Мовлення та спілкування (поглиблення вивченого; практично) види мовленнєвої діяльності, ситуація спілкування та її складники

Про матеріал
Урок розвитку зв'язного мовлення. Мовлення та спілкування (поглиблення вивченого; практично) види мовленнєвої діяльності, ситуація спілкування та її складники
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку. РМ №1. Мовлення та спілкування (поглиблення вивченого; практично): види мовленнєвої діяльності, ситуація спілкування та її складники.

Номер слайду 2

Інтерактивна вправа «Мікрофон»Як пов’язані між собою мова та мовлення?Мова реалізується в процесі мовлення, тобто мовленнєвої діяльності. Що таке мовлення та спілкування?Розгляньте малюнки. Пригадайте, які бувають види мовлення.

Номер слайду 3

Моделювання ситуаціїУявіть, що ви тримаєте в руках кленовий листок. Складіть усно два описи листка (по 2-3 речення) відповідно до запропонованих ситуацій спілкування. Якого стилю мовлення ви будете дотримуватися в кожній із ситуацій?Ситуація 1. На уроці природознавства потрібно розповісти про особливості листка, його функції. Ситуація 2. На занятті літературної студії потрібно розкрити власне сприйняття листка. Вправа 1 (с. 299)

Номер слайду 4

Чи можна визначити культуру людини й рівень її — освіченості під час спілкування з нею?МОВЛЕННЯ – це процес використання людиною мови для спілкування. Словесне спілкування завжди здійснюється за допомогою тієї чи тієї мови й підкоряється її законам. Розрізняють чотири види мовленнєвої діяльності.rrrrr

Номер слайду 5

За науковими даними, час, що його людина витрачає на мовленнєву діяльність, розподіляється так: Який з видів мовленнєвої діяльності є основою спілкування?Саме аудіювання забезпечує сприймання та розуміння усного мовлення. Аудіювання не слід змішувати зі слуханням. Слухання – це передусім акустичне сприймання звукового потоку, тоді як аудіювання – це сприймання й розуміння людського мовлення. Успішність смислового сприймання усного мовлення залежить від підготовленості слухачів, від того, як вони вміють слухати.

Номер слайду 6

ПЕРЕБУВАЄТЕ В МУЗЕЇАУДІЮВАННЯГОВОРІННЯЧИТАННЯПИСЬМОВизначте, до яких видів мовленнєвої діяльнсті ви вдаєтеся, коли

Номер слайду 7

Визначте, до яких видів мовленнєвої діяльнсті ви вдаєтеся, коли. ГРАЄТЕ У ФУТБОЛАУДІЮВАННЯГОВОРІННЯЧИТАННЯПИСЬМО

Номер слайду 8

Визначте, до яких видів мовленнєвої діяльнсті ви вдаєтеся, коли. НАДСИЛАЄТЕ СМС-ПОВІДОМЛЕННЯАУДІЮВАННЯГОВОРІННЯЧИТАННЯПИСЬМО

Номер слайду 9

ШУКАЄТЕ ІНФОРМАЦІЮ В ІНТЕРНЕТІВизначте, до яких видів мовленнєвої діяльнсті ви вдаєтеся, коли. АУДІЮВАННЯГОВОРІННЯЧИТАННЯПИСЬМО

Номер слайду 10

СПІЛКУВАННЯ – це передача інформації в будь-якій формі від однієї особи до іншої безпосередньо або за допомогою засобів зв'язку будь-якого типу.краще пізнають одне одногообговорюють свої мріїобмінюються думкамирозкривають свої почуттяобмінюються набутим досвідом

Номер слайду 11

Спілкування може проходити не лише в умовах безпосереднього контакту із співрозмовником, але й в умовах, коли співрозмовники розділені простором і часом. Моделювання ситуаціїНаведіть приклади такого спілкування. Віртуальне спілкування відбувається через засоби масової комунікації: В учасників спілкування завжди є певні очікування, і якщо ці очікування справджуються, то спілкування вважають успішним, результативним. АЛЕ пам'ятайте! Жодні смайлики не замінять живого спілкування.

Номер слайду 12

Проаналізуйте структуру ситуації спілкування. Оперуючи знаннями, одержаними у 5 класі, розкрийте зміст кожного компонента ситуації спілкування. СИТУАЦІЯ СПІЛКУВАННЯТема й основна думка. Метаспілкування (повідомлення, спонукання, з’ясування)Форма мовлення (усна / писемна)Мета спілкування(повідомлення, спонукання, з’ясування)Умови (місце й час)Адресант (мовець) той, хто говорить або пише. Адресат (слухач) той, до кого спрямоване мовлення

Номер слайду 13

Уявіть, що ви зайшли до магазину, щоб купити олівець. За допомогою якого речення найдоцільніше звернутися до продавця?А Мені дуже подобається малювати червоним олівцем. Б Пошукайте для мене, будь ласка, червоний олівець. В Скажіть, будь ласка, чи є в продажу червоний олівець?Уявіть, що ви класний керівник і вам потрібно повідомити учнів / учениць про зміни в розкладі. За допомогою якого речення це найдоцільніше зробити?А Що вам найбільше до вподоби: математика чи фізкультура?Б Завтра не беріть із собою спортивної форми. В Завтра замість фізкультури буде математика. Моделювання ситуаціїЗорієнтуйтеся в ситуаціях спілкування і виберіть речення, найдоцільніше за цих умов. Обґрунтуйте свій вибір. Хто буде адресатом вашого мовлення?Яким видом мовленнєвої діяльності ви скористаєтеся?Вправа 2 (с. 300)

Номер слайду 14

Моделювання ситуаціїУявіть подані нижче ситуації спілкування. Опишіть ваші дії та складіть імовірні репліки-відповіді. Спробуйте вчинити правильно, щоб уникнути небезпеки та захистити інших. Вправа 3 (с. 301)Віртуальний друг написав вам у приватних повідомленнях:«Приходьзавтра в парк відпочинку. Я подарую тобі новий телефон». Старшокласник із сусідньої школи надіслав вам повідомлення:«Якщо ти не боягуз/ боягузка, то приходь уранці до скелі на березі озера. Будемо робити екстремальні фото». До тебе підійшли однокласники / однокласниці й повідомили, що ввечері на пустирі буде бійка між старшокласниками / старшокласницями.«Тільки нікому нерозказуй. Може, й нам піти подивитися?» − запитали вони.

Номер слайду 15

Прочитайте виразно вголос уривок з повісті Ярослава Стельмаха «Химера лісового озера, або Митькозавр із Юрківки». Опишіть ситуацію спілкування. ТАЄМНИЧІ СЛІДИВранці, прокинувшись, ми побігли до озера вмитись. І тут Митько став мов укопаний, а я з розгону наштовхнувся на нього.− Дивись, Сергію, − тихо сказав він мені. На вогкому піску коло самої води хижо вимальовувались відбитки здоровенних і страшних лап.− Як у крокодила, − визначив я, нервово озираючись на озеро. Вправа 4 (с. 301)

Номер слайду 16

Вправа 4 (с. 301)Це дало поштовх до роботи Митьковому мозкові.− Сергію, треба нам книжки взяти в бібліотеці.− Правильно, підемо завтра, наберемо фантастику яку-небудь, про шпигунів...− Та ні, Сергію, я не про те. Книжки із зоології.− Зоології? Ти що, здурів? Мало тобі колекції, мало тобіприродознавства, мало тобі нашої вчительки? Забув, як ти сам з її уроків тікав?− До твого відома, зоологія − наука про весь тваринний світ. Отже, у ній ми обов'язково знайдемо щось підходяще і для нас, цебто про те, що живе в цьому озері.− Ти думаєш? − уже серйозніше глянув я на Митька...

Номер слайду 17

Сформулюйте та запишіть 2-3 запитання за змістом прочитаного. Пригадайте яку-небудь цікаву ситуацію спілкування зі свого життя. Опишіть цю ситуацію. Поясніть, до яких видів мовленнєвої діяльності ви вдавалися, виконуючи вправу.ppt_x

Номер слайду 18

Пояснювальний диктант. Поясніть, про які види мовленнєвої діяльності йдеться в кожному з прислів’їв. Написав писака, не прочита читака. Більше слухай, а менше говори. Мудрий уміє читати і рядки, і між рядками. Він свій язик припинати не звик. До яких видів мовленнєвої діяльності ви вдалися в процесі роботи над завданням?ppt_xppt_xppt_xppt_x

Номер слайду 19

Рефлексія. Оцініть свій настрій і оберіть острів, який відвідали б наприкінці уроку.

Номер слайду 20

Домашнє завдання. Активне слухання— це здатність повністю зосередитися на мовці, зрозуміти його повідомлення, осмислити інформацію, а потім вже вдумливо відповісти. Опрацюйте статтю https://garmonya.in.ua/yak-navchytysya-sluhaty-spivrozmovnyka/ На основі статті складіть та запишіть в зошит пам’ятку «Як стати активним слухачем?»

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 8
Оцінки та відгуки
  1. ZOJA BELSKAYA
    Дуже крута презентація! Скадіть, будь ласка, за допомогою якого застосунку вона створена?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Калниболотчук Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Литвинова Надія Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Ковальчук Сергій Іванович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Поїзд Валентина Савівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Волошина Маргарита Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Тлустенко Наталя Сергіївна
    Дякую за чудову презентацію!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Andronova Oksana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 5 відгуків
pptx
Додано
7 червня
Переглядів
3349
Оцінка розробки
5.0 (8 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку