Мовлення дитини Тема: «Транспорт»

Про матеріал
Зв’язне мовлення: уточнити знання дітей про пасажирський та вантажний транспорт; учити дітей відповідати на запитання, підтримувати діалог; продовжувати формувати вміння вживати узагальнювальні слова; звукова культура: ознайомлювати зі звуками мови, пов'язуючи з конкретним образом, правильно «договорювати» приголосні та голосні звуки в кінці слова;
Перегляд файлу

Мовлення дитини.

Картинки по запросу автобус мультяшный | Детская графика, Животные ...

Тема: «Транспорт»

Мета:

Зв’язне мовлення:  уточнити знання дітей про пасажирський та вантажний транспорт; учити дітей відповідати на запитання, підтримувати діалог; продовжувати формувати вміння вживати узагальнювальні слова;

звукова культура: ознайомлювати зі звуками мови, пов'язуючи з конкретним образом,  правильно «договорювати» приголосні та голосні звуки в кінці слова;

Матеріал: іграшки  машини; предметні малюнки зображенням різних видів транспорту (картки Г. Домана); м’яч.

Хід заняття

 

І. Організаційний момент

Їхали ми Їхали

До гори під’їхали

Виїхали з’їхали

І далі поїхали

  •    Вихователь. Малята, сьогодні ми вирушимо потягом у цікаву подорож. Ви будете вагончиками, а я вашим паровозом. Поїхали!

Діти шикуються у колону по одному, кладуть одне одному руки на плечі, утворюючи «потяг». Попереду - «паровоз», а за ним А «вагони».

«Паровоз» подає гудки: «Гу-у-у-уі» - і «потяг» починає рухатися.

«Вагони» промовляють: «Туктук-тук!»

ІІ. Основна частина

  •    Діти, що ми зараз робили? (Ї хали) Чим їхали? (Потягом) На чому ще можна їздити?

Вихователь загадує дітям загадки про транспорт.

Не гуде, не летить,

Жук по вулиці біжить,

 Оченята у жука

 Два блискучих вогники. (Автомобіль) 

 

 Він по рейках роз'їжджає,

Пасажирів він чекає,

Поспішай і не зівай,

Щоб устигнуть на... (трамвай).

 

Що за диво, диво-дивне:

На колесах цей будинок,

Гумове взуття на нім,

А харчі його - бензин.

А всередині * малята,

І дорослих там багато. (Автобус)

У міру відгадування загадок вихователь розміщує на дошці малюнки із зображенням різних видів транспорту.

  •    Що зображено на картинках? (Транспорт) Кого перевозить цей транспорт? (Він перевозить людей.) Як називають людей, які їдуть у транспорті? (Пасажири) Транспорт, що перевозить пасажирів, називають пасажирським транспортом. .

Вихователь пропонує дітям розглянути автобус.

- Що є у автобуса? (У автобуса є колеса, вікна, кабіна, двері, кермо.) Хто керує автобусом? (Автобусом керує водій.) Кого возить автобус? (Він возить пасажирів.)

- Відгадайте загадку

Що за дивний-дивний птах?

Високо у небесах

Возить він людей, літає

І пілот ним управляє

Зручно мандрувати так! ,

Ну, звичайно, це - (літак).

 

- Так, це літак. Розкажіть, що є у літака

Вихователь за потреби допомагає дітям відповісти. У літака є корпус, крила, хвіст, ніс. !

 

- Що робить літак? (Він літає, перевозить пасажирів.) Хто кермує літаком? (Л ітаком кермує пілот.) Як називають транспорт, що возить вантаж? (Вантажний транспорт) Як називають цю машину? (Вантажівка) Що є у вантажівки? (У неї є колеса, кабіна, кузов, кермо.) Навіщо вантажівці потрібні колеса? (Колеса потрібні, щоб машина могла їхати.) Які вони? (Колеса чорні, гумові, круглі) Що знаходиться в кабіні? (Місце для водія) Що можна перевозити в кузові вантажівки? (Пісок, меблі, книги, іграшки) Хто кермує вантажівкою? (Водій).

 

Дидактична вправа «Що везеш?» .

Вихователь пропонує дітям навантажувати вантажівку різними предметами і запитує, що вони везуть.

 

Дидактична гра «Звуки вулиці»

Вихователь об'єднує дітей у підгрупи по декілька осіб. Кожна підгрупа отримує певну картинку та розглядає її. Вихователь пояснює дітям, що на малюнках зображене те, що ми можемо побачити на вулиці, пропонує дітям назвати ці предмети та показати їх усім. Пропонує дітям пригадати ті звуки, що ми можемо почути на вулиці. Діти за допомогою вихователя визначають та вимовляють ці звуки.

Т-т-ті - стукають колеса трамваю.

Жак-ж! - їде машина.

Р-р-р! - працює мотор трактора.

Л-л-л! - пролітає літак.

Ш-ш-ші - шелестить трава під ногами.

Кожна підгрупа дітей чітко вимовляє звуки, що видає предмет, зображений на картинці. Потім вихователь змінює картинки в підгрупах, і діти вимовляють інші звуки, що відповідають предметам. Вихователь приділяє увагу чіткості та виразності вимови дітей.

 

 Дидактична гра «Закінчи слово»

Вихователь ще раз пропонує дітям пригадати різні види транспорту. Потім пропонує утворити коло, сам стає у центрі з м'ячем.

- Я кидаю мяч і промовляю частину слова назви транспорту. Той, хто спіймав м'яч, закінчує слово та повертає м'яч.

Слова: машин...(а), тролейбу...(с), трамва...(й), автобу...(с), велосипе...(д) тощо.

ІІІ. Підсумок

  •    Діти, ви знаєте, що у транспорті існують певні правила поведінки. Пригадаймо їх.

Діти відповідають, а вихователь допомагає за потреби.

 

docx
Додано
17 жовтня
Переглядів
99
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку