування загального поняття конуса

 

І

Завдання 2

 

 

 

Знаходження  об’єму конуса у простіших випадках

 

§ 2,1

Застосування загального поняття конуса

 

ІІ

 

§ 2,1

Знаходження  об’єму конуса. Застосування частих випадків для знаходження елементів конуса .

 

§ 2,1

Застосування загального поняття конуса

 

 ІІІ

 

§ 2,1

Знаходження  об’єму конуса та зрізаного конуса. Застосування поняття відношення об’ємів подібних тіл

 

§ 2,1

Застосування загального поняття конуса, його елементів.

 

  ІV

 

§ 2,1

Знаходження  об’єму конуса. Застосування поняття відношення об’ємів подібних тіл.

 

 

Кращий  результат

 

§ 2,1,4

Застосування загального поняття кулі,сфери

 

І

      Завдання 3

 

§ 2,п7,8

Знаходження  об’єму кулі,сфери у простіших випадках

 

§ 2,1,4

Застосування загального поняття к кулі,сфери.

 

ІІ

 

§2,п7-9

Знаходження  об’єму кулі,сфери. Застосування частих випадків для знаходження елементів кулі,сфери

 

§ 2,1,4

Застосування загального поняття кулі,сфери

 

 ІІІ

 

§2,п7-9

§5

Знаходження  об’єму кулі,сфери. Застосування поняття відношення об’ємів подібних тіл

 

§ 2,1,4

Застосування загального поняття кулі,сфери, його елементів.

 

  ІV

 

§2,п7-9

§5

Знаходження  об’єму кулі,сфери. Застосування поняття відношення об’ємів подібних тіл. Частини кулі.

 

 

Кращий  результат

 

 

Сума балів

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота 3

Кількість

балів

довідки

Контрольні   моменти

Рівні

 

 

§ 2,п1,2

Застосування загального поняття циліндра

 

І

Завдання 1

 

§ 3, § 1

§7

Знаходження  площі бічної і повної поверхонь циліндра у простіших випадках

 

§ 2,п1,2

Застосування загального поняття циліндра

 

ІІ

 

§ 2,п2

§7

Знаходження  площі бічної і повної поверхонь циліндра. Застосування частих випадків для знаходження елементів циліндра.

 

§ 2,1

Застосування загального поняття циліндра

 

ІІІ

 

§ 2,п2

§7

Знаходження  бічної і повної поверхонь циліндра.

 

§ 2,1

Застосування загального поняття циліндра, його елементів.

 

  ІV

 

§ 2,1,3

§7

Знаходження  площі бічної і повної поверхонь циліндра. Знаходження будь яких елементів для розв’язування задач

 

 

Кращий  результат

 

§ 2,п1,2

Застосування загального поняття конуса

 

І

Завдання 2

 

 

§ 3, § 1,

§7

Знаходження  площі бічної і повної поверхонь конуса у простіших випадках

 

§ 2,п1,2

Застосування загального поняття конуса

 

ІІ

 

§ 2,п2,

§7

Знаходження  площі бічної і повної поверхонь конуса. Застосування частих випадків для знаходження елементів конуса.

 

§ 2,1

Застосування загального поняття конуса

 

 ІІІ

 

§ 2,п2

Знаходження  бічної і повної поверхонь конуса та зрізаного конуса.

 

§ 2,1

Застосування загального поняття конуса, його елементів.

 

  ІV

 

§ 2,1,3

§7

Знаходження  площі бічної і повної поверхонь конуса та зрізаного конуса. Знаходження будь яких елементів для розв’язування задач

 

 

Кращий  результат

 

§ 2,п1,2

Застосування загального поняття кулі,сфери

 

І

      Завдання 3

 

§ 3, § 1

§7

Знаходження  площі бічної і повної поверхонь кулі,сфери у простіших випадках

 

§ 2,п1,2

Застосування загального поняття кулі,сфери

 

ІІ

 

§ 2,п2

§7

Знаходження  площі бічної і повної поверхонь кулі,сфери. Застосування частих випадків для знаходження елементів кулі,сфери.

 

§ 2,1

Застосування загального поняття кулі,сфери

 

 ІІІ

 

§ 2,п2

§7

Знаходження  бічної і повної поверхонь кулі,сфери та їх частин.

 

§ 2,1

Застосування загального поняття кулі,сфери, його елементів.

 

  ІV

 

§ 2,1,3

§7

Знаходження  площі бічної і повної поверхонь кулі,сфери та їх частин. Знаходження будь яких елементів для розв’язування задач

 

 

Кращий  результат

 

 

Сума балів

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота 4

Кількість

балів

довідки

Контрольні  моменти

Рівні

 

 

§4,5,6,1

Застосування загального поняття комбінації геометричних тіл.

 

І

Завдання 1

 

§5,6

Розв’язування простіших задач на комбінації простіших  геометричних тіл « Коло – многогранник». 

 

§4,5,6,1

Застосування загального поняття комбінації геометричних тіл.

 

ІІ

 

§,5,6

Побудова простіших комбінації тіл. Розв’язування  задач на комбінації геометричних тіл « Коло – многогранник. 

 

§4,5,6,1

Застосування загального поняття комбінації геометричних тіл.

 

 ІІІ

 

§5,6

Побудова  комбінації тіл. Розв’язування  задач на комбінації геометричних тіл « Коло – многогранник. 

 

§4,5,6,1

Застосування загального поняття комбінації геометричних тіл.

 

  ІV

 

§5,6

Побудова будь яких комбінації тіл. Розв’язування  задач на комбінації геометричних тіл « Коло – многогранник. 

 

 

Кращий  результат

 

§4,5,6,1

Застосування загального поняття комбінації геометричних тіл.

 

І

Завдання 2

 

§4,5

Розв’язування простіших задач на комбінації простіших  геометричних тіл « Коло – циліндр, конус». 

 

§4,5,6,1

Застосування загального поняття комбінації геометричних тіл.

 

ІІ

 

§4,5

Побудова простіших комбінації тіл. Розв’язування  задач на комбінації геометричних тіл « Коло – циліндр, конус». 

 

§4,5,6,1

Застосування загального поняття комбінації геометричних тіл.

 

 ІІІ

 

§4,5

Побудова  комбінації тіл. Розв’язування  задач на комбінації геометричних тіл обертання «Циліндр – конус –коло +многогранник»

 

§4,5,6,1

Застосування загального поняття комбінації геометричних тіл.

 

  ІV

 

§4,5

Побудова будь яких комбінації тіл. Розв’язування  задач на комбінації геометричних тіл « Коло – циліндр, конус». 

 

 

Кращий  результат

 

§4,5,6,1

Застосування загального поняття комбінації геометричних тіл.

 

І

Завдання 3

 

§4,5,6,

Розв’язування простіших задач на комбінації простіших  геометричних тіл «Циліндр – конус –коло +многогранник»

 

§4,5,

Застосування загального поняття комбінації геометричних тіл.

 

ІІ

 

§4,5,6,1,

 

Побудова простіших комбінації тіл. Розв’язування  задач на комбінації геометричних тіл «Циліндр – конус –коло + многогранник»

 

§4,5,6,1

 

Застосування загального поняття комбінації геометричних тіл.

 

 ІІІ

 

§4,5,6,1

Побудова  комбінації тіл. Розв’язування  задач на комбінації геометричних тіл «Циліндр – конус –коло +многогранник»

 

§4,5,6,1

Застосування загального поняття комбінації геометричних тіл.

  ІV

 

§4,5,6,1

Побудова будь яких комбінації тіл. Розв’язування  задач на комбінації геометричних тіл «Циліндр – конус –коло +многогранник»

 

 

Кращий  результат

 

 

Сума балів

 

 

doc
Додано
3 вересня 2018
Переглядів
1453
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку