Модульний контроль з педагогіки
А) розділ педагогіки в якому розкриваються наукові основи навчання;
Б) предмет педагогіки як цілеспрямований вплив на розвиток особистості вихованця, що здійснюється спеціально підготовленими фахівцями;
В) відображення людиною об’єктивної дійсності у формі фактів, уявлень, понять і законів науки.
2. Назвати функції дидактики.
3. Назвати 4 формальні ступені навчання за Гербартом
4. У якій системі навчання розглядається з погляду учня як процес учіння:
А) традиційній;
Б) педоцентричній.
5. У структурі чого виділяють такі компоненти :цільовий, стимулюючо – мотиваційний, змістовий, операційно – дійовий, контрольно – регулювальний , оцінювально – результативний:
А) виховання;
Б)навчання;
В)дидактики.
6.Дати визначення терміну навчання.
7. Виготський визначив два рівні пізнавального розвитку учнів. Назвати їх.
8. До зовнішніх мотивів учіння належать :
А) широкі соціальні мотиви;
Б)мотиви самоствердження;
В) мотиви соціального співробітництва.
9. До внутрішніх мотивів учіння належать широкі пізнавальні мотиви і…
А) навчально – пізнавальні мотиви;
Б) широкі соціальні мотиви.
10. Засвоєння це :
А) пізнавальна активність особистості, внаслідок якої формуються знання, уміння та навички;
Б) первинне ознайомлення з новим матеріалом;
В) відтворення нової інформації при повторному її сприйнятті.
11. Назвати етапи засвоєння знань.
12. Існує 5 рівнів засвоєння знань.
А) репродуктивний;
Б) рівень розуміння;
В) рівень впізнавання;
Г) творчий рівень;
Д) реконструктивний рівень.
Записати їх в порядку від найнижчого до найвищого.
13. Поняття це:
А) свідоме застосування знань і навичок для виконання складних дій у різноманітних умовах;
Б) застосування знань, умінь і навичок за зразком чи в подібній ситуації;
В) форма мислення, яка відображає загальні істотні ознаки певного класу предметів.
14. Розгорнутість дії під час її початкового показуй опанування. Це умова вироблення :
А) умінь;
Б)навичок;
В) понять;
Г) умінь і навичок;
Д) умінь і понять.
15. Принципи навчання це :
А) загальні нормативні положення, якими слід керуватися для забезпечення його ефективності;
Б) дія, доведена внаслідок багаторазового повторення до досконалості.
16. Перерахувати принципи навчання.
17. Дозування матеріалу за обсягом, один з прийомів принципу :
А) доступності навчання;
Б) забезпечення міцності результатів навчання;
В) науковості навчання .
18. Під час організації навчання важливо врахувати особливості :
А) темпераменту;
Б) характеру;
В) статеві відмінності.
19. Зміст освіти це :
А) загальні нормативні положення, якими слід керуватися для забезпечення його ефективності;
Б) система знань, практичних умінь та умінь та навичок, досвіду творчої діяльності, світоглядних ідей, якими учні оволодівають у процесі навчання;
В) відтворення нової інформації при повторному її сприйманні.
20. Таксономія – походить від давньогрецьких слів «таксіс» і «номос» . Що вони означають?
21. Категорії навчальних завдань у когнітивній сфері :
А) знання і розуміння;
Б) застосування і аналіз;
В) синтез і оцінка;
г) всі відповіді правильні.
22. Дати визначення поняття навчальна програма.
23. Перерахувати теорії змісту освіти.
24. Розповідь це:
А) словесне тлумачення закономірностей істотних властивостей об’єктів, понять і явищ, що вивчаються;
Б) діалогічний метод навчання, при якому вчитель шляхом ретельно продуманих питань підводить учнів до розуміння нового матеріалу або перевіряє засвоєння ними вже вивченого;
В) усний виклад змісту навчального матеріалу. Який не переривається запитаннями учнів.
25. Розповідь, пояснення, бесіда, лекція, навчальна дискусія, робота з підручником належать до :
А) наочні методи;
Б) словесні методи;
В) практичні методи.
26. На які типи програм поділяється програмоване навчання?
27. Принцип оперативної оцінки відповіді належить до:
А) змішаного типу;
Б) розгалуженого типу;
В) лінійного.
28. Слово forma у перекладі з латини означає :
А) зовнішність;
Б) форму;
В) значення.
29. Дати визначення індивідуалізації.
30. Назвати три основні форми індивідуалізації навчання.
31. Які типи уроків виділяє С.В. Іванов?
32.Данилов і Єсипов запропонували класифікацію методів навчання за :
А) дидактичною метою;
Б) виховною метою.
33.Дати визначення колективу.
Правильні відповіді :
1.а);
2. науково – теоретична і конструктивно – технологічна
3.ясність, асоціація, узагальнення і застосування
4.б);
5.б);
6.Навчання – організована взаємодія вчителя і учнів, спрямована на пізнавальний розвиток останніх, засвоєння ними певних знань, умінь і навичок.
7. Рівень актуального розвитку, рівень потенційного розвитку.
8. г);
9. а);
10.а);
11.Сприймання , осмислення, узагальнення, закріплення, застосування
12. 1.в, 2.а, 3. б, 4. д, 5.г.
13.в);
14.г);
15.а);
16. 1) принцип систематичності та послідовності навчання;
2) принцип наочності навчання;
3) принцип свідомості й активності учнів у навчанні;
4) принцип доступності навчання;
5) принцип забезпечення міцності результатів навчання;
6) принцип науковості навчання;
7) принцип зв’язку навчання з життям, теорії з практикою;
8) принцип врахування вікових та індивідуальних особливостей учнів.
17.б);
18.а);
19.б);
20. Розташування один за одним і закон
21.г);
22. Навчальна програма – нормативний документ, в якому визначається зміст і обсяг матеріалу з кожного навчального предмета із виділенням розділів, тем і орієнтовної кількості годин на їхнє вивчення.
23. 1) Теорія матеріальної освіти;
2) теорія формальної освіти;
3) дидактичний утилітаризм;
4) дидактичний екземпляризм.
24. в);
25. б);
26. Лінійні , розгалужені, змішані.
27. в);
28.а);
29. Індивідуалізація – це врахування в процесі навчання індивідуальних особливостей учнів у всіх його формах і методах.
30. 1) диференціація ;
2) внутрікласна індивідуалізація ;
3) проходження навчального курсу в індивідуальному темпі.
31. Вступні; первинного ознайомлення з матеріалом; формування понять, засвоєння законів і правил; застосування отриманих знань на практиці, формування навичок (тренувальні уроки);
повторення і узагальнення; контрольні; змішані або комбіновані.
32.а);
33. Колектив – це група людей, які об’єдналися для досягнення особистісно і суспільно значущої мети.