Розробка уроку з математики в 3 класі на тему:"Переставна властивість дії множення. Розв'язування нерівностей. Складені задачі, на знаходження невідомого компонента." Використано інтерактиіні вправи, роботу в парах.
Конспект відкритого уроку
з математики в 3 класі на тему:
Переставна властивість дії
множення.
Розв’язування нерівностей.
Складені задачі, на знаходження
невідомого компонента.
Підготувала і провела :
вч. початкових класів
вищої категорії
Байковецької ЗОШ I-II ст.
Похилюк Галина Романівна
Тернопільський р-н
Тема. Переставна властивість дії множення. Розв'язування нерівностей. Складені задачі,
на знаходження невідомого компонента.
Мета. Ознайомити учнів з переставною властивістю дії множення. З'ясувати значення
переставної властивості дії множення для виконання обчислень. Удосконалювати
вміння розв'язувати нерівностей із змінною способом добору. Закріплювати
вміння розв'язувати задачі, що включають знаходження невідомого компонента.
Розвивати увагу, логічне мислення, математичне мовлення учнів.
Виховувати любов до природи, до математики.
Обладнання. Таблиці, індивідуальні карточки, гра «Шифрувальник», диференційовані
завдання, усний рахунок, сигнальні карточки, перфокарти.
Хід уроку
I Організаційна частина.
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Він незвичний і цікавий,
Гостей багато завітало.
Повернемося обличчям до гостей
І лагідно промовим «Добрий день!»
Сядьте зручно, усміхніться
І на мене подивіться.
Зробимо в науку крок –
Починаємо урок.
- Діти, з яким настроєм ви сьогодні прийшли до школи? Що цікавого
ви побачили, йдучи до школи? (відповіді дітей) Отже, я думаю, що у нас на уроці буде хороший настрій.
- Сьогодні у нас незвичайний урок, тому я хочу, щоб ви:
Не просто слухали, а чули,
Не просто дивилися, а бачили,
Не просто відповідали, а міркували,
Дружно і плідно працювали.
- Тож бажаю вам успіху!
II Контроль, корекція і закріплення знань.
1. Гра «Очікування»
математика, художника:
«Математику тому вивчати слід, що вона розум до ладу
приводить».
слова вченого будуть девізом нашого уроку.
4. Завдання для опитування.
Проведемо гру, яка допоможе нам працювати впродовж усього уроку.
9 * 9 - 64 = 9 * 10 – 87 =
9 * 2+ 6 = 9 * 1 + 12 =
9 *10 -84 = 9 * 6 - 35 =
9 * 2 + 3 = 9 * 8 - 66 =
9 * 5- 34 = 9 * 7 - 52 =
9 * 1 + 8 = 9 * 4 - 33 =
9 * 2 + 4 =
9 * 3 + 5 =
9 * 6 – 9 * 4 =
9 * 1 + 21: 7=
9 * 4 – 5 * 2 = 81 – 9 * 7 =
9 * 8 – 7 * 7= 73 – 9 * 8 =
9 * 3 – 48: 6= 84 – 9 * 9 =
1 + 9 * 3 =
9 * 8 – 54 = 2 + 9 * 1 =
9 * 9 – 74 = 75 – 9 * 8 =
58 – 9 * 4 =
46 – 9 * 5= 15 + 9 * 2 =
Математична абетка
А 1 |
Б 2 |
В 3 |
Г 4 |
Г 5
|
Д 6 |
Е 7 |
Є 8 |
Ж 9 |
З 10 |
И 11 |
І 12 |
Ї 13 |
Й 14 |
К 15 |
Л 16 |
М 17 |
Н 18 |
О 19 |
П 20 |
Р 21 |
С 22
|
Т 23 |
У 24 |
Ф 25 |
Х 26 |
Ц 27 |
Ч 28 |
Ш 29 |
Щ 30 |
Ю 31 |
Я 32 |
Ь 33
|
(Мудрим ніхто не вродився, а навчився)
5. Повторення вивченого.
Номінація «Повторюю і застосовую знання».
(приклади таблиці множення на 8, 9).
( Називаю не по порядку ділені таблиці ділення на 9, а учні по черзі – відповідні частки).
81, 27, 18, 36, 72, 63, 54, 45. (9 3 2 4 8 7 6 5)
72:8 32:4 16:2
18:2 27:3 54:6 24:3
81:9 45:5
48:6 64:8 56:7
Звання «Найстаранніший» отримує …
6. Усні обчислення.
Номінація «Рахую усно»
8 * 3 45 :9 18+36
9 * 4 :6 63 :9 * 8 81-27 :9
3 * 4 54 :9 36+36
З апетитом моркву їли.
Всі по 7, як один,
Скільки з'їли всі морквин? (7*3=21)
Несли по 3 буряки,
А ви їм допоможіть,
Буряки полічіть. (3*3=9)
На велосипеді,
П'ятий пішки біг
Скільки було ніг? (4*5=20)
По сім зерен в них дістали,
Всі міркуйте, як один
Скільки було горошин? (7*7=49)
с) Ланцюжок обчислення.
8 * 4 + 18 : 5 3 : 5 * 3 : 2 =
9 * 3 – 7 : 5 + 50 : 9 * 7 – 42 =
Звання «Найшвидший» отримує…
7. Каліграфічна хвилинка.
Номінація «Пишу охайно, старанно!»
- Розгорніть зошити, запишіть сьогоднішню дату, «класна робота». Пропишіть
число, що позначає дату. Зверніть увагу на зразок написання числа.
Відступивши одну клітинку вниз, за зразком прописуємо число через одну
клітинку, рухаючись праворуч.
-Молодці! Гарно справились із завданням.
Звання «Найохайніший» отримує …
Фізкультхвилинка.
III. Повідомлення теми і мети уроку.
- Я задоволена вашою роботою і пропоную нам сьогодні ознайомитися з …
IV. Вивчення нового матеріалу.
1. Переставна властивість множення.
Номінація «Слухаю уважно, записую правильно».
- На дошці записані два вирази
3 * 2* 4 4* 2* 3
- Учні обчислюють результати.
Бесіда. - Порівняйте обидва вирази. Що в них спільного? (Множники, відповіді)
Робота з підручником. Прочитайте правило в книжці.
2. Первинне закріплення. Робота з підручником.
- Чи можемо ми обчислити добутки без переставляння множників? (Ні, бо двоцифрові на одноцифрові числа ми множити не вміємо).
Перший стовпчик – біля дошки з коментуванням.
2 * 7 * 3=
2 * 9 * 3=
Другий стовпчик – з місця.
9 * 4 * 2=
8 * 3 * 2=
Третій стовпчик – самостійно.
3 * 8 * 3=
4 * 9 * 2=
3 * 7= … * 3 8 * 5= 5 * … 3 * … = 4 * 3
6 * 5= …* 6 9 * 2= 2 * … 8 * … = 9 * 8
Звання «Найуважніший» отримує…
V. Розвиток математичних знань.
Номінація «Мислю логічно»
Нерівність із змінною (№453-2) Учні усно підбирають потрібний множник.
к * 7> 40
Правильні нерівності записують в зошит 6 * 7> 40
7 * 7 > 40
Первинне закріплення. Гра «Будівельники». Розв'язування рівнянь із змінною «самостійно» на карточках.
1 2 3 4 5 6 7 8 9
а |
* |
4
|
< |
36
|
а |
* |
9 |
> |
56
|
а |
* |
8 |
< |
72
|
а |
* |
7 |
> |
21
|
Звання «Найрозумніший» отримує …
Номінація « Умію бачити».
Заповнюю таблицю на дошці.
Було |
Витратив |
Залишилося
|
20 |
по 3 кілька разів |
11
|
Учні впізнають подібну задачу до попередньої з минулого уроку.
1) Скільки паличок витратив? 20-11=9 (п.)
2) Скільки трикутників склав хлопчик? 9:3=3(тр.)
(20-11):3=3 – вираз
3+6=9 (ст.)- всього;
54:9=6 (см) – довжина однієї сторони.
Звання « Найкмітливіший» отримає …
VI. Підсумок уроку.
- Чи справдилися ваші очікування?
- Обчисліть 5 3 2.
- Яке правило застосували?
- Сформулюйте його.
VII. Домашнє завдання.
с. 67 №456, 457, диференційовано.
1