МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Новоград-Волинське вище професійне училище
щодо модульно-рейтингової системи навчання з предмету «Фізичне культура»
/для учнів всіх навчальних груп/
Новоград-Волинський
2020
ЗМІСТ
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Модульно-рейтингова система – це така організація навчального процесу, при якій вивчення учнями навчального предмету відбувається шляхом послідовного і ґрунтовного опрацювання навчальних модулів, а оцінювання якості його роботи та рівня здобутих знань здійснюється безпосередньо за рейтинговою системою.
Навчальний модуль предмету – це окрема частина предмету (тема, розділ, кілька тем або розділів), яка логічно об’єднує кілька навчальних елементів основних оціночних блоків знань студентів.
Мінімальна кількість балів, набрана учнями у семестрі з предмету для допуску до семестрового контролю – 41 бал (мінімальний рейтинговий рівень).
Оцінка знань студентів проводиться за 120-бальною шкалою, яка складається з двох основних блоків.
І – бали за роботу протягом семестру;
ІІ – бали за атестацію (тестування).
З метою оцінки знань та якості успішності учнів, двічі на семестр проводиться практичне виконання контрольних нормативів.
Учні, які своєчасно виконали графік навчального процесу і набрали 50 і більше балів з дисципліни, що вивчається протягом семестру, вважаються встигаючими і звільняються від семестрового контролю (тобто отримують його автоматично), якщо вони не бажають підвищити свій рейтинг.
Підсумки результатів кожного модуля підраховуються викладачем, на основі чого по закінченні вивчення дисципліни визначається навчальний рейтинг учня з предмету, а далі – за семестр і загальний рейтинг.
ІІ. РОЗПОДІЛ БАЛІВ ДЛЯ ВИЗНАЧЕННЯ РЕЙТИНГУ
Фізичне виховання |
41 – 120 балів |
Модулі |
І - 5 – 10 балів ІІ – 6 – 10 балів ІІІ – 10 – 20 балів ІV – 10 – 20 балів |
|
РАЗОМ: 31 – 60 балів |
Атестація |
І – 5 – 30 балів ІІ – 5 – 30 балів |
|
РАЗОМ: 10 – 60 балів |
ІІІ. ЗМІСТ МОДУЛІВ
/10 – 20 балів/
Вид діяльності |
Мінімум |
Максимум |
Теоретична частина |
1 |
2 |
Практична частина |
5 |
8 |
Контрольні нормативи |
3 |
6 |
Самостійна робота |
1 |
4 |
РАЗОМ |
10 |
20 |
3.1. ТЕОРЕТИЧНА ЧАСТИНА (4 год.)
а) Зміст:
3.2. ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА (18 год.)
Легка атлетика
а) Біг на короткі дистанції:
б) Стрибок у довжину:
в) Біг на середні дистанції:
г) Біг на довгі дистанції:
д) Загально-фізична підготовка:
3.3. КОНТРОЛЬНІ НОРМАТИВИ
а) Біг на 100 м, естафетний біг 4 х 100 м.
б) Стрибок у довжину з розбігу.
в) Стрибок у довжину з місця.
г) Човниковий біг 4 х 9 м.
д) Біг 1000 м, 1500 м, 2000 м, 3000 м.
ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ
3.4. ПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ ЗНАНЬ
Знати:
а) оздоровче і прикладне значення занять фізичною культурою і спортом.
б) Основи професійно-прикладної фізичної підготовки.
в) Методику навчання бігу на короткі, середні, довгі дистанції, естафетного бігу.
г) Методику навчання стрибку у довжину з місця, розбігу.
3.5. РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА
3.6. ТАБЛИЦЯ ОЦІНЮВАННЯ КОНТРОЛЬНИХ НОРМАТИВІВ З ЛЕГКОЇ АТЛЕТИКИ ДЛЯ УЧНІВ УЧИЛИЩА
Назва нормативу |
Стать |
12 |
11 |
10 |
9 |
8 |
7 |
6 |
5 |
4 |
3 |
2 |
1 |
|
1 |
Біг 100 м |
хл. дівч. |
13,2 14,8 |
13,3 14,9 |
13,4 15,0 |
13,5 15,1 |
13,6 15,2 |
13,7 15,3
|
13,8 15,4 |
13,9 15,5 |
14,0 15,6 |
14,1 15,7 |
14,2 15,8 |
14,3 15,9 |
2 |
Стрибок у довжину з місця (см) |
хл. дівч |
260 210 |
255 205 |
250 200 |
245 195 |
240 190 |
235 185 |
230 180 |
225 175 |
220 170 |
215 165 |
210 160 |
205 155 |
3 |
Стрибок у довжину з розбігу (см) |
хл. дівч |
465 365 |
460 360 |
455 355 |
450 350 |
445 345 |
440 340 |
435 335 |
430 330 |
425 325 |
420 320 |
415 315 |
410 310 |
4 |
Човниковий біг 4 х 9 м, с |
хл. дівч |
8,8 10,2 |
8,9 10,3 |
9,0 10,4 |
9,1 10,5 |
9,2 10,6 |
9,3 10,7 |
9,4 10,8 |
9,5 10,8 |
10,0 11,3 |
10,5 11,8 |
11,0 12,3 |
11,5 12,8 |
5 |
Біг 3000 м |
хл. дівч |
12,0 15,10 |
12,15 15,25 |
12,35 15,50 |
13,05 16,15 |
13,30 16,40 |
14,0 17,0 |
14,20 17,20 |
14,40 17,40 |
15,0 18,0 |
16,0 18,20 |
17,0 18,40 |
18,0 19,0 |
6 |
Біг 1500 м |
хл. дівч |
5,15 6,15 |
5,30 6,30 |
5,45 6,45 |
6,00 7,00 |
6,10 7,10 |
6,20 7,20 |
6,30 7,30 |
6,45 7,45 |
7,00 8,00 |
7,15 8,15 |
7,30 8,30 |
10,00 11,00 |
7 |
Біг 1000 м |
хл. дівч |
3,20 4,20 |
3,25 4,25 |
3,30 4,30 |
3,35 4,35 |
3,45 4,45 |
4,00 5,00 |
4,10 5,10 |
4,25 5,25 |
4,40 5,40 |
4,55 5,55 |
5,10 6,10 |
6,00 7,00 |
СПОРТИВНІ ІГРИ (ФУТБОЛ)
/10 – 20 балів/
3.1. ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА /16 год./
а) Правила гри, суддівство змагань, лікарський контроль.
б) Технічна підготовка: техніка ударів по м’ячу, прийому м’яча, ведення м’яча.
в) Тактична підготовка: індивідуальні тактичні дії, групові, командні.
г) Фізична підготовка футболістів: спеціальні вправи для розвитку фізичних якостей.
д) Психологічна підготовка футболістів: установка на гру, аналіз гри.
3.2. КОНТРОЛЬНІ НОРМАТИВИ
а) Жонглювання м’ячем.
б) Удари по м’ячу на дальність.
в) Двохстороння гра.
ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ
3.3. ПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ ЗНАНЬ
Знати:
а) Олімпійський рух в Україні. Участь спортсменів України в Олімпійських іграх.
б) Історію розвитку футболу.
в) Правила гри в футбол.
3.4. РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА
1. К.Л. Віхров. Футбол в школі. – Київ, 1990.
2. А.Н. Романенко, О.Н. Джус, М.Є. Догадін. Книга тренера по футболу. – Київ: «Здоров’я», 1988 р.
3.5. ТАБЛИЦЯ ОЦІНЮВАННЯ КОНТРОЛЬНИХ НОРМАТИВІВ З ФУТБОЛУ ДЛЯ УЧНІВ УЧИЛИЩА
Назва нормативу |
Стать |
12 |
11 |
10 |
9 |
8 |
7 |
6 |
5 |
4 |
3 |
2 |
1 |
1. Жонглювання м’ячем |
хл.
дівч. |
18 12 |
16 11 |
14 10 |
12 9 |
10 8 |
8 7 |
7 6 |
6 5 |
3 2 |
2 1 |
1 - |
0 0 |
2. Удари по м’ячу на дальність |
хл.
дівч. |
35 20 |
33 18 |
30 16 |
28 15 |
23 14 |
20 13 |
19 12 |
18 11 |
17 10 |
16 9 |
11 7 |
0 0 |
СПОРТИВНІ ІГРИ (ВОЛЕЙБОЛ)
/5 – 10 балів/
3.1. ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА (16 год.)
а) Правила гри, суддівство змагань, лікарський контроль, самоконтроль.
б) Техніка гри: техніка переміщення, ігрова стійка, подачі, прийом м’яча, нападаючий удар, блокування.
в) Тактика гри при нападі, захисті. Індивідуальні дії гравця з м’ячем, без м’яча. Комплектування стартового складу.
3.2. КОНТРОЛЬНІ НОРМАТИВИ
а) Передача м’яча в парах.
б) Виконання верхньої прямої подачі у визначеному зону з 6 подач – хлопці, з 7 подач – дівчата.
в) Двохстороння гра.
ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ
3.3. ПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ ЗНАНЬ
Знати:
а) Нетрадиційні системи зміцнення здоров’я і фізичного удосконалення.
б) Історію розвитку волейболу.
в) Правил гри в волейбол.
3.4. РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА
1. В.Я. Махов. Спортивні та рухливі ігри.
Розділ «Волейбол». – Київ, 1996 р.
2. В.І. Ільїніч. Фізична культура студента.
Розділ «Волейбол». – Москва, 2002 р.
3.5. ТАБЛИЦЯ ОЦІНЮВАННЯ КОНТРОЛЬНИХ НОРМАТИВІВ З ВОЛЕЙБОЛУ ДЛЯ УЧНІВ УЧИЛИЩА
Назва нормативу |
Стать |
12 |
11 |
10 |
9 |
8 |
7 |
6 |
5 |
4 |
3 |
2 |
1 |
1. Передача м’яча в парах |
хл. дівч. |
50 45 |
45 40 |
40 35 |
35 33 |
32 31 |
31 30 |
30 28 |
25 25 |
20 20 |
15 15 |
10 10 |
0 0 |
2. Виконання верхньої прямої подачі у визначену зону |
хл. дівч. |
5 5 |
|
4 4 |
|
|
3 3 |
|
|
2 2 |
|
1 1 |
0 0 |
ГІМНАСТИКА
/6 – 10 балів/
3.1. ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА (20 год.)
а) Характеристика гімнастики, її види: оздоровчі, спортивні, прикладні.
б) Спортивна гімнастика: стройові вправи, вправи на гімнастичних снарядах.
в) Атлетична гімнастика: вправи на тренажерах, з гантелями, штангою. Розвиток фізичних якостей (сили, гнучкості, спритності, силової витривалості).
г) Стройові вправи на місці і в русі, вільні вправи, вправи на перекладині, брусах.
д) Опорний стрибок.
3.2. КОНТРОЛЬНІ НОРМАТИВИ
а) Комплексна силова вправа.
б) Піднімання тулуба в сід за 1 хв. разів.
в) Підйом переворотом.
г) Підтягування на перекладині.
д) Згинання і розгинання рук в упорі лежачи від підлоги.
ж) Вис на зігнутих руках (сек.)
з) Кут в упорі на брусах (сек.).
і) Згинання і розгинання рук в упорі на брусах (разів).
ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ
3.3. ПИТАННЯ ДЛЯ САМОНТРОЛЮ ЗНАНЬ
Знати:
а) Фізичну культуру, фізичне удосконалення і здоровий спосіб життя в різний віковий період.
б) Організацію місць занять гімнастикою, дотримання вимог охорони праці під час занять.
в) Характеристику гімнастики, її видів.
г) Гімнастичну термінологію.
д) Комплекси загальнорозвиваючих вправ.
3.4. РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА
1. В.І. Ільїніч. Фізична культура студента. Розділ «Гімнастика» - Москва, 2002 р.
2. Фізичне виховання в школі. Розділ «Гімнастика». – Київ, 1996 р.
Назва контрольного нормативу |
Стать |
12 |
11 |
10 |
9 |
8 |
7 |
6 |
5 |
4 |
3 |
2 |
1 |
1. Комплексна силова вправа |
хл. дівч. |
50 - |
46 - |
44 - |
40 - |
38 - |
36 - |
32 - |
30 - |
28 - |
24 - |
20 - |
10 - |
2. Піднімання тулуба в сід за 1 хв. разів |
хл. дівч. |
55 46 |
52 44 |
50 42 |
47 38 |
45 36 |
43 34 |
40 30 |
35 27 |
30 24 |
25 18 |
20 15 |
10 5 |
3. Підтягування на перекладині |
хл. дівч. |
13 23 |
12 22 |
11 21 |
10 20 |
9 19 |
8 18 |
7 17 |
6 16 |
5 15 |
4 10 |
2 5 |
1 1 |
4. Згинання і розгинання рук в упорі лежачи від пілоги |
хл. дівч. |
45 25 |
43 23 |
41 22 |
40 20 |
38 19 |
36 17 |
35 15 |
30 14 |
25 13 |
20 10 |
15 5 |
5 1 |
5. Підйом переворотом |
хл. дівч. |
5 - |
|
4 - |
|
|
3 - |
|
2 - |
|
1 - |
|
0 - |
6. Вис на зігнутих руках (сек.) |
хл. дівч. |
100 23 |
57 22 |
50 21 |
45 19 |
32 18 |
25 17 |
20 15 |
17 14 |
15 13 |
12 10 |
10 5 |
5 1 |
7. Кут в упорі на брусах (сек.) |
хл. дівч. |
9 - |
|
8 - |
|
7 - |
6 - |
5 - |
4 - |
3 - |
2 - |
1 - |
- - |
8. Згинання, розгинання рук в упорі на брусах (разів) |
хл. дівч. |
15 - |
14 - |
13 - |
12 - |
11 - |
10 - |
7 - |
6 - |
5 - |
3 - |
2 - |
1 - |
ОСОБЛИВІ ПОЛОЖЕННЯ
На протязі вивчення предмету учнів може отримати додаткові бали:
Викладач на власний розсуд може знімати бали у разі грубого порушення дисципліни учнем.
1