2 лютого о 18:00Вебінар: Самооцінювання управлінських та освітніх процесів: нормативні орієнтири та особливості проведення

Мовна вікторина «Мово рідна, слово рідне»

Про матеріал

Уперше сценарій було опубліковано на авторському блозі «КВІТКА» 18.10.2011 р.- Режим доступу: http://milacsvit.blogspot.com/2011/10/6.html, вільний.

Перегляд файлу

Позакласний виховний захід

Мовна вікторина «Мово рідна, слово рідне»

       Мета: поповнення словникового запасу учнів, розвиток інтелектуально-аналітичних, творчих здібностей  учнів, прищеплення навичок культури мовлення, формування інтересу та  виховання любові до української мови, культури.

 Епіграф :        

   Як парость виноградної лози , плекайте мову.

М. Рильський

 

                                                       Хід заходу

 Вступне слово вчителя.

            Рідне слово! Скільки в ньому чарівних звуків, животворного трепету й вогню! У кожному слові найтонші відтінки почуттів і переживань, у кожному свій  аромат.
         Рідна мова! …Вона неповторна, співуча, мелодійна, бо увібрала в себе шум вічнозелених смерек, гомін полів і морів, запах лугів і трав. Переткана червоною калиною, хрещатим барвінком, вишневим цвітом, запашною рутою-м’ятою. Сила слова безмежна! Воно здатне робити диво, бо хвилює найтонші струни людського серця.

Читець І:                      А.Малишко

Буду я навчатись мови золотої

У трави-веснянки, у гори крутої,

В потічка веселого, що постане річкою,

В пагінця зеленого, що зросте смерічкою.

Буду я  навчатися мови - блискавиці

В клекоті гарячім кованої криці,

В корневищі пружному ниви колоскової,

В леготі шовковому пісні колискової,

Щоб людському щастю дбанок свій надбати,

Щоб раділа з мене Україна – мати.

 

Мовна вікторина.

І. Привітання команд.

ІІ. Розминка.

З букв одного слова складіть і запишіть інші слова.

І команда:  ЛИСТОНОША

ІІ команда:  КАЛЕНДАР

 

ІІІ. «Впізнай».

За описом впізнай літературного героя.

І команда:  «Спокій був його ворогом, з яким він боровся на кожному місці».

ІІ команда:  «Він завжди  виходив надвір   трошки боязко, жмурився від сонця й соромливо посміхався своїми невинними синіми очима».

 

 

ІУ. «Словограй».

Від поданих слів утворіть, змінюючи першу літеру, нові.

І команда:  МАК, ВІР, СІЧ.

ІІ команда:  ВІЙ, РІК, ПОРТ.

 

У. «Всезнайко».

Скласти  прислів’я за початком та кінцівкою.

І команда:                Маєш голову, май же і розум.

          Гостре словечко – коле сердечко.

          Гірко поробиш – солодко з’їси.

 

ІІ команда:               Вік живи- вік учись.

                                  Вчення – світ , а невчення – тьма.

                                  Хочеш істи калачі, не сиди на печі.

 

УІ. «Скоромовка язика не ламає, а вимови навчає».

Вимовити скоромовку.

І команда:                Босий хлопець сіно косить,

                                  Роса росить ноги босі.

ІІ команда:               Бабин біб розцвів у дощ,

                                  Буде бабі біб у борщ.

 

УІІ. «Поєдинок капітанів».

Складіть і запишіть з поданих слів прислів’я про мову.

І команда:  1.Лине, серця, до, а,не, слово, стріла.                   

ІІ команда:  Хліб, а, слово, на ,обід, бережи, на, відповідь.

Завдання командам : пояснити епіграф.

 

УІІІ. «Хто  швидше?»

Із поданих літер скласти слово.

І команда:    Н, А, Р, У, А, К, Ї, К.

ІІ команда:  Ч,О,Ш, Н, Е, В, К, Е.

 

ІХ. Конкурс красномовства «Оратор».

Презентація поета, чиє ім’я  склали у попередньому конкурсі :

короткі біографічні відомості, читання напам’ять улюблених поезій.

І команда:  Леся Українка.

ІІ команда:  Тарас Шевченко.

 

Х. « Власні асоціації» .

Скласти сенкан.

І команда:   «Мова».

ІІ команда:  «Слово».

 

ХІ. «Добери слово».

Гронування : дібрати  прикметники  до слів.

І команда:  «Слово».

ІІ команда:  «Мова».

 

Заключне слово вчителя.

Читець ІІ:                   М. Рильський

                                             Мова

Як парость виноградної лози,

Плекайте мову. Пильно й ненастанно

Політь бур’ян. Чистіша від сльози

Вона хай буде. Вірно і слухняно

Нехай вона щоразу служить вам,

Хоч і живе своїм живим життям.

Читець ІІІ:                    

Прислухайтесь, як океан співає -

Народ говорить. І любов, і гнів

У тому гомоні морськім. Немає

Мудріших, ніж народ, учителів;

У нього кожне слово — це перлина,

Це праця, це натхнення, це людина.

 

Читець ІУ:                    

Не бійтесь заглядати у словник:

Це пишний яр, а не сумне провалля;

Збирайте, як розумний садівник,

Достиглий овоч у Грінченка й Даля,

Не майте гніву до моїх порад

І не лінуйтесь доглядать свій сад.

 

 

 

 

 

 

      Підготувала Носаченко Л.М., вчитель української мови та літератури. Уперше  сценарій було опубліковано на  авторському блозі «Квітка» 18.10.2011 р.-  Режим доступу:   http://milacsvit.blogspot.com/2011/10/6.html, вільний.

 

 

docx
Додано
24 червня 2020
Переглядів
499
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку