Монгольська навала. Утворення Золотої Орди.

Про матеріал
План-конспект уроку на заявлену тему, мета якого – ознайомити учнів з особливостями організації військових походів монголів на Русь у ХІІ ст., визначити причини їх завоювання; розвивати навички роботи з картою.
Перегляд файлу

Тема уроку: Монгольська навала. Утворення Золотої Орди.

Мета: ознайомити учнів з особливостями організації військових походів монголів на Русь у ХІІІ ст., охарактеризувати сутність управління монгольськими ханами  завойованих земель; формувати вміння аналізувати письмові історичні джерела; працювати з картою, розвивати вміння робити критичний аналіз історичних текстів, робити узагальнення й висновки; виховувати  повагу до героїчного минулого свого народу і готовність захищати свою Батьківщину в тяжку годину.

 

Основні терміни: Золота Орда, хан, баскаки, ярлик.

 

Хід уроку

I. Організаційний момент.  

II.   Актуалізація опорних знань. Історичний диктант.

III. Мотивація навчання школярів

Учитель. Сьогодні ми будемо характеризувати   початок  ХІІІ століття. Саме в цей період в Центральній Азії відбувалися процеси і явища , яким судилося відіграти визначальну роль у долях народів Євразії. (Слайд 2)

 Монгольська навала і, як наслідок, ненависне ярмо були однією з найтрагічніших сторінок історії. Разом з тим, безперервна боротьба населення Київської Русі свідчила про те, що не існує на світі сили, здатної знищити волю до перемоги та звільнення.

IV. Сприйняття та первинне засвоєння учнями нового матеріалу

Вчитель розповідає про завоювання Чингісхана в Азії.

 

1.Робота в групах. Гра «Військові репортери».(слайд 7)

Кожна група отримує завдання опрацювати відповідний матеріал у підручнику(чи за допомогою додаткового матеріалу (додатки)) і підготувати військовий репортаж з місця події.

 1 група. Битва на р. Калка.

 2 група. Похід монголів на Північно-Східну Русь.

3 група. Похід монголів на Переяславське  та Чернігівське князівства.

4 група. Облога й руйнування Києва.

 

 

2. Вправа «Історичне інтервʼю». Учні отримують «редакційне» завдання – взяти інтервʼю у хана Батия. Скласти перелік запитань до Батия. Учні працюють у попередніх групах.

 

3.Робота з джерелами (за підручником).  Опрацювати уривок з літопису і виконати завдання на стор.129.

 

4. Суть та наслідки золотоординського ярма. Розповідь вчителя. Складання опорного конспекту

 

V. Узагальнення та систематизація знань

1.Про що ви сьогодні дізналися на уроці.

2.Якими були напрямки вторгнення орд хана Батия на території України та інших європейських державу 1237-1241 рр.

3. Коли монголи захопили м. Київ.

4.У чому полягала залежність руських князівств від Золотої Орди.

 

VI. Підбиття підсумків

У 1237—1241 рр. руські князівства зазнали спустошливої навали монголо-татар. Руські князівства, що діяли нарізно, були приречені на загибель. Проте героїчний опір Русі підірвав завойовницький запал монголів. Оселившись у степах, монголи заснували державу Золота Орда, що стала складовою могутньої монгольської імперії. Руські князівства надовго потрапили під панування монголо-татар.

Монголо-татарська навала стала поворотним пунктом в історії руських князівств. Монгольське панування затримало і змінило їхній подальший розвиток. 

VII.  Повідомлення домашнього завдання.

 

 

docx
Додано
17 березня 2023
Переглядів
650
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку