Черкаська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів
Відкритий інтегрований урок
з предмету « Я досліджую світ» та математики
на тему:
« Моє улюблене заняття.
Ми усі різні й неповторні.
Складання колажу «Світ наших захоплень»
Підготувала вчитель початкових класів:
Плясецька Світлана Миколаївна
Мета уроку: Формування ключових компетентностей:
вміння вчитися – вчити школярів організовувати свою навчальну діяльність; мати власну думку, обґрунтовувати її;
загальнокультурної – вчити учнів зв’язно висловлюватися; використовувати набуті знання, уміння під час виконання соціальних ролей;
соціальної – формувати в учнів потреби і звички діяти в різних життєвих ситуаціях згідно з правилами; навчати працювати в групах, парах;
інформаційно-комунікативної – допомогти дітям визначити власні зацікавлення, уподобання; вміння розповідати про них; сприяти розвитку нових захоплень ; учити робити висновки-узагальнення за результатами навчальних досягнень; навчати висловлювати свою думку та вмінню слухати думку інших
формування предметних компетентностей: формувати в учнів уявлення про цілісність природи; на основі практичних дій ознайомити дітей з іншими захопленнями;
формування навичок виконання арифметичних дій додавання і віднімання.
громадянської: виховувати гуманну, творчу, активну особистість, здатну креативно мислити, дбайливо ставитися до домашніх тварин.
Здоров’язбережувальної: ознайомлення з новим захопленням, яке зміцнюватиме здоров'я.
Очікувані результати: учні зможуть розповідати про своє захоплення, про захоплення своєї сім'ї, яку користь можуть приносити дитячі захоплення ознайомляться з новими захопленнями, які вплинуть на вибір професії. .
Обладнання та матеріали: фрагменти малюнків та фотографій , комп’ютер,
Тип уроку: інтегрований, математика.
Хід уроку
І. Організаційний момент (1 хв)
ІІ. Мотивація та оголошення теми уроку(1 хв)
Вчитель. Сьогодні на уроці ми поговоримо про захоплення. Адже у житті кожної людини вони є. Люди малюють, співають, збирають марки, годинами просиджують за комп'ютером, розводять рибок або слухають музику, читають книги або вирощують рослин. У кожного – хобі. Слово «хобі» в перекладі з англійської означає «захоплення». Захоплення – це заняття для душі. Воно зближує людину зі світом природи, науки, мистецтва, зі світом людей, допомагає сенс життя.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
1.Подорож у світ захоплень. Презентація комп’ютерна(15 хв)
(На дошці намальовані Країни захоплень, діти показують фото із своїм захопленням і кріплять їх ).
Світ захоплень відкриває Країна колекціонерів. (слайд 2-6)
- Як ви вважаєте, що може колекціонувати людина? (Марки, монети, м'які іграшки, значки, моделі машин і інше)
- А хто із вас щось колекціонує?(Діти виходять до дошки, розповідають і показують фотографії або малюнки і прикріплюють їх на дошці)
Попереду нова країна – Країна любителів природи.( слайд 7)
У ній мешкають люди, які люблять піклуватися про рослин і тварин. У них особливе захоплення, тому що вони мають справу із живими істотами. Усе живе вимагає особливої уваги і турботи, як маленькі діти.
Запрошую вас до Країни музики. (слайд 8)
Усіх, хто любить співати, танцювати, вигадувати і просто слухати музику, прошу розповісти про своє захоплення. (Школа мистецтв, різні гуртки).
*** Руханка ( відео «Райдуга» ) https://www.google.com (3 хв)
Це країна спритних, сміливих, сильних. Запрошую до дошки тих, хто відвідує спортивні секції. Розкажіть про своє захоплення і покажіть фото.
У ній мешкають ті, хто захоплюється шиттям, бісероплетінням, конструюванням, вишаванням та іншими захопленнями. Шановні умільці, покажіть свої роботи. Діти демонструють, розповідають про них і кріплять на дошці.
Цього року ви стали школярами. Світ науки відкрився перед вами.
Вам подобаються різні предмети. Хтось математику полюбив, а комусь подобається читати книги. Адже захоплення може стати вашою майбутньою професією.
Помандруємо до Країни точних наук.
1. Гра «Правда чи кривда» (слайд 11) (2 хв)
( Діти плескають в долоні, якщо відповідь вірна.)
5 + 3= 8 9 – 3 =5 6 + 4 = 10 8 – 6 + 3 = 6
- А як ви думаєте у людини може бути лише одне захоплення чи багато? Розв' яжіть задачу і взнаєте скільки захоплень мав хлопчик Гнат, ваш ровесник.
(Школярі використовують для обчислення задач магнітні дощечки з лічильним матеріалом)
2. Розв’язування задач(4хв)
Задача1
У хлопчика Гната захоплень багато:
Футбол, малювання і танці, й читання,
Спів, музикування, ще й марок збирання.
Справ у хлопчика немало.
Тож спробуйте, діти, захоплення Гнатика ви полічити. (7 захоплень)
Задача 3
Дівчинка Настуня сьогодні зранку
Дивилась мультфільми аж до смерканку.
Про тітоньку Сову побачила 2,
Та ще й про Лунтика стільки ж і ще 5 .
Допоможіть всі побачені мультфільми
Їй порахувать. ( 2+2+5 = 9(м.))
(до 1 години) А комп' ютера? ( 15 хвилин)
Перегляд мультфільму про Настуню і комп' ютер (4 хв)
Завдання: Що зрозуміла дівчинка Настуння після ремонтування комп’ютера?
Деколи захоплення може бути шкідливим, якщо не виконувати правил.
Милуватися природою, гуляти на свіжому повітрі набагато корисніше, ніж годинами сидіти за комп’ютером.
ІV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів. (4 хв)
Робота з підручником. (с.18 – 19)
Вчитель. Які захоплення мають діти? Які захоплення для вас є нові?
V. Підсумок уроку (4 хв)
Гра «Мікрофон»
- Що нового взнали на уроці?
- Яким новим захопленням хотіли б займатися?
Вчитель: Ви сьогодні молодці!
За активну роботу на уроці від дівчинки Настуні отримуєте Смайлик.
Він буде нагадувати вам про правила безпечної поведінки за монітором та екраном телевізора.