Позакласний захід "Гімн Вогню"

Про матеріал

Позакласний захід "Гімн Вогню" має на меті :

розвивати зацікавленість учнів до пізнання світу, формувати науковість та доступність отримання знань, активізувати розумову діяльність учнів, сформувати в них стійкі життєві компетентності, підвищити якість свідомого засвоєння навчального матеріалу, підвищити пізнавальний інтерес учнів, прищеплювати потяг до навчання та одержання сучасних наукових знань, виявити обдарованих учнів, здатних вивчати предмет на більш глибокому рівні, здійснювати профорієнтаційну роботу. Може бути використаний під час проведення тижня хімії

Перегляд файлу

1.

Година хімії 

«Гімн Вогню»

 

 

 

Хімія – це цікава,але важка наука. ЇЇ починають вивчати з 7-го класу,коли у дітей сформовані перші уяви про природу,є достатній рівень математичної підготовки.

Мета: розвивати зацікавленість учнів до пізнання світу, формувати науковість та доступність отримання знань, активізувати розумову діяльність учнів, сформувати в них стійкі життєві компетентності, підвищити якість свідомого засвоєння навчального матеріалу, підвищити пізнавальний інтерес учнів, прищеплювати потяг до навчання та одержання сучасних наукових знань, виявити обдарованих учнів, здатних вивчати предмет на більш глибокому рівні, здійснювати профорієнтаційну роботу.

Вступне слово вчителя .

Добрий день діти !

Сьогодні ми запросили вас у гості до кабінету ,в якому ви мабуть ніколи ще не були. Називається цей кабінет «Хімічним» В цьому кабінеті  вивчається новий для вас предмет ,який має назву «Хімія». Це дуже цікавий предмет  і я хочу вас познайомити з цим предметом разом з учнями 7-8-х класів,які вже дещо опанували з цього предмету  та хочуть поділитися своїми знаннями з вами. А знають вони вже дійсно багато цікавого зі світу хімії.

Але своє знайомство  ви почнете з важливого явища нашого життя – вогню. І тому сьогоднішню зустріч ми присвячуємо  «Вогню». Слайд 1

Зараз я пропоную надати слово нашим ведучім.

1-ведучий. Слайд 2

З давніх-давен люди хотіли зрозуміти, яким чином побудований наш світ,з яких «цеглинок» він складається?

Давньогрецьский філософ Геракліт стверджував: "Все виникає із полумя і все в полум’я перетворюється." Східні  мудріці теж приписували вогню особливі властивості - очищення та відновлення. Важлива роль відводилася йому у чорній та білій магіїї.

А сучасна физика каже що  вогонь - це четвертий стан речовини (окрім твердого,рідкого та газоподібного).

Давні мудреці не просто так вважали,що одним з елементів створення світу є- ВОГОНЬ.

2 ведучий. Слайд 3 ...Зимовий день за вікном. Хмурий т а прохолодний. А ми запалимо свічку та будемо дивитися на вогонь. Краплі воску повзуть повільно та поважно. Тоненька пелюстка вогника тремтить на протягу. Вона жива, навіщо так тремтіти ? В неї знаходиться велика сила. Вона пам’ятає про те,що вже забули люди. І тому ми так любимо дивитися на вогонь.

Слайд 4. Людина завжди думає. І думки не осяюють її ,якщо вона дивиться на вогонь та воду. Рух води та тремтіння вогню  - це рух часу.

Слайд 5

1 ведучий. У воді та вогні живе велика таємниця народження людства,яке вийшло з моря та сіло грітися у вогнища. За мільйони років ,все змінилося : птахи та змії,тварини та риби,квіти та дерева,змінилася і сама людина,земля та зірки. І тільки вогонь та вода залишилися без змін.

Слайд 6-7

2 ведучий. Полум’я нашої свічки пам’ятає про перше вогнище, біля якого грілися перші люди. Мабуть це блискавка запалила дерево, а можливо самі по собі запалали прілі листя. Тоді ще люди не вміли добувати вогонь і вони ретельно та обережно зберігали його у ямах і яке було нещастя – дощ,який віднімав вогонь!

Слайд 8

1 ведучий. Полум’я нашої свічки пам’ятає про перший вогонь,запалений самою людиною. Той вогонь народився з паличок,яких терли одну  з одною, або з іскри яка виникла  під час биття каміння. Люди використовували для одержання вогню   навіть стрілу. Але було дуже важко заставити шматочок дерева подарувати вогонь.

Слайд 9

2 ведучий. Стало легше, коли з’явилося огниво. Його ще називали кресалом. Били залізною битою по кременю.  Іскрою запалювали сухий мох,або вовну тварин. Носили все це в шкіряному мішечку на поясі.

Слайд 10

 1 ведучий. Потім люди навчилися брати вогонь у сонця. Пропускаючи промені крізь скляні посудини,заповнені водою,прозорі кристали кварцу, спеціальне запалювальне скло. Так людина підкорила вогонь. Ви теж можете спробувати запалити папір збільшувальним склом, підставивши його сонячним променям,підклавши тверду поверхню тарілі.(демонстрація сфокусованого променя)

Слайд 11

2 ведучий. А чим же запалена наша свічка? … вірно, сірником. Сірники з’явилися не так давно, трошки більше 150 років тому, і були вони спочатку скляними з головками з білого фосфору. А зараз сірники роблять з дерева (найкращі з осики) або картону. Сірники бувають різноманітними : вітрові (не гаснуть при сильному вітрі,на дощу та в заметіль) - вони потрібні морякам,геологам, мисливцям. Є сигнальні, вони палають різнобарвним полум’ям. А є і – сірники - запали,які не згасають у воді.

Слайд 12

I ведучий. Це тепер вогонь став звичним,не дивовижним. А раніше до нього відносилися по-іншому. Люди бачили, яким він буває різним : то добрий друг та помічник, то грізна стихія, яка знищує все на своєму шляху. Вогонь дарував життя але й забирав його. Його поважали  та любили,боялися та вклонялися. Властивості вогню вважали дивовижними, а походження – позаземним. У всіх народів Землі – на півдні та півночі, сході та заході – були боги вогню. Вони захищали людей від злих сил, чарівників, хвороб та пожеж, приносили добрим людям багатство, а поганим людям дарували нещастя та хвороби.

Богів вогню всі хотіли задобрити, приносили їм жертви, влаштовували на їхню честь свята.

Слайд 13

2 ведучий. Два вогня. (старовинна легенда)

Запалали на одному дворі два вогня і стали між собою розмовляти.

Ох, брат, і погуляю я на тому тижні, - каже один вогонь - весь дом спалю, і двір спалю, нічего не оставлю.

  •    Чего це ти надумав своїх господарей ображати? - запитує другий.
  •    Того і надумав, що вони самі мене ображають. Погано мені у них живеться. Вони як пічь запалювають, так обов’язково сваряться, вечірні вогні запалюють -сваряться. А я такого не люблю. Я люблю, щоб в домі були мир і спокій. Да і господиня про мене не піклується :  обо мне не заботится: замітає мене грязним віником, ніколи "спасибі" не каже, в пічь не пряче, до ранку не збереже.

Ну гуляй, коли задумав. Тільки ось що: на вашому дворі наше колесо лежить. Так уж ти його не трогай! А то мої -то господарі добрі - і запалюють мене з молитвою, і гасять з добрим словом.

Ось пройшов тиждень і сталася пожежа. Сгорів один дом .Тільки в тому дворі знашли післе пожежі сусідське дерев’яне колесо, лежало воно цілим.

Слайд 14

1 ведучий.

Австралійский міф. "Про те, як люди взнали про вогонь".

Давним-давно, коли у людей ще не було вогня, одина тваринка, яку звали бандикут, зберігав в таємниці вогонь і нікому не давал його. Одного разу  зібралися всі тварини на велику нараду і почали думати, як би відняти у бандикута вогонь. Раздобути його визвався голуб. Прийшол він до бандикуту і став кланятися, кружитися, співати і танцювати. Заслухався бандикут, задивився, забув про все. Тут голуб і підлетів до вогню. Але хитрий бандикут вивернувся і бросив свою головешку прямо в річку. Тут би і кінець вогню, але це побачив сокіл, на лету підхватив головешку і полетів. Да тільки обпалив клюв і виронив її на самому березі. Від головешки загорілася сухая трава, всі тварини злякалися і розбіглися. А люди вишли з лісу подивитися, що це цвіте так яскраво у самої води, побачили вогонь.С тих пір вони гріються біля вогню, освітлюють їм свої домівки і готують їжу.

Слайд 15-16

2 ведучий.

А для чого ми з вами використовуємо вогонь? (звертається до дітей). - Для приготування їжі

. - Щоб дома було тепло.

- Для освітлення.

Слайд 17

1 ведучий. А зараз, ми вам покажемо деякі перетворення вогню, дивовижні перетворення (демонструємо хімічні досліди)

 

1. «ЗНИКНЕННЯ  НАПИСУ»

Кажуть,що написано пером,не вирубаєш  і сокирою. Але це можна спростувати. озчином  крохмалю з йодом написати будь-які слова. Якщо тепер  потримати лист зі словами над полумям  спиртівки, а потім витерти - напис зникне).

2. «ЧАРІВНЕ ПОЛУМЯ»

Можливе і інше перетворення напису. Під дією полум’я напис з’являється знову.(Зробити на листі напис за допомогою розчину H2SO4.  Потримати напис над спиртівкою на відстані 15-18 см. Через деякий час зявиться напис чорного кольору.)

3. КАЗКУ ПРИГАДАЙМО, ПРО КОНЬКА, ПРО ГОРБУНКА.

Там Жар - птахове перо Івану щастя принесло. Прийшов час подивитися на це перо. (Запалюємо спирт ,який містить різні солі )

4. ЗОРЯНИЙ ДОЩ

Діти ! А ви знаєте ,що таке дощ? А "зоряний" дощ бачили? (Беремо 3 чайні ложки залізного порошку, таку ж кількість деревинного вугілля. Перемішуємо та висипаємо у чашку та нагріваємо.)

5. ЗАПАЛЮВАННЯ БЕЗ ВОГНЮ

Я пропоную спробувати запалити вогнище  як це робили давні люди,за допомогою кресалаА зараз ми покажемо вам, як можно запалити вогонь чарівною паличкою. (Насипати 0,1 г КМnO4 додати H2SO4. Скляною паличкою набрати цю суміш та доторкнутися до купи бавовни.Відбувається спалахування.)

 

6.МАЛЮВАННЯ БЕЗ ФАРБ

На листі малюємо концентрованим розчином KNO3 а потім розжареним дротиком запалюємо крапку.відбувається «малювання»

7. У ВОДІ НЕ ТОНЕ,У ВОГНІ НЕ ГОРИТЬ

Намочуємо хустинку у воді, потім у розчині ацетону або спирту ,закріпивши у тримачі запалюємо. Хустинка залишається неушкодженою.

8. ВИВЕРЖЕННЯ ВУЛКАНУ.

Ретельно розтертий біхромат амонію кладемо у формі вулкану ,всередину можна покласти порошок Мg. Запалити суміш.

 

Заключне слово вчителя

Діти ось і добігло завершення наше свято.

«Нехай вогонь в серцях палає ,а пожеж хай не буває !»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                 Дошка

 Стіл учнівський

Стілець учнівський

Стіл демонстраційний

Стіл вчительський

Шафа-стінка

Спиртівки

Штатив для пробірок

Тримач для пробірок

Пробки гумові

Йоржики

Щипці для тиглів

Пробірки хімічні

Набір скляних трубок

Предметні скельця

Колби

Воронки

Мензурки

Стакан

Колба мірна 2 кл., 100 мл.

Колба мірна 2 кл„ 50 мл

Ступка порцелянова з товкачиком

Циліндри

Колекція «Метали і сплави»

Колекція «Нафта і продукти її

переробки»

Колекція «Пластмаси»

Колекція «Руди металів»

Комплект портретів видатних

хіміків

Реактиви:

Гліцерол, 100 мл.

Глюкоза, 0,2 кг.

Залізо. Ошурки, 0,1 кг.

Індикатори (сухі), 0,05 кг.

Калій нітрат, 0,1 кг.

Кальцій карбонат, 0,1кг.

Кальцій оксид, 0,2 кг.

Кальцій хлорид, 0,1 кг.

Сульфатна кислота, 0,5 л.

Хлоридна кислота, 0,1л.

Етанова кислота (харчова) 9%, 1л.

Крохмаль, 0,1 л.

Купрум (II) оксид, 0,1 кг.

Купрум (II) сульфат пентагідрат 0,1 кг.

Магній, ошурки, 0,05 кг.

Магній оксид, 0,05 кг.

Магній нітрат, 0,1 кг.

Магній сульфат гептагідрат, 0,05кг

Мідь (шматочки), 0,1 кг.

Натрій карбонат, 0,1 кг.

Натрій сульфід, 0,05 кг.

Натрій сульфат, 0,05 кг.

Натрій хлорид, 1 кг.

Нікель (II) сульфат, 0,05 кг.

Цинк гранульований, 0,1 кг.

Вата, 100 г.

Індикаторний папір

Сухе пальне

Таблиці

Правила техніки безпеки під час

роботи в хімічному кабінеті

Найважливіші класи хімічних

сполук

Лабораторне обладнання та робота

з ним

Періодична система хімічних

елементів Д.І. Менделєєва

Кругообіг речовин у природі

Хімічні властивості металів

Таблиці з металургії

Таблиці з неорганічної хімії для 8

класу

Таблиці з хімії для 9 класу

Таблиці з хімії для 10 класу

Таблиці з хімії для 11 класу

Портрети

Портрети видатних хіміків

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Li Akasha
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 березня 2018
Переглядів
845
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку