Форми організації роботи з використанням комп'ютера на уроках вивчення теми уроку учнями самостійно з допомогою програмного забезпечення використання на уроці мультимедійних можливостей комп'ютера, що слугує наочним посібником використання Інтернету, компакт-дисків для виконання будь-яких видів робіт проведення різноманітних опитувань, тестувань, тематичного оцінювання
Дидактичні можливості електронних засобів навчання: урізноманітнення форм подання інформації; урізноманітнення типів навчальних завдань; створення навчальних середовищ, які забезпечують "занурення" учня в уявний світ, у певні соціальні й виробничі ситуації; забезпечення негайного зворотного зв'язку, широкі можливості діалогізації навчального процесу; індивідуалізація процесу навчання, використання основних і допоміжних навчальних впливів, розширення поля самостійності; застосування ігрових прийомів; можливості відтворення фрагментів навчальної діяльності (предметно-змістовного, предметно-операційного і рефлексивного); активізація навчальної роботи учнів, посилення їх ролі як суб'єкта навчальної діяльності (можливість обирати послідовність вивчення матеріалу, визначення міри і характеру допомоги тощо); посилення мотивації навчання
Позитивні сторони систематичного використання ПК на уроці підвищення рівня використання наочності на уроці; покращення продуктивності уроку; встановлення міжпредметних зв'язків з інформатикою та іншими науками; організація проектної діяльності учнів щодо створення навчальних програм та електронних посібників з курсу під керуванням учителів; логічність подавання навчального матеріалу, що позитивно позначається на рівні знань учнів; зміна ставлення школярів до ПК як до захоплюючої іграшки; сприймання його, як універсального інструмента для роботи в будь-якій галузі людської діяльності.
Види модульних елементів навчального матеріалу Інформаційні кадри (слайди) - несуть суть інформації; Операційні кадри (слайди) - містять завдання та вказівки, які, направляють діяльність учнів на засвоєння знань, сформованих в інформаційних кадрах (слайдах); Кадри (слайди) зворотного зв’язку дозволяють учням самостійно оцінити свою пізнавальну діяльність; Контролюючи кадри (слайди) розкривають суть помилок та даються вказівки щодо їх усунення.
Функції комп'ютера 1. У функції вчителя комп'ютер являє собою: джерело навчальної інформації; наочний посібник; тренажер; засіб діагностики і контролю. 2. У функції робочого інструменту: засіб підготовки текстів, спосіб зберігання тестового матеріалу; графічний редактор; обчислювальна машина великих можливостей. засіб підготовки виступів;
Переваги використання Інтернету в освітньому процесі: Займає невеликий проміжок часу (звичайно, при умові, що швидкість подачі інформації буде високою). Розвиває вміння працювати з варіативною інформацією. Сприяє розвитку вміння порівнювати, співставляти, обирати. Розвиває пізнавальний інтерес до предмету.
Фактори, які впливають на ефективність навчально-виховного процесу при використанні ІКТ: зростання впливу виступу на аудиторію, оскільки значний обсяг інформації сприймається зоровими та слуховими рецепторами одночасно; полегшення розуміння і сприйняття поданого матеріалу; запам’ятовування навчального матеріалу на значний період; збільшення психологічної вірогідності прийняття правильних висновків, суджень, узагальнень.
Переваги використання ІКТ індивідуалізація навчання; інтенсифікація самостійної роботи учнів; зростання обсягу виконаних на урок завдань; розширення інформаційних потоків при використанні Internet; підвищення мотивації та пізнавальної активності за рахунок різноманітності форм роботи.