“Мова і мовлення.Слова ввічливості. Складання речень”

Про матеріал
Розвивати комунікативну компетентність.Вчити дітей використовувати слова ввічливості і вводити їх у речення;розвивати зв'язне мовлення школярів; виховувати шанобливе ставлення до старших, бажання піклуватися про молодших, слабших.
Перегляд файлу

ТЕМА: “МОВА І МОВЛЕННЯ. СЛОВА ВВІЧЛИВОСТІ. СКЛАДАННЯ РЕЧЕНЬ”

Мета. Вчити дітей використовувати слова ввічливості і вводити їх у речення;розвивати зв'язне мовлення школярів; виховувати шанобливе ставлен­ня до старших, бажання піклуватися про молодших, слабших.

 

Обладнання. Лист професора Будь ласка; ключ, розрізаний на 5 частин; карта подорожі із зупинками; посвідчення ввічливих людей; таблиця "Чарівні слова".

 

Тип уроку. Урок-подорож.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

II. Актуалізація опорних знань.

 

Слово вчителя.

Діти, сьогодні на вас чекає подорож до Країни Ввічливості та Доброти. Перш ніж вирушити у мандрівку, що ми повинні зробити?    (Привітатися.)

Отже, давайте привітаємось словами із пісні "Добрий день".

Треба дружно привітатись:

"Добрий день".

Дружно й голосно сказати:

"Добрий день".

Вліво, вправо поверніться,

Туди-сюди посміхніться.

 

Вчитель. "Добрий день!" (Тричі.}

Ми отримали листа від професора Будьласка. Він прислав нам карту Країни Ввічливості та Доброти. Чи бажаєте помандрувати до цієї країни? Як же туди дістатися? Про це ми дізнаємося із листа професора Будьласка.

 

III. Оголошення теми і мети уроку.

1. Зачитування листа.

"Любі діти! Шлях у мою країну буде нелегким, та його треба подолати, а для цього підтримати один одного. Сподіваюся, ви зможете отримати ключ від Країни Ввічливості та Доброти (ключ намальований на цупкому папері і роз­різаний на 5 частин)."

Зупиняючись на кожній станції, ви здобуватиимете частину ключа, а кінці подорожі зможете скласти з цих частин ключ від Країни Ввічливосі та Добро­ти.

 

КАРТА ПОДОРОЖІ

 

 

 

— Отже, вирушаємо у подорож!

 

 

IV. Робота з мовним матеріалом.

1. Станція "Скринька народної мудрості".

— Нам потрібно прочитати прислів'я і пояснити їх. (Завдання 1, зошит, с.3.)

а) Слово до слова — складеться мова.

—Як ви розумієте це прислів'я? (Слова об 'єднуються у речення. А за допо­могою речень ми передаємо свої думки. Так утворюється мова.)

б) Пташку впізнають по пір'ю, а людину — по мові. (Подивившись на пташку, ми можемо визначити її назву, а людина мусить заговорити, щоб у пізнали її.)

в) Від теплого слова й лід розмерзає. (Коли скажеш тепле слово людині, навіть коли вона в поганому настрої, обов 'язково побачиш усмішку на її об­личчі.)

— Я бачу, ви правильно пояснили прислів'я. Діти отримують першу частину ключа.

 

2. Зупинка "Словник чемної дитини".

Гра "Хто назве найбільше "теплих" слів?" (Завдання 2, зошит,  с. 3).

— Діти, ви знаєте "теплі" слова?

Діти називають слова. Вчитель вивішує таблицю "Чарівні слова":

Доброго ранку, світлої днини, доброго здоров 'я, добрий день, будь ласка. вибач, спасибі, дозвольте, прошу.

— Молодці! Ви назвали багато "теплих" слів. Давайте їх прочитаємо. Зверніть увагу на написання цих слів.

— Сподіваюся, ви завжди вживатимете їх. Діти отримують другу частину ключа.

 

3. Зупинка "Містечко вихованих людей".

 

а) Зачитування завдання 3 (зошит, с. 3).

 

б) Словникова робота.

— Прочитайте слова.

— Значення яких слів незрозуміле? Пояснення написання сполучень слів.

 

в) Робота з малюнками №1, №2.

— Кого ви бачите на цьому малюнку? (Я бачу дівчину, яка прийшла в магазин.)

— Що вона хоче купити?

— Що хоче запитати хлопчик у перехожого? (Він хоче запитати, котра годи­на.)  

         

г) Складання речень.

— Яке речення можна скласти до першого малюнка? ("Добрий день! Дай­те мені, будь ласка, хліб і батон. ")

— Яке речення можна скласти до другого малюнка? ("Доброго ранку! Ви­бачте, скажіть, будь ласка, котра година. Дякую. ")

 

д) Запис речення у зошит

 

д) Підсумок.

— Молодці! Запам'ятайте! Щоб люди вас поважали, слухяи, дотримуй­тесь золотого правила: ставитися до людини треба так, як би ви хотіли, щоб ставилися до вас.

Учні отримують третю частину ключа.

 

4. "Творча зупинка".

Прочитайте завдання 4 (зошит, с. 4).

— Прочитайте вірш В. Кириленка "Запам'ятала".

— Як ви гадаєте, чи доречно дівчинка використовувала сліво ввічливості "до побачення"?

— Чому? (Тому що "до побачення " ми говоримо тоді, колз кшюсь про­щаємося, а вона говорила завжди.)

Молодці! Ви впорались із цим завданням, можете рушатідалі. Діти отримують четверту частину ключа.

 

V. Фізкультхвилинка.

Щось не хочеться сидіти,

Треба трішки відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки

І зроби чотири кроки.

 

VI. Робота над складанням діалогу.

Станція "Галявина вихованих звірят". (Завдання 5, зошит,

 с. 4-5.)

 

1. Загадки.

Довгі вуха, куций хвіст, невеличкий сам на зріст. (Зайчик)

Буркотливий, вайлуватий, ходить лісом дід кошлатий, одягнувся в кожушину, мед шукає і ожину. Влітку любить полювати, а зимою — в лігві спати. (Ведмідь)

2. Робота з малюнками.

 

Що робили зайченята на галявині? (Вони збирали грибиНазбирали по­вний кошик.)

А хто проїжджав на велосипеді? (На велосипеді їхав ведлдик. Він нена­роком перекинув кошик з грибами.)

Як він вчинив у цій ситуації? (Він попросив вибачення і дломіг зайченя­там позбирати гриби.)

Чи вибачили йому зайченята? (Я думаю, що вибачили, і звірята разом пішли ласувати грибалш.)

 

3. Складання розмови між звірятами.

Прочитайте початок розмови (діалогу).

— Як ми можемо дописати розмову (діалог)? (— Дозвольте мені позбирати гриби.

— Ми тобі допоможемо.)

4. Запис продовження діалогу.

 

5. Перевірка.

 

6. Підсумок.

Молодці! Я думаю, що ви також будете поводитися, як ці звірята. І якщо навіть не все добре виходить, то зумієте виправити помилку. Ви отримуєте п'я­ту частину ключа.

 

 

 

 

 

VII. Підсумок уроку.

1. Слово вчителя.

Діти, подивіться, чи повністю ви склали ключ. Так, тепер ви маєте ключ від Країни Ввічливості та Доброти і можете відкрити її для себе.

— Молодці, ви здолали всі перешкоди, пройшли складний шлях і тепер ви — жителі цієї країни. А це означає, що ви отримуєте звання ввічливих, вихованих, добрих. Сподіваюся, у майбутньому ви залишитесь такими ж.

 

2. Вручення посвідчення ввічливих людей.

 

 

docx
Додано
3 грудня 2021
Переглядів
1370
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку