Мовна тема "Звуки та букви. Склад. Наголос."

Про матеріал
У перевірній роботі з теми "Звуки та букви. Склад. Наголос." запропоновано 2 варіанти по 14 видів завдань, які можна давати дітям для перевірки знань з даної теми.
Перегляд файлу

 Мовна тема «Звуки і букви. Склад. Наголос»

 

Варіант-1

1. В слові стільки складів, скільки:

а)голосних звуків,

б) приголосних звуків,

в) букв.

 

      2. Познач рядок, у якому записані голосні   звуки:                                                                                                                                              а) а, я, о, у, ю, є, є, и, і, ї;

     б)  [а], [о], [у], [е], [и], [і];                                                                                                                                   в)  а, о, м, в, л, і, н.

 

     3. У якому рядку записані трискладові слова:

                    а) мальви, ходять;
              б) садок, явір; 
              в) дерево, ящірка.

 

     4.  Переносити слова з одного рядка в інший треба...

а) по складах;

б) по буквах;

          в) по звуках.

 

5. Познач рядок букв, які можуть позначати м’якість поперед­ніх приголосних звуків:

               a)   я, ю, є, і, ь;

               б)   а, у, и, е;

               в)   о, ї, е, л, н.

 

6. Визначте, які слова записані за алфавітом:

а) апельсин, буряк, диня, кавун, огірок;

б) альбом, ручка, словник, пенал, олівець;

в) асфальт, вулиця, тротуар, дорога, майдан.

 

7. Позначте рядок, у якому всі слова перенесені правильно.

а) о-лень, ля-лька, взу-ття, чай-ка, хо-джу;

б) олень, ляль-ка, взу-ття, чай-ка,хо-джу;

в) оле-нь, ляль-ка, взут-тя, ча-йка, ход-ду.

 

8. Випишіть  слова, у яких букв більше, ніж звуків.

   Знання, краї, маленькі, сиджу, пір’я, дзвоник,    щічки, калина, яблунька, проміння.

 

9.  Випишіть слова, в яких є м’які приголосні звуки та позначте їх

        Пісня, чайка, сосна, літнє,  бузок, мріє, мак, кування, їжак, юшка.

 

10. Поділи слова для переносу одразу.

          Ґудзик, батько, гайок, деньок, Мар’яна, колосся, огірок, милість, ясен, зграйка, жоржиною.

 

     11. Випишіть  слова, в яких є букви, що позначають два звуки. Познач їх.

          Яйце, щічки, джмелик, лисиця, моє, країна, люк, Юрко.

 

12. Спишіть слова, вставте пропущені букви е-и, доберіть перевірні слова.

З_ма-

с…стра-

м_довий-

в_рбовий-

          ш…шкар -  

 

13. Вставте пропущені літери та доберіть  перевірні слова

Шу…(б,п)ка-

кру…(ж,ш)ка-

ду.. (д,т) ка-

кру…(г,х)-

 

14. Зробіть  звуко-буквений розбір слів

Вищий –

Пір’їною-

Дзюрчання -

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант-2

1.В слові стільки складів, скільки

а) букв,

б) приголосних звуків,

      в) голосних звуків

 

      2. Познач рядок, у якому записані голосні                               звуки:                                                                                                            а)  а, я, о, у, ю, є, є, и, і, ї;

б)  а, о, м, в, л, і, н;

в)  [а], [о], [у], [е], [и], [і].   

                                                                                                          

     3.  У якому рядку записані двоскладові слова:
     а) пісня, єнот; 
     б) учитель, ялинка; 
     в) день, в'юн.

 

     4.  Переносити слова з одного рядка в інший треба:

а) по звуках;

б)по складах;

          в) по буквах

 

5. Познач рядок букв, які можуть позначати м’якість поперед­ніх приголосних звуків:

               a)   а, у, и, е;

              б)    я, ю, є, і, ь;

               в)   о, ї, е, л, н.

 

6. Визнач, які слова записані за алфавітом:

а) абрикос, груша, вишня, слива, яблуко;

б) гумка, зошит, книжка, пенал, циркуль;

в) бордюр, перехід, світлофор, зебра, регулювальник.

 

7. Познач рядок, у якому всі слова перенесені правильно.

а) у-чень, а-льбом, зна-ння, май-ка;

б) учень, аль-бом, зна-ння, май-ка;

в) уче-нь, аль-бом, знан-ня, ма-йка

 

8. Випишіть  слова, у яких букв більше, ніж звуків.

        Рядок, щедрий, летять, поїзд, літак, ходжу, п’ять, дзвін, малювання, пеньок.

 

9. Випишіть слова, в яких є м’які приголосні звуки та позначте їх

   Синє, школа, малюк, баян, озеро, країна, Ялта, байка, лампа, вітання.

 

    10. Поділіть слова для переносу одразу

       Ходжу, лялька, знайомий, хом’ячок, читання, якір, старість, Іринка, крайній, щіткою, кольори.

 

     11. Випиши слова, в яких є букви, що позначають два звуки. Познач їх.

        Щиглик, Ясочка, криниця, бджілка, поєдинок, заїду, малюк, боюся.

 

12.  Спишіть слова, вставте пропущені букви  е-и, доберіть перевірні слова.

В_сна-

з_рнятко -

кр..латий–

сл…вовий-

д…мок-

 

13. Вставте пропущені літери та доберіть  перевірні слова

Блу…(з,с)ка –

сні…(г,х)-

ду…(б,п)ки –

жолу…(д,т)ь-

 

  14. Зробіть звуко-буквений розбір слів

Щастя –

Кукурудзою-

Пам’ятання -     

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 січня 2023
Переглядів
483
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку