Актуальність проблеми дослідження. Актуальність проблеми дослідження визначається недостатнім вивченням феномену ліворукості, що викликає гострі суперечки і дискусії. Така увага зумовлена, в більшості випадків тим, що батьки і вчителі не володіють інформацією про причини виникнення ліворукості та психофізіологічні особливості розвитку ліворуких дітей.
Предмет дослідження: походження ліворукості, чисельність та особливості ліворуких дітей. Об'єкт дослідження: ліворукі діти та їх сім’ї, причини виникнення ліворукості. Мета роботи: теоретично обґрунтувати феномен ліворукості, провести дiaгностику ліворукості у дітей, встановити її походження та психофізіологічні особливості.
Ліворукість – це переважне використання лівої руки під час виконання життєво важливих практичних дій(їжі, письма, праці) Праворукість – це надання переваги у користуванні правої руки над лівою. Амбідекстрія - проявляється тим, що людина в рівній мірі володіє правою і лівою рукою, без виділення ведучої. Визначення понять:
Отже, ліворукість не можна вважати причиною порушень або відхилень у розвитку. Ціною великих зусиль можна навчити ліворуку дитину працювати правою рукою, але змінити її біологічну суть не можна. Якщо ліворука дитина нормально росте і розвивається, якщо її не переучували, то підхід до неї істотно не відрізняється від підходу до праворукої дитини. Головне, необхідно враховувати її індивідуальні особливості, бути терплячим і вміти зрозуміти дитину. Висновок