Мова як вияв мого Я, характер як виразник мого Я.

Про матеріал
Урок з курсу "Українознавства" для учнів 5 класу з особливими освітніми потребами.
Перегляд файлу

Тема: Мова як виразник мого «Я». Характер як вияв мого «Я».

Мета: розвивати культуру мовлення та  спілкування; виховувати в дітей повагу до слова, до рідної мови, навчати учнів визначати риси свого характеру; розвивати вміння порівнювати, аналізувати, узагальнювати; сприяти пізнанню себе, своїх рис характеру.

Методи та прийоми: вправа «Налаштування на урок», бесіда, розповідь, гра «Чаріний стілець», вправа «Самооцінка», «Риси характеру».

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Здоров’язберігаючі  технології: фізкультхвилинка

 

                                              Хід уроку

 

I.  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ слайд 1

Добрий день, діти!.

Вправа «Налаштування на урок»

Я пропоную вам налаштуватися на урок. Покладіть ручки на парту, заплющить очі та повторюйте за мною
Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.

У мене вийде!

Я бажаю всім однокласникам успіхів на сьогоднішньому уроці.

У кожного з вас н парті лежить клаптик паперу. Візьміть ручки та намалюйте смайлик, з яким настроєм ви прийшли сьогодні на урок.

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ слайд 2

 Завдання пояснити прислів’я.

 

- Від теплого слова й лід розмерзає. (Коли скажете тепле слово людині, навіть коли вона в поганому настрої обов’язково побачиш усмішку на її обличчі).

- Добре слово краще за цукор і мед. (Приємно тільки від того, що тобі скажуть тепле, чарівне слово, а не від поганого слова прикрашеним медом та цукром).
- Гостре словечко коле сердечко (Коли ми скажемо погане слово для хорошої людини та не тільки їй буде дуже боляче).
  Назвіть позитивні та негативні риси характеру людини.  слайд 3

  Які риси характеру ви найбільше цінуєте у людях? Чому?

 

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви зможете більше дізнатися про себе як особистість і в цьому вам допоможе наша українська мова.

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Читання оповідання Іллі Бутмана «Боягуз»

 

БОЯГУЗ

Жили-були двоє друзів — Ромчик і Дмитрик. Ромчик був боягузом, а Дмитрик — хоробрим хлопчиком. Якось друзі почули крик дівчинки, яка тонула в річці. Боязкий Ромчик так злякався за дівчинку, що кинувся її рятувати. А хоробрий Дмитрик, який ні за себе, ні за інших не боявся, пішов собі далі.

Повертаючись зі школи, Ромчик завжди боявся, що мамі, яка втомилася на роботі, доведеться прибирати квартиру, і тому сам мив за собою посуд. А Дмитрик не знав страху і ніколи мамі не допомагав.

  І чого ти завжди боїшся! — казав Дмитрик.— Бери приклад з мене. Ось я бачив сьогодні, як хлопчики ображали дівчинку, але це мене анітрішки не злякало.

  Хто з хлопчиків уважав себе хоробрим?

  А кого з них ви вважаєте хоробрим?

  Чи правильно оцінювали себе Ромчик і Дмитрик? Доведіть свою думку.

 

СЛОВНИК- САМООЦІНКА слайд 4

2. Розповідь матеріалу

— Що таке самооцінка?

  Самооцінка — це те, як люди оцінюють себе. Буває занижена, завищена і реалістична самооцінка.

— Що таке занижена самооцінка?

Занижена самооцінка — це коли людина вважає себе гіршою за інших, завжди зменшує свої здібності й досягнення.

— Що таке завищена самооцінка?

Завищена самооцінка — це коли людина незаслужено звеличує себе, перебільшує власні досягнення, а успіхи інших не помічає або применшує.

— Що таке реалістична самооцінка?

Реалістична самооцінка — це коли людина ставиться до себе так само добре, як і до інших. Вона не перебільшує і не зменшує своїх здобутків. Це допомагає їй почуватися впевнено і вказує напрям для розвитку.

Запам’ятайте! Реалістична самооцінка допомагає почуватися впевнено і вказує напрям для розвитку.

 

 Фізкультхвилинка слайд 5

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Рольова гра «Чарівний стілець».

Учні називають риси характеру дитини, що сидить на «чарівному стільці». «Чарівний стілець» не має висвітлювати негативні якості.

 

2 Вправа «Самооцінка»( на картках визначіть свої риси характеру)

— Самооцінка відіграє важливу роль у самовихованні, у становленні характеру. Людина вчиться свідомо керувати своєю поведінкою, виховувати в собі позитивні і стримувати негативні риси характеру. Тож давайте з вами визначимо всі позитивні риси характеру які притаманні вам.

 

3. Вправа «Риси характеру»

— Протягом кількох хвилин знайдіть як найбільше рис характеру, що, на вашу думку, необхідні успішній людині (підкреслити).

Після закінчення часу кожен учасник по черзі (по колу) називає одну з рис. Після перерахування всіх рис у ході спільного обговорення визначають найбільш важливі риси характеру успішної людини.

 

4. Психологи налічують близько півтори тисячі рис особистості, за якими можна характеризувати людину. Одна із таких рис характеру- чемність, давайте перевіримо які ви чемні.

Давайте пограємо у гру, яка називається «Хто знає більше ввічливих слів».

Правила її дуже прості – я задаю вам запитання, а ви на них відповідаєте.
- Які слова потрібно говорити, коли вітаєшся? (Доброго ранку, доброго дня, доброго вечора, доброго здоров’я, привіт, світлої днини, здраствуйте, здоровенькі були, дай Боже щастя).
- Які слова потрібно говорити, коли звертаєтесь до когось з проханням? (Прошу, будьте ласкаві, будь ласка, дозвольте).
- Які слова ми говоримо, коли вибачаємося перед кимось? (Вибачте, прошу вибачення, даруйте, пробачте будь ласка).
- Які слова ми говоримо, прощаючись? (Прощавайте, на все добре, до побачення, до зустрічі, на добраніч, бувай, папа, щасливої дороги).
-Молодці! Ви назвали багато «теплих» ввічливих слів.
- Сподіваюсь, ви завжди вживатимете їх.

 

Запам’ятайте! Виховуйте у собі риси характеру, що зміцнюють здоров’я: працьовитість, чуйність, щирість, чесність.

 

5.Вправа «Кошик для сміття»

— Напишіть на аркуші паперу рису характеру, якої б ви хотіли позбутися.

Підійдіть до торбинки для сміття, зіжмакайте папірець і викиньте його в торбинку. Можете назвати вголос рису, яка вам заважає.

 

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Як ви розумієте прислів’я «Не кажи — не вмію, а кажи — навчусь»?

— Чи можна вдосконалити характер?

- Як ви гадаєте чи потрібно бути ввічливою, люб’язною людиною?(Так).

- Для чого? (Щоб так ставились до нас).
- Як потрібно поводитися з іншими? (Поводитись так, як би ви хотіли, щоб ставились до вас)
 

 

Позитивні риси характеру

Негативні риси характеру

працьовитість

лінь

чесність

жадібність

чуйність

брехливість

щирість

заздрість

сміливість

хвалькуватість

доброта

злість

скромність

боягузтво

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 листопада 2021
Переглядів
671
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку