Моніторингова робота 10 кл І варіант І рівень ( одна правильна відповідь )
1.Укажіть біологічні системи, які перебувають на молекулярному рівні організації живої матерії: а) гриби; б) рослини; в) ціанобактерії; г) віруси.
2. Укажіть назву сполук, розчинних у воді: а) гідрофобні; б) гідрофільні; в) органічні; д) неорганічні.
3. Назвіть структури, які наявні у хлоропластах: а) кристи; б) центріолі; в) тилакоїди; г) нуклеосоми.
4. Назвіть умови, без яких процес фотосинтезу стає неможливим: а) відсутність вуглекислого газу в атмосфері; б) відсутність глюкози в клітинах; в) відсутність хромопластів; г) відсутність мітохондрій.
5. Як називають розмноження організмів за рахунок відокремлення багатоклітинних частин: а) статеве; б) вегетативне; в) партеногенез; г) поліембріонія?
6. Укажіть клітини, у яких можуть виникати мутації: а) лише статеві; б) лише нестатеві; в) будь-які.
ІІ рівень ( дві правильні відповіді )
7. Вегетативний орган квіткової рослини — це: а) плід; б) корінь; в) стебло; г) листок.
8. Загальною властивістю автотрофів є…
а) живлення готовими органічними речовинами; б) однаковий хімічний склад зовнішньої оболонки клітини;в) розщеплення органічних сполук при диханні; г) виділення кисню в оточуюче середовище;д) поглинання вуглекислого газу.
ІІІ рівень ( установіть відповідність )
9. Визначте відповідність між клітинами різних груп еукаріотів та притаманними їм органелами руху.
1справжні гриби А джгутики, що складаються лише з однієї м.трубочки
2 рослини Б лише джгутики, що складаються з груп мікротрубочок
3 тварини В джгутики, війки та псевдоподії
4 бактерії Г спеціалізованих органел руху не мають
Д органела руху глікокалікс
10. Установіть відповідність між формами діяльності людини та їхніми наслідками:
А Викиди в атмосферу хлорфторвуглецевих сполук 1 Утворення озонових дірок
Б Нераціональне поливання ґрунтів 2 Тепличний ефект
В Інтенсивна діяльність промисловості та транспорту 3 Ерозія ґрунтів
Г Масове вирубування лісів 4 Засолення ґрунтів
ІV рівень
11.І закон Г.Менделя, його статистичні та цитологічні основи.
12. Чи варто відмовитись від подальших досліджень у галузі створення трансгенних організмів?
Моніторингова робота 10 кл ІІ варіант І рівень ( одна правильна відповідь )
1. Визначте найвищий рівень організації живої матерії: а) популя ційно-видовий; б) біосферний; в) організмовий; г) екосистемний.
2. Назвіть сполуку, нерозчинну у воді: а) віск; б) глюкоза; в) фрук тоза; г) тростинний цукор.
3. Назвіть клітини еукаріотів, які не мають ядер: а) еритроцити більшості ссавців; б) клітини епітелію; в) лейкоцити; г) нейрони.
4. Назвіть організми, які здійснюють хемосинтез: а) зелені рослини; б) тварини; в) гриби; г) нітрифікуючі бактерії.
5. Укажіть групу рослин, якій притаманне подвійне запліднення: а) мохоподібні; б) папоротеподібні; в) голонасінні; г) покритонасінні.
6. Зазначте, як називають межі модифікаційної мінливості ознаки: а) варіаційний ряд; б) варіаційна крива; в) середнє значення; г) норма реакції.
ІІ рівень ( дві правильні відповіді )
7. Репродуктивний орган квіткової рослини — це: а) плід; б) корінь; в) стебло; г) листок.
8. . Загальною властивістю гетеротрофів є…
а) живлення готовими органічними речовинами; б) однаковий хімічний склад зовнішньої оболонки клітини;в) розщеплення органічних сполук при диханні; г) виділення кисню в оточуюче середовище;д) поглинання вуглекислого газу.
ІІІ рівень ( установіть відповідність )
9. Порівняйте ознаки, притаманні представникам різних царств організмів.
1 бактерії А мають глікокалікс
2 гриби Б клітини мають лише один тип нуклеїнових кислот
3 рослини В клітинна оболонка містить хітин
4 тварини Г клітинна оболонка містить муреїн
Д у цитоплазмі відкладається крохмаль
10. Установіть відповідність між формами симбіозу та прикладами, що їх ілюструють.
А мутуалізм 1 співіснування уссурійського тигра та лісового кота
Б коменсалізм 2 мешкання аскариди в кишечнику людини
В паразитизм 3 оселення рачків морських жолудів на тілі китів
Г нейтралізм 4 мешкання багатоджгутикових одноклітинних тварин у кишечнику тарганів та термітів
ІV рівень
11.ІІ закон Г.Менделя його статистичні та цитологічні основи.
12 У чому можливі негативні наслідки створення химерних організмів?.