Моніторинг розвитку навчальної компетентності учнів 7 класу на уроках хімії

Про матеріал

В роботі зібрані авторські вправи, тестові завдання, різні види кросвордів та головоломки до тем, які вивчаються в 7 класі. Широкий вибір завдань допоможе вчителю урізноманітнити проведення такого етапу роботи як моніторинг розвитку навчальної компетентності учнів з хімії. Частина завдань дана з врахуванням рівневої диференціації. Робота розрахована на вчителів хімії, студентів педагогічних ВУЗів та учнів 7 класів.

Перегляд файлу

Тема: Вступ (3 години)

Вправи

                                    Вправа 1.  «Закінчи  речення…»

  1. Все те , з чого виготовлене фізичне тіло називається . . . .
  2. Зміни  з речовинами у хімії називають . . . .
  3. Змінами, що відбуваються з речовинами керують певні  . . . .
  4. Хімія – відноситься до групи наук, які звуться . . . .
  5. Основний предмет вивчення хімії – хімічні .. . . .
  6. Наука про речовини та їх перетворення - . . . .

Відповіді: 1 – речовиною, 2 – перетворення, 3 – закономірності, 4 – природничі, 5 – елементи, 6 – хімія.

Вправа 2.  «Так чи Ні»

У бланк відповідей занесіть свої відповіді на запитання словами «Так», якщо ви згодні із твердженням, та словом «Ні», якщо ви не згодні із даним твердженням.

  1. Наука, що вивчає речовини, їх перетворення та явища, що супроводжують ці перетворення називається хімією.
  2. Хімія – природнича наука.
  3. Наука, що вивчає речовини називається фізикою.
  4. Хімія, що вивчає неорганічні речовини  називається неорганічною хімією.
  5.  Хімія , яка займається вивченням аналізу речовин називається аналітичною хімією.
  6. Хімія , яка займається вивченням всіх  живих організмів  називається органічною хімією.
  7. Хімія, яка вивчає органічні речовини називається біологічною хімією.
  8. Хімія, яка вивчає Космос називається космічною хімією.
  9. Хімія,  предмет вивчення якої тісно пов’язаний з фізикою називається фізичною хімією.
  10. Хімія , яка займається вивченням поширення і міграції хімічних елементів на Землі називається геохімією.
  11. Предмет хімічної енергетики – розробка високоефективних способів перетворення одних видів енергії в інші.
  12. Зелена хімія – це напрямок у розвитку хімії про хімічні процеси, які здійснюються в умовах, сприятливих для людини і довкілля.

Завдання 

 1

2 

3

4 

5 

6 

7 

8 

9 

10 

11 

12 

 відповіді

 так

так 

ні 

так 

так 

ні 

ні 

так 

так 

так 

так 

так 

Відповідь:

 

 

Вправа 3. « Чи вірні твердження?»

  1. Російський вчений Ломоносов  – автор закону збереження маси і енергії.
  2. Французький вчений Лавуазьє,  довів що складовою частиною повітря є кисень. Після цього відкриття відкинуто теорію флогістону.
  3. Період розвитку хімії, коли вчені шукали «філософський камінь» називався історичною хімією.
  4. Англійський хімік і фізик Дальтон - запропонував поняття «атомна маса» і першим визначив атомні маси багатьох елементів.
  5. Англійський хімік і фізик Бойль – дав перше наукове визначення хімічного елемента. Він також автор одного з газових законів.
  6. Німецький хімік Шталь – автор теорії флогістону.
  7. Грецький філософ Зосимус Панополітанський вжив першим термін «хімейа»
  8. Англійський хімік і фізик Дальтон є автором вислову «Широко простягає хімія руки свої у справи людські…»
  9. Експериментальна хімія зародилась у алхімічному періоді розвитку хімії.
  10. Сучасний етап розвитку хімії розпочався у 13 столітті.
  11.  Етап розвитку хімії – алхімічний, був наступним після наукового етапу розвитку хімії.
  12. Теорія флогістону – це теорія, згідно якої речовини містять у собі невловиму частинку, яка при горінні чи плавленні металу зникає.

Завдання 

 1

2 

3

4 

5 

6 

7 

8 

9 

10 

11 

12 

 відповіді

 так

так 

ні 

так 

так 

так

так

ні 

так 

ні

ні

так 

Відповіді:

 

 

Вправа 4  Розподільчий цифровий диктант.

У строчку запишіть порядковий номер того обладнання, яке виготовляють із скла (І варіант) та з інших матеріалів чи у поєднанні їх із склом ( ІІ варіант)

Завдання:  Пробірка,  колба, паличка, газовідвідна трубка, тримач, піпетка, воронка, штатив, циліндр, мензурка, тигель,ступка, фільтр, спиртівка

Відповідь:

І варіант – 1 – 2 – 3  – 4  – 6 – 7 – 9 –10 – 14 ;

ІІ варіант – 4 – 5 – 6 –  7–  8 – 11 – 12 – 13– 14:

Вправа 5  «Так» чи «Ні»

Словом «Так» відмічайте ті назви обладнання, яке виготовлено із скла, а словом «Ні» - все інше обладнання, яке виготовлене із інших матеріалів.

Завдання: 1 - Пробірка, 2 – колба, 3 – мірний циліндр, 4 – піпетка, 5 – тримач для пробірок, 6 – мензурка, 7 – штатив лабораторний,  

8 – тигель, 9 – ступка, 10 – фільтр, 11 - спиртівка  12 – воронка.

Завдання 

 1

2 

3

4 

5 

6 

7 

8 

9 

10 

11 

12 

 відповіді

 так

так 

так 

так 

ні

так

ні

ні 

ні 

ні

так

так 

Відповіді:

 

 

 

  Вправа 6  «Чи вірні твердження?»

  1. Фільтр  використовують при очищення рідин від твердих домішок.
  2. Воронка - конусоподібна або іншої форми посудина за допомогою якої легко переливати рідини з однієї місткості в іншу.
  3. Мензурка -  основний скляний посуд для учнівського експерименту.
  4. Піпетка – пристрій для розмішування речовин у пробірці.
  5. Ступка - фарфорова посудина для подрібнення твердих речовин.
  6. Лабораторний штатив - прилад у якому закріплюють лабораторне обладнання під час експерименту.
  7. Пробірка - пристрій для набирання дуже малої кількості рідини.
  8.  Колба - велика скляна посудина різної форми для дослідів.
  9. Мензурка - мірна посудина конічної форми.
  10. Тримач - пристосування для утримування пробірок під час досліду.
  11.  Спиртівка – обладнання для нагрівання пробірок.
  12. Шпатель – пристрій для набирання речовин із банок.

Завдання 

 1

2 

3

4 

5 

6 

7 

8 

9 

10 

11 

12 

 відповіді

 Ні

так 

ні 

ні

так 

так

ні

так

так 

так

так

так 

Відповідь:

 

Експрес – тести

Тест 1. Хімія – наука природнича

  1. Позначте правильне твердження яке вказує на предмет вивчення хімії

а)фізичні тіла                      б) будову рослин  і тварин

в) перетворення речовин   г) корисні копалини

     2. Котре із тверджень про предмет вивчення хімії є правильним

   а)космічний простір         б) будова  механізмів і їх дія

   в) перетворення енергії    г) речовини та їх властивості

     3. З переліку виберіть природничу науку

    а)математика        б) хімія     в) географія    г) історія

    4. Виберіть рядок, у якому вірно відображено послідовність етапів розвитку хімії

      а) доалхімічний,  алхімічний,  сучасний

       б) сучасний, флогістонний, сучасний

       в) алхімічний, до алхімічний, флогістонний

        г) історичний, науковий, доалхімічний

     5.  Назвіть період розвитку хімії,  коли вчені-хіміки шукали «філософський камінь»:

а) фізхімія      б)алхімія        в)космохімія          г)геохімія

     6. Зелена хімія, це напрямок в розвитку хімії, що вивчає

а) процеси в навколишньому середовищі

            б)   процеси, які здійснюють в умовах,  шкідливих  для довкілля

             в) зелені рослини , що є в довкіллі       

             г)процеси, які здійснюють в умовах, сприятливих для довкілля

Тест 2 Правила роботи в кабінеті

  1. Під час роботи в хімічному кабінеті на робочому столі може знаходитися

  а) письмове приладдя      б)  робочий зошит для звіту про роботу              в) калькулятор                    г)підручник

      2. До обладнання хімічного кабінету потрібно ставитись

     а) економно     б) дбайливо        в) з обережністю   г) недбало

      3. Котрий пункт потрібно дотримуватися під час роботи в кабінеті хімії з речовинами

а) можна куштувати на смак     б) можна куштувати на смак не всі речовини

в) можна куштувати з обережністю   г) не можна куштувати всі речовини

4. Робити записи про виконання роботи потрібно

а) перед виконанням досліду     б) після виконання кожного досліду      

в) перед виконанням роботи   г) після виконання всіх дослідів

5. Надлишки взятого реактиву потрібно зливати чи зсипати 

 а)  у спеціальну склянку     б) повертати назад  у  склянку з реактивом

 в) використовувати увесь узятий реактив   г) відсипати потрібне, а решту залишити у пробірці

6. Щоб припинити горіння сухого пального, потрібно

  а) засипати піском    б)залити водою    в) закрити ковпачком  г) задмухати

Тест 3

Початковий та середній рівні ( 6 балів)

  1. Виберіть назву науки, яка не є природничою:

а) Хімія      б)Фізика        в)Математика           г)Географія

      2. Хто із російських хіміків є автором слів «Широко простягає хімія руки свої у справи людські…»:

а) Менделєєву      б)Курчатову        в)Зініну           г)Ломоносову

    3. Позначте правильне твердження:

а) Хімія – наука про речовини      б) Хімія – наука про речовини  та їх перетворення      в)Хімія – наука про матеріали      г) Хімія – наука про

явища в природі.

4. Автором теорії флогістону є:

а) Лавуазьє      б)Шталь        в)Бойль           г)Ломоносов

5.  Який з  вчених запропонував поняття «атомна маса» і першим визначив атомні маси багатьох хімічних елементів:

  а) Дальтон      б) Шталь        в)Бойль           г)Лавуазьє

6. Назва періоду розвитку хімії коли вчені-хіміки шукали «філософський камінь»:

а) фізхімія      б)алхімія        в)космохімія          г)геохімія

Достатній рівень

7.Найдіть відповідність між назвою науки та предметом її вивчення:

  1. неорганічні речовини .                                            А) органічна
  2. аналіз  речовин.                                                        Б) біологічна
  3. вивченням  живого.                                                  В) аналітична
  4. органічні речовини.                                                 Г) неорганічна

8.Закінчіть речення

  1. Речовиною називається …
  2. Перетвореннями у хімії називають … називають . . . .
  3. Природничі науки – це науки, що вивчають…
  4. Хімія – відноситься до групи наук, які звуться . . . .
  5. Хімічні елементи -   основний предмет вивчення.. . . .
  6. Наука про речовини та їх перетворення - . . . .

Відповіді: 1 – все те, з чого виготовлене фізичне тіло  2 – зміни  з речовинами 3 – природу, 4 – природничі, 5 – хімії, 6 – хімія.

Високий рівень:

9.Складіть міні – твір на тему «Хімія у моєму домі».

 

                                                 Кросворди

Кросворд 1.

 

 

 

 

1

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Все те , з чого виготовлене фізичне тіло називається . . . .
  2. Зміни  з речовинами у хімії називають . . . .
  3. Змінами, що відбуваються з речовинами керують певні  . . . .
  4. Хімія – відноситься до групи наук, які звуться . . . .
  5. Основний предмет вивчення хімії – хімічні .. . . .
  6. Наука про речовини та їх перетворення - . . . .

Відповіді:1 – речовини, 2 – перетворення, 3 – закономірності,

4 – природничі, 5 – елементи, 6 - хімія

Кросворд 2

Розгадавши кросворд  ви прочитаєте галузі хімії, які стали самостійними науками.

  1. Назва хімії, що вивчає неорганічні речовини .
  2.  Назва хімії,  яка займається вивченням аналізу речовин.
  3. Назва хімії, яка займається вивченням всього живого.
  4. Назва хімії , яка вивчає органічні речовини.
  5. Назва хімії , яка вивчає Космос.

 

6Назва хімії , предмет вивчення якої тісно пов’язаний з фізикою.

 

 

 

 

 

 

 

 

ч

н

а

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

ч

н

а

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

ч

н

а

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

ч

н

а

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

ч

н

а

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

ч

н

а

 

6

 

Відповідь: 1 – неорганічна, 2 – аналітична, 3 – біологічна, 4 – органічна,

5 – космічна, 6 - фізична

Кросворд 3

Розгадавши кросворд  ви прочитаєте галузі хімії, які стали самостійними науками.

  1. Назва хімії, що вивчає неорганічні речовини .
  2.  Назва хімії,  яка займається вивченням аналізу речовин.
  3. Назва хімії, яка займається вивченням всього живого.
  4. Назва хімії , яка вивчає органічні речовини.
  5. Назва хімії , яка вивчає Космос.
  6. Назва хімії , предмет вивчення якої тісно пов’язаний з фізикою.

 Н

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 Б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 О

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 К

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

Ф 

 

 

 

 

 

 

 

6

Відповідь: 1 – неорганічна, 2 – аналітична, 3 – біологічна, 4 – органічна,

5 – космічна, 6 - фізична

               

 

 

                        Кросворд 4    Спільна літера «Л»

  1. Російський вчений – автор закону збереження маси і енергії.
  2. Французький вчений, який довів що складовою частиною повітря є кисень. Після цього відкриття відкинуто теорію флогістону.

Л

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

Л

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

Л

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

Л

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

Л

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

Л

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

Л

 

 

 

 

 

 

7

 

  1. Період розвитку хімії, коли вчені шукали «філософський камінь».
  2. Теорія, згідно якої речовини містять у собі невловиму частинку, яка при горінні чи плавленні металу зникає.
  3. Англійський хімік і фізик  - запропонував поняття «атомна маса» і першим визначив атомні маси багатьох елементів.
  4. Англійський хімік і фізик – дав перше наукове визначення хімічного елемента. Він також автор одного з газових законів.
  5. Німецький хімік – автор теорії флогістону.

Відповіді: 1  - Ломоносов, 2 – Лавуазьє, 3 – Алхімія, 4 – Флогістон,

5 – Дальтон, 6 – Бойль, 7 – Шталь.

 

Кросворд 5

 На знаку оклику впиши номери тих дій, які можуть призвести до нещасного випадку під час виконання  хімічного експерименту.

1

дотримання

правил

2

неохайність

 

 

 

3

не точність

4

неуважність

5

старанність

6

дисциплінованість

 

 

7

необізнаність

8

самовпевненість

9

недисциплінованість

                    10

акуратність

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь: 2,   3,   4,   7,   9,   10.

                                                              Кросворд 6

З давніх часів для хіміків є правила, які забороняють певні дії у хімічній лабораторії чи під час проведення експерименту. Це шість НЕ –

Н

Е

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Н

Е

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Н

Е

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Н

Е

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Н

Е

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Н

Е

 

 

 

 

 

 

 на

 

 

 

 

  1. Заборона на харчування в лабораторії.
  2. Заборона на вживання рідини в лабораторії.
  3. Заборона – вказівка до дій із залишками речовин.
  4. Заборона знаходження над посудом у якому відбуваються перетворення речовин.
  5. Не будь надто цікавим – не . . . .у посудину з реагуючими речовинами.
  6. Для визначення властивостей речовини ніколи не . . . . .    . .    . . . .

 

Відповідь:

  1. Не їж в лабораторії
  2. Не пий в лабораторії
  3. Не зливай (зсипай) залишки речовин назад у посудину
  4. Не нахиляйся над пробіркою, де йде реакція
  5. Не заглядай у пробірку з реагуючими речовинами
  6. Не пробуй речовини на смак.

 

 

 

   Кросворд 7

  1. Його використовують при очищення рідин від твердих домішок.
  2. Конусоподібна або іншої форми посудина за допомогою якої легко переливати рідини з однієї місткості в іншу.
  3. Основний скляний посуд для учнівського експерименту.
  4.      Фарфорова посудина для подрібнення твердих речовин.
  5. Прилад у якому закріплюють лабораторне обладнання під час експерименту.
  6. Пристрій для набирання дуже малої кількості рідини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Велика скляна посудина різної форми для дослідів.
  2. Мірна посудина конічної форми.
  3. Пристосування для утримування пробірок під час досліду.

Відповіді: 1 – фільтр, 2 – воронка, 3 – пробірка, 4 – ступка, 5 – штатив, 6 – піпетка, 7 – колба, 8 – мензурка,  9 – тримач,

                                                    Кросворд 8

Дайте коментарі до використаних у кросворді термінів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

п

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

1

ф

і

л

ь

т

р

 

 

2

в

о

р

о

н

к

а

 

п

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

9

 

о

 

 

е

 

 

 

 

 

 

 

м

 

 

т

 

л

 

 

т

 

 

 

 

 

 

 

е

3

п

р

о

б

і

р

к

а

 

 

 

 

 

 

н

 

 

и

 

а

 

 

а

 

 

 

 

 

 

 

з

 

 

м

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

с

т

у

п

к

а

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

р

 

 

ч

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

к

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

ш

т

а

т

и

в

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь:

  1. Його використовують для очищення рідин від твердих домішок.
  2. Конусоподібна або іншої форми посудина за допомогою якої легко переливати рідини з однієї  місткості в іншу.
  3. Основний скляний посуд для учнівського експерименту.
  4. Фарфорова посудина для подрібнення твердих речовин.
  5. Прилад у якому закріплюють лабораторне обладнання під час експерименту.
  6. Пристрій для набирання дуже малої кількості рідини.
  7. Велика скляна посудина різної форми для дослідів.
  8. Мірна посудина конічної форми.
  9. Пристосування для утримування пробірок під час досліду.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Головоломки

                                         Головоломка 1

Уважно розгляньте малюнок, відшукайте початок і, пропускаючи весь час однакову кількість літер та рухаючись за годинниковою стрілкою, прочитайте  хімічне твердження.

Х

и

і

н

м

и

і

т

я

а

 -

ї

н

х

а

я.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

п

в

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

у

н

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

е

о

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

к

н

ч

е

е

р

р

о

о

в

р

т

п

е

а

р

Відповідь: Хімія – наука про речовини та їх перетворення.

                                Головоломка 2

З кожного прямокутника виберіть  літери, що один раз зустрічаються у строчці. З літер складіть слова – терміни, і ви дізнаєтеся чим вони є для хімії як науки. Складіть відповідне речення додавши слова «їх . та».

в

а

р

а

е

в

а

 

п

о

е

о

р

о

о

 

з

л

а

л

к

л

о

 

ф

у

ч

у

о

ф

у

 

р

е

р

а

т

в

а

 

р

н

р

о

а

м

а

 

к

е

в

е

и

к

е

 

о

с

р

с

е

н

с

 

і

в

р

в

н

в

о

 

м

и

м

н

а

и

м

 

г

н

л

г

л

я

л

 

м

с

е

т

е

і

м

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

р

е

д

л

д

е

 

п

а

р

а

е

 

в

а

и

а

а

 

х

о

і

о

о

в

а

м

в

е

а

 

и

д

и

м

и

 

в

ч

а

е

а

 

а

м

а

і

а

п

р

о

н

р

о

 

е

н

т

н

н

 

в

в

я

в

 

т

и

ї

и

т

з

о

т

о

и

о

 

 

 

5

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь: Речовина(1), перетворення (2), закономірності (3), елементи (4) – предмет (5) вивчення (6) хімії (7)  Предмет вивчення хімії – речовина, елементи,  їх перетворення та закономірності.

 

Головоломка  3

Для читання шифрограми використайте український алфавіт, замінивши цифри на відповідну літеру в алфавіті.

25

12

17

12

33

 

- 

 

18

1

24

15

1

 

20

21

19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21

7

28

19

3

11

18

11

 

23

1

 

13

26

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20

7

21

7

23

3

19

21

7

18

18

33

 

.

 

 

 

 

Відповідь: Хімія – наука про речовини та їх перетворення


                     Головоломка 4


Для читання шифрограми використайте український алфавіт, замінивши цифри на відповідну літеру в алфавіті. Кому з вчених – хіміків належать ці слова?

29

11

21

19

15

19

 

20

21

19

22

23

33

5

1

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

26

12

17

12

33

 

21

24

15

11

 

24

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22

20

21

1

3

11

 

16

32

6

22

31

15

12.

 

 

Відповідь: Широко простягає хімія руки свої у справи людські.

Головоломка 5

  • Для читання шифрограми використовуйте тільки ті літери, які у строчці прямокутника зустрічаються один раз. Дотримавшись цієї вимоги, ви прочитаєте назви лабораторного обладнання. Для яких дій їїх використовують?

 

в

е

о

е

р

 

п

у

і

у

п

 

п

е

р

е

о

 

м

о

м

н

м

 

р

е

р

т

р

 

я

б

і

я

я

 

к

с

а

с

с

1

к

и

а

и

и

2

р

о

к

о

а

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

с

к

с

о

с

 

 

ш

о

т

о

о

 

 

 

 

 

 

в

а

л

а

в

 

 

р

а

р

т

р

 

 

 

 

 

 

б

н

н

а

н

4

 

и

м

в

м

м

5

 

 

 

 

Відповідь: 1 – воронка, 2 – піпетка, 3 – пробірка, 4 – колба, 5 - штатив

Головоломка 6

За принципом відправки СМС - повідомлень зашифровано назви лабораторного обладнання,  що використовується в хімічних лабораторіях. Прочитайте їх та поясни їх призначення.

Шифр:         1 – а, б, в                  2 – г, г, д, е                 3 – є, ж, з

                     4 – и, і, ї, й                5 – к, л, м                    6 – н. о, п

    7 – р, с, т      8    у, ф, х, ц               9 – ч, ш, щ               0   –ь, ю, я

Завдання:

 

6

7

6

1

4

7

5

1

 

 

 

7

7

8

6

5

1

1

3

1

2

2

2

1

1

1

 

 

4

2

3

1

3

1

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

6

5

1

1

 

 

 

 

5

2

6

3

8

7

5

1

2

1

2

2

2

1

 

 

 

5

3

4

1

3

1

1

1

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

7

1

7

4

1

 

 

 

 

6

4

6

2

7

5

1

3

2

3

1

3

1

3

 

 

 

6

3

2

3

4

3

1

1

 

Відповіді: 1 – пробірка, 2 – колба, 3 – штатив, 4 – ступка, 5 – мензурка, 6 - піпетка

 

Головоломка 7  «Вправи з мови і математики»

Виконуючи відповідні дії, що запропоновані у завданнях ви прочитаєте назви лабораторного обладнання. Поясніть їх призначення.

1. (Ворона – А) + (Качка – ЧКА)                                                    (Воронка)

 

2. (Пробка – КА) + (Дірка – Д)                                                       (Пробірка)

3. (Коло – О) + (Баба – БА)                                                             ( Колба)

4. (Штаб – Б) + (Актив – АК)                                                           (Штатив)

5. (Штат) + (Актив – АКТ)                                                                (Штатив)

6. (Цифра менша чотирьох) + (Мачо – О)                                       (Тримач)

7. (Труба – А) +( Коза – ОЗ)                                                               ( Трубка) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
7 березня 2018
Переглядів
1210
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку