IV Варіант
Карта «Українські землі в середині ХІХ ст»
А) Подільська; В) Херсонська; Г ) Катеринославська; Д) Полтавська;
2.Укажіть до складу якого генерал-губернаторства відносилась губернія під № 3
А) Новоросійсько-Бессарабського; Б) Малоросійського; Г) Київського
3. Укажіть дату ліквідації Задунайської Січі
А)1825; Б) 1830; В) 1832; Г) 1828;
4, Організації «З’єднані слов’яни», «Любов до істини», «Понт Евксинський», «Малоросійське таємне товариство» відносилися до
А) польського наіонально-визвольного руху; Б) масонського руху; В) декабристського руху; Г) українського національно-визвольного руху
5 . Укажіть поняття, що відповідає визначенню:
Особи, що виступають за самоуправління певної частини держави, її право на самостійне вирішення внутрішніх питаньу межах, передбачених загальнодержавними законами.
А) будителі; Б) масони; В) декабристи; Г) автономісти
6. Укажіть логічний ланцюжок, який стосується розвитку капіталістичних відносин на Україні в першій половині ХІХ ст
А) Порто-франко, кріпацтво, промисловий переворот, військові поселення,
Б) Порто-франко, урочна система панщини, ринкові відносини, військові поселення
В) Товаризація виробництва, ринкові відносини, промисловий переворот
7. Позначте прізвища осіб, пов’язаних з діяльністю «Товариства галицьких греко-католицьких священників»
А) І. Могильницький, М. Левицький, І Снігурський
Б) М.Шашкевич, І. Вагитевич, Я. Головацький
В) А. Бачинський, Й. Базилович, Й. Лозинський
8. Укажіть автора мистецького твору
А) т. Шевченко; Б) І. Сошенко; В) В. Тропінін
9. Укажіть портрет діяча, якого стосуються наведені факти:
« Видатний історик, письменник, етнограф, суспільно-політичний діяч. Випускник Харківського університету, викладач російської історії Київського університету. Один з засновників Кирило-Мефодіївського братства, автор його програмних документів. Професор Петербурзького університету, член-кореспондент Російської Академії Наук».
9. Укажіть портрет діяча, якого стосуються наведені факти:
А) Б) В)
10. Позначте назву першої української газети, що почала виходити у Львові з ініціативи Головної руської ради
А) «Русалка Дністрова»
Б) «Зоря Галицька»
В) «Слово перестороги»
11. Позначте уривки, що розкривають зміст «Руської правди » П.Пестеля
А) «Визначаємо, що духовне і політичне об’єднання слов’ян є тією справжньою метою, до якої вони повинні прагнути»
Б) «Не може далі в Росії існувати дозвіл однієї людини мати і називати іншу своїм кріпаком. Рабство повинно бути знищено»
В) «Всі різні племена, з яких складається Російська держава, визнаються російськими і, складаючи різні назви, становлять один народ російський»
Г) «Правління, законодавство, право власності і освіти у всіх слов’ян ґрунтується на святій релігії господа нашого Ісуса Христа»
12 Установіть хронологічну послідовність подій
А) Польське національно-визвольне повстання
Б) Відкриття Харківського університету
В) Створення Головної руської ради
Г) Видання «Русалки Дністрової»
13.Установіть відповідності між іменами, прізвищами історичних осіб та фактами їх діяльності
А) О.Духнович
Б) І. Котляревський
В) І. Могильницький
Г) У. Кармалюк
1) Просвітник і церковний діяч , автор першої в Галичині граматики української мови «Граматика язика словено-руського», разом з Дмитром Левицьким заснував перше в Галичині просвітницьке товариство греко-католицьких священників.
2) Автор п’єс «Москаль-чарівник», «Наталка Полтавка», перший класик нової української літератури.
3) Священик, вчений, поет уперше висунув думку об’єднання Закарпаття зі Східною Галичиною та Північною Буковиною в окрему автономну адміністративну одиницю Австрійської імперії.
4) Український селянин, ватажок селянского руху на Поділлі у 1813–1835 роках.
5) Автор живописних та літературних творів, збірки «Кобзар», активний громадський діяч, член Кирило-Мефодіївського братства.
14. Позначте ознаки, що розкривають значення терміна «національно-культурний рух».
А) Виявлення інтересу до вітчизняної історії та життя свого народу.
Б) Формування ворожого ставлення до представників інших національностей.
В) Посилення уваги до рідної мови та усної народної творчості.
Г) Засвоєння мови та культурних здобутків панівної нації.
Д) Здійснення активної просвітницької роботи.
Е) Розбудова та розвиток усіх галузей національної культури.
15. Установіть відповідність між термінами та їх визначеннями
А) Національне відродження
Б) Національна ідея
В) Національна еліта
Г) Нація
1) Історична спільнота людей, сформована на основі спільності території, мови, особливостей культури і характеру, економічних зв’язків.
2) Частина соціально-етнічної спільноти, яка становить меншість відносно головної (панівної) нації.
3) Філософські, політичні, економічні та інші погляди, що об’єднують представників усіх соціальних верств населення заради досягнення мети, життєво важливої для всієї нації.
4) Найбільш підготовлена і згуртована меншість суспільства, його провідна верства, яка усвідомлює цілі, що стоять перед нацією, і свої зусилля спрямовує на їх досягнення.
5) Процес пробудження і формування самосвідомості народу, що проявляється у розвитку його духовної культури, прагненні відтворити власне минуле, захисті своєї окремішності.
16. Прочитайте текст, виконайте завдання.
«Ми, галицькі українці, належимо до великого українського народу, що одною мовою говорить… Наш народ був колись самостійний, рівнявся в славі з наймогутнішими народами в Європі, мав свою літературну мову, свої власні закони, своїх власних володарів… Через непривітні умови й політичні нещастя, розпався наш великий народ, втратив свою самостійність і прийшов під чужу владу… Але тепер, коли для всіх блиснуло сонце волі, пробудився наш український лев і гарне нам ворожить майбутнє. Встаньте браття, але не до звади й негоди! Будьмо тим, чим бути можемо, будьмо Народом!»
1.Яка організація видала цей документ
А) «Руська трійця»
Б) Центральна рада народова
В) Головна руська рада
Г) Руський собор
2.Коли видано цитований документ.
А) 1848 р.
Б) 1816.р.
В) 1837 р.
Г) 1833 р.