Модульно-рейтингова систему з фізичної культури

Про матеріал
Методичні рекомендації щодо модульно-рейтингової системи навчання з предмету «Фізичне культура» /для учнів всіх навчальних груп/
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО  ОСВІТИ  І  НАУКИ  УКРАЇНИ

Новоград-Волинське вище професійне училище

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

щодо модульно-рейтингової системи навчання з предмету «Фізичне культура»

 

/для учнів  всіх навчальних груп/

 

 

 

 

 

Новоград-Волинський

2020

 

 

ЗМІСТ

  1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ……………………………………4
  2. РОЗПОДІЛ БАЛІВ ДЛЯ ВИЗНАЧЕННЯ РЕЙТИНГУ…..6
  3. ЗМІСТ МОДУЛІВ………………………………………………6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Модульно-рейтингова система – це така організація навчального процесу, при якій вивчення учнями навчального предмету  відбувається шляхом послідовного і ґрунтовного опрацювання навчальних модулів, а оцінювання якості його роботи та рівня здобутих знань здійснюється безпосередньо за рейтинговою системою.

Навчальний модуль предмету – це окрема частина предмету (тема, розділ, кілька тем або розділів), яка логічно об’єднує кілька навчальних елементів основних оціночних блоків знань студентів.

Мінімальна кількість балів, набрана учнями у семестрі з предмету для допуску до семестрового контролю – 41 бал (мінімальний рейтинговий рівень).

Оцінка знань студентів проводиться за 120-бальною шкалою, яка складається з двох основних блоків.

І – бали за роботу протягом семестру;

ІІ – бали за атестацію (тестування).

З метою оцінки знань та якості успішності учнів, двічі на семестр проводиться практичне виконання контрольних нормативів.

Учні, які своєчасно виконали графік навчального процесу і набрали 50 і більше балів з дисципліни, що вивчається протягом семестру, вважаються встигаючими і звільняються від семестрового контролю (тобто отримують його автоматично), якщо вони не бажають підвищити свій рейтинг.

Підсумки результатів кожного модуля підраховуються викладачем, на основі чого по закінченні вивчення дисципліни визначається навчальний рейтинг учня з предмету, а далі – за семестр і загальний рейтинг.

ІІ. РОЗПОДІЛ БАЛІВ ДЛЯ ВИЗНАЧЕННЯ РЕЙТИНГУ

Фізичне виховання

41 – 120 балів

Модулі

І -   5 – 10 балів

ІІ – 6 – 10 балів

ІІІ – 10 – 20 балів

ІV – 10 – 20 балів

 

РАЗОМ: 31 – 60 балів

Атестація

І – 5 – 30 балів

ІІ – 5 – 30 балів

 

РАЗОМ: 10 – 60 балів

 

ІІІ. ЗМІСТ МОДУЛІВ

/10 – 20 балів/

Вид діяльності

Мінімум

Максимум

Теоретична частина

1

2

Практична частина

5

8

Контрольні нормативи

3

6

Самостійна робота

1

4

РАЗОМ

10

20

 

 

 

 

 

 

 

3.1. ТЕОРЕТИЧНА ЧАСТИНА (4 год.)

а) Зміст:

  • оздоровче і прикладне значення занять фізичною культурою і спортом;
  • основи професійно-прикладної фізичної підготовки;
  • Олімпійський рух в Україні. Участь спортсменів України в Олімпійських іграх;
  • нетрадиційні системи зміцнення здоров’я і фізичного удосконалення;
  • фізична культура, фізичне удосконалення і здоровий спосіб життя в різний віковий період.

 

3.2. ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА (18 год.)

Легка атлетика

а) Біг на короткі дистанції:

  •        старт, стартовий розбіг, біг по дистанції, фінішування, розвиток швидкості;
  • естафетний біг: біг по віражу, передача естафетної палички, спеціально-бігові вправи.

б) Стрибок у довжину:

  •              стрибок у довжину з місця;
  •              стрибок у довжину способом «зігнувши ноги»;
  •              методика навчання стрибка основним способом;
  •              стрибкові вправи.

в) Біг на середні дистанції:

  •         методика навчання бігу на середні дистанції;
  •         вправи для розвитку витривалості.

г) Біг на довгі дистанції:

  • методика навчання бігу на довгі дистанції;
  • вправи для розвитку спеціальної витривалості.

д) Загально-фізична підготовка:

  • вправи для розвитку фізичних якостей (швидкість, спритність, координація рухів, витривалість, гнучкість, сила).

 

3.3. КОНТРОЛЬНІ НОРМАТИВИ

а) Біг на 100 м, естафетний біг  4 х 100 м.

б) Стрибок у довжину з розбігу.

в) Стрибок у  довжину з місця.

г) Човниковий біг 4 х 9 м.

д) Біг 1000 м, 1500 м, 2000 м, 3000 м.

 

ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ

  1. Знання і дотримання основ здорового способу життя.
  2. Знання основ організації і методики найбільш ефективних видів і форм раціональної рухової діяльності й уміння застосувати їх на практиці у своїй фізичній активності.
  3. Знання основ методики оздоровлення і фізичного удосконалювання традиційними і нетрадиційними засобами і методами фізичної культури.

 

3.4. ПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ ЗНАНЬ

Знати:

а) оздоровче і прикладне значення занять фізичною культурою і спортом.

б) Основи професійно-прикладної фізичної підготовки.

в) Методику навчання бігу на короткі, середні, довгі дистанції, естафетного бігу.

г) Методику навчання стрибку у довжину з місця, розбігу.

 

3.5. РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА

  1. В.І. Ільїніч. Фізична культура студента. Розділ «Легка атлетика». – Москва, 2002 рік.
  2. Л.С. Хоменкова. Підручник тренера з легкої атлетики. – Москва, 1974 рік.
  3. М.О. Бєлик, П.Т. Богачик, З.П. Синицький. Легкоатлети України. – Київ, 1979 рік.

 

 

 

 

 

 

3.6. ТАБЛИЦЯ ОЦІНЮВАННЯ КОНТРОЛЬНИХ НОРМАТИВІВ З ЛЕГКОЇ АТЛЕТИКИ ДЛЯ УЧНІВ УЧИЛИЩА

Назва нормативу

Стать

12

11

10

9

8

7

6

5

4

3

2

1

1

Біг 100 м

хл.

дівч.

13,2

14,8

13,3

14,9

13,4

15,0

13,5

15,1

13,6

15,2

13,7

15,3

 

13,8

15,4

13,9

15,5

14,0

15,6

14,1

15,7

14,2

15,8

14,3

15,9

2

Стрибок у довжину з місця (см)

хл.

дівч

260

210

255

205

250

200

245

195

240

190

235

185

230

180

225

175

220

170

215

165

210

160

205

155

3

Стрибок у довжину з розбігу (см)

хл.

дівч

465

365

460

360

455

355

450

350

445

345

440

340

435

335

430

330

425

325

420

320

415

315

410

310

4

Човниковий біг 4 х 9 м, с

хл.

дівч

8,8

10,2

8,9

10,3

9,0

10,4

9,1

10,5

9,2

10,6

9,3

10,7

9,4

10,8

9,5

10,8

10,0

11,3

10,5

11,8

11,0

12,3

11,5

12,8

5

Біг 3000 м

хл.

дівч

12,0

15,10

12,15

15,25

12,35

15,50

13,05

16,15

13,30

16,40

14,0

17,0

14,20

17,20

14,40

17,40

15,0

18,0

16,0

18,20

17,0

18,40

18,0

19,0

6

Біг 1500 м

хл.

дівч

5,15

6,15

5,30

6,30

5,45

6,45

6,00

7,00

6,10

7,10

6,20

7,20

6,30

7,30

6,45

7,45

7,00

8,00

7,15

8,15

7,30

8,30

10,00

11,00

7

Біг 1000 м

хл.

дівч

3,20

4,20

3,25

4,25

3,30

4,30

3,35

4,35

3,45

4,45

4,00

5,00

4,10

5,10

4,25

5,25

4,40

5,40

4,55

5,55

5,10

6,10

6,00

7,00

 

 

 

СПОРТИВНІ ІГРИ (ФУТБОЛ)

/10 – 20 балів/

 

3.1. ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА /16 год./

а) Правила гри, суддівство змагань, лікарський контроль.

б) Технічна підготовка: техніка ударів по м’ячу, прийому м’яча, ведення м’яча.

в) Тактична підготовка: індивідуальні тактичні дії, групові, командні.

г) Фізична підготовка футболістів: спеціальні вправи для розвитку фізичних якостей.

д) Психологічна підготовка футболістів: установка на гру, аналіз гри.

 

3.2. КОНТРОЛЬНІ НОРМАТИВИ

а) Жонглювання м’ячем.

б) Удари по м’ячу на дальність.

в) Двохстороння гра.

 

ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ

  1. Знання основ професійно-прикладної, фізичної підготовки й уміння застосувати їх на практиці.
  2. Знання основ фізичного виховання різних верств населення.
  3. Сформована навичка до щоденних занять фізичними вправами у різноманітних раціональних формах.

 

3.3.  ПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ ЗНАНЬ

Знати:

а) Олімпійський рух в Україні. Участь спортсменів України в Олімпійських іграх.

б) Історію розвитку футболу.

в) Правила гри в футбол.

 

3.4.  РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА

1. К.Л. Віхров. Футбол в школі. – Київ, 1990.

2. А.Н. Романенко, О.Н. Джус, М.Є. Догадін. Книга тренера по футболу. – Київ: «Здоров’я», 1988 р.

 

 

 

 

 

3.5. ТАБЛИЦЯ ОЦІНЮВАННЯ КОНТРОЛЬНИХ НОРМАТИВІВ З ФУТБОЛУ ДЛЯ УЧНІВ УЧИЛИЩА

Назва нормативу

Стать

12

11

10

9

8

7

6

5

4

3

2

1

1. Жонглювання м’ячем

хл.

 

дівч.

18

12

16

11

14

10

12

9

10

8

8

7

7

6

6

5

3

2

2

1

1

-

0

0

2. Удари по м’ячу на дальність

хл.

 

дівч.

35

20

33

18

30

16

28

15

23

14

20

13

19

12

18

11

17

10

16

9

11

7

0

0

 

 

 

СПОРТИВНІ ІГРИ (ВОЛЕЙБОЛ)

/5 – 10 балів/

3.1. ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА (16 год.)

а) Правила гри, суддівство змагань, лікарський контроль, самоконтроль.

б) Техніка гри: техніка переміщення, ігрова стійка, подачі, прийом м’яча, нападаючий удар, блокування.

в) Тактика гри при нападі, захисті. Індивідуальні дії гравця з м’ячем, без м’яча. Комплектування стартового складу.

 

3.2. КОНТРОЛЬНІ  НОРМАТИВИ

а) Передача м’яча в парах.

б) Виконання верхньої прямої подачі у визначеному зону з 6 подач – хлопці, з 7 подач – дівчата.

в) Двохстороння гра.

 

 

ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ

  1.  Систематичне фізичне тренування з оздоровчою або спортивною спрямованістю.
  2. Виконання відомчих нормативів професійно-психофізичної підготовленості.
  3. Формування системи знань з фізичної культури та здорового способу життя, необхідних в процесі життєдіяльності, навчання, роботи, сімейному фізичному вихованні.

 

3.3. ПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ ЗНАНЬ

Знати:

а) Нетрадиційні системи зміцнення здоров’я і фізичного удосконалення.

б) Історію розвитку волейболу.

в) Правил гри в волейбол.

 

 

3.4. РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА

1. В.Я. Махов. Спортивні та рухливі ігри. 

     Розділ «Волейбол». – Київ, 1996 р.

2. В.І. Ільїніч. Фізична культура студента.

    Розділ «Волейбол». – Москва, 2002 р.

 

 

 

3.5. ТАБЛИЦЯ ОЦІНЮВАННЯ КОНТРОЛЬНИХ НОРМАТИВІВ З ВОЛЕЙБОЛУ ДЛЯ УЧНІВ УЧИЛИЩА

Назва нормативу

Стать

12

11

10

9

8

7

6

5

4

3

2

1

1. Передача м’яча в парах

хл.

дівч.

50

45

45

40

40

35

35

33

32

31

31

30

30

28

25

25

20

20

15

15

10

10

0

0

2. Виконання верхньої прямої подачі у визначену зону

хл.

дівч.

5

5

 

4

4

 

 

3

3

 

 

2

2

 

1

1

0

0

 

 

ГІМНАСТИКА

/6 – 10 балів/

 

3.1. ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА (20 год.)

а) Характеристика гімнастики, її види: оздоровчі, спортивні, прикладні.

б) Спортивна гімнастика: стройові вправи, вправи на гімнастичних снарядах.

в) Атлетична гімнастика: вправи на тренажерах, з гантелями, штангою. Розвиток фізичних якостей (сили, гнучкості, спритності, силової витривалості).

г) Стройові вправи на місці і в русі, вільні вправи, вправи на перекладині, брусах.

д) Опорний стрибок.

 

 

3.2. КОНТРОЛЬНІ НОРМАТИВИ

а) Комплексна силова вправа.

б) Піднімання тулуба в сід за 1 хв. разів.

в) Підйом переворотом.

г) Підтягування на перекладині.

д) Згинання і розгинання рук в упорі лежачи від підлоги.

ж) Вис на зігнутих руках (сек.)

з) Кут в упорі на брусах (сек.).

і) Згинання і розгинання рук в упорі на брусах (разів).

 

ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ

  1. Зміцнення здоров’я, сприяння правильному формуванню і всебічному розвитку організму, профілактика захворювань, забезпечення високого рівня фізичного стану, працездатності на протязі всього періоду навчання.
  2. Оволодіння системою практичних умінь і навичок занять головними видами і формами раціональної фізкультурної діяльності.

 

3.3. ПИТАННЯ ДЛЯ САМОНТРОЛЮ ЗНАНЬ

Знати:

а) Фізичну культуру, фізичне удосконалення і здоровий спосіб життя в різний віковий період.

б) Організацію місць занять гімнастикою, дотримання вимог  охорони праці під час занять.

в) Характеристику гімнастики, її видів.

г) Гімнастичну термінологію.

д) Комплекси загальнорозвиваючих вправ.

 

 

3.4. РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА

1. В.І. Ільїніч. Фізична культура студента. Розділ  «Гімнастика» - Москва, 2002 р.

2.  Фізичне виховання в школі. Розділ «Гімнастика». – Київ, 1996 р.

 

  •                      ТАБЛИЦЯ ОЦІНЮВАННЯ КОНТРОЛЬНИХ НОРМАТИВІВ З ГІМНАСТИКИ ДЛЯ УЧНІВ УЧИЛИЩА

Назва  контрольного нормативу

Стать

12

11

10

9

8

7

6

5

4

3

2

1

1. Комплексна силова вправа

хл.

дівч.

50

-

46

-

44

-

40

-

38

-

36

-

32

-

30

-

28

-

24

-

20

-

10

-

2. Піднімання тулуба в сід за 1 хв. разів

хл.

дівч.

55

46

52

44

50

42

47

38

45

36

43

34

40

30

35

27

30

24

25

18

20

15

10

5

3. Підтягування на перекладині

хл.

дівч.

13

23

12

22

11

21

10

20

9

19

8

18

7

17

6

16

5

15

4

10

2

5

1

1

4. Згинання і розгинання рук в упорі лежачи від пілоги

хл.

дівч.

45

25

43

23

41

22

40

20

38

19

36

17

35

15

30

14

25

13

20

10

15

5

5

1

5. Підйом переворотом

хл.

дівч.

5

-

 

4 -

 

 

3

-

 

2

-

 

1

-

 

0

-

6. Вис на зігнутих руках (сек.)

хл.

дівч.

100

23

57

22

50

21

45

19

32

18

25

17

20

15

17

14

15

13

12

10

10

5

5

1

7. Кут в упорі на брусах (сек.)

хл.

дівч.

9

-

 

8

-

 

 

7

-

6

-

5

-

4

-

3

-

2

-

1

-

-

-

8. Згинання, розгинання рук в упорі на брусах (разів)

хл.

дівч.

15

-

14

-

13

-

12

-

11

-

10

-

7

-

6

-

5

-

3

-

2

-

1

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ОСОБЛИВІ ПОЛОЖЕННЯ

 

 На протязі вивчення предмету учнів може отримати додаткові бали:

  • за участь в спортивних змаганнях:
  1. Першість училища – 3 бали
  2. Першість міста серед навчальних закладів – 7 балів
  3. Першість області серед навчальних закладів – 10 балів
  • можуть бути вирахувані:
  1. За запізнення на заняття – 1 бал
  2. За пропуск заняття без поважних причин – 2 бали
  3. За непідготовленість до заняття – 2 бали.

Викладач на власний розсуд може знімати бали у разі грубого порушення дисципліни учнем.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
26 квітня 2020
Переглядів
794
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку